Hımm daha önce bu başlığı okudum, ama sanırım cevap vermemiştim.
Şimdi neden öyle, işte böyle yerine ben farklı bir bakış açısı getireyim olaya.
Tek farı yanan motorunuzun iki farınında birden yanmasını ister misiniz?
1 Adet mini röle
1 Adet sigorta
Birazda kablo
5 YTL yi geçmez masraf.
Bu tarz motorların sağ farı (kısa far-tek yanan) genelde H7 tipi ampüldür (yada başka bir H , ama tek flamanlıdır genelde)
Sol far (yanmayan - uzun far) ise genelde H4 dür (çift flamanlı)
Bu sol taraftaki H4 ün sadece uzunu gösteren flamanında elektrik hattı vardır, diğer flamanın ayağı boşdadır.
Bu boşta olan flaman ayağına çok basit bir anlatımla anlatabilceğim röle sigorta yardımıyla sağ (kısa) fardan hat çekerseniz ikisi birden yanacaktır.
(2 Adet kısa)
Peki selektör yaptığınızda ne olacak?
55 + 55 watt yanan çift farda , tek başına selektör yapmaya çalışacak olan 60 Watt lık flaman ne kadar ışık sağlayabilir?
Sizce farkedilebilir misiniz?
"Ama çift yananlarda var"
Var evet, ama onlarda ya 2 sağda 2 solda 4 adet far tası var. Yada birer tas var ama taslardaki ampüllerin ikiside H4 (aynı ampülde hem kısa hem uzun)
Yani kurcalamaya gerek yok,
Tek farı direk kısa yanan diğer far da selektörde yanan aydınlatma sistemi görünürlük ve farkedilirlik açısından bence daha iyidir.
Hiç yanmayan farın selektör yapması , yanan farda ışığın çoğalarak selektör yapmasından daha farkedilirdir.
yok illa ben isterem diye tutturan olursa anlatırım nasıl bağlantı yapacaklarını