Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet Modelleri Sözlüğü

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    ya kaç tür motor var?

    chopper biliyoruz. "toplama" anlamına geldiğinden bu isim beğenilmiyor "cruiser" deniyor
    ya da "custom"

    Naked
    roadster
    super motor
    enduro
    off road
    super sport
    sport
    scoter
    maxi scoter
    (herhalde minisi de vardır)
    touring
    sport touring
    street motor (cadde motoru mu oluyor bu?)
    commuter
    vs vs vs

    bu sözcüklerin tanımlarını bir arkadaş yazarsa ve benim aklıma gelmeyen eksik modelleri de eklerse ben de cehaletten kurtulacağım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    naked:çıplak yani grenajsız olan motor.. örn:cbf150,250,500, vb..

    commuter:yani cup die de geçer. yarı otomatik motorlardır anlamını bende bilmiyorun örn: innova,tigrina110, vb.

    sport:adı üstünde zaten

    süper motor diye bi kategori olduğunu zannetmiyorum o nu sanırım yanlış yazdınız.

    ayrıca choopper beğenilmior die cruiser de denilmiyor..
    cruiser fabrika çıkışı motor diye biliyorum,chooper ise sadece bir kişi için tasarlanmış.ve sadece 1 tane olan motordur benzeri yoktur yani.

    benim bildiklerim bu kadar varsa yanlışın düzeltin ,, saygılarımla
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı torento_1987 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    süper motor diye bi kategori olduğunu zannetmiyorum o nu sanırım yanlış yazdınız.
    supermoto demek istemiş arkadaş..
    mesela..



    GKN MOTORS

  4. #4

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supermoto demek istemiş arkadaş..
    mesela..



    heh şimdi oldu.
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  5. #5

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    http://www.honda.com.tr/motosiklet/model.htm

    bu da suzuki sitesinin "modeller" faslı...

    SUPER SPORT
    STREET STREET
    CRUISER
    SCOOTER
    SPORT ENDURO TOURER
    DUAL PURPOSE
    MOTOCROSS

    http://www.hyosung.com.tr/#

    bu modellerin birbirinden ayırıcı özelliği nedir?

    bazılarını ben de biliyorum. bazılarını çıkarıyorum. ama tümünü bilen arkadaş sanırım yok. ya da bizde karşılığı yok.

    mesela cadde motoru deyince bende çağrışım yapan, chopper, custom veya cruiser. ama baktığımda modellerine başka tarz motorlar görüyorum

    yani hala işin içinden çıkabilmiş değilim.


  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Takma boşver....

    İnan herkes kendine göre bir isim koyuyor......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    cadde motoru diye tabir edilenler benim bildiğim; nakedler yani çıplak motorlar. bu durumda 1 motosikletin 1 den fazla isimle anıldığıda görülüyor. (yukardaki açıklamam)
    Ayrıca Enduro scooter diye duyduğum oluyor benim. buda heralde altı yüksek ve yanaklı lastikleri olanlar olabilir. Eğer öyle ise benim scooterda Enduro scooter oluyor.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takma boşver....

    İnan herkes kendine göre bir isim koyuyor......
    güzel bi yaklaşım

    doğrudur

  9. #9
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz

    * SUPERSPORT (racing) : Supersport motosikletler isminden de anlaşılacağı gibi spor kullanıma en uygun motosikletler olarak bilinir. Diğer motosiklet türlerinden seriliği ile hemen ayırt edilebilir. Supersport motosikletler modifiyeye çok uygun olur.Düzenlenen bütün motosiklet sürat yarışlarında bu tür motosikletler kullanılıyor.Supersport motosikletlerin silindir hacimleri genelde 800cc den başlayıp 1100cc`ye kadar ulaşır. Hatta bazı modellerin silindir hacimleri 1100cc`den de büyük olabilir. Supersport türü bir motosikletten konfor beklemek yanlış olur. Supersportlar aynen spor otomobiller gibi serttir. Tabii sunduğu yüksek süratin yanında böyle bir dezavantajın olması çok doğal. Bütün bu özellikler dışında supersport motosikletlerin başka bir özelliği ise oturaklı; yani ağır olması.

    * CHOPPER-CRUISER: Chopperlar gürültülü motor sesleri, büyük gövdeleriyle hemen dikkat çeker. Chopper denince akla ilk ismi bu türle özdeşleşen Harley-Davidson motosikletleri gelir. Chopper selelerinin alçaklığı sebebiyle diğer motosiklet türlerine göre yere daha yakın olur. Bu sebepten oturması çok rahattır. Buna karşın direksiyon yapısı dolayısı ile rahatsızlık verir. Chopperlar'ın motor hacmi 125cc ile 1500cc arasında değişir. Çok seri bir motosiklet olmasa bile 200-220 km/s civarında son sürate rahatlıkla erişebilirler.

    * TOURING:Touring motosikletleri tüm yönleri ile uzun yol kullanımı için düşünülmüş. Touring motosikletlerinde selenin yerinde büyük bir koltuk, eşya koymak için bagaj yerii hatta bazı modellerde havalandırma ve müzik seti bulunuyor.Touringler'in bir özelliği de ön camlarının çok yüksek olması.Bu sayede sürücü uzun yollarda sürekli rüzgara maruz kalmıyor. Motor hacimleri 600cc ile 1200cc arasında değişiyor. Süratleri ise 260 km/s`ye kadar çıkabiliyor.

    * CROSS - OFFF ROAD:Cross motosikletler tamamiyle arazi kullanımı için tasarlanmış. Kötü arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için fren sistemi, amortisörleri özel olarak üretilmiş. Cross motosikletleri yerden yüksekliği ile diğer motosikletlerden kolayca ayrılır.Gövdelerinde ise fazla parça bulunmaz.Buna kısaca çıplak da diyebiliriz. Genelde hıza yönelik bir motosiklet olmadığından, motor hacimleri genelde düşüktür.

    * ENDURO:Enduro tipi motosikletler hem caddede hem de arazi şartlarında kullanılmak amacı ile tasarlanmış. Crosslar kadar kötü arazi şartlarına giremeseler bile çayır, patika gibi yerlerde rahatlıkla yol alabilir. Bugün polislerin kullandığı motosikletlerin birçoğu endurodur. Enduroların motor hacmi 125cc`den başlayıp, 1200cc`ye kadar çıkabilir. Son süratleri ise 240 km/s`ye kadar ulaşabilir.

    * SCOOTER:Scooterlara motosikletlerin en ufağı diyebiliriz. Tekerlekleri diğer motosikletlere göre küçük olan scooterların silindir hacimleri 50cc`den başlayıp, 400cc`ye kadar çıkabilir. Fakat genelde piyasada 20cc ile 150cc arasındakiler bulunur. Düşük silindir hacimleri yüzünden scooterlar diğer motosiklet türlerine göre çok daha az yakıt tüketir. Scooterların son süratleri ise 90 km/s ile 110km/s arasında, motorun hacmine göre değişir.


    not :bu metin yararlanmak maksadıyla motosiklet sitelerinden kopyalanmış alıntıdır.tarafımdan kaleme alınmış değildir.
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  10. #10
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    off road , super moto , enduro Bayılırım hepsine ::
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  11. #11

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    Alıntı jeansatar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz

    * SUPERSPORT (racing) : Supersport motosikletler isminden de anlaşılacağı gibi spor kullanıma en uygun motosikletler olarak bilinir. Diğer motosiklet türlerinden seriliği ile hemen ayırt edilebilir. Supersport motosikletler modifiyeye çok uygun olur.Düzenlenen bütün motosiklet sürat yarışlarında bu tür motosikletler kullanılıyor.Supersport motosikletlerin silindir hacimleri genelde 800cc den başlayıp 1100cc`ye kadar ulaşır. Hatta bazı modellerin silindir hacimleri 1100cc`den de büyük olabilir. Supersport türü bir motosikletten konfor beklemek yanlış olur. Supersportlar aynen spor otomobiller gibi serttir. Tabii sunduğu yüksek süratin yanında böyle bir dezavantajın olması çok doğal. Bütün bu özellikler dışında supersport motosikletlerin başka bir özelliği ise oturaklı; yani ağır olması.

    * CHOPPER-CRUISER: Chopperlar gürültülü motor sesleri, büyük gövdeleriyle hemen dikkat çeker. Chopper denince akla ilk ismi bu türle özdeşleşen Harley-Davidson motosikletleri gelir. Chopper selelerinin alçaklığı sebebiyle diğer motosiklet türlerine göre yere daha yakın olur. Bu sebepten oturması çok rahattır. Buna karşın direksiyon yapısı dolayısı ile rahatsızlık verir. Chopperlar'ın motor hacmi 125cc ile 1500cc arasında değişir. Çok seri bir motosiklet olmasa bile 200-220 km/s civarında son sürate rahatlıkla erişebilirler.

    * TOURING:Touring motosikletleri tüm yönleri ile uzun yol kullanımı için düşünülmüş. Touring motosikletlerinde selenin yerinde büyük bir koltuk, eşya koymak için bagaj yerii hatta bazı modellerde havalandırma ve müzik seti bulunuyor.Touringler'in bir özelliği de ön camlarının çok yüksek olması.Bu sayede sürücü uzun yollarda sürekli rüzgara maruz kalmıyor. Motor hacimleri 600cc ile 1200cc arasında değişiyor. Süratleri ise 260 km/s`ye kadar çıkabiliyor.

    * CROSS - OFFF ROAD:Cross motosikletler tamamiyle arazi kullanımı için tasarlanmış. Kötü arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için fren sistemi, amortisörleri özel olarak üretilmiş. Cross motosikletleri yerden yüksekliği ile diğer motosikletlerden kolayca ayrılır.Gövdelerinde ise fazla parça bulunmaz.Buna kısaca çıplak da diyebiliriz. Genelde hıza yönelik bir motosiklet olmadığından, motor hacimleri genelde düşüktür.

    * ENDURO:Enduro tipi motosikletler hem caddede hem de arazi şartlarında kullanılmak amacı ile tasarlanmış. Crosslar kadar kötü arazi şartlarına giremeseler bile çayır, patika gibi yerlerde rahatlıkla yol alabilir. Bugün polislerin kullandığı motosikletlerin birçoğu endurodur. Enduroların motor hacmi 125cc`den başlayıp, 1200cc`ye kadar çıkabilir. Son süratleri ise 240 km/s`ye kadar ulaşabilir.

    * SCOOTER:Scooterlara motosikletlerin en ufağı diyebiliriz. Tekerlekleri diğer motosikletlere göre küçük olan scooterların silindir hacimleri 50cc`den başlayıp, 400cc`ye kadar çıkabilir. Fakat genelde piyasada 20cc ile 150cc arasındakiler bulunur. Düşük silindir hacimleri yüzünden scooterlar diğer motosiklet türlerine göre çok daha az yakıt tüketir. Scooterların son süratleri ise 90 km/s ile 110km/s arasında, motorun hacmine göre değişir.


    not :bu metin yararlanmak maksadıyla motosiklet sitelerinden kopyalanmış alıntıdır.tarafımdan kaleme alınmış değildir.


    işte bu..

    teşekkürler arkadaş.. sağolasın..

    super moto'lar ve naked'lar enduro, off road arası motorlar mı oluyor şimdi?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)