HONDA Güvenli Sürüş 1 Eğitimi
Reklamlar
-
Bu hafta sonu yani 3-4 Eylül 2005 Honda güvenli sürüş 1 eğitimi aldım. Daha önce hiç motor kullanmamıştım. İlk gün genel kontroller, yan sehpaya alma orta sehpaya alma, rölantide motoru götürme derken bir de baktık ki kukaların arasında titanlar ile slalom yapıyoruz. Hava yağmurluydu fakat eğitim yerinde tulum yağmurluk verdiler yağmuru fazla sallamadan eğitime devam ettik. Motorun tepesinde ilk öğrendiğimiz nereye bakarsan motorun oraya gittiği oldu. Yani kukanın üstüne, çakıla vb. Sonra gideceğimiz yöne bakmaya başlayınca motorda bize uydu
İkinci gün (yani bugün)daha zor parkurlarda sürüş eğitimleri yaptık ve günün sonunda muhteşem bir süpriz vardı. Hondanın bir çok modeliyle test sürüşü yaptık. İlk önce CBR 125, sonra CBF 600, sonra Hornet ve VFR 800. Rüya gibiydi. Evet evet ben bu makinaları kullandım.
Bu sitede başlangıç cc si konulu bir çok muhabbet geçti. Birini de ben açmıştım. Eğitimin sonunda ben şahsen 125 cc ile maksimum 250 cc ile başlamaya karar verdim. Diğer arkadaşlara da tavsiyem önce eğitim alıp daha sonra kendileri için uygun cc yi tespit etmeleri.
gaffar
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
Reklamlar
-
Kesinlikle. Böyle bir test yapıp almış olsaydım direk ilk motorsiklet olarak F650CS alırdım.
Bu arada
1. bu egitimde yer bulmak mi?
2. Deveye hendek atlatmak mi?
Nerde deve, hemen gösterin hendeği))
-
hayırlısı olsun eğitime ben de katılmıştım gerçekten faydalı ve alınması gereken bir eğitim. merak ettiğim iki şey var, birincisi cbf 600 dediğin motosiklet cbf 250 olmasın? çünkü ben eğitim aldığım zaman o motor orda yoktu. ikincisi ise acaba vfr ne renkti?
-
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
hocam toplam herşeyi ile bu honda eğitimi bize kaça patlıo benden bastan asağı hem eğitimi hemde ehliyetimi almak istiyorum bunların hepsi içinde olarak bana kaça mal oluyor bana bi yardımcı olursan sevinirim
[B]- Akil ile hiz ayni orantida olamaz. Biri yuksekse, biri mutlaka dusuktur. -[/B]
-
vay be şanslıymışsın ben eğitim aldığımda, cbr 125, twister ve hornet kullanma şansımız olmuştu...
-
Bedbin eğitimin Bedeli 180 Ytl yanlış anımsamıyor isem.
-
vay bea vfr 800 yoktu önceden onuda koymuşlar ha.
bedbin ilk 2 seviye 180 milyon, 3. ve 4. seviye 240 milyon.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
Bedbin, Honda nın eğitimi 180 YTL. Yarısı rezervasyon sırasında yarısı eğitim günü ödeniyor. Ehliyet için ise sürücü kursuna başvuruyorsun ve kurs bedeli, sınav ücreti,sağlık raporu ve trafik ücretleri derken 300 - 350 arası bir şey veriyorsun. Tabii gelecek dönem zamlı olabilir.
Ante, yazdığım gibi 600 cc ve 900 cc motorları kullandık ama tehlike anlarında bunlarla baş edebilmek için tecrübe gerekiyor. Eğitimde benim öğrendiğim en önemli şey tecrübe kazanmam gerektiği oldu. Tecrübe kazanırken oluşabilecek tatsız durumlarda altımdaki makinenin 600 cc OLMAMAMASI gerektiğini anladım.
(Tabi bunlar benim için geçerli. )
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
aynen öyle 1. ve 2. eğitim 180 YTL, 3. ve 4. eğitim ise 250 YTL. ehliyet içinse 22 bankaya, 50 bilmem nereye, 80 de yine bilmem nereye veriyosun yani 152'de öyle gidiyo (tabi b ehliyetin varsa) üstüne bide yazıldığın kursa para veriyosun işte o her yerde değişiyo. yani bu işin minimum maliyeti 332 + kurs ücreti şeklinde..
-
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
-
ilnapoli, gaffar, Ante, çok saolun arkadaslar.
[B]- Akil ile hiz ayni orantida olamaz. Biri yuksekse, biri mutlaka dusuktur. -[/B]
-
Birileri benim avatardan bahsediyo ya neyse... Dostum şu eğitimleri biraz daha açta bizde girmiş gibi olalım en beleşinden Bakarsın bilmediğimiz bişeyler öğrenmişsindir..
-
okulyolu, internette okuyarak öğrenebileceğin herşey DD nin yazılarında mevcut, sanırım ondan daha iyi anlatamayacaktır gaffar arkadaşımız.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
danger0, okulyolu, farklı öğrenimlerden bahsediyor olabilirsiniz birbirinize karşı.
[B]- Akil ile hiz ayni orantida olamaz. Biri yuksekse, biri mutlaka dusuktur. -[/B]
-
Arkadaşlar, evet her şeyi okuyorum.. 6 yılda motor kullandım.. Ama benim yaşadıklarımı sadece ben biliyorum.. Oysa ki arkadaşımızın öğrendikleri belki çok farklıdır, belki benim hiç karşılaşmadığım bir bit yeniğidir... Bu tür kurslarda akıllara bile gelmeyen işin detaylarına inerler.. Ben onlardan bahsetmesini istedim.. Birde örnek vereyim belki hepiniz okumuşsunuzdur, ama okuyunca haaaaa haklı yaw demişsinizdir... Ben motorumu kışın 3-5 dk. çalıştırır ısıtır stop ederdim.. Ama buraya üye olup yazıları okuyunca şunu öğrendim.. Diyor ki motoru çalıştırıp 1-2 dk. sonra stop etmeyin, egzos ısınmadığı için içinde kalan su buharı çürümeye yol açacaktır en azından egzosun ısınmasını bekleyin ki içinde kalan su buharlaşsın.. Arkadaşa anlatmasını istediğim işte böyle püf noktalarıydı..
-
Okulyolu, eğitim daha çok sürüş ile ilgiliydi. Bunun dışında motora binmeden yapılması gereken kontroller anlatıldı. Kalkış, güvenli fren ve dönmeler vs. Eğitimde gösterilen ve anlatılan hemen her şey DD'nin motor teorisinde var. Eğitimde bu teorileri hayata geçirmiş oluyosun. Teoriyi uygulamadıktan sonra kuru kuru "ben bunları biliyorum" demenin bir anlamı yok. Siz benden çok daha iyi bilirsiniz, teoriyi uygulamamışsanız bilmiyorsunuz demektir.
Arada sizin örneklediğiniz gibi püf noktaları söylüyolardı ama galiba biz motor kullanıyor olmaktan ve etrafımızdaki hornetlere vfr 800 lere hayran hayran bakmaktan püf noktalarını kaçırmış olabiliriz. Şu an aklımda kalanlar sadece defalarca tekrarladığımız sürüş teknikleri.
Fakat günü sonundaki bir olayı paylaşayım sizinle:Büyük motorları sırayla test ederken kenarda duran bir scooter'a bindim. Amacım ehliyet sınavına hazırlıktı. Benden sonra başka bir kursiyerde denemek için scootera bindi. Scootera eğitmenlerden uzak bir köşede kaçak biniyoruz. Kendi inisiyatifimiz ile. Veeee arkadaş scooteru yatırdı. İşte bir püf boktası burda geldi, (ben bilmiyordum) scooterlar düştüklerinde istop etmiyormuş. Durdurmadan kaldırmaya çalışınca da motor yan açıyla yerle temas edince fırlarmış. Merkez kaç kuvvetinle hızlanma özelliği gibi bir şey galiba. Yani scooteru düşürünce hemen kontağı kapat. Motoru kaldır ve kontağı tekrar aç.
İşte böyle
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
gaffar, hocam hani FAZER alacaktık sana şaka bir yana öyle göründüğü gibi değilmiş dimi. ama eğitim çok zevkli geçiyor o bir gerçek. motor aldıktan sonra 2. eğitimi de almanı tavsiye ederim.
-
Explorer, fazer biraz beklemeliymiş. Motor alıp bir müddet kullandıktan sonra 2. eğitimi de alacağım. Hatta fazera geçmeden önce 3. yü de alabilirim. 3. eğitim Hornetlerle yapılıyormuş. Fazerdan önce iyi gelir.
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
güvenli sürüş 1
bende güvenli sürüş 1 eğitimine kaydımı yaptırdım, dğrusu ön kayıt bakalım hbr bekliorum. açıkcası bilgi almak istiordum katılan birinden, ii olmuş yazdıın bnm gibi bu eğitime katılmak isteyen ve içariğini merak edenler için. saol arkadaşım, umarım güzel, eğlenceli ve kazasız belazsız kmler yaparsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler