Başlangıç İçin 600 lük Nasıl
Reklamlar
-
Ben 17 yaşımdayım eniştemin(kullanmayı bilir kendisi) yardımıyla başlangıç için 600 lük bir makina (ss-racing) almayı düşünüyorum forumu takip ettiğim kadarıyla ilk motorumun 125 250 falan bişiler olması lazım
işte burda benim sorum başlıyor supersport cu olmama rağmen hız tutkunu olmadığıma inanıyorum hatta çok yavaş giderken nasıl düşmemin hesabını yapıyorum ciddiyim
eee o zaman nie ss alacan derseniz onun 4 silindirli motor sesi yok mu (vuun vun ) işte o beni cezbediyor ayriyetende ss makinaların duruşuna şekline de hastayım
gerçekten adam akıllı sürüldükten sonra bile 600 lük makina bana bi boy büyük gelir mi dersiniz
Reklamlar
-
Öncelikle ehliyetini almalısın. Koruma ekipmanlarını tamamlamalısın...
Hyosung GT 250 R yada CBR 125 ile başlangıç yapman daha mantıklı olacaktır...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
O motora bindikten sonra gazlamamak elde değil. Büyük makinalarda insanı cezbeden, baştan çıkaran bir tat var.
Bu sitede; büyük CC ile başlayıp kaza yapan arkadaşlar da var.
Tam tersine büyük CC ile başlayıp 3-5 yıldır kazasız belasız kullananlar da var. Tercih senin. Tamamen güven ve inanç meselesi...
-
motorun üzerine bindikten sonraa benim diyen delikanlı adam (ilk heveslenme aşamasında tabi ) basmadan duramaz o yüzden hiç heveslenme al bi 125 iiyice öğren ondan sonra sıra ona gelir
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
125 liklerde tek silindir olunca sesi falan da cılız cıkıyo
sanki mobilete binmiş gibi
sonuç olarak ortaya şu mu cıkıyo basmam dersin ama dayanamazsın ama basmadan sürebilirsen bu iş olur mu demek
not: alınacak motor 2000 2001 model olacak
-
Hep aynı sahneler, 17 yaşında çocuğa 600 cc motor alacak olan ailenin aklına şaşayim ben...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
önce ehliyetini , sonra korumalarını al , sonrada kendine uygun ufak bi motosiklet , tabii bu kadar genç ken ölmek istemiyorsan...
-
600 lük ss tam senlik biliysen? oh yaşta 17. sen gazı az açarsın nasıl olsa. yalnız hatırlatayım az açtığın gazda bile bu makinalar 140-150 yapıyor. öle 60-70 giderim diyorsan hehe. yemeyelim birbirimizi. neyse, yaşın çok küçük. eniştenin sana garezi mi var ne? asla ve asla 125 cc den yukarıya çıkma. ss kullanmak gerçekten oyuncak değil. ölürsün. yeni başlangıç için 125 cc almalısın. iyi bir eğitim, ehliyet, tam koruma... 600 cc den önce gelen ciddi ayrıntılar.
YAŞAM SORGULANMAYACAK KADAR KISADIR!!!
-
viper_1'in de dedigi gibi is sende bitiyor. Kendine guveniyorsan, o gucte ve o boyutta bir aleti saglikli kullanabilecegini dusunuyorsan al ama bu karari vermeden once iyi dusun ve imkanin varsa kucuk makinalarla kendini dene. Ben de SS hastasiyim, seslerine, duruslarina, hizlanmalarina hastayim. Ama 1 yildir CBR125 kullaniyorum, 10000km'ye yaklasti yaptigim yol ve buna ragmen egitim almadan 600'luk makinaya gecmeyi dusunmuyorum (Ayiptir soylemesi cok sukur 600'luk makina alacak param var, almamanin tamamen kendi insiyatifim oldugunu bil diye belirtiyorum).
Dedigim gibi, benim tavsiyem 125'lik ya da 250'lik makinalarla kendini bir test etmen.. Yerine gore onlarin sesi ve gorunusu bile yetebilir sana, kendini gereksiz tehlikelere sokmamis olursun boylece..
Her halukarda kazasiz belasiz surusler dilerim. Aramiza hosgeldin
-
kardeşim benim de bi önerim olacak sana, arkadaşlar yazmış zaten çogunu ehliyet al, korumalarını mutlaka tak. benim önerim ise gazlamaktan önce durmayı ögren :-) gazı herkes cevirir ama frene herkes basamaz
keyifli sürüşler
yüreginin götürdügü yere git
-
yanlis zaman yanlis secim
once git ekipman al kendine motor olmakla motorcu olunmaz bilincli motorcu ol
birak 4 silindirin sesini zamanla zaten binersin o makinalara once kendini gelistir kucuk makina uzerinde
-
Bu konuda yasin cok buyuk etken oldugunu dusunmuyorum arkadaslar. En iyi F1 pilotlarinin 4-5 yasinda karting arabasi kullandigini biliyorsunuzdur. Elbette o yasta F1 araci kullanmiyorlardi, muhtemelen ozel uretim kucuk karting arabalarini kullaniyorlardi fakat sonucta onemli olan o kisilerin o araci bile olsa kontrol edebiliyor olmalari. Hepimiz bunu yapamazdik degil mi? O yuzden bence yasi bir etken olarak dusunmeden, daha ziyade o kisinin uygunlugunu dusunmek gerekir. Bunu da biz bilemeyiz ne yazik ki.
Resimde birincilik kursusunde duran genc sizce kac yasindadir?? Pek de 20'sini gecmis gibi durmuyor ve oraya cikacak derecede motor suren bir kisinin yalnizca 2 yildir motor kullaniyor olduguna inanmam ben..
Burhan, tabi bunlari okuduktan sonra gaza gelip de, "ben de o kursude olmaliyim" gibi dusuncelerle kosa kosa 600'luk makinaya binme. Sana tavsiyem "Kendini tarta tarta ilerle ve asla guvenligi elden birakma"
-
Mukemmel bir seçim seni tebrik ederim.
Senide aramıza alırız. Düşünsene o 600cc makinanın cıkarttıgı sesi Dehset birşey yaaa. İnsanın o sesi duyupta aşk a gelmemesinin imkanı varmı. Yanlız şöyle birşey var eğer gaza basmazsan ses cıkmıyor makinadan. Bunu unutmuşsun sanırım. Ama sana sukardarını söyleyeyim bu yasta o motoru alırsa etrafta senin adını bilmeyen kimse olmaz. Dusunsene etrafa sattıgın cakayı. Kesin ünlü olursun kesin. Birde kızlar hastadır zaten racing motora. Hayatın degisir bir anda. Etrafında güzel kızlar fing atarken sen secimini yaparsın artık. Valla ne diyeyim bilmiyorum ama 600cc sana bir sure sonra kucuk gelir. Bence kafandan 1000rr falan dusun derim malum gecişlerde bosuna masrafta etmezsin.
Söyle güzel bi repsol falan..
Aman Allah'ım dusunemiyom bu kadar güzel birşeyii.....
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
hyosung gtr250 + iyi bir egzost tafsiye ederim
ehliyetsiz ve korumasız ise asla motora binmemelisin
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Melih sanırım sen gittikten sonra padokta aha şu bebeyi gördüm, motoru çalıştır, gaz ver, redline yap, motoru durdur gibi şeyleri yapmakla kalmıyor birde pozisyon alıyor ii mi
-
17 yaşındasın 600lük makineyi sırf sesi için istiyorsun biraz mantıksız değil mi? Ses istiyorsan alırsın bi GT250R taktırırsın güzel bir egsoz güzel bi sesi olur (4 silindir sesini tutmasa bile). Benim motorum da 600lük naked olduğu halde 2. viteste 144 km hıza ulaşabiliyor. Basmam diyen adam da basar. Daha önce motor kullanmadıysan illaki ilk motorunu düşürürsün (Allah göstermesin!!!). Daha dün ben motoru olduğu yerde yatırdım ayaklığı açtığımı zannedip motoru bıraktımaçmadığımı farkettiğimde artık çok geçti bi yerden sonra 183 kglık aleti havada tutmak zor oluyor. Ben 22 yaşındayım bundan önce 150lik cruiserı 1,5 sene kadar kullandım. Şimdikini zaptetmekte pek zorlanmıyorum ama yinede tehlikeli olduğunu söylemeliyim.
Sırf ses için 600lük alet alınmaz. Başlanabilir mi? Olabilir. R1200le başlayan bi arkadaşımız bile var bu sitede ama amaç sadece ses ise başlanmaz. Biraz sabret 2-3 sene kadar o zaman istediğin sesli makineyi alırsın Ki 600lük aletlerin fiyatları bakımları falan da cabası. Kendi paranla almak en iyisi bence. Biraz uzun oldu ama zararın neresinden dönsen kardır
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
tubis adlı üyeden alıntı
Hep aynı sahneler, 17 yaşında çocuğa 600 cc motor alacak olan ailenin aklına şaşayim ben...
al bendende o kadar...ailen sana o motoru alıyosa ölüm fermanınıda imzalıyor demektir...ve ailen hariç kimseninde arkandan üzüleceğini sanma...kendi adıma ah bile etmem...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
Ağır gelir
En hafifinden bir 600cc lik bir racing motosikletin ağırlığı motor yağıyla, benziniyle, hidrolik sıvısıyla, soğutma suyuyla birlikte 180-185kg nin altında olmayacaktır.
Bence öncelikle motor nasıl tutulur, nasıl itilir, nasıl durulur, dönülür bunların beynine daha ucuz bir motor ile kazınması lazım. Sadece nasıl yapılır diye öğrenmekle de olmuyor, dünyanın en yetenekli adamı bile olsan en azından(gerçekten en azından) 3-5 ay pratik yapmak şart. Aslında normal bir insanın motosiklet olayını tam kavrayabilmesinin 1 yılı bulduğunu düşünüyorum.
Bunları yapmazsan motoru kolayca düşürebilirsin, ayağın bacağın falan altında kalabilir. Bileğini kırıp koltuk değnekleri ile takılmak zorunda kalabilirsin. En basitinden güzelim motorunun sağı solu çizilir-kırılır-çatlar-yamulur, canın sıkılır.
Onun için önce 2.el basitinden bir motor al. Belki çok içine sinmeyecek ama sonuçta senin için de, cebin için de daha iyi olur. Mesela cbr125 falan olabilir. Onun da parçası pahalı aslında ama dikkatli kullanırsan düşürmez ya da devirmezsin. Güzel, yeterli ve eğlenceli bir motor.
600cc lik bir supersport ile gaza gelip basma olayını ise konuşmak dahi istemiyorum. Yaşın itibariyle şimdi böyle desen bile gereksiz hızlara çıkman çok olası. Ben de fazerimi aldığımda ilk bir ay 100ü geçmem diyordum. Aldığım gün bir baktım 150lerde dolanıyorum :S
Bunlar çok ciddi makinalar ve bilinçsiz kullanıldığı takdirde intihar etmenin ya da sakat kalmanın çok kolay bir yolu. Onun için 2.el , mekaniği problemsiz bir motor almanı öneriyorum.
Ha , ayrıca arkadaşlar hyosung GT250R önermişler, ben de ilk olarak onu düşündüm ama o da hafif değil ki. 160 kilo boş hali. Sıvıları doldurduğunda yine en az 180i bulacak. Yani ağır...
Toplam ağırlığı 150kg yı geçen bir motorun yeni başlayan birisi tarafından en geç bir ay veya 4-5bin km içerisinde devrileceği-düşürüleceği bence %100.
Bunun yetenekle falan alakası yok. Yani "ben çok yetenekliyim bir şey olmaz" lafı burada geçerli değil
Umarım yazdıklarım işe yarar. Genelde insanlar takmıyor böyle yazıları...
Adam gibi cbr 125 al, bi süre onunla takıl ama basma..
Bu motor olayında gidersin ama duramazsın...
-
abiler yazdıklarınızın hepsini tek tek okudum
öle güzel felaket senaryosu yazmışsınız ki ne yalan söyliyim gerçekten korktum
anladığım kadarıyla 600 lük geçekten bi boy büyük geliyo
ama bi arkadaş anlatmış 600 lük olmaz 1000 lik al die yok yok o da olmaz hayabusa şart bana bi tane
bi anlık yapabilirmiyim die düşünmüştüm bi ihtimal vermiştim ama sayenizde duman oldu
galiba 125 lik bişilerden başlıyıp 1 2 seneye cıkarız öle bi makinaya
CERRAHI adlı üyeden alıntı
Mukemmel bir seçim seni tebrik ederim.
Senide aramıza alırız. Düşünsene o 600cc makinanın cıkarttıgı sesi Dehset birşey yaaa. İnsanın o sesi duyupta aşk a gelmemesinin imkanı varmı. Yanlız şöyle birşey var eğer gaza basmazsan ses cıkmıyor makinadan. Bunu unutmuşsun sanırım. Ama sana sukardarını söyleyeyim bu yasta o motoru alırsa etrafta senin adını bilmeyen kimse olmaz. Dusunsene etrafa sattıgın cakayı. Kesin ünlü olursun kesin. Birde kızlar hastadır zaten racing motora. Hayatın degisir bir anda. Etrafında güzel kızlar fing atarken sen secimini yaparsın artık. Valla ne diyeyim bilmiyorum ama 600cc sana bir sure sonra kucuk gelir. Bence kafandan 1000rr falan dusun derim malum gecişlerde bosuna masrafta etmezsin.
Söyle güzel bi repsol falan..
Aman Allah'ım dusunemiyom bu kadar güzel birşeyii.....
Melihce adlı üyeden alıntı
Bu konuda yasin cok buyuk etken oldugunu dusunmuyorum arkadaslar. En iyi F1 pilotlarinin 4-5 yasinda karting arabasi kullandigini biliyorsunuzdur. Elbette o yasta F1 araci kullanmiyorlardi, muhtemelen ozel uretim kucuk karting arabalarini kullaniyorlardi fakat sonucta onemli olan o kisilerin o araci bile olsa kontrol edebiliyor olmalari. Hepimiz bunu yapamazdik degil mi? O yuzden bence yasi bir etken olarak dusunmeden, daha ziyade o kisinin uygunlugunu dusunmek gerekir. Bunu da biz bilemeyiz ne yazik ki.
Resimde birincilik kursusunde duran genc sizce kac yasindadir?? Pek de 20'sini gecmis gibi durmuyor ve oraya cikacak derecede motor suren bir kisinin yalnizca 2 yildir motor kullaniyor olduguna inanmam ben..
Burhan, tabi bunlari okuduktan sonra gaza gelip de, "ben de o kursude olmaliyim" gibi dusuncelerle kosa kosa 600'luk makinaya binme. Sana tavsiyem "
Kendini tarta tarta ilerle ve asla guvenligi elden birakma"
abiler çok güzel gaz veriyosunuz yaa
-
aYe adlı üyeden alıntı
Melih sanırım sen gittikten sonra padokta aha şu bebeyi gördüm, motoru çalıştır, gaz ver, redline yap, motoru durdur gibi şeyleri yapmakla kalmıyor birde pozisyon alıyor ii mi
Hakikaten bak bu cocugu tuttum simdi 10 yasinda 1000rr kullanir bu velet iyi mi, hatta simdiden bu kadar iyi pozisyon aliyosa ( baksana camin altina nasil da girmis -ya da her zaman oradaydi - ) 12-13 yasina geldiginde Yunus'un tahtini alir elinden.. Tabi birisinin pit alaninda surekli onun gelmesini bekleyip, geldiginde motoru tutmasi lazim Ayaklarinin yere degecegine pek ihtimal vermiyorum da o yasta
Tabi bunlar isin geyigi, benim motorumun bile baslangic icin hizli gelebilecegini biliyorum. Sonucta motorda kaporta gorevi yapiyor oldugumuz icin, isimiz en kucuk kazalarda bile cok zor.. Kaldi ki benim motorum 140km/s gibi bir hiza erisebiliyorsa "kucuk kaza" taniminin disina cikmis oluyoruz bir yerden sonra.. O yuzden zaten "kendini tarta tarta ilerlemesini ve asla guvenligi elden birakmamasini" tavsiye ediyorum arkadasimiza.. Kim bilir belki 250GTR ona yetecek (ses olayi egzost ile halledilir sonucta, performansi da fena degil o aletin) ya da kim bilir gunun birinde pistlerde gorecegiz.. Yeter ki onu gazete kagitlariyla ortulu olarak gormeyelim..
Burhansefa adlı üyeden alıntı
abi çok güzel gaz veriyosun yaa
Tam tersine gaza gelme diye ozellikle aciklama yaptim ve uyariyi sona biraktim Sakin ha, eger simdi bu resmi gorup gaza geliyorsan, makinaya bindiginde gaza gelmeyecegine ihtimal vermem sahsen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler