Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150 cc motora 125 cc karbütatör!?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 ZC
    Selamlar,

    Mondial 150 ZC sahibiyim. Dün bakım yaptırmak için, Ankara'lı Çin malı motosiklet kullanıcılarının bir kısmının tanıdığını düşündüğüm Hızır Usta'ya gittim.

    Usta motorun sağını solunu kurcalarken, karbüratörde bir plastik parçanın aşındığını ve değiştirmemiz gerektiğini söyledi. Motor 150 cc olduğu halde, bu parça 125 cc motorların karbüratöründe kullanılan parçalardanmış. Yine de parçayı dükkana getirtirken hem 150'lik hem de 125'lik istediler. Hakikaten 150'lik parça karbüratöre olmadı. Usta'nın kendisi de şaşırdı bu duruma.

    Sonuç olarak, 150 cc motosikletimin karbüratörü, 125 cc'lik motordakindenmiş. Usta'nın dediğine göre az benzin tüketimi olsun diye böyle yapmış olabilirlermiş.

    Ancak, karbüratör yakıt-hava karışımını 125 cc'lik silindire göre yapıyor demektir bu. Yani 150'lik silindire gitmesi gerekenden daha az yakıt ve hava gidiyor. Haliyle de motosiklet 150 cc performansını gösteremeyecektir.

    Tatsız bir durum ama yapacak birşey yok. Daha önce böyle bir olay duymuş muydunuz, merak ettim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    İlk defa duydum böyle birşeyi.İlginç hakikatende

  3. #3
    lord61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    Trabzonda Bir Yerde
    Motosikleti
    HONDA Transalp
    benim motorda 100den aşağı düşmezdi ilk aldığımda şimdi 85 i zor görüyor götürdüm karbüratör değişecek dedi ama inanmadım niye değişsinki yeni motor sonuçtabaşka neden yapar sizce budurum
    Ölümüm vatanım için olacaksa,Topragimda BORDO-MAVI güller acacaksa,
    Fatiha'dan sonra Trabzonspor Marşı okunacaksa,Mezar taşımda TRABZONLU dogdu TRABZONLU öldü yazacaksa,Varsin böyle ölüm hoşgelsin....

  4. #4
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    mondıal 150 zatlara 151rs kabrütörünü taktıklarını duymustum
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 ZC
    Başlıkta typo olmuş, "karbütatör" yazmışım.
    Neyse artık

  6. #6

    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    ÜsKüDaR
    Motosikleti
    düşünme aşamasında
    ya olabilir millet zaten acemiliğini atmak için alıyo scooterları adamlar masrafları azalsın diye yapmışlardır

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    eğer öle bişey varsa gider cbf150 karbüratörünü denerim motoruma sonra da gider pert bi motordan karbüratör söktürürüm. mantıklı geliyo aslında. çünkü 150cc 100e çıkamayan çok motor var.

  8. #8
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,
    Şimdi diyeceğim Orjinali Ne İse O olsun ama, bu motorlarda orjinali tesbit etmek fal bakmak gibi bir şey. Yüzlerce motosiklet parçası üretiyorlar, herbiri diğerine uyuyor Performansıydı, testleriydi vs hak getire. O yüzden ne desem boş Hatta bazan bu tip modifiyeler!! bazen olumlu sonuçlara bile sebep olabiliyor
    Poturdak

  9. #9

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    komple 150 cc karbüratörü takabilirsiniz problem çıkarmaz aama hava ve sibop ayarının iyi yapılması gerekir yakıt ekonomisi ve yakıt açısından

  10. #10

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    evet dediğiniz doğru benim arkadaşımın bianchi motoruda aynı şekilde 150 cc motora 125 cc karbüratör takmışlar haliyle motor giderken ani gaz verdiğinde yığılma yapıyordu sonradan açıyordu kendini birde merak ettiğim hava filtrelerimizde 125 g yazısı var bu nedemek bizimkilerdedemi 125lik karbüratör kullanılmış
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  11. #11
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla bende 150 cc için vardı karbüratör ama cok yakıyordu bende memelerını kuculturdum bıraz ondan sonra düzeldi yakıt bence hıc ugrasmayın sonucta 100-110 gıdıyor daha ne olacak ki
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  12. #12

    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    İST\SİLİVRİ
    Motosikleti
    Yamaha Virago 250
    Alıntı nitrious81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bende 150 cc için vardı karbüratör ama cok yakıyordu bende memelerını kuculturdum bıraz ondan sonra düzeldi yakıt bence hıc ugrasmayın sonucta 100-110 gıdıyor daha ne olacak ki
    ya nasl 100-110 gidiyosunuz. ben max.92-95 arası gidiorum.oda yokuş aşağa yardıra yardıra
    2 Tekerlekli Huzur..

  13. #13
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Takmayın kafanıza ya 25 cc için değmez tartışmaya
    Eskiden 50 cc motoru rektefiye ile 100 cc yapardık karbüratör yine aynı kalırdı sadece hava ayarını açardık..
    Düşünün ki o bile yeterli geliyorsa siz hiç takmayın arkadaşlar uyar hepsi uyar
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  14. #14
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    valla bendede bi tane bianchi var 150cc karbüratörü ne durumdadır bilmem ama 100-110 gidiyordu ama benzinide içiyordu resmen ustaya götürdüm bi ayar yaptı şuan 85-90 ı geçmiyor ama benzinide kokluyor bence en iktisatlı nasılsa öyle kalsın derim

  15. #15
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Alıntı mr_muzip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya nasl 100-110 gidiyosunuz. ben max.92-95 arası gidiorum.oda yokuş aşağa yardıra yardıra
    Valla 95-100 rahat 110-120 zorlamaya gırıyor o yuzden o suratlerde sureklı gıtmıyorum...Bır kere düz aslfaltda ruzgarlıgın altına yatarak 120 gördü İbre yanlıs falan demeyın 5 km fazla gosterıyor test edildi.Çokda onemlı degıl zaten hız motoru degıl bunlar 90 gıtse ne 110 gıtse ne
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler