olabılır cunku beata ne zaman po dan alsam bezını daha az km gıdıyr motor....en ıyısı shell...
MT ANTALYA
Boy'a katılıyorum.Ben genelde aynı tempoda kullanıyorum motorumu.280-300 km'de benzin alıyorum.Opet'den aldığımda 350 km gittim ve hala depoda benzin vardı.Başka bir yerden aldığımda ise bir önceki sefere güvenerek yola çıktım ve 320'de benzin bitti.Demekki bir depoda 50 km farketmiş bende.Motorumun gayet titreşimsiz ve rahat çalışmasıda cabası.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
@Makine
Haydaa, bu çok ilginç bir durum. O zaman tek olasılık arabanın modeli ile benzin markası arasında bir bağlantı var. Bunu şöyle test edebliriz. Eğer 2007 model Peugeot 207 1.4 Dizel aracı olan ve benzini Opet dışında alan biri varsa, birkaç deposunu Opet'ten alsın ve farkına baksın. Daha önce Opet dışındaki yerden aldığı ile mi yoksa Opet'ten aldığı ile mi daha uzun yok gidebiliyor. Bu arada kullanıma ve ortalama süratinize göre de değişiyor ama ben hep aynı koşullarda kıyaslama yaptım. Opet her durumda 150-200 km daha uzun gitti.@boy bende de tam tersi oluyor. Hem arabamla hem motorla kontrol ettiğimde BP daha uzun km yol yaptırıyor. Opet kullandığımda motor ve araba daha az yol yapıyor. Anlamadım gitti.
@death
Arkadaşın arabasının markası ne? Dediğim gibi sanıyorum arabaya göre değişiyor.Ayrıca Opet den alınan mazotun fazla km yapma olayını bir arkadasımla konustum. Bu konu hakkında tam tersini söylediler. Onlarda Shell den alınca çok km yapıyormus.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
bir gün motorum yoLda kaLdı aLdım eLime şişeyi en yakın oLan istasyon PO ya gittim opetten 3 parmak az koyduydu
hocam, gün gibi ortada - aşikar.
kalitesiz benzin satıyorlar, muhtemelen de karıştırıyorlar. benzine bazı kimyasallar katıyorlar. sonra da buji erkenden yanıyor-bitiyor. yakıt sistemi işlemez hale geliyor. Merkezi arıyorsun, tel'inizi alalım diyorlar. yaptıkları da birşey yok.
inşallah beni utandırırlar da, bu işin aslını astarını araştırırlar.
yakıt sistemini gözden geçirmekte fayda var arkadaşım. Bahsettiğin istasyondan almamak en mantıklısı, ama arkasını da bırakma.
arkadaşım haklı olarak isyan ediyorsun zira canı yanan sensin..yalnız açtığın topicte türkiyenin sayılı kuruluşlarından olan PO yu yererken kanunende sorumluluk altına giriyorsun..benim amacım sana haksızsın demek filan değil zarar gördüğün için haklısında amaaaa sen inanıyormusun kurumsal bir şirket olan PO nun benzine birşeyler karıştıracağına..bence mümkün değil ..odev şirket 3 kuruşluk benzin için imajını hiç bozarmı..mesele aldığın istasyondan kaynaklanıyor muhtemelen..yazıklar olsun PO ya değilde yazıklar olsun benzin aldığım şu istasyona desen ..devreye hemen PO da girer ve bayisinden hesap sorar..gerekenide yapar kanısındayım..çünki hiçbir ticari kuruluş imajına zarar veren bayiyi barındırmaz..sen genede elindeki dökümanlarınla yahut başına gelenleri anlatan bir yazıyla PO tüketici servisine bir müracat et..göreceksin ilgilenip seni bilgilendireceklerdir..bu topicten dolayı sana dava açsalar al başına belayı uğraş dur..sevgili gençler yazarken lütfen dikkatli olun karaladığınız şirketler tr nin göz bebekleri..zararı gene bize döner..hoşca kalın
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
benzini de mazotu da shell den alıyoruz.vw volt 2.5 var devamlı shell den dolduruyoruz memnunuz.benzinde de altımızdaki mobilet gerçi fazla farkettirmez ama shell den bi sorun çıkmadı şimdiye kadar...
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
Cemal amca sana hak veriyorum kesinlikle arkadaşımız kızgınlıkla yapmış böyle bişey aynı durum bu hafta benım başıma geldi ben motoruma benzini her zaman ya PO yada shell den alırım ve gayet memnunum ama geçen hafta yenı bir motor aldım ve ilk benzinini 95 oktan PO BENZİNİ aldım samsun bafradan ama çok sorun yarattı motoruma ve daha sıfır motor 1 ve 2 inci viteslerde rolentide stop etmeye başladı ve tüm arkadaşlarım bunu gördü inan bana çok rezil oldum 3 tane ustaya sordum servise gösterdim herkez benzinden dedi sizce burda PO ya biz şikayet etmeden daha sık denetleme yapma görevi düşmüyormu bu iş sadece uydudan takıple olmuyor bence teşekkür ederim saygılar
ALLAH YÜRÜ YA KULUM DEDİ MOTORUMU SATTIM :salut::queen::flower::sunny:::unsure::::whip::::146::
bende 5 aydan buyana benzini hep shell den aldım şimdiye kadar hiç tık demedi motor.hep 9lt felan alıyor depo 300km gidiyor.onca yazılandan sonra bir dahaki sefere opeti denemeyi düşünüyorum.motor honda cbr 125
DRİFT RELİGİON
Benzini bildiğimiz yerden almak lazım. Bence markanın burada önemi yok. Çünkü bir yerde ki diğerine fark edebiliyor. Ben bu konuyu benim benzincim ile konuştum. Benzinci bana biz depoları devamlı temizliyoruz birde kendi nakliyat kamyonumuz var dedi. Yani başka harici tankerlerle benzin getirmiyorlarmış. Benzin ne kadar pisse motorda anında fark ediliyor. Bu konuda taksici ve minibüscüleri takip etmekte yarar var. Onlar işlerini bilir.
Ben de opetten alıyorum. Mümkün olduğunca aynı istasyonu tercih ediyorum.
karbiratörü yıkat bişiği kalmaz po yada kusur bulmayın bence çünkü türk sporunu o destekliyo offshour yarışlarını gp2 yi opet sizce böyle bişi yapıyomu?
Mustafa Kemal Atatürk
Arkadaşlar teknik olarak bakmakta fayda var, eüer karbüratörlü motor kullanıyorsanız karbüratörde oluşan birikim motorunuz için nereden benzin alırsanız alın sorun yaratır. Dopoda zamanla oluşan tortu ve kalıntılar da buna neden oluyor. Benzin alınca bunlar harekete geçiyor ve durunca da tekrar çöküyor. Bu yüzden durduktan sonraki kullanımda yolda kalma, stop etme sıkıntıları yaşanıyor. Eğer benzin sisteminizi temizlerseniz tekrar tortu oluşana kadar sorun yaşamazsınız. Bu da sökmeli takmalı bir iştir, maliyettir. Alternatif ve güvenlir bir sistem de karbüratör enjektör temizleyici kullanırsınız bu tortue birikimleri parçalayarak benzinle birlikte yakılıp atılır hale getirir ki bu hem daha ucuz hem de daha pratik bir yöntemdir.
eğer bir istasyonun kapatıldığını görürseniz, ömrü billah o istasyondan uzak durun..
etrafa tanıdıklara sorun mutlaka güvenle yakıt aldıkları bir yer vardır
sadece markayı suçlamayın, pompa satıcılarıda benzinle oynayabiliyor.
ben shell tercih ediyorum
Arkadaşlar Boy'un tavsiyesi üzerine ben de 1.4 opel corsa aracıma Opet'ten dizel yakıt aldım. Araç şuan çalışmıyor. Tamirci bir arkadaşım, aracın benzinli olduğundan kaynaklanabileceğini söyledi. Boy saol yani! !!!
Kimseye dizel yakıt tavsiye etmiyorum arkadaşlar! Araç 100 metre ya gitti ya gitmedi, tam yola çıkmıştım ki deli gibi duman atmaya başladı. Tamirci de bir sürü fiyat çekti!
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
buyuk alman sairi Göethe ( göte okunur ) 'nın bır sözü vardır : " ne kadar dönersen dön, götün arkandadır ". ( kusura bakmayın ama bu adam bu lafı ettıyse , sansurlemek bana dusmez dedım )
TR'de rafınerı sayısı da , kalıtesı de bellıdır. benzın , dıesel gıbı yakıtların dolumları tamamen otomatık olarak ve tek havuzdan yapılmaktadır. yanı naklıye kamyonu yanasır , muslugun altına; fırma - marka gozetmeksızın dolum yapılır havuzdan. bundan sonra fırmalar kendı tesıslerınde / ıstasyonlarında markör ve kendılerıne ozel katkı maddelerını korlar ve satısa hazır hale getırırler mallarını.
yanı katkı maddelerının de oyle ahım sahım bır etkısı, konu edılecek bır becerısı , ya da abartıldıgı kadar - reklamı yapıldıgı kadar nefesı yoktur.
Göethe haklıdır : istediğiniz kadar dönün
ne zaman bir ülkede bırden cok ozel rafınerı kurulur ( bızım gıbı ulkeler ıcın ne kadar gereklıdır bu da tartısılmalı aslında bu tarz bır rafınerı yarısı ) ıste o zaman benzının - diesel'ın farkından / kalıtesınden bahsedebılırız. Ama su an hepımız aynı benzını kullanıyoruz.
Tek bır detay var : benzın ıstasyonu !!!!
yanı tum TRdekı benzın aynıdır ama sızın satın aldıgınız benzın kırlı , sulandırılmıs, oktanı seyreltılmıs olabılır. bu da petrol fırması ıle degıl , o benzınlıgın sahıbı / ısletmecısının ınsafına kalmıs bır uygulamadır.
bır benzıncıye gıttıgınızde , her tuketıcı gıbı , sızın de bazı haklarınız vardır. benzıncıden , alacagınız benzının 5 lıtrelık bır kap ıle sıze servıs edılmesını ısteyebılırsınız. bu seffaf ve olculu kap her benzın ıstasyonunda bulundurulmalıdır. bu yasal bır zorunluluktur. yanı aldıgınız benzının 5 lıtresını , ıstersenız , bu kapta alabılırsınız. bu sayede hem benzının gozle kontrolunu yapabılırsınız hem de pompanın dogru mıktarı basıp basmadıgını gozle kontrol edebılırsınız.
eger ıstasyon bu uygulamayı yapmak ıstemezse, tartısmayın ve hemen hangı ıldeysenız o ılın defterdarlıgına ( maılye bakanlıgına baglı calısırlar ) ve EPDK 'nın ılınızdekı yetkılı mercıılerıne ısımsız ıhbarda bulunabılırsınız. ( ısımsız konusu onemlı cunku devlet kurumları , ozellıkle malıye bu tarz ıhbarları ozel olarak degerlendırıyor ve ıstasyona baskın duzenlıyor ve sızı afıse etmıyor )
tasıtınızın cok yakması, az yakması; motorun duzenlı calısması veya calısmaması bırcok sebepten olabılır. hatta aynı gun ıcınde sabah gıttgınız yolda yaktıgınız yakıt, oglen aynı yolda tukettıgınız yakıttan az olabılır.
aynı arabada, aynı yolda , aynı depo benzınle bıle farklı farklı yakıt degerlerıne ulasabılırsınız. atmosferık basınc, ortam ısısı, motorun hararetı, yuk durumunuz, hatta gun ıcınde lastık basınclarınız ve su an yazmadıgım bırcok etken yakıt mıktarınızı pozıtıf veya negatıf yonde etkılıyebılır. cok farklı degerlere ulasıyorsanız tavsıyelerım :
1) akaryakıtınızı hep aynı ıstasyondan ( sıze en cok km yaptıran ) alın. bu ıstasyon cok satıs yapan bır ıstasyon olsun.
2) sabah cok erken saatte yakıt alın. oglen ve sıcakta yakıtta genlesme sonucu 100 lıtrede 1 lıtreye kadar az yakıt alabılırsınız sıcak ortamda yakıt alırsanız.
3) gaza az dokunun. ( bu hep ıse yaramıstır )
4) oktan arttırıcı urunler kullanmaktan vazgecın. sadece havayı kırletırsınız ve cebınıze yazık.
5) yakıt sıstemınızı temız tutun . temız karburator , temız bujıler daıma az yakıt harcatır. hava fılternızı sık sık temızleyın.
6) son olarak , baska bır ulkeye yerlesme ımkanınız varsa oraya yerlesın malum dunyanın en pahalı benzını bızde ve benzını dert etmekten kurtulun. ıstedıgınız kadar yakın
teşekkürler de şu son seçenek bana pek uymaz daha güzel bir son bulsak ??
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Yüzücü, iyi döktürmüşsün de bizim PO'da WC tası bile yok silecek suyu koyalım Bırakın bu 5 lt kap örneğini müşteri değil kendi denetleme aracı yapsın. Bu istasyon otokontrol-analiz işlemini de ilk PO başlattı .
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)