Bu da LPG'Li Motosiklet..!!
Reklamlar
-
Bu da LPG'li motorsiklet: 200 Km 5 YTL
Otomobil ve ticari araçların ardından şimdi de motosikletlere LPG takılıyor.
Yakıttan tasarruf sağlamak amacıyla otomobil ve ticari araçların ardından şimdi de motosikletlere LPG takılıyor. Motosiklet kullanıcıları LPG tankı takarak, 200 kilometreyi sadece 5 YTL harcayarak gidebiliyor. Motosikletler arkasındaki çantaya montajı yapılan sistem, LPG’li araçlardaki ile aynı özellikleri taşıyor. LPG’li motorsiklet kullanıcıları ise bu sistemden oldukça memnun. Önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlandığını, 200 kilometre mesafede sadece 5 YTL tutarında gitmenin mimkün olduğunu belirten kullanıcılar sistemin hızla yaygınlaştığını söylüyor.
YURTDIŞINDA UYGULANIYOR
Öte yandan, Alman otomotiv devi BMW motorsikletlerinde LPG’li sistemi uygulamaya başladı. Ancak uygulama oldukça yeni, uzun yolda kullanılan motorsikletlerde yakıt tasarrufunun %50-60 oranında azaltacak olan sistemin tüm parçaları yurtdışından geldiği için yaklaşık 300 euro maliyeti oluyor.
MAKİNE MÜHENDİSLERİ ODASI: ŞUAN YASAL MEVZUATI YOK
Makine Mühendisleri Odası Ostim Şube Sorumlusu Cemal Gediklioğlu'na göre şu an yasal bir mevzuat eksikliği var. Ancak kendilerine böyle bir talep gelirse incelenebileceğini ve bu işlemin motorlar üzerinde de yasal olarak kullanılabileceğini söylüyor. Yine Makine Mühendisleri Odası Beyoğlu Şubesi Kalite Temsilcisi İlker Özgen de kendilerine bugüne kadar böyle bir talebin ulaşmadığını, ulaşırsa standartların belirlenerek, uygun görülürse takılabileceğinin altını çiziyor. Türkiye’de bu işlemin kaçak yollarla yapıldığını yasal mevzuata uygun olmayan koşullarda LPG sisteminin motorlara takıldığını ifade eden Özgen, uygun olmayan bu sistemlerin kesinlikle sağlıklı olmayacağının altını çiziyor.
İSTEYENE LPG TAKILIYOR
Sistemi uygulayan Kahvecioğlu LPG Dönüşüm Dudullu servis sahibi, sistemin tüm motorsikletlere uygulanmadığını, otomobil motoru çalışma prensibine uygun motorsikletlere uygulayabildiklerini belirtiyor. Türkiye’de talebin fazla olmadığı için makine mühendisleri odasına başvuruda bulunmadıklarını anlatan yetkili, bu sistemin Uzakdoğu’da yaygın şekilde kullanıldığını ve Almanya’da polis motorlarında tercih edildiğini sözlerine ekledi.
Alıntı : http://www.haberturk.com/haber.asp?i...&dt=2008/09/18
Dünyaya Tesadüfen geLdik, Mecburen yaşıyoruz...!
Reklamlar
-
Sonunda olacağı buydu. Yakıt fiyatlarını arttır arttır sonunda Motosikletin de ekonomik yönü görünmez oldu. Sadece zevki sefa aracı oldu...
Daha önceleride motosikletlere LPG takılmıştı... Yasal mevzuatlarda oluştuktan sonra bir LPG furyası bekleyebiliriz...
-
daha neler yapalar belli deyil
imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:
-
motosikLet satışLarını etkiLer mi ki ?
Dünyaya Tesadüfen geLdik, Mecburen yaşıyoruz...!
-
imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:
-
Biz Safranboluda Agk Ye Tüp Taktık Benzinden Daha Fazla Yakmıştı 2 Sene önce Ama Takmıştık Sepete Bir Küçük Piknik Tüpü Karbiratörün Orayada Bir Beyin Taktık Ve Bir Ay O şekilde Bindikçekişte Falan Hiç Bir Fark Olmamıştı Olmaz Diye Bir şey Yok
-
Scooter fiyatları arta bilir büyük motorların fiyatı düşe bilir
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
bence insan ilk önce kendini düşünmeli lpg çok riskli ve tehlikeli motosiklet için,patlasa yada kaçak yapsa düşünsenize...
-
Türkiyeye gider bu motorlar ama lpgli motor kullanacak mezarlık yerinide ayırsın
:cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
:bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]
-
Allah korusun arkadaki tankın takılı olduğu topcase'e gelip birisi vursa o yol orada bulunanlara mezar olur
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
"bu sistemin Uzakdoğu’da yaygın şekilde kullanıldığını ve Almanya’da polis motorlarında tercih edildiğini sözlerine ekledi."
Bu kadar güvensiz oLsa Alman polisi vs.. kuLLanırmıydı peki ?
Dünyaya Tesadüfen geLdik, Mecburen yaşıyoruz...!
-
Topcase'de LPG tankının olması büyük tehlike! Scooter'lerdeki gibi korunaklı bir yerde tanka yer bulunursa belki,fakat işin ucunda öyle iptidai bir yere takıp en küçük kazada yörüngeye oturmakta var.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
ben korkarım yahu patlarsa ne olacak düştükmü belki kurtarırız ya bu düşme esnasında patlarsa allah muhafaza
-
RmzN adlı üyeden alıntı
"bu sistemin Uzakdoğu’da yaygın şekilde kullanıldığını ve Almanya’da polis motorlarında tercih edildiğini sözlerine ekledi."
Bu kadar güvensiz oLsa Alman polisi vs.. kuLLanırmıydı peki ?
Bahsettiğin yerler; motora arkadan dokundurmaktan çekinmeyen 4 teker kullanıcıların yaşadığı bir yer değilse -ki öyle- çok güzel kullanılır
Ben şahsen LPG kullanmam.Neden derseniz ne topcase'imde yakıt tankım olsun ne de kıçımın altında
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
mhyen adlı üyeden alıntı
Allah korusun arkadaki tankın takılı olduğu topcase'e gelip birisi vursa o yol orada bulunanlara mezar olur
sedat_57 adlı üyeden alıntı
myhen, sedat o tanklar bizim benzin depoları gibi ince sactan yapılmıyor. en az 4mm kalınlığında presli eğilerek şekil verilmiş üstelik saçtan yapılıyorlar ben bi keresinde onun preslenmesine şahit oldum bir hurdacıda o kütürtü seslerinden sonra hiç bi korkum kalmadı
alıntılar :
Stepne yada silindirik formda yapılmış, 35-90 litre arasında hacminde, gövdesi en az 45 ile 105 bar arasında test edilmiş 4.5 mm kalınlığında birleşim kaynakları röntgen filmi ile test edilmiş ECE-R 67-01 ve TSE standartlarında depolar kullanılmaktadır.
Tam dolu ( otomatik dolum kesme sistemi ile bir deponun en çok %80’i doldurulabilir. ) bir tankın +20 C sıcaklıktaki depo iç basıncı yaklaşık 4.5 atmosferdir. Bu, depo test basıncının sadece %10’udur. Herhangi bir nedenle depodan aşırı bir LPG akışı olduğunda ( bakır borunun kopması vb. ) depoya monte edilen kaçak akım valfı, depo çıkışında gaz akışını otomatik olarak keser.
LPG YAKIT DEPOSU:
Tanklar İtalyan ve Hollanda ekolü olmak üzere ikiye ayrılır.İtalyan ekolü tanklar 17 ATM işletme 45ATM test basıncına, Hollanda tipi tanklar ise17 ATM işletme 30 ATM test basıncına tabi tutulur.
3-4 mm sac kalınlığı olan depolar ısıl işlemden geçirilmiş çelikten yapılmıştır. Ayrıca her 100 depoluk üretimden rastgele bir tanesi patlama testine tabi tutulur. Eğer gerekli şartları sağlayamazsa üretim partisinin tümü iptal edilir.
Çok çeşitli çap, kapasite ve boyutlarda tanklar müşterinin isteğine göre bulunabilmektedir.
MULTİVALF (ÇOK AMAÇLI VALF):
LPG yakıt deposunun üzerine monte edilen multivalf, dolum limitini ayarlar (Deponun %80'den fazlasının dolmasını engeller.) ve tankın seviyesini gösterir. LPG'yi motora akkışı kontrol ederek gönderir ve herhangi bir sebeple borular delinirse çıkışı keser
-
motosikletin benzin deposu yarım milimetre kalınlıkta bile değil, motor yan yattımı benzin akıyor ayrıca. lpg tankı ise çok daha kalın ve gaz kaçağı durumunda otomatik olarak gazı kesiyor.bu durumda benzin deposu daha tehlikeli. uygulanan sistem (yeterince teknolojik olursa şayet) gaz kaçaklarındada gazı kesiyor ve durduk yere patlama tehlikesi oluşturmuyor. şu an otomobillerde kullanılan lpg sistemlerinde bu tip güvenlik önlemleri alınıyor. motosiklettede bu standartlar uygulandığı sürece kullanmamak enayilik olur bence.aynı paraya 2 katı yol kat etmek varken niye daha azına razı olalım. ayrıca lpg nin çevreci yönü göz önünde bulundurulursa gene bir adım öne çıkıyor. bu işin daha profesyonelce ve motosikletlere göre kit haline getirilip yaygınlaştırılmasından yanayım. yaparlarsa gözüm kapalı taktırırım.
-
cok iyi bir şey sevindim
mükemmel tasarruf
-
digiboy_26 bunu bi arastiralim ya 300-400 ytl yi geçmeyecekse ben yaptiririm
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
yaptıralım sedat'ım kappa 35'in içine oturturuz bitane paso gezeriz artık
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler