Hepinizin bildiği gibi motosiklet sürücülerinin bir çok problemi var. Bu problemler çözülebilir problemler olmasına rağmen, gerek birlikte hareket kabiliyetimizin olmayışı, gerekse vurdum duymazlık nedeniyle ortada duruyor.
Kişisel hareket etmek yerine birlikte hareket etmenin çok daha etkili olacağı gerçeğinden yola çıkarak bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Fakat birlikte hareket edebilmek için hepimizin sorunun ne olduğu ve çözüm yolları konusunda bilgi sahibi olmamız gerekiyor.
Herkes devletten bir şeyler talep ediyor ama bu bireysel bazda oluyor.
Devlet kimi ciddiye alacak?
Bu nedenle sizlerin katılımıyla problemleri ve çözüm yollarını belirleyip ortak bir bildiriyi basın yoluyla yetkililerin gözüne sokmamız gerekiyor.
Bu bildiriyi oluşturabilmemiz için konuya hakim arkadaşların görüşlerine ihtiyacımız var.
Ben motosiklet kullanımının yaygınlaşması ve sürüş bilincinin oluşması yönünde kendi görüşlerimi ortaya koyuyorum.
Sizler de katkıda bulunursanız ortak bir metin üzerinde anlaşıp, daha sonra harekete geçebiliriz.
Fakat daha önce de dediğim gibi, hukuksal ve sosyal anlamda konuya hakim arkadaşların desteğine ihtiyacımız var.
Umarım burayı görürler ve desteklerini esirgemezler.
Benim öneri ve görüşlerim şunlardır.
1. Motosiklet yeniden tanımlanmalıdır.Kanundaki motosiklet tanımı yetersizdir.
2. Scooter ve mopet türü motosiklet kullanımı için (belli bir hacme kadar) ehliyet şartı kaldırılmalıdır. 16 yaşından gün alan herkes bu tür motosikletleri kısa bir trafik brifingine katılarak kullanabilmelidir.
3. Belli bir güç ve hacme kadar olan(örneğin avrupa da bu güç sınırı 24 kw dır.) motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olmalıdır. Bu tür motosikletler için ayrıca A sınıfı ehliyet şartı kaldırılmalıdır.
4. Yine yukarıda belirttiğim güce kadar olan motosikletlerde vergi indirimi yapılmalı hatta teşvik ve destek, devlet eliyle verilmelidir.
5. Motosiklet ehliyeti alan şahısların en az 2 yıl ancak belli bir güç ve hacimdeki motosikletleri kullanabilmelerine izin verilmelidir.
6. Yukarıdaki maddede yazdığım sistemin işleyebilmesi için sigorta sistemi değişmeli ve ehliyeti yetersiz olduğu halde büyük motosiklet alanların motosikletleri sigorta edilmemelidir. Tabii bu istemin de işleyebilmesi için kişi adına sigorta sistemi devreye girmelidir. Yani yeni ehliyetli bir şahıs yüksek hacimli motosikletleri kullanabilmek için adına kayıtlı 2 yıllık bir poliçeyi ibraz etmek durumunda bırakılmalıdır. Bunun için kontrol mekanizması kurmaya da gerek yoktur. Yeni bir motosiklet alındığında sigorta şirketi 2 yıllık eski poliçe olmazsa işlem yapmaz olur biter.
7. Devlet motosiklete özel sigorta yapan şirketlere teşvik ve destek vermelidir. Hatta poliçenin bir bölümü devlet garantisi altına alınmalıdır.
8. Motosikletlerde kask kullanımı zorunludur. Bu konunun takibi iyi yapılmalı ve yaptırımlar caydırıcı seviyeye yükseltilmelidir. Kasksız motosiklet kullananlar ağır cezalara çarptırılmalı tekrarı halinde ehliyet hakkı elinden alınmalıdır.
9. Motosiklet ekipmanı satan kişi ve kuruluşlar denetlenmelidir. Uygun olmayan kask ve benzeri koruma malzemesi satan işyerleri cezalandırılmalıdır.
10. Şehir içi ve şehirler arası hız limitleri diğer araçlarla aynı seviyeye getirilmelidir. Şehirler arası hız limiti motosiklet kullananlar için hayati tehlike taşımaktadır…
Evet arkadaşlar. Ülkemiz enerji kaynakları açısından dışa göbekten bağlı bir ülkedir. En azından petrol kaynaklarını daha tasarruflu kullanabilmek ve sıkışık trafikte rahat bir nefes alabilmek için motosiklet kullanımının yaygınlaştırılması gerekliliği hepinizce malum olan bir konudur.
Bunları yapabilmek ve ölüm oranını azaltabilmek için devlete büyük bir görev düşmektedir. Fakat bu görevi onlara hatırlatacak olanlar biz motosiklet kullanıcılarıdır.
Aklıma birşeyler geldikçe maddelere ekleme yapacağım.
Fakat sizlerin de katkıda bulunmasını istiyorum.
Ağlamayan çocuğa meme vermezler özlü sözü hepinizin malumudur.
Biz taleplerimizi bir araya getirip, devlet babadan isteyelim.
Yine bir atasözüyle bitireyim.
“İsteyenin bir yüzü kara, vermeyenin iki yüzü”
Dip Not: Yazdığım görüşler tartışmaya açıktır. Doğal olarak görüş bildiren diğer arkadaşlarınkiler de öyle olacaktır.
Zaten tartışalım diye konuyu açtım. lütfen belirli bir seviyeyi korumaya özen gösterin...
Bu ülkede kanunların ve/veya uygulamaların değişmesi için mutlaka birilerinin veya bir zümrenin yararına bir durum olması gerekiyor. Bu ülkenin tarihinde ''Atatürk dönemi dışında'' toplumun tüm kesimlerini içine alan toplum yararına kanun, yasa, yönetmelik vs çıkarılmamıştır. Onun için söylediklerinizin 2 ve 3. maddelerine katılmamakla birlikte (Eğitim seviyesi zihniyet sorunu vs) diğer tüm yazdıklarınızla hemfikirim
Bu başlığı açan kişi anarşist olup memleketi iki teker mevzuları ile yıkma faaliyetleri içindedir. Ciddiye almayın gördüğünüz yerde polise haber verin.
Konu geyiğe sarmasın cidden coq cok güzel bir konuya değinmiş kendisine teşekkür ediyorum.
Çok fazla detaya girmeyeceğim. Yapılması gereken şey motosiklet üzerindeki anlamsız vergi yukunun kaldırılmasıdır.
Ayrıca motosikletin kanunda yeniden tanımlanması gerçekten çok önemli bir durum adamlar hala 70 km hızlarla giden hızlı bisiklet sanıyor motorları.
Bugün aklımdan geçen bir konuydu bu motorların hız limitleri otomobillerinkinden fazla olamlkı falan diye düşünüyordum. Tesadüf işde
Buraya yazmamdaki sebep ise konuya abone olmam içindi.
Sizi yürekten desteklediğimi bilin yeter...
Evet,
konumuza dönelim.
Sanıyorum ben motosiklet kullanıcısı arkadaşların bu güne kadar yazmış oldukları şikayetleri yanlış anlamışım.
Anlaşılan herkes hayatından memnun.
Donkişotçuluk oynamaya mı kalktık acaba?
Kamyonlar bizi ezmesin, arabalar üstümüze kırmasın klişelerinden başka derdimiz de yok mu arkadaşlar?
Herşey çok güzel gidiyor anlaşılan.....
COQ Donkisotluktan otesini yaptin. Bu bir gercek ve sen sadece dile getiriyorsun. Fakat bizde toplumsal olarak bir tikinma var. Benzinin litresinin 2 USD gectigi su donemlerde bile hic bir seye ses cikarmayan bir toplum yapimiz var. Halbuki toplum milletin sesidir , ve biz Turk milleti icin dogrulari savunursak yine biz ve bizim cocuklarimiz kazanir.
Turkiyede motosiklet halen bir luks. Kimse onlari ulasim araci olarak gormuyor. Soylediklerine aynen katiliyorum. Bu soylediklerini savunmasi gereken bir Fedarasyonumuz var. Sadece spor faaliyetlerini degil ayrica sosyal durumlarida dile getirmek ile yukumlu ama Fedarasyonun parmagini bile oynatmaya niyeti yok.
Benim sahsen hem otomobilim ve motosikletim var ama ikisinede binmiyorum benzin pahaliligindan. Kendimce protesto ediyorum sadece pazar gunleri biniyorum. Kalan tum gunler toplu tasima. Keske herkez benim ile beraber protesto etse ,
Yani uzun lafin kisasi bizim sesimiz tek tuk cikiyor . Toplu ve dogru bir ses duzeyimiz yok.
bence devletin aklına vergi geliyor gerisi teferuat
+100
1 kadrolu öğretmen maaşıyla, 3 sözleşmeli öğretmen çalıştırır oldu Devlet, gideri kıstı geliri artırdı, altı üstü Ehliyet sadece kart parası 35 YTL , harç için 65 ytl para alıyorlar, motosıklet kullanan her yaş insan ehliyet almalı ama bu ehliyeti gerçekten eğitimini vererek almalı,
gecen sene sadece 20 sorudan sınava girerek A2 ehliyetimi aldım, direksiyon sınavına kendi motosikletim ile girdim.. kaldı ki 16 yasındakı cocuk eğitimsiz sekilde + ehliyetsiz 50cc ile beraber ne kadar acı bir kazalara girebileceğini unutmayalım..
Eline sağlık güzel yazmışsın fakat hala motosiklet dendiğinde ürken bir toplumuz olduğu için ve normal trafik'te araçlarla ilgili park sorunu sıkışık tafik acemi araç sürücüleri sarhoş araç süücüleri vs. konular ülkemizde çözülemediği için bize sıra gelmesi şu anda zor gibi.
inan bize sıra gelse yetkililer'de herşeyin farkında ama dediğim gibi hala motosiklet denince( kime sorarsan sor 100/90 insanlar) aman diyorlar bana bile şu an baskıyı bilemezsin iyileştim şimdi motosikletim tamirden çıksın herkez beni kolluyor mahalle aile acaba binecekmi binerde bir daha düşerse yanınada gitmeyiz yardımcıda olmayız hala binmeye devam ediyor aptal adam bu akıllanmadı sanatcı adam çocuk gibi motosilete biniyor yakışıyormu vs . vs.
o yüzden ben her zaman şunu savunuyorum senin yazdıklarının hepsi doğru ama ben hezaman tek çare ülke olarak birçok yerleşmiş tabuları yıkamamakla beraber yolların dengesiz durumu(motosiklete uygun değil) ardından insanlarımızın birbirine olan saygısız vurdum duymaz tarzı ve çok acemi yeteneksiz sürücü olması bize kolay kolay rahat vermeyecekler .
Sen ben hepimiz elimizden geldiğince mücadele edeceğiz benim korkum yeni gelen nesillerde gençlerde! onlara bişeyler bırakmak inşallah o dönemlere kadar ülkedede biçok bakış acıları değişir insanlar bilinçlenir belki biz uzun zaman göremeyiz ama sonunda inanıyorum gözümüzde açık gitmeyiz .
eline sağlık coq sevgiler....
Evet,
konumuza dönelim.
Sanıyorum ben motosiklet kullanıcısı arkadaşların bu güne kadar yazmış oldukları şikayetleri yanlış anlamışım.
Anlaşılan herkes hayatından memnun.
Donkişotçuluk oynamaya mı kalktık acaba?
Kamyonlar bizi ezmesin, arabalar üstümüze kırmasın klişelerinden başka derdimiz de yok mu arkadaşlar?
Herşey çok güzel gidiyor anlaşılan.....
Sen benden daha iyi bilirsin ama bu ülkede devlet ne zaman normal yollardan talep edilenleri dikkate aldıki. Bir olay çıkarmadıktan sonra (Aşagıda alıntı yaptıgım arkadaşın önerisi gibi ) biz burda bu olay üzerine kitap yazsakta bunun sonuç vermeyecegi kanısındayım. Ancak dedigim gibi büyük bir olay yaparsak. Örnegin köprüyü trafige kapatmak bakanlıgın önünde motosiklet yakmak ( tercihen bozuk ucuz bir cinli scooter) etkili olabilir. Diger türlü biz burda yazalımda yazalım devlet büyüklerimiz tınlamaz.
Bunun testi çok basit. Taleplerimizi belirttigimiz bir mektubu altına hepimizin imzası ile bakanlıga gönderelim bakalım ne diyecekler( cevap verirlerse şanslıyız)
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
abi ben başlangıç olarak bakanlığın önünde bi scooter mı yaksam acaba ilk dikkati çekmiş oluruz ne dersin
Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
Motosikleti
Goldwing
Açtığın konu etrafında dolanan bir iki yazım oldu . Bu konuya örnek teşkil edecek ülkelerden fotolarlada süslemeye çalıştım. Hem bizden daha ileri ,hemde daha geri olan ülkelerden .Ben yazındaki her maddeye harfiyen katılmakla birlikte bunu yanına bisikletide eklemek isterim.Hem tasarruf hemde trafik probleminin çözümü için ikiteker kombinasyonunun daha etkin bir sonuç vereceği kanaatindeyim.Yazılarından takip ettiğim kadarıyla Fransada yaşıyorsun Paristeki Velib,Marsilyada ve lyondaki Velo, Nantes bigloo gibi örneklerin benzerini İstanbulda uygulanmasıyla ilgili iki arkadaşımla birlikte bir proje hazırlıyoruz bu ay sonunda Büyükşehir ve Kartal Pendik Maltepe ilçe belediyelerine sunumunu yapacagız.
Umut ediyorumki belediyelerimizin bu projeye sıcak bakmalarıyla birlikte ikiteker olgusu dahada yaygınlaşır hem ekonomiye katkı hemde sosyal bilince bir destek olur
Desperadost şikayetlerini sıralarken farkında olmadan benim gözden kaçırdığım bir detayı yazmış.
Yolların durumu!!!
Gerçekten de yollarımızın hali içler acısı.
Bunu da ekleyelim.
Sevgili kartal kardeşim.
Aslında ben yazıda bisikleti ayırmadan bir başlangıç yapmıştım ama konu motosiklet olunca aklımda oraya kayıveriyor.
Yalnız trafik açısından ikisini beraber değerlendirmek sakıncalı bence.
Bisiklet için ayrılmış yol talepleri gibi ayrı çalışmalar yapmak lazım.
Size bu konuda başarılar diliyorum.
Fakat Fransa ile ilgili gözden kaçırdığınız bir şey var.
O nedenle bu istemin Türkiye'de uygulanabilirliği zor olur.
Nedir o gözden kaçan şey?
Fransızların hayatı bisiklet.
Tahmin ediyorum gelip gördün buraları.
Yediden yetmişe herkes bisiklet üstünde.
Öyle olunca da en ufak bir aksaklık kesinlikle gözden kaçmıyor.
Türkiye motosikleti seviyor.
Bu konuda avrupadan aşağı kalır yanı yok.
Fakat konu bisiklet olunca işler değişiyor.
Tabii bu yazdıklarım bisiklet sevgisinin yerleştirilmesi ve kullanımının artması konusunda size engel olmak için yazılmış gibi algılanmasın.
Neyse güzel şeyler çıkacak gibi duruyor.
Eylem planlarınızı şimdilik askıya alın.
Önce ne talep etmemiz gerektiğini netleştirelim.
Sonra bir araya gelir meclisi yakarız.
Motorun ne günahı var.
sitede baktım ama göremedim bu haberi. bir hafta önce olmuş. iddalara göre kamyon motosikleti farketmemiş üzerine kırmış sanırım. ama sonuç hep aynı. sesimizi bir şekilde duyurmalıyız artık. hep aynı hikaye. kamyon kırmızı ışıkta geçer,diğeri üzerimize kırar , taksici bizi ezer. ..
Arkadaslar toplum hareketlerinde belirleyici olan o ulkedekı sivil toplum kuruluslarının ne kadar aktif ve çalışır durumda oldugudur.Sonucta binlerce insan kendı kendıne organıze olamaz.Bu kıtlelerı harekete gecırıp aynı dogrultuda hareket etmelerını saglayacak kurumlar sıvıl toplum kuruluslarıdır.Bu kurumların ulkemızde ne kadar pasif olduklarını hepımız gormekteyız.Bu sebepten dolayı bız hıcbır konuda toplum olarak tepkımızı koyamıyoruz farkındaysanız.Kaçımız bu kuruluslardan bırıne uyeyız.Uye olanlarda zaten toplumun huzurunu kacırmaya çalışan hayatı muhalefet olan tıpler olarak algılanmakta.Avrupaya bakın en ufak bı haksızlık ve halkın cıkarlarına ters bır durumda bınlerce ınsan sokaklara dokulur.Şimdi dusunun bu halk hareketlerı kendı kendıne mı oluyor sızce.Sesını yukarılara, dogru sekılde duyurma adına bu kurum ve kuruluslar olmasa ınsanlar ah vah demekten baska ne yapabılırlerdi aynı bızdeki gibi.
Uzun zamandır bu kadar bütün, bu kadar anlamlı ve bu kadar gerekli bir konuya değinilmemişti buralarda. Maddeleri okurken de benim aklıma yıllardır(!) şikayetçi olup bir noktaya varamadığımız köprü ve otoyol ücretleri geldi ilk önce. Dahası mevcut birçok şeyden az yer kaplayacak ve gerekliliği de yadsınamayacak Motopark konusu var.
Konunun uygulanış kısmındaki düşüncelerime ise gelirsek; yapılacak en komik ve en saçma iş bir yerlerde bir şeyler yakmak, yıkmaktır bence; yaktığımız motorla kalırız..Taleplerimizi, dileklerimizi belirleyip, sonuçta yaşanacak olumlu yönleri saptayıp işin usulüne uymak, kendimizi daha da vandal göstermemenin tek yoludur. Ses getirecek aktivite istiyorsak ise, bunu motosiklet yakmakla, köprüyü tıkamakla(zevk kısmına gelince bu inanılmaz çekici geliyor aslında) değil; sokaktaki insana motosikleti sevdirecek benimsetecek şeylerle denemeliyiz.
Yalnız yazdığımız şu satırların bile bile yok olacağı hissi yine ağır basıyor; fikri destekleyenler bir yana, ilgilenenler bile "300'de tek teker" videosu yorumcularının, "motorum çizildi" yazısı küfürcülerinin, buluşma muhabbetçilerinin 'çokta biri' kadar bile değil..
Protestoyu ancak Ayşe Şule Bilgiç başlıklarına yazarak yapabiliyoruz sanki biz..
Neyse..Biz burada gırgır-muhabbet peşindeyken, düşmüşüz başka tekmeleyen yok mu diye halimizden memnun beklerken, oradan gözümüzü açma çabaların için teşekkür ederim kendi adıma..Bir avuç da olsak, yanında olacak o avuçta yer almaktan mutluluk duyacağım..
Bu arada Murat abi; pazartesi akşamı ne değişecek ki..?
Öncelikle ilkokuldan başlayarak çocuklara "arabanın" kişisel statü göstergesi olmadığı, bir ulaşım aracı olduğu aşılanmalıdır.
Yani dümdüz asfalt yollarda 4000 lt 4x4 arazi araçalarına binenle, 70 model VW siyle kırmızı ışıkta duran insanların aynı havayı tenefüs ettikleri etten kemikten oluştuğunu çocuklar ve çocuk beyinli büyükler bilmelidir.
Çalışmadan üretmeden köşeyi bir gecede dönmek veya bazı değerleri satarak birden sınıf atlamak için çabalamak çocukların beyninden kazınmalıdır.
Bireysel zenginleşmenini arttığı toplumlarda fakirliğin kat be kat arttığı ancak toplumların hepbirlikte tasarruf ederek, kendi ürettiğini tüketerek zenginleşebildiğinin öğretilmesi gerekmektedir.
Türk insanı son 28 yılda alabildiğine bencilleştirilmiştir. Yeni diziler, yarışma programları bile hep aniden zengin olmak isteyneler ve onun yerinde olmak isteyen fakir yığınların hezeyanları sayesinde rating patlamaları yapıyor.
Daha çok şey varda zamanım yok, bunların motorsikletle ne alakası var diye düşünenler varsa gelişmiş avrupa ülkeleri ve doğu bloku ülkelerinde motosikleti insanlar yazları zevk olsun diyemi kullanıyor??
Muhozo senden güzel şeyler çıkacak gibi geliyor bana.
Bir yere kaybolma.
Bir kez daha yazmak istiyorum.
Bu konuyu açmamın sebebi ortak bir bildiri oluşturmak.
Şikayet edip rahatlama topiği değil.
Yani şikayetlerimizi yazacağız tabii.
Ama bunları bir araya getirmek için yazacağız.
Sorunlarımızı tespit edip maddeler halinde sıralayacağız.
Sonra da çözüm önerilerimizi konuşacağız.
Ben somut örnek olması açısından fikirlerimi bu çerçevede açıkladım.
Sizlerin katkısıyla ortak bir metin oluşturabilirsek, bunu kamuoyuna duyurma işini çeşitli şekillerde yapabilecek güce de sahibiz.
Sadece ne istediğimizi bilmek adına buraya görüşlerinizi yansıtmanızı istiyorum.
Çok güzel bir konuya değinilmiş, ancak motosikleti araç olarak bile görmeyen
bu toplumda bunları yapmak insanları buna alıştırmak zor diye düşünüyorum.
Aslında konuda belirtildiği gibi ekonomi olarak toplamda çok büyük tasarruf
sağlayabilecek çözümler var. İnşallah sesimiz bir yerlere ulaşır.
coq yazdıklarına katılıyorum,hepside doğru ama malesef bizlere semer vurulmasına alıştık sanırım,herkes ekmeğinin derdine düştüğü için geleceği bırak yarını bile düşünemez olduk,tesadüf yaşadığımız şu memlekette günü kurtarmaya çalışıyoruz,