Aprilia Pegaso 650-Suzuki Freewind XF650
Reklamlar
-
Reklamlar
-
arkadaşlar bütün cesaretimi toplayıp aynı soruyu bende sorucam sizlere benini yanıtsız bırakmıycanıza inanıyorum
-
Mersin İl Temsilcisi
biliyorsunuzdur. ben uzun bir zamandır tarzıma uygun makina arıyorum. sonuçta geldiğim noktalardan birisi şu oldu:
ya tam enjeksiyonlu-abs li bir makina alıcam, eğer abs yok iise enjeksiyona bakıcam. enjeksiyonlu makinalar yüksek fiyat ise o zaman suzuki firewind alıcam.
ben bir tane buldum, ancak mantığımı şu şekilde kurdum:
fazer FZ6 ABS olmazsa-->kavasaki er6f ABS--->KAVA erf(8000TL)--->CBF600(10000TL)=SUZUKİ FREEVİND 2001(6000TL)
daha önceden bir arkadaşım kullanıyordu freewindi ve çok memnundu. göstergesi dijitaldi ancak karbüratörlüydü. bakacam artıkın çok az kaldı almama....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 AM ----------
(alıntıdır
(http://www.bigglook.com/biggauto/mot...letHaber01.asp )
Suzuki, XF 650 Freewind ile enduroda da iddalı
Racing modelleriyle adından söz ettiren Suzuki, enduro motosikleti
XF 650 Freewind modeliyle de iddialı.
Suzuki, bu modeliyle Türkiye'de satış rekorları kırmayı hedefliyor. Sade bir enduro olan Freewind'in özellikleri rakiplerine göre oldukça fazla. İlk göze çarpan özelliği kullanılan renklerin birbiriyle uyumu. Motosiklette abartılı ve çarpıcı renkler yerine çok sade renkler kullanılmış. Bu sadeliğe sürücünün dizlerine göre ayarlanmış benzin deposu tankı, iki kişinin rahat yolculuk yapabileceği selesi, arka bagajların koyulacağı bağlantı demiri ve gövdesiyle mükemmel bir uyum sağlayan direksiyon da eklenince ortaya farklı ve sade bir enduro çıkmış.
Yandan bakıldığında da oldukça sade bir görünüm sergileyen XF 650 Freewind'in egzozu, diğer enduro modellerinde olduğu gibi dışarıdan gelecek darbelere karşı yukarıda ve özel korumalı olarak tasarlanmış. Freewind'in motorunun altında bulunan koruma demiri, motoru alttan gelecek darbelere karşı koruyor. Ayrıca ön jant da motositlete etkileyici bir görünüm kazandırıyor. Ön çamurluk zorlu dağ yollarında motoru, lastikten gelecek çamurlardan koruyor. Mototaş tarafından ithal edilen yan ve arka bagajlar, koruma demirleri de motosiklete farklı bir görünüm kazandırıyor.
Özellikle arka bagaj kullanım sırasında hem sırtını dayayan yolcu hem de yolcudan rahatsız olmayan sürücü için büyük kolaylık sağlıyor.
XF 650 Freewind'in enduro modellerinde görmeye alışık olmadığımız dijital gösterge paneli son derece kullanışlı. Dijital hız ve devir göstergeleri de kullanım sırasında konforlu bir sürüş sağlıyor. Ayrıca depodaki benzinle kaç kilometre yol alınabileceği, depoda kaç litre benzin kaldığı gibi uyarılar da bulunuyor. Tüm bunların yanında gösterge panelinin altında yer alan jigle sayesinde de Freewind rakiplerinden daha üstün bir motosiklet olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle soğuk havalarda jigle, motorun ısıtılmasını sağlıyor.
644 cc hacminde, tek silindirli ve 4 zamanlı olan motor 48 beygirlik gücü 7000 d/d'de üretiyor. 52 Nm'lik torku arazi şartlarına kolay uyum sağlıyor. 162 kg ağırlığında olan motosikletin 18.5 litrelik yakıt deposu kapasitesi son derece yeterli. Bu özellikleriyle iyi bir yol arkadaşı olduğu söylenebilir.
Dizaynıyla rakiplerinden ayrılan Suzuki XF 650 Freewind sürüş özellikleriyle de dikkat çekiyor. Virajlarda ve düz yolda sorun yaşatmayan motosikletin hızlanması, bir enduro için çok iyi. Özellikle vites geçişlerinde ve arazide, ani hızlanma gerektiren yerlerde tüm emirleri yerine getiriyor. Disk ön ve arka frenleri sayesinde de motosiklet zorlanmadan duruyor.
Her yola gelir
Sonuç olarak Suzuki XF 650 Freewind, enduro modelleri içinde farklı bir çizgiye sahip. Kız arkadaşınızla birlikte şehir içinde kullanabileceğiniz gibi, hafta sonu arkadaşlarınızla şehir dışına dağlık alanlara bile çıkabilirsiniz.
Teknik özellikler
Motor: tek silindir, dört zamanlı, OHC
Soğutma sistemi: Hava
Motor hacmi: 644 cc
Maksimum güç: 47 bg - 7000 d/d
Maksimum tork: 52 Nm - 5500 d/d
ÇapıxStrok: 100x82 mm
Şanzıman: 5 vites
Lastikler
Ön: 100/90-19
Arka: 130/80R17
Frenler
Ön: 300 mm, disk
Arka: 240 mm, disk
Uzunluk: 2190 mm
Genişlik: 865 mm
Yükseklik: 1200 mm
Yerden yükseklik: 170 mm
Boş ağırlık: 162 kg
Depo kapasitesi: 18.5 lt
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
çok teşekkürler eline emeğine sağlık.şimdiden hayırlı olsun yeni motorun
-
ben aprilia derim. freewind biraz daha eski ve üretimi durdurulmus bi model en yenisi 2001 sanırım yani aldığında 8-9 yaşında motor alacaksın. ha suzuki sonuçta dayanıklıdır ama ne kadar dayanıklı olsada arıza çıkaracaktır. aprilia pesagonun üretimi hala devam etmekte hatta 2004 modellerinde enjeksiyan olması lazım. şöyle bi sıkıntı var yedek parça sorunu olabilir apriliada ama suzuki de üretilmeyen ve eski bi model bununda parça sıkıntısın aprili kadar olacaktır. belki daha fazla... sonuçta bide 2ci elini düşünürsek apriliayı tercih etmeni öneririm
-
aprilia nın silindir hacmi sanıyorum 652 cc,bu sebeple MTV vergisi freewind e göre daha yüksek olur bunu unutma yani aprilia nın vergisi 1200 cc motosikletle aynı olur.
-
UKYO adlı üyeden alıntı
aprilia nın silindir hacmi sanıyorum 652 cc,bu sebeple MTV vergisi freewind e göre daha yüksek olur bunu unutma yani aprilia nın vergisi 1200 cc motosikletle aynı olur.
konunun önemli bir kısmına deyinmişiz Aprilia ya değermi acaba
-
uzun yol yapacaksan muhakkak en az 2 silindirli bi makina almanı tavsiye ederim. motor hacmine güvenip sakın ha sakın tek silindir alma. böbrek taşı problemin varsa kökünden çözersin. benim kullandığım makina 4 silindirli ancak nisbeten fazla yakıyor. 2 silindirli de kullandım tek silindirli de. yakıt sarfiyatı+konfor diyeceksen en az 2 silindirli bi makina al derim. eğer fiyat olarak yükselebileceksen transalp yada v-strom tarzı bişeyler düşünmeni tavsiye ederim. bundan sonraki motorum ya BMW R 1200 GS Adventure yada Suzuki DL 1000 V-Storm olacak.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
-
Arkadas buyuk ihtimal ile fiyati nedeni ile zaten bu modelleri secmis. Ayni model Pegaso ile Transalp, V-Storm arasinda ortalama 4,000-5,000 YTL fark var ki bu da ikinci el CBF 250 edebilir.
Pegaso icin dusundugun model yeni kasa Trailer mi (fotograflari goremedim neden explorer acmiyor) yoksa benim kullandigim eski kasa 2006 oncesi modeller mi?
Eger benim kullandigim model ise, tum hayat hikayesini anlatirim bu motorun
-
flying hellfish adlı üyeden alıntı
Arkadas buyuk ihtimal ile fiyati nedeni ile zaten bu modelleri secmis. Ayni model Pegaso ile Transalp, V-Storm arasinda ortalama 4,000-5,000 YTL fark var ki bu da ikinci el CBF 250 edebilir.
Pegaso icin dusundugun model yeni kasa Trailer mi (fotograflari goremedim neden explorer acmiyor) yoksa benim kullandigim eski kasa 2006 oncesi modeller mi?
Eger benim kullandigim model ise, tum hayat hikayesini anlatirim bu motorun
evet hocam senin kullandığın 2006 öncesi modeli istiyor arkadaş bi anlat hikayesinide daha fazla bilgilenelim
-
flying hellfish adlı üyeden alıntı
Arkadas buyuk ihtimal ile fiyati nedeni ile zaten bu modelleri secmis. Ayni model Pegaso ile Transalp, V-Storm arasinda ortalama 4,000-5,000 YTL fark var ki bu da ikinci el CBF 250 edebilir.
Pegaso icin dusundugun model yeni kasa Trailer mi (fotograflari goremedim neden explorer acmiyor) yoksa benim kullandigim eski kasa 2006 oncesi modeller mi?
Eger benim kullandigim model ise, tum hayat hikayesini anlatirim bu motorun
Şuanda İlgi İle takip ediyorum bu topici Dostum. Bİr Aprilia SAhibi Olarak Bizi Bilgilendir. Bİzde 3 Arkadaş Freewind Almayı düşünüyoruz ama model olarak Daha ileride olan aprilialarda yabana atılacak cinsten değil bence..Top Sende Flying..
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
Ilk once genel olarak isterseniz markadan bahsedeyim. Aprilia markasi bana gore en az Japonlar ve BMW’ler kadar saglam bir marka. Italyan markalarinin cogu icin boyle dusunebiliriz aslinda. Bir Aprilia, Piaggio gibi markalarin, diger rakiplerinden asagi kalir yonu bence hic yok. Buyun herkes Hayabusa Hayabusa diye konusurken bir Aprilia RSV’nin konusunun bile zor acilmasi bunun en guzel ornegi.
Sonucta ticaret olarak isin icine girer isek, urun ne kadar iyi olursa olsun, siz o urunun arkasinda durmazsaniz, ona satis sonrasi destegi vermezseniz o urun ne kadar iyi olursa olsun, satilmaz. Belki sampuan, el kremi satabilirsiniz (ki bunlarin bile satis sonrasi arkasinda buyuk bir operasyonu vardir), ama motor, araba hic satamazsiniz.
Ferco motor, her heryde yazdigim gibi, malasef bu guzelim Italyan markalarinin icine etmis durumda. Bir ayna icin 300 Euro fiyat isteyen, tamamen surumden kazanamiyoruz, o zaman tek tuk satabildigimiz seylerden para kazanabiliriz, diye dusunen, oldukca basarisiz bir ticaret kafalari var, ki son aldigim haberlere gore daha once iki olan yetkili servisleri zaten bir yetkili servise inmisti. Simdi o tek kalan yetkili serviside kapatacaklarmis. Bundan sonra nasil sifir motor satmayi dusunuyorlar bilemiyorum.
Motora gelince, motor tek silindirli 650 cc hacmi olan en yuksek surati 140 km/s olan ancak 100 km tek silindirli olmasi nedeni ile cok suratli bir sekilde cikabilen, sehir icinde yaklasik 100 km de 6-6.5 lt sehir disi 5.5 lt civari yakan bir motor. Motorun agirligi 190 kg civarinda. Cok cabuk suratleniyor ama bir o kadar da iyi duruyor, frenleri mukemmel otesi.
Surati 140 km/s de dedim ama en ideal suratleri 110-120 km/s ler ki bunlarda aslinda otoyol kullanimlari icin makul. Ancak bundan sonra hem ruzgar (ki bende yuksek touring cam var) hem de titresim rahatsizlik veriyor.
Devami gelecek.. Isteyim musait oldugumda detaylara girecegim
-
-
Hakikakatten cok iyi Gİdiyorsun takipteyim suanda DOstum..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 PM ----------
bu arada üstte görünen freewindin sahibide bizim mt ye üye olan bir arkadaş.
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
2004 pegaso kullanıyorum. Asıl ilgi alanım yüklü ve artçılı (eşim) olarak uzun yollar katetmek. 3 ayda 7500 km falan yaptım. Eski zincirden ve zinciri değiştirdikten sonra ön dişlinin iyi sıkılmamış olmasından kaynaklı sorunları saymazsak hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ben 95 km çekiyorum, eşim 60. Kask, korumalar ve kamp malzemeleri dahil tüm eşyalarla 200 kg üzeri yükle seyahat ediyoruz, çekişinde hiç bir sıkıntı yok. Bir kamp dönüşü yan çantaların üzerinde matlar bağlıyken (ki paraşüt etkisi yapıyor) 2 kişi 175km/sa sürate kadar çıktık. Tek başıma ve yüksüz olarak süratini deneme fırsatım olmadı. Uzun yolda yüklü 120-130 otobandayken çoğunlukla 140-150 km/sa hızları kullanırım makinada hiç bir sıkıntı yaşamıyorum. Titreşime gelince; selede hiç bir şekilde titreşim hissedilmiyor. Peglerde ve gidonda tek silindirli bir makinaya göre yok sayılabilecek kadar titreşim var. İdeal oturuş pozisyonunda gidonu aşırı sıkmadan kullanıldığında hiçbir yerimde uyuşma yapmıyor. Bakımlı bir peggy bence sınıfının en iyisidir. Karbüratörlü olanların kalkışı biraz daha iyi gibi. Ama enjeksiyonlular da farkını 100 km/sa hızdan sonra otaya koyuyor. Servis ve parça konusu iyi ve akıllı ustalarla, biraz da yaratıcılıkla çözülebiliyor (bkz. www.apriliabikers.net). Sevmediğim yönleri yok mu? Bir kere çok heybetli görünen bir makina değil. Üzerinde ben varken biraz ufak görünüyor. Bir de bujisine ulaşmak zor. Depoyu sökmek gerekiyor sadece buji için, ki üşeniyorum vallahi. Bir de yakıtı aynı motoru kullanan f650 ile çok farklı. 5L/100kmnin altına inmiyor bir türlü. O da 80 km/sa ile sabit hız gidilirse. yoksa 5.5-6.5 L/100km arası değişiyor. Ama f650 ile gidişleri, özellikle tam yüklüyken inanılmaz derecede farklı. Peggynin bence en güzel yanıysa izlemeye doyulmaması. Fotoğraflarda inanılmaz poz veriyor.
Aklımdan sürekli tam yük yol alıyor olmamdan kelli daha büyük bir motor almak geçiyor zaman zaman (capo gibi) ancak uzun yola çıkınca bu fikir hemen siliniyor...
Benim peggy hakkındaki düşüncelerim bunlar. Aprilia markası sahip çıkan olmaması dolayısı ile Türkiyede hakettiği yerde değil. Ama buna da yapacak bişi yok...
Suzuki freewinde 1-2 kez bindim. Biraz titreşimli bir makina. Peggy kadar kalkabileceğini ve o kadar yük altında bu kadar keyif vereceğini düşünmüyorum açıkcası. Ankarada kullanıcısı pek olmadığından hakkında çok fazla şey bilemiyorum (parça-servis gibi). Ama asıl olay makinanın nasıl kullanıldığıdır kanımca.
Kararın ne olursa olsun kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim...
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
-
Motorun ve hemen hemen tum Pegaso’larin ortak problemi derdi ya kontaktan ya da debriyajdan kaynaklaniyor. Bu motorlarin cogunda malasef ki, ya kontak ya da debriyaj problemi cikiyor. Ama sonucta her motorun bir kronik problemi oldugunu dusunur isek, bu o kadar da onemli olmayabilir. Ancak burada is yine servis, teknik destek kismina kaliyor.
Htbaydar arkadasimin dedigi gibi, dogru duzgun bir yetkili servis olmamasina ragmen, motor lego gibi, tek silindirli bir motor oldugundan, hemen her isini bile usta motorda size yardimci olabiliyor. Ben sahsen Hasanpasa’da ki (eskiden Ferco’nun yetkili servisi idi, onlardan parca destek vs alamadigi icin yetkili servisligini birakti) Menderes Usta’ya goturuyorum. Kendisi sagolsun bircok konuda bana cok yardimci oldu ki onun da asil meraki Italyan ve ozellikle de Aprilia motorlari. O yuzden simdiye kadar bende servis konusunda bir sıkıntı yasamadim ancak ileride cok onemli bir parca ihtiyacim olur ise, ve buna da ferco motor 2,000-3,000 YTL para isterse ise, o zaman ne yaparim daha dusunmedim.
Yine devamni gelecek
-
flying hellfish adlı üyeden alıntı
ancak ileride cok onemli bir parca ihtiyacim olur ise, ve buna da ferco motor 2,000-3,000 YTL para isterse ise, o zaman ne yaparim daha dusunmedim.
Yine devamni gelecek
Yurtdışından sipariş ile getirtirsin.
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
-
HTBAYDAR adlı üyeden alıntı
Yurtdışından sipariş ile getirtirsin.
Iki kere öyle yaptım zaten, pek başka çare yok
-
PEki Freewind SAhipleri ? Hİç YOkmu Freewind Çİ Sİtemizde?
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
Valla bende burada benden baska bir Pegaso kullanicisini gorunce sasirdim dogrusu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)