Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Neden racinglerin tek farı yanıyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hımm daha önce bu başlığı okudum, ama sanırım cevap vermemiştim.

    Şimdi neden öyle, işte böyle yerine ben farklı bir bakış açısı getireyim olaya.

    Tek farı yanan motorunuzun iki farınında birden yanmasını ister misiniz?

    1 Adet mini röle
    1 Adet sigorta
    Birazda kablo

    5 YTL yi geçmez masraf.

    Bu tarz motorların sağ farı (kısa far-tek yanan) genelde H7 tipi ampüldür (yada başka bir H , ama tek flamanlıdır genelde)

    Sol far (yanmayan - uzun far) ise genelde H4 dür (çift flamanlı)

    Bu sol taraftaki H4 ün sadece uzunu gösteren flamanında elektrik hattı vardır, diğer flamanın ayağı boşdadır.

    Bu boşta olan flaman ayağına çok basit bir anlatımla anlatabilceğim röle sigorta yardımıyla sağ (kısa) fardan hat çekerseniz ikisi birden yanacaktır. (2 Adet kısa)

    Peki selektör yaptığınızda ne olacak?

    55 + 55 watt yanan çift farda , tek başına selektör yapmaya çalışacak olan 60 Watt lık flaman ne kadar ışık sağlayabilir?

    Sizce farkedilebilir misiniz?

    "Ama çift yananlarda var"

    Var evet, ama onlarda ya 2 sağda 2 solda 4 adet far tası var. Yada birer tas var ama taslardaki ampüllerin ikiside H4 (aynı ampülde hem kısa hem uzun)

    Yani kurcalamaya gerek yok,

    Tek farı direk kısa yanan diğer far da selektörde yanan aydınlatma sistemi görünürlük ve farkedilirlik açısından bence daha iyidir.

    Hiç yanmayan farın selektör yapması , yanan farda ışığın çoğalarak selektör yapmasından daha farkedilirdir.

    yok illa ben isterem diye tutturan olursa anlatırım nasıl bağlantı yapacaklarını
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    yaşa kardeşim sen büyüksün bu motosikletlerin farları neden az gösterir çok göstermesi için ne yapılmalıdır çift akü kullansam değişirmi benim farların ikiside yanıyor ama çokta göstermiyor önümü ne yapmalıyım?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  3. #83

    Üyelik
    16 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul Köyü
    Motosikleti
    Fazer
    bunun sport modellerle direk bir ilgisi yok. Karşıdan gelen trafik içindeyken bakıldığında, gelen aracın araba değilde motosiklet olduğunun farkedilebilmesi için kullanılan basit bir yöntemdir. Yanyana 2 farın, kısa far ayarındayken aynı anda yanmasını sağlamaya çalışmak çok doğru bir uygulama değildir, üreticiler sizden daha deatylı bu konulara kafa patlatmaktadırlar.

  4. #84
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    merak edipte cevap bulamayanlar için pörtletilmiştir?
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  5. #85
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hımm daha önce bu başlığı okudum, ama sanırım cevap vermemiştim.

    Şimdi neden öyle, işte böyle yerine ben farklı bir bakış açısı getireyim olaya.

    Tek farı yanan motorunuzun iki farınında birden yanmasını ister misiniz?

    1 Adet mini röle
    1 Adet sigorta
    Birazda kablo

    5 YTL yi geçmez masraf.

    Bu tarz motorların sağ farı (kısa far-tek yanan) genelde H7 tipi ampüldür (yada başka bir H , ama tek flamanlıdır genelde)

    Sol far (yanmayan - uzun far) ise genelde H4 dür (çift flamanlı)

    Bu sol taraftaki H4 ün sadece uzunu gösteren flamanında elektrik hattı vardır, diğer flamanın ayağı boşdadır.

    Bu boşta olan flaman ayağına çok basit bir anlatımla anlatabilceğim röle sigorta yardımıyla sağ (kısa) fardan hat çekerseniz ikisi birden yanacaktır. (2 Adet kısa)

    Peki selektör yaptığınızda ne olacak?

    55 + 55 watt yanan çift farda , tek başına selektör yapmaya çalışacak olan 60 Watt lık flaman ne kadar ışık sağlayabilir?

    Sizce farkedilebilir misiniz?

    "Ama çift yananlarda var"

    Var evet, ama onlarda ya 2 sağda 2 solda 4 adet far tası var. Yada birer tas var ama taslardaki ampüllerin ikiside H4 (aynı ampülde hem kısa hem uzun)

    Yani kurcalamaya gerek yok,

    Tek farı direk kısa yanan diğer far da selektörde yanan aydınlatma sistemi görünürlük ve farkedilirlik açısından bence daha iyidir.

    Hiç yanmayan farın selektör yapması , yanan farda ışığın çoğalarak selektör yapmasından daha farkedilirdir.

    yok illa ben isterem diye tutturan olursa anlatırım nasıl bağlantı yapacaklarını
    eline ağzına sağlık..............................
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #86

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    fjr1300-bmwgs 1150
    bu tamamen teknik ve akümülatör kapasitesi ile ilgili bir durum..şimdi düşünün ..her iki lamba da yanar ise iki kat akım çekecek..ve siz motorunuzu çalıştırmadan farzedelim kontağınızı bir müddet açık unuttunuz....işte bu durumda motorunuzu marşa basarak çalıştıramayabilirsiniz...uzun farları açık bırakırsanız bu durum çok daha kısa süreler içinde olacaktır..motosikletlerde ağırlık artırmamk için küçük aküler kullanılmakta..ha iki farıda yanan motor larımız yokmu? elbette var..(fjr-pan-goldwing-vfr)..buda başka bir durum...ama bu tür motorlarda kontak anahtarını çevirdiğinizde değil,motosiklet çalışmaya başlayınca yanar..

  7. #87
    mehmet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2008
    Şehir
    Manisa/Salihli
    Motosikleti
    Honda cbr 125R
    bu kısalarda tek far olayı sadece honda da var diye biliyodum diğer markaların racinglerinde de mi bu böyle??
    Cesaretsiz Yaşanmaz Alırlar Elinden Hayatı
    Kurallar Mutluluk Yapamaz İncitir Sevdayı..!

  8. #88
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Alıntı shadow slx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak edipte cevap bulamayanlar için pörtletilmiştir?
    Çok ii yapmışsın,Bende merakediyodum...ve yakışmadığı kanaatindeyim

  9. #89
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    konuyu pörtleten arkadaşa sevgilerle

    2007 yılında verilmiş bir cevap
    tek far = kısa
    cift far = uzun


  10. #90
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    benim 600f de. sağ taraf kontağı açınca hep yanıyor, sol taraf uzun far olduğu için sağdece lazım olduğunda kullanıyorum. Normalde sönük yani tek gözlü canavar gibi

  11. #91
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Arkadaşlar bu durum sadece bazı racinglerde değil, birçok motorda (çift far gözü olan) böyledir. Mesela benim peggym de tek far gider. Bu durum far kontrolünü çok kolaylaştırır. -Abi bi bak bakayım farlar yanıyor mu?
    -Sol yanıyor sağ yanmıyor...
    -Tamam o kısa, şimdi?
    -Şimdi ikisi de yandı...
    -Hah bi de arkaya geç te stoba bakıver...
    Durum bundan ibaret...
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  12. #92

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Şehir
    ıstanbul / kadıköy
    Motosikleti
    Gilera Runner 180SP
    Çünküüü, avrupa standartlarında artık far kapatma diye bişey yok yani motosikletin kontağı açıp olduğu sürece farı (görünürlük dalgası) açık olmak zorunda, e böyle oluncada kısa far ekonomi için tek yanıyor ama bu durum bir sanatsal bir estetik haline dönüşmüş ve böyle ilginç tepkilere yol açmıştır ))
    http://www.facebook.com/melihdelal / Gilera Runner 180SP | [COLOR="Red"]Motor[COLOR="Orange"]Bike[/COLOR][/COLOR] - Melih Umur Delal

  13. #93

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Konunun pörtlediği iyi olmuş bende bilmiyordum.

  14. #94
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kurcalamaya gerek yok,

    Tek farı direk kısa yanan diğer far da selektörde yanan aydınlatma sistemi görünürlük ve farkedilirlik açısından bence daha iyidir.

    Hiç yanmayan farın selektör yapması , yanan farda ışığın çoğalarak selektör yapmasından daha farkedilirdir.
    Güzel bir başlık olmuş özellikle Eyong un açıklaması oldukça mantıklı ,hortluyorum
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  15. #95

    Üyelik
    28 Ocak 2010
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Avrupa standartlarına göre araçların gece gündüz ışığı yanık olması lazımmış bu nedenle ;
    kotağı açınca otomatikmen ışık açılması lazım oda göz almaması için kısa far oluyo.diğer 2. ışıkta uzun far oluyo.
    iki devrede tek fara konulabilirdi ama çift farlar için böyle yapmışlar. bunu bi motor dergisinde okumuştum
    >>> Gençliğine Güvenip erken Derken ; Belki Elveda Bile diyemezsin GİDERKEN...!!!

  16. #96
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Horoza sormuşlar ,

    Tavukmu yumurtadan çıkar ,yumurtamı tavuktan ????

    Polemiğe girmem kardeşim biner motoruma giderim demiş...

    Anlayana ...........
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #97

    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Muğla/Ula
    Motosikleti
    Yamaha X City 250
    Sadece racinglerde değil, bende x city var onunda aynı şekilde yanıyor. Fazerde aynı şekilde... Yani sadece racinglerde değil. Yamahaya özgü bir konu olduğunu düşünüyorum. Kısa farda sağ yanıyor, uzun farda sol yanıyor. Ikisi birden yanmıyor. Sellektör halinde ikisi birden yanıyor. Neden böyel hiç düşünmedim. Ama mühendislerin bir bildiği vardır. önemli olan aydınlatması ve fark edilmesi...

  18. #98
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    teki yanmıyor da ondan öyle görünüyor
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  19. #99
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    S 1000RR tanıtım videosunu izlerken motor çalışırken en başta tek yanıyor sonra adam 2.sinide yakıyordu..ama şunuda gördüm sağ lamba baya parlak çalışıyor diğeri çok az yanıyordu..o dikkatimi çekti..
    VİDEO
    http://www.youtube.com/watch?v=T-rdm_YwLgc
    1.13 SANİYEDEN BAŞLIYOR ÇOK KISA ZATEN AMA NET GÖZÜKÜYOR..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 ----------

    ARKADAŞLAR BUYRUN 2 FARININDA YANDIĞININ KANITI
    http://www.youtube.com/watch?v=4pIYD...eature=related
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  20. #100
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı carzywindy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ohooh oh konu almış başını gidiyo çok dağıtmışız be kardeşler:D

    bu kadar yazıdan sonra şöyle toparlarsak doğru olur herhalda
    bu tek far özleliği sadece tasarım için yapılmış herhangi bir nedeni yoktur

    bazı motorlarda var bazılarında yok
    tamamen sektörlerin isteğine göre tasarlanmış bi özellik
    herhangi bir sebebi olmadan kasasına yakışan motora koymuşlar

    desek doğru olur herhalde(çünkü başka bi nedeni yok)....................
    hayır kardeşim yanlışın var
    konuya el atmazsam ayıp olurdu o yüzden el atıyorum
    avrupa birliği karayolları bilmemne kanununa (adını tam hatırlamıyorum) göre farlarınız sürekli açık olmak zorunda
    (hatırlayın ülkemizdede çıkardılar bu yasayı hatta bikaç ay "farımda hep açık yolum da" diye kampanya yaptılar)
    şimdi buraya kadar herşey normal değil mi?
    dikkat edin touring motosikletlerin tamamı çift far otomatik yanar (fazer yeni kasa hariç)
    racinglerde ise sadece sağ göz yanar
    bu tamamen elektrik sarfiyatıyla ilgili bir durumdur
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)