Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung Motosikletim ile İlgili Dava Günüm Belli Oldu...

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    kutluyorum seni bi arkadaşın dediği gibi diğer şikayeti olan arkadaşlar da destek verirlerse davayı kazanman çok daha kolay olur.
    sonuna kadar devam et


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Konuyu yeni görüyorum .. zaten garantyi şartları aynı arızayı 2 farklı arızaları 4 kere yapan malın değişmesini sölüyo.. hukuksal olarak kazanman çok büyük olasılık.. İşin üzücü yanı globalin yaklaşım tarzı..

    diğer başlıklarda dediğim gibi ne globale nede kanuniye bişi olmaz olan biz kullanıcılara olur.

    Hyosungdan ümidi kesen kanuniden medet umarmı.

    metro motorda iken aldığım ve yedek parça sıkıntısını en az başlığı açan arkadaşımız kadar çektiğim markayı global alınca temkinli yaklaşmıştım . ama arızalanan motoru tamir olurken kullnıcı boşta kalmasın diye test motorunu bile vermeye varan bir firma ben ve benim gibi bir çok kullanıcının güvenini kazanmıştı.

    son durum ortada Türkiyede üretim yapacağız masalı (montaj bandı artık üretim oldu)

    yazık bir marka ancak bu kadar kötü yönetilebilirdi. Hyosung malesef Tr pazarında bitmiştir. arkadaşımızın başına geleneler olayın en açık kanıtıdır.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #43
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Arkadaşım sen tam adresin yerini söyle destek olmak için mahkemeye bende geleceğim sana söz
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  4. #44
    grave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    teşekkürler korkut 18 temmuz 2008 levent tüketici mahkemesinde saat 10:00'da...
    Sons Of Troya (Gelibolu)

  5. #45
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Dava günü orada olamasam da; Yüreğimiz sizinle. Sonuna kadar destekliyorum.
    Bu dava, motosiklet severlere vereceği müsbet/menfi mesaj nedeniyle önem arzediyor.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  6. #46
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    kardeş sen devam et valla bunlar sana sıfır motor birde üzerine para teklif ederler yeterki bunu kimse duymasın dıye : )))

  7. #47
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Arkadaşımızın geçen hafta ikinci duruşması yapıldı, olay bilirkişiye havele edildi.
    Olay mahkeme aşamasında olduğu için fazla bir şey yazamıyacağım Ama ümit var gibi.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  8. #48

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    F5SS&CBR125
    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımızın geçen hafta ikinci duruşması yapıldı, olay bilirkişiye havele edildi.
    Olay mahkeme aşamasında olduğu için fazla bir şey yazamıyacağım Ama ümit var gibi.
    sabrınıza hayran oldum
    aslında böle davranmak lazım ki üretici ve satıcılar daha dikkatli olsun.
    şahsen söyliyim ben 5 ay sabredemezdim.o yüzden mahkemeyede vermezdim

  9. #49
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Devam

    Alıntı contrary adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabrınıza hayran oldum
    aslında böle davranmak lazım ki üretici ve satıcılar daha dikkatli olsun.
    şahsen söyliyim ben 5 ay sabredemezdim.o yüzden mahkemeyede vermezdim
    Sağ olun, olayların takipçisi olup birbirimizi kollamamız gerekiyor. Bugün arkadaşımızın başına gelenlerin, yarın bizim başımıza gelmeyeceğini kimse garanti edemez.

    Takipteyim...!
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  10. #50
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    aradan uzun zaman geçmş tarihlere bakıyorumda ama zaten bir malın garanti süresi kapsamında 3 kere aynı sorunu yapması 1 ay içinde 2 kere aynı sorundan ve garanti süresince 5 kez de farklı arızalardan garantiye gitmesi durumunda ayıplı mal durumuna düşer firmanın o zamanki yeni modelden vermesi kanunî haktır zaten garanti kağıtlarındada yazar bunlar genel olarak gerçi bi 4 5 senedir hiç okumadım garanti kağıtlarını ama hayatımda aldığım ilk casio saatimin kağının ezberlemiştim oradan biliyorum :D
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #51
    Su Silahı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Vay be olan yine vatandaşa oluyor demekk ki. Halbuki Rahmetli Ertuğrul motoru arıza yaptığında. Ve başka bir arkadaşa arızadan dolayı test motorunu verdiklerinde. Hepimiz helal olsun be adamlara bu işi kıvıracaklar nihayet tüketici dostu bir firma var arkasında demiştik.
    "BBRR"2 nin HYosungTürkiye de bitmiştir artık... tespiti maalesef ki doğru galiba.
    Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..

  12. #52
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    aslında haklarımızı tam bilmiyoruz, garanti kağıt hemen arkasında yazıyor, aslında ilk arzada makinanızın parasını alabilir yada yenisi ile değiştirebilirsiniz, benim başımdada cep telefonu aldım yerle dertte adamlar bozuk sattı malı geri almadılar, ben de tüketici hakları derneğine gittim malesef onlarda yardım etmedi( o kadar üyelik aydatı alıyorlar yol bile göstermiyorlar.) ben de belediyede bulunan tüketici heyetine başvurdum adamlar geldim için teşekkür bile edceklerdi çünkü vatandaş olarak hakkımızı aramıyoruz, yazın başında başvurmam neticesinde ekime kaldı ama fiş vermemeleride bir yanda işime geldi gidip maliyeyede şikayet ettim burdada aynı ilgi vardı birazda şaşırdım devlet dairelerinde böyle ilgi olmasına 2 gün sonra telefon geldi maliye gerekli işlemi yapmış şimdi ise telefonun iade için bekliyorum, başka bir olayda lenovo bilgisayarım için geldi servise gidip ardarda 3 kez arza vermesinde dolayı paramı iade etmelerini istedim adamlar bir hafta sonra paramı iade ettiler, böyle firmalarda var o yüzden bilgisayar alırken ilk terçihim lenovo dan yana, başıma gelen iki olay birincisi asla ders almıyacak bir firma, diyeri ise köklü ibm firması kendini kötülüyecek hiç bir işe adım atmaz, ilk olaydan sonra artık telefonumu teknosadan aldım bir daha da kolay kolay almam diyer satıcılardan
    bence hyosong getiren globol motor böyle bişey yapıyorsa onun tamir etti makinadan da ben şüpeliyim biraz fazla verip kawasaki nija 250 alırım.

  13. #53
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    artık global motor yok yani resmi olarak varsa bile telefon ederek olmadıklarını öğrenebilirsiniz. hyosung'un ismini önce yükseltip sonra itina ile batırdılar.

    kanuni bu konuda daha başarılı bir firma. ancak onun da çok ileride olduğu söylenemez. şöyle bir bakarsak, orta gelirli insanlar için motosiklete uygun şartlarda başlama fırsatı olan hyosung veyahutta st kanuni ürünleri için pek de satış sonrasında destek başarılı değil. yine de güzel motorlar.

    arkadaşım. umarım bu dava iyi sonuçlanır. zira arkasından cesaret alabilecek çok insan var üzücü olan cesarete ihtiyaçları olması ne yazıkki.
    !?

  14. #54

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul_Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    hyosung güzel makina aslında ama global motor tam bir rezalet, global-kanuni davası da hala sonuçlanmadı sanırım maalesef hyosung türkiye distribütörü seçimini çok yanlış yapmış ve olan tabii ki kullanıcılara oldu yine
    umarım davanda olumlu sonuç alırsın ve türkiye de biraz adalet varsa alacaksında
    [B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]

  15. #55

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Efsane Motor Hyosung'ın dağıtımını alsın..!! Yada Feyzoğlu!!
    Ne kadar [B]basit[/B]; o kadar [B]iyi[/B]... ::139::

  16. #56

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    kardeş bu iş daha çook duruşma götürür Avukatın yoksa dosyanı iyi takip et. bilirkişiden gelecek raporu duruşma tarihinden enn az 1 ay önce aps tebligatla karşı tarafa tebliğ ettir yoksa bir celse daha uzamasın havadan ok?

  17. #57
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    eski dostum grave öncelikle geçmiş olsun diyeceğim ama topic hortlamış..

    bu motorla ilgili mekanik sorunlar hakkında buna benzer bir konuda yazdıklarımı aktarmak isterim. senin sorunlarında bu konu ile ilgili olduğunu
    düşünüyorum..

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakın kaç kişi yazmış beyin değişti motorda diye..
    bu motorda neden bu parça bu kadar sorunlu biliyormusunuz..?

    hysung 250 dohc motordur.. silindir başına 4 süpap ve çift egzantirktir.
    bu şu demektir.. yada motorda şunlar amaçlanmıştır.
    bu motor düşük devirlerde,
    silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap iticisi ile ve daha kısa açılma süresiyle hareket ederler.
    kısa supap iticisi bize ne sağlar..
    süpapların açılma süresi kısa olursa düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanmak istenir tüm amaç bu..ama maaalesef bu motorda bu devir 6000 devirlerden sonra,bu iyi bir şeymi.. değil tabiiki ..? bakınız en verimli olduğu torku hangi devirlerde bunun..

    gelelim yüksek devirlere..

    bu motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrolü yani beyin dediğimiz parça egzantirik pimlerine basınçlı yağ gönderen bir parçayı çalıştırır yine 6000 devirlerde oluyor bu olay..
    basınçlı yağ bu pimlere, düşük devirde çalışması için tasarlanan diğer parçaları kilitleyecek şekilde bir zorlamaya yada pozisyona girebilir.
    egzantirk mili bu kilitlenme ile birlikte, düşük devirde çalışan parçalar ile yüksek devirde çalışan parçalar aynı oranda çalışmaya zorlanırlar.
    işte tüm bu ahenksizliğe neden olacak düzenek bi şekilde kullanıcısına sorunlar yaşatmaya başlar..kullanıcıların dedikleri gibi..ilk önce beyin tabir edilen parça zarar görür, ileriki dönemlerde ise mütaakip diğer parçalar..

    burada maksat dohc motoru kötülemek değil..bu sistemi yeterli seviyede uygulayamama diyelim..

    marka olmayı kolaymı sanıyorsunuz..heryıl arge ye harcanan milyonlarca dolar boşunamı ..
    marka olmakda bu değilmi. kullanıcısına güvenlik ve sorunsuzluk sunabilmek..
    merak edenler baksın bakalım hangi marka cruiserlerde dohc motor kullanılmış..
    tamamına yakını sohc motordur..grubunun dışındakilerle mukayese bile edilemez..

    birde yukarıda anılan ohv tip motor vardır.
    bu ohv tip motolarda süpap iticileri tasarımı ve işlevselliği daha farklıdır.bu iticilerde bazı kayıplar yaşanır.
    gerçi motor imalatçıları bu kayıpları tolerans olarak niteleselerde bu tip motorları yüksek devirlere ulaşmaması için elinden gelenleri yapmışlardır.
    eğer zorlanırsa bu motorlar pistonların süpaplara çarpıp ağır hasarlara neden olması olağan vakalardandır..

    birçok kişide sanırım duymuştur bu tip hasarlı durumları..

  18. #58

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski dostum grave öncelikle geçmiş olsun..

    bu motorla ilgili mekanik sorunlar hakkında buna benzer bir konuda yazdıklarımı aktarmak isterim. senin sorunlarında bu konu ile ilgili olduğunu
    düşünüyorum..
    Teknik olarak mükemmel bir açıklama ancak benim anlayabileceğim bir açıklama yapabilirmisin. Sonuç olarak bu motoru çok yüksek devirde kullanmamlımıyız? yoksa çok yüksek devirlere çok hızlı çıkmamalımıyız. Yani kullanım önerin nedir?

  19. #59
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı serkan.ist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik olarak mükemmel bir açıklama ancak benim anlayabileceğim bir açıklama yapabilirmisin. Sonuç olarak bu motoru çok yüksek devirde kullanmamlımıyız? yoksa çok yüksek devirlere çok hızlı çıkmamalımıyız. Yani kullanım önerin nedir?
    aslında bu motorda kullanılan dohc motorun düşük devir ve yüksek devirlerdeki vereceği muhtemel tepkileri belirttim.

    buradaki sorun direk motorun dohc tip oluşunda değil.
    cruiser motorların hiçbirinde dohc motor kullanılmamıştır.
    cruiseri cruiser yapan özellik düşük devir yüksek torktur.bu yüzden cruiserde dohc tip kullanılmamış yerine sohc tip motor kullanılmıştır.

    bu motorun kullanıcıları yüksek devirlere bence çıkmamalıdır..

    dohc motor tam aksine yüksek devir motosikletlerde kullanılmıştır ama buradaki fark cruiser özelliğini taklit edebilmek için dohc motorun dizaynı ve işlevselliği değiştirilmek istenmiştir..

    eğer aksini yapacak olursanız grave örneği ve onlarca diğer örneklerde olduğu gibi düşük devir parçalar ile yüksek devir parçalar arasında uyumsuzluk olması ve en zayıf yerinden kırması muhtemeldir..

  20. #60

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında bu motorda kullanılan dohc motorun düşük devir ve yüksek devirlerdeki vereceği muhtemel tepkileri belirttim.

    buradaki sorun direk motorun dohc tip oluşunda değil.
    cruiser motorların hiçbirinde dohc motor kullanılmamıştır.
    cruiseri cruiser yapan özellik düşük devir yüksek torktur.bu yüzden cruiserde dohc tip kullanılmamış yerine sohc tip motor kullanılmıştır.

    bu motorun kullanıcıları yüksek devirlere bence çıkmamalıdır..

    dohc motor tam aksine yüksek devir motosikletlerde kullanılmıştır ama buradaki fark cruiser özelliğini taklit edebilmek için dohc motorun dizaynı ve işlevselliği değiştirilmek istenmiştir..

    eğer aksini yapacak olursanız grave örneği ve onlarca diğer örneklerde olduğu gibi düşük devir parçalar ile yüksek devir parçalar arasında uyumsuzluk olması ve en zayıf yerinden kırması muhtemeldir..
    Çok teşekkürler. sanırım Biz bu markayı eleştirirken kendimize hiç iğne batırmıyoruz. Bu tip bir motor alınca hiç düşünmeden 600 cc lerle yada kırmızı ışıklarda arabalarla yarışmaya kalkıyor veya her hangi boş bulduğumuz yerde krankı kırabilmek için elimizden geleni yapıyoruz. Sanırım bunları yapmak için en az bir 600lük yamaha almalıyız. Bu motor güzel v uygun fiyatlı balangıç ve alıştırma motoru o kadar. Teşbihte hata olmazmış pejo 207 nin motorunu pejo 407 ye takmak gibi birşey. aracın tipi 407 oldu diye rampada 230 görmeye çalışırsan ehh kırarsın bir yerini ya da arabayı ya da kafayı

    Ama yetkili servisin arkadaşa yaptığı muamele hiç affedilir gibi de değil. Umarım mücadelesinde haklı çıkar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)