Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

HYOSUNG marka motor almayı düşünen arkadaşların önemle dikkatine…

    REKLAM ALANI
  1. #1
    grave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    HYOSUNG marka motor almayı düşünen arkadaşların önemle dikkatine…

    Arkadaşlar bende sizler gibi motosikleti bir uzuvum gibi hayatımın parçası gören, iki teker tutkunu bir insanım. Ancak son günlerde yaşadığım bazı olaylar bu tutkuyu benden alıp maalesef çok uzaklara götürmeyi başardı.
    Her şey Hyosung GT 250 R marka / model motosiklet sahibi olduktan sonra oldu. Bende sizler gibi öncelikle motosikletin görünüşüne tutuldum. Sonra sınıfında tek olması, 250 c.c.’lik motor hacminin benim için yeterli olması ve Japon olmasa da en azından Çin malı olmamasından dolayı Hyosung’u tercih ettim. Önceleri her şey güzel başladı. Sorunsuzca keyifli bir şekilde binebiliyordum.
    İlk yolda kalışımız 29 Ekim’de motorcu dostlarımızla buluşup Edirnekapı Şehitliği ziyaretinden dönüşte oldu. Yağmurlu bir gündü; eşimle birlikte E5 karayolundan evimize dönerken aniden motorum stop etti. Elektrikle ilgili olan her şey bir anda gitti. Hemen emniyet şeridine çektim ve kontrol ettim. Sigortaların kısa devre yaptığını ve sigortayı kırdığını gördüm. Motorumu benzinciye çekip eve otobüsle gittim. Sonradan servisten öğrendim ki fren müşürü arızalanmış ve şase yaptığı için kısa devre yapıp stop ediyormuş.
    Sonra internet üzerinden motorun arızaları konusunda detaylı araştırma yaptığımda en büyük probleminin KRANK kırması olduğunu öğrendim. Ciddi bir sorun olduğu için detaylı araştırdım. Motorda devir kesici bir emniyet mekanizması olmaması nedeniyle bir çok arkadaşın bu sorunu yaşadığını gördüm. Özenle kullandığım motoruma daha da dikkat ederek binmeye başladım. Ancak ne yazık ki 2500 km.’lik motorum düz yolda giderken birden tökezledi ve motorun içinden çat çut sesler geldi. Kenara çektim ve Hyosung yetkili servislerinden Niyazi Ustayı aradım. Sağ olsun kendisi motor kargocusu arkadaşını alarak Avrupa yakasına geldi ve motorumu ücreti mukabil dükkanına götürdü. Arıza tespitini yaparak bana maalesef krankın kırıkmış olduğunu söyledi. Parçanın garanti kapsamında olduğunu ve en geç bir hafta içinde (parça gelişi ve işçilik süresi) teslim edeceğini söyledi. 11 Aralık 2007 sabahı motosikletimi teslim edip dükkandan ayrıldım.
    Bir hafta sonra servisi aradığımda yedek parçanın gelmemesi nedeniyle yapılamadığını öğrendim. Bende GLOBAL MOTOR’U arayarak, Global Motor satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı sayın CENGİZ ÖZKUL bey ile görüştüm. Kendisi ‘parça beklendiğini ve gelir gelmez arızanın giderileceğini’ söyledi. Bir hafta daha bekledim ve sayın CENGİZ ÖZKUL beyle tekrar görüştüm ve tekrar aynı cevabı aldım. Ne yazık ki beklemekten başka çarem yoktu. Garanti belgesinde ki 30 iş günü servis süresini doldurduktan sonra tekrar GLOBAL MOTOR’U arayarak, sayın CENGİZ ÖZKUL beyle görüştüm. Ve yasal olarak servis süresini geçirdiklerini hatırlatarak motosikletim hakkında bilgi almak istedim. Yine alışık olduğum cevabı alarak telefonu kapattım. Bu sefer parçanın en az on beş gün daha gelemeyeceğini duymak gerçekten beni bir hayli üzdü. Bu süreçte geçtikten sonra en son 06 Şubat 2008 itibariyle GLOBAL MOTOR ve sayın CENGİZ ÖZKUL beyle bir telefon görüşmesinde daha bulundum ve iki hafta daha kadar gelemeyeceğini öğrendim. Bu gün itibariyle 58 gündür motosikletimin servsiten çıkmasını beklemekteyim.
    Bu durum karşısında Tüketici Hakları Dernekleriyle irtibat kurarak firmanın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile yapmış olduğu ‘22673’ belge no’lu garanti şartnamesine uymadığını gördüm. Ve avukatım vasıtasıyla yasal süreci başlatmış oldum. 28 Ocak 2008 günü GLOBAL MOTOR MOTORLU ARAÇLAR SAN.ve TİC. A.Ş.’ne noter kanalıyla ihtar yolladım. Yasal süreci başlattığım için firma ile ilgili herhangi bir yorum yapmayacağım. Sadece sizlerin bilmesini istediğim TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN neticesinde bir takım hususlar var.
    Garanti Belgesi
    Madde 13. ? (4822) İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.
    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
    Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.

    Satış Sonrası Hizmetler
    Madde 15. ? (4822. Değ) İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
    İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.
    İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.
    Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.
    Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.


    Ve en önemlisi motosiklet için satış yapan ‘x’ bir firmanın, Sanayi ve Ticaret Bakanlığının belirlemiş olduğu çizelgeye göre, Türkiye genelinde en az 10 servis istasyonu, 10 yıl parça stoğu bulundurma ve yasal tamir süresinde (30 iş günü) servis hizmeti verme zorunluluğu sunmayı kabul etmiş olmasıdır.
    Arkadaşlar her söylenen pembe masala kanmamanız dileğiyle son olarak Global Motor satış ve pazarlama genel müdür yardımcısı sayın CENGİZ ÖZKUL’ un Saygın motosiklet dergisi MOTOAKTÜEL’ e vermiş olduğu röportajın linkini veriyorum. Yaşadıklarımla anlattıklarının yorumunu size bırakıyorum. Yasal süreç tamamlandıktan sonra konuyla ilgili olarak herkesi bilgilendireceğim.
    http://www.motoaktuel.com/blog/index...j/yazarlar/hbs
    Umarım bu tarz bir yaklaşımla karşılaşmaz hiçbir motorcu kardeşim. şu gün itibariyle 78 gündür serviste motorum Global'in dikkatine....
    SAYGILAR



    M.ÖZDEMİR
    mombohunter bunu beğendi.
    Sons Of Troya (Gelibolu)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    istburak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    yaaa kardeşim bunların hepsi aynı allah ne servise nede işini ustaya düşürsün hep işini ya sallarlar ya burnundan fitil fitil getirirlerrr eeeeeeeee ne yapcan burası türkiyeee biz beklemeye alıştıkkk dostum iyi beklemelerrr:(
    Drift Religion
    fatih şubesi

  3. #3

    Üyelik
    27 Kasım 2005
    siz bunu HFC yazmıstınız. yazı hakkında yorum yapmayacam. her markada bu sorunlar cıkabılır. ama en onemlısı sahıp cıkılması. son kullanıcı her sekılde marka ne olursa olsun sahıpsız ve yanlız kalmamalı. ister fırma desteklesın,ister bayıı,ister servıs.

    neyse kendıme pay cıkarayım S&T KANUNI cozumun tek yolu.

    arkadasımıza gecmıs olsun dıyebılırım.kendısını kutluyorum fırma hakkında yorum yapmamasından. ama bunu yapmadan KANUNI topa tutuldu demeden de gecemeyecem.

  4. #4

    Üyelik
    22 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul - edirne
    Motosikleti
    honda cbf 250 - bmw f650gs
    trajikomik....

    yazık...

    ayıp...

  5. #5
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Geçmiş olsun. Daha önce yazınızı HFC de okudum. Kimse motosikletinin bu kadar uzun süre serviste yatmasını istemez. Ayrıca yasalar gereği size bu hak tanınmış. umarım gereken ve doğru olan yapılır,sonuçlanır.

    Bu arada neden her kötü olayda ve olumsuzluklarda burası Türkiye vb. kelimeler kullanarak ülkemizi karalıyorsunuz. İşler yolunda gittiği zaman ben hiç kimseden burası Türkiye vb. kelimeler sarf edilerek övüldüğünü görmedim...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  6. #6
    jackaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul ortakoy
    Motosikleti
    caponord etv1000-simson schwalbe-yamaha wr125r
    arkadasım bulundugun kotu duruma cok uzuldum umarım enkısa zamanda sorunun cozulur bende hyosung kullanıcısıyım gecenlerde benım servısım olan c&c motorda bır 250gtr dıkatımı cektı yaklasık oda bır aydan berı orda duruyo noldugunu sordugumda oda debrıyaj balatası beklıyo dedıler beklemesının nedenını sole acıkladılar global motor bır ıkı ay ıcınde butun haklarını stkanunıye devredecek o yuzden suan gelıcek parcalar yada servıs konusunda bıraz esnek davranıyolar dıye sacma bır cevap aldım benımde bıldıgım bu hyosungun sonunu hayır etsın dıyorum.
    bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır

  7. #7
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    ben evladımdan 78 gün ayrı kalsam kafayı yerim yaa. motoru satarken müşterinin yalamadık yerini bırakmıolar. umarım en kısa zamanda sorunun çözülür kardeşim
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  8. #8
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    yazıklar olsun bunlara.birde büyük firmayız diye övünürler
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  9. #9
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    yazıklar olsun arakadaş. iyi ki üşenmedin paylaştın.güzelim motoru satanlar ve servis yapanlar nasıl lekeliyor.tşk.

  10. #10

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    İşte bizim gibi kanunların ve adaletin çalışmadığı arabesk ülkelerde zaten vıcık vıcık olan müşteri ilişkileri yüzünden firmalar da bu açığı itinayla kullanıyorlar.Yamahamın aküsü 14.ayında bittiğinde ölçüm raporuyla YUASA
    türkiye sorumlularına başvurunca aynen şunu dediler ''Biz yamahanın kar
    ortağımıyız ki değişelim'' ve nasıl yani deyince de '' alırken bize mi sordun '' diyerek resmen alay ettiler.Düşünebiliyormusunuz hangimiz aküsüz motor teslim aldık da sonra akü tercihi yaptık.
    Gözünüzde büyüttüğünüz yuasa belki çok kaliteli bir ürün ama Türkiye bacağı topal olunca neylesin motorcular....
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    78 gündür motosikletin serviste ha yuh be bu satten sonra motor çıksa ne olur demekki bi arıza yapsa sezonda yandın bekle aylarca motor yatsın kenarda bu nedir yaw satarken böyle demiyolar ama,devam etsinler bakalım nasıl motor satacaklar.

  12. #12
    karmacoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    35
    röportajı da okudum

    "Şu anda 1,200,000$ lık yedek parça stoklarımızda mevcuttur. Hyosung kullanıcıları bize güvensinler gerekirse sıfır motordan sökeriz ama hiçbir motoru yatırmayız ."

    demiş adam ama şansına küs demekki paraları çıkışmamış 3-5 tane krank koyamamışlar stoklarına.

    allah kavuştursun.
    May The Force Be With You

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    "Büyük Balık Küçük Balığı Yutar" derlerdi ama...
    Anlamıyorum; şimdi Hyosung mu büyük Kanuni mi?
    Görünüşe göre Kanuni Hyosung'u yutmaya çalışıyor... Hatta bir miktarını ısırmış da çiğniyor gibi...
    Çiğnesin de yutsun bakalım; hazmedip hacet ettiğinde ortaya iyi bir şeyler çıkarır inşallah!
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  14. #14
    zafer80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ist/avrupa
    kardeş çok sinir bozucu bi durum ,bu aralar hyosung un el değiştirmesi S&T kanuni nin devralması dolayısıyla global motorda yaşanan problemlerin tüketiciye yansıması her açıdan epey sinir bozucu bi durum üzülerek söylüyorum benim tahminim yasal süreç oldukça geç işleyecektir yani iade yada değişimden bahsediyorum çünkü davacı olduğun firma nın durumu malum ,ve yukarıdaki maddeden alıntı yapıyorum
    ...''İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır...'' belki bu madde yasal süreçte önünü tıkayabilir yada sorununun çözümünde gecikme nedeni olabilir ...

    herneyse önümüzdeki fuarda kanuni , ''bu ürünün tedarikçisi artık biziz'' sloganını ve reklamını yaptıkdan sonra teknik servisede el atacaktır ve parça bekleyen tamir bekleyen bi çok motor var sırasıyla hepsine gereken desteği verecektir .. yani başka bi deyişle bi süre daha beklemen gerekebilir ...dediğim gibi benimki sadece bi tahmin tabiki sorununun daha erken çözüme ulaşması isterim ... sağlık olsun diyelim... bu arada biz motor ve motorcu kültürünün yapı taşlarıyız ,servisdeki yaşanan sıkıntılar bize patlıyor distributor de yaşanan ticari sıkıntılar yine bize yansıyor güzel ülkemdeki motorcuyu iplemeyen sürücüleri söylememe zaten gerek yok ayrıca gazetelerde motor kazalarını okuyan işte motorcu bununda sonu aynı oldu diye mantalite yürüten belli bi kısım filan vs vs bunların hepsiyle uraşıyoruz .. sanırım bizden sonraki jenerasyon sefasını sürecek ne diyelim biz adamakıllı muamele görmedik bari onlar görsün ..

  15. #15
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Konuşunca marka fanatikliği oluyor ne yapalım....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  16. #16

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    ben bu tür yazıların doğruluğuna şüphe ile yaklaşıyorum
    bazı firmalar bu tür yazıların forumlara yazılması için para verdiği kişiler var
    reklam veya karşı reklam olarak.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  17. #17
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu tür yazıların doğruluğuna şüphe ile yaklaşıyorum
    bazı firmalar bu tür yazıların forumlara yazılması için para verdiği kişiler var
    reklam veya karşı reklam olarak.
    Bu bi suçlama ve ayrıca terbiyesizliktir..
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  18. #18

    Üyelik
    15 Haziran 2007
    Yahu kardeşim hem motoru kötü kullan krank mırank ne varsa kır ondan sonrada vay hyosung şöyle global böyle diye yazı yaz. Moderatör arkadaşlar sana bu konuda yardımcı olur. Şimdi çözüm önerisinde bulunacaklardır mutlaka.

  19. #19

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    kolayca anlaşılacağı üzere bu tür yazılan yazının sadece kullanıcı tarafını görüyorsunuz. eğer bu kadar sorun yaşıyorsa neden yasal yolları kullanmıyor ve
    bu kadar sorun çıkaran bir motoru yeni sorunları ile kullanıyor
    Mesaja Ek: ayrıca konuyu yazmak için gecenin bir yarısı seçiliyor?
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  20. #20
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    bilindik markadan şaşmıcaksınız ya 0 hyo almaktansa 2.el kawa yamaha alınır daha iyi bence... cok gçmş olsn 0 motor talebinde bulun vermek mecburiyetindeler yasal sure doldu cunku ya motorun faturadaki parasını vercekler yada yenisini hangisini secersen artık...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)