:p:p:p:p:p:p:p:p
sadece cehalet diyorum.
burda kimsenin fakirliği,alım gücü vs vs tartışılmıyor.
insan hayatı bu kadar ucuz mu ya?
bir kask alıyon durduğu yerde yarılıyor,yada bir kaç açış kapayışta vizör elinde kalıyor,bir motor alıyon yolda giderken mil kopuyor lap yoldasın.
bu ülke adam olmaz kardeşim........
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
Çin malı motorların da herzaman müşterisi olacaktır. Bana kalırsa şuan 100lerce olam çin malı motor markası arasından , kalitesiyle ön plana çıkacak markalar ayakta kalmaya devam edecek, diğerleri kaybolacaktır.
alinti 05.07.2007 bu yorumların sahibi bart1969:
1.aldığım 2. el ybr 125 de debriyaj yayları çok yumşaktı.dokunur dokunmaz debriyaj ayırıyordu.ben bu motorun sıfırından kullanmadım.sıfırları dahil bütün ybr 125 lerde bu sorun oluyormuş.
bu nedenle benim acemiliğimle birlikte motor kalkmadığı için yarım debriyajla kalkış yaptığımdan debriyaj yemişim.ustam kendince yöntem geliştirmiş.debriyaj üstündeki 4 tane yayı biraz daha sert ve yaklaşık 1 cm daha uzun yaylarla değiştiriyor.bu yaylar normalde bulunmadığından özel yaptırtmış.çeşitli denemeler sonunda uygun boyu ve ayarı denk getirtmiş.
yalnız bana fiyat sanki pahalı geldi.
yapılan değişimler:
debriyaj balataları(25 ytl)
plaka(20 ytl)
4 yay(20 ytl)
motor yağı(15 ytl)
yalama olduğu için elcik(5ytl) yenilendi
ve son olarak işçilik(20ytl).
ödediğim düz hesap 100 ytl.
fiyatın sanki biraz pahalı olması dışında yapılan iş bence çok olumlu.artık motor tamamen benim kontrolumde kalkıyor.
peki sizce bu fiyat normal mi?
bir de bu işi taa en baştan yapsaydım balata yemez ve 40 ytl ile kurtarabilirdim.
konu ile ilgilenip daha önce duymayanlara ve özellikle ankarada olanlara duyrulur
2.benim ybr 125 geçen haftalarda siyah duman çıkartıp düşük devirde dengesiz çalışıyordu.ustaya götürdüm eksantrik ayarı yaptıktan sonra düzeldi.
bu gün gerizekalı bir kamyoncunun yüzünden motor çalışırken durduğu yerde devrildi.sonra hareket ettim,az gidip motor stop etti.tekrar çalıştırmak biraz zor oldu(biraz boğuldu yada yanlış vitesten bişeyler oldu işte.
sonra çalışınca kara duman çıktığını fark ettim.ama motorda başka sorun yok.acaba gene ustabu arada yazmayı unuttum:
eksantrik ayar bosuk olduğu zaman aynı anda hava filtresi değişmiş ve yağ değişmişti.yani bu ihtimalleri geçeceğiz.buji ise bu pazar günü değişti ve sıfır buji takılı.
benim sormak istediğim şuydu bu sorun motora zarar verirmi yada beni yolda bırakır mı?zırt pırt ustaya gitmek istemiyorum da.
ya gitmem gerekir mi?
3.bu arada yazmayı unuttum:
eksantrik ayar bosuk olduğu zaman aynı anda hava filtresi değişmiş ve yağ değişmişti.yani bu ihtimalleri geçeceğiz.buji ise bu pazar günü değişti ve sıfır buji takılı.
benim sormak istediğim şuydu bu sorun motora zarar verirmi yada beni yolda bırakır mı?zırt pırt ustaya gitmek istemiyorum da.
4.kamyoncuya sinirle bir an evvel kalkıp gitmek istedim,motor zaten yokuş aşşağı hangi viteste olsaydı kalkacaktı. ve 30 metre sonra motor stop etti ve biraz zor çalıştırdım.
aslına bakarsanız bu siyah dumanın devrilmeden önce de olmuş olabileceğini ve devirince çalıştırmaya çalışınca gözüme batmış olabileceğini de düşünüyorum.
çünki genel kullanımda düşük devirde zorluyor olabilirim motoru(malum acemilik var.)bu da sübapların açılma zamanını ayarlayan ekzantrik mil ayarını da bozmuş ve zamanlama hatasına neden oluyor da olabilir diye düşünüyorum.
acaba eksantrik ayarı mı bozuk yoksa ustanın eksoz pis dediğimi doğru.yada devirince hava ayarı mı bozuldu karbüratörde.
ben tam anlamıyorum.tahminen ekzantriğin ayarı bozuk olsaydı motorda vuruntu yada düzensiz gidiş olurdu galiba değil mi?ki bunlar yok.
sonuçta ne yapayım ustaya gideyim mi gitmeyeyim mi?[/B]
bune perhiz bune lahana tursusu
senin motor tam dert küpuymüş yeminle ben bu kadar sorun yaşamadim.
bende ybr 125 alacaktim vazgectim adami sinir hastasi eder yahu:
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
bence profilinde çin markası olanları forumun veri tabanından silelim..
onlar ülkeye para kaybettirdi.. evet silelim.. çin!. silelim!
eyong:süper moderotorden alıntıdır. 28-12-2005, 08:51 AM
Sanırım arkadaş çin motorlarının neden bu kadar ucuz olduğunu merak ediyor, ben bildiğim kadarıyla ve bir örnekle anlatayım;
Neden ucuz? Çünkü en önemli etken olan işçilik ve giderler çok düşük, devlet desteği çok fazla (bir Türk olarak Çin'e gidip fabrika kurmanız, Türkiyede atelye kurmaktan daha kolay ve ucuzdur) Hükümetin ve işadamlarının uyguladıkları politika sayesinde her türlü sektörde çok fazla talebe cevap verdikleri için sürümleri çok yüksek. MC Donalds'dan aldığınız oyuncak, pc'nizdeki bir çok donanım ve hatta benim sattığım Amerikan Kapının (sadece adı Amerikan) paneli bile çinde üretiliyor. Benim bildiğim gıda hariç hayatın her alanında varlar (afferim valla)
Peki hep kalitesiz mi? Kalitesiz olup olmamasının Çin malı olmasıyla bir alakası yok aslında, bu kadar ucuza birşeyler üretirseniz eğer hangi ülkede yaparsanız yapın kalite olarak çok fazla birşey bekleyemezsiniz.
Peki kaliteli yapamazlar mı? Elbette yaparlar, ama o zaman fiyat artacağı için sürüm sayısı düşecek ve mal kaliteli olacağı için devamlılığı azalacaktır. Yani aslında birileri gidip deseki "kardeşim ben 1500'e dandik scooter satmak istemiyorum, 2500' kaliteli satcam bana şu standartlarda yap" dese elbetteki cevap alacaktır. Ama bu seferde biz adamlara bok atarız "kardeşim x firma aynısını 1500 e satıo ne alcam onlardan" deriz
Birde örnek; olayın temel noktalarını atlayıp direk konumuza giriyorum, Türkiyede ki uğraşlarımız sonucu en ucuz olarak 350 € gibi bir fiyata mal ettiğimiz bir elektrik motorunu Shangay da bir fabrika 50 $ yaparız dedi numune yaptırıp kalite kontrol ettirdik. Çok kalitesiz olmasada kullanacağımız alanda ömrünün kısa olduğunu söyledik. 100 $ verin sizinkinden daha kaliteli yapalım dediler, valla yaptılarda
serkanzat
bart1969 Arkadaşım eski defterleri açarsan gerekli bilgiler var.canı sıkılan çin motorlarımı japon motorlarımı adı altında konu açıyor.artık mt deki herkes biliyor bunları
halbuki bilmiyorlarmı kendi motorlarıda çin ülkesin de üretilip o ülkeye bir şekilde katkı sağlıyor,yamaha ybr125 baksınlar ne malı yazıyor.nike ayakkabısından,pioner teyp ine acer bilgisayara kadar daha bir çok marka,o dandik çinlinlinin elinden geçip ülkemize ulaşıyor.sonrada ülke ekonomisi deyip ahkam kesiyorlar...orada üretilen hangi marka olursa olsun kulanmayalım o zaman
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
saçma sapan bir topik, saçma sapan tepkiler!
alan almış satan satmış; güçsüzler elenmiş; güçlüler ayakta kalmış.. Ticari seleksyon diyelim biz buna.
Hala neyi tartışıyoruz..?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
::::::::: ::::::::::
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
yada ticari paralize olmuşuz diyebilirmiyiz
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
aslında bu tip topiclerden bıktım ama,tek kelime deyim mi,
"BAKARSAN BAĞ OLUR, BAKMAZSAN HURDACI "
evet yaa, hatta gözlerini çamaşır mandalıyla çekik yapalım. ama mandallar türk malı olsun. mesela KANUNİ
EE japonya türkiye'nin bir ilçesi mi? ya italya bizden buğday alıp mı veriyor ducatiyi? ayıbı çin malında değil, çinden bile bu kaliteyi getirmeye razı olduğumuz için kendimizi eleştirelim
yuh be yawww...
silah zoruyla mı sattılar onları bize???
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
alan razı satan razı almayan eleştirmen olmuş ! yahu herkes kendi yağında kavruluyo
neden gereksiz yorumlar yapıyorsunuz anlamıyorum. .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
külahım yanımda baba, ona anlat...
bir japon makina arıza yapar ve 2 ay parça beklersin, bir çinli arıza yapar, mondial olmazsa kanuni, olmadı yuan olmadı çelik yani uyar bi tanesi. en fazla 1 saat parça ararsın... hem de bir japonun bir deposu fiyatına ( ben 2 aydan fazladır depo bekliyorum ve fiyatı 1200ytl. parayı da peşin aldılar !!! )
dedim ya, külahım yanımda ve %de 100 örenbayan
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
QUOTE=yürekçe;1393700]külahım yanımda baba, ona anlat...
bir japon makina arıza yapar ve 2 ay parça beklersin, bir çinli arıza yapar, mondial olmazsa kanuni, olmadı yuan olmadı çelik yani uyar bi tanesi. en fazla 1 saat parça ararsın... hem de bir japonun bir deposu fiyatına ( ben 2 aydan fazladır depo bekliyorum ve fiyatı 1200ytl. parayı da peşin aldılar !!! )
dedim ya, külahım yanımda ve %de 100 örenbayan [/QUOTE]
[ kardeşim seni özeleştirinden dolayı tebrik ediyorum.bunu bazı arkadaşlara anlatamıyoruz,bunlarıda bilsinler
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
hoop orda dur bakalım kardeşim bu ülkenin motor binicilrinin %75 nin gelir düzeyi çok düşük.nasıl kaliteliye veya japona binecek,tabiki çine binecek,bir avuç para ver japon al arıza yaptımı pahalı olduğu gibi parçada yok yurtdışından parça bekle ve uzun süre yaya kal,sağol ben almiim oysa çin motoru nun parçası bol olduğu gibi ucuzda,eğer amacında kullanırsan iyi motor,yok çin alıpta japon gibi kullanırsan kötü motor.
hatta siteden süresiz banlayalım karışıklık olmasın
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
çok gereksiz saçma sapan bir tartışma bence yok diyen arkadaşın türkiye bilgisi yok o belli çinliler 2001 den beri piyasada hiç unutmam mahallede ilk bir arkadaş almışdı gelly marka bir chopper 2001 model bakın çinliler gireli kaçk sene olmuş 8 sene iyi okuyalım 8 sene bu 8 senede bir ton marka geldi bir ton marka gitti elekden elendiler kalanlar piyasasını bulanlar yola devam dedi adi kalitesiz mal üreten kepenkleri kapattı gitti...
şimdi bunu neye istinaden diyorsunuz bence yok diyen arkadaşa söylüyorum madem yok geçmiş 8 yılı nereye atıcan bu ürünler 8 yıldır bar ise olay bitmişdir tutmasa olmasa bunca zaman tutunamazlardı
ayrıca bende katılıyorum çok osrunlu adi çinmalları geldi ama piyasaya bir o kadar kaliteli regal raptor gibi japoncuların bile takdirini kazanan ürünlerde geldi ve çinmalları gitgide oturdu şimdi asya mondial in piyasasını hangi japon alabilir zaten kağıt üstünde yazılı olmayan bir anlaşma ittifaklarıda var çinlilerle japonların bence oda nedir derseniz japonlar artık 50 ila 250 cc ye kadar olan piyasayı çinlilere bırakdılar çinlilerde 250 nin üstünde giriş yapmıyor halbuki çinde 400 lük 500 cc lik 600 cc lik motorlarda var ama getirtmiyor firmalar
şimdi geleceği yok diyen arkadşaın bunları okumuşsa artık geleceğinde şekillendiğini gidenlerin gittiğini kalanların kaldığını ve satmaya peynir ekmek gibi devam ettiğini görücekdir pek çok çinmalı motor o günlerden bu günlere 30 bin km 50 bin km yapanları oldu demekki yapıyor arkadaş bu bir gerçek akarı kokarı tabiki bir japona göre fazla oluyor ama kaliteli parça kullandınmı zaten motor dediğin şey buji kayış filtreler yağı kaliteli ise kolay kolay sorun çıkarmaz bunlarıda bakımda çoğu çin malı servsiler bile bu bakım parçalarını japon takıyorlarki motorlar sorunsuz çalışsın hem kendi başları hem sürücünün başı ağrımasın....
bir başka açıdan bakmak istiyorum bu çinliler pek çok motora gönlü olupda alamayan yada parası olupda cimrilik yapan insanları için biçilmiş kaftan oldu parası olmayan alma imkanı buldu ve motorcu oldu en azından motor dünyasına ilk adımı attı bu bile çinliye teşşekkür etmek için bir nedendir bir diğeri ise japonların fahiş ve tekel fiyatlarından dolayı motor sevip parası olupda arkadaş ben o kadar parayı bir motora yatırmam diyen insalara fırsat oldu
bunun dışında bunu başka bir iki konuda daha yazdım çinlilerin artı bize sunduğu bir artı diyim hizmet sektöründe oldu türkiyenin hizmet sektöründe mobilize olmasını sağladı türkiyeyi hizmette 5 adım ileri atlattı eskiden bisikletle sokak arası esnaflığı yapanlar bu gün motorlarla artık semt esnaflığı yapmaya sınırlarını ve menzillerini genişletmeye başladılar sırf bu yüzden bile bu çinmalı motorlar teşşekkürü hak ediyor...
eskiden motorlu kurye diye bir kültür mz lerle sınırlıyken şimdi artık pek çok kurye çinmalı motorlarda sürüyorlar dandik olsa kuryeci ömrü motorun üstünde geçen adam çinmalı alırmı bu motorlu kuryeler sayesinde de hayatımız çok kolaylaşdı artık pek çok büyük kurye şirketleri bile mobilize kurye ekipleri kurmaya başladı vakitten karı olduğu için adamların kamyonları kamyonetleri arabaları trafikde takılırken motorsikletli kuryeler trafik falan iplemiyor yani kısaca bunların hepsini birleştirirsek bu çin malı motorlar daha çoookkkk ekmek yer siz istediğiniz kadar bence falan deyin 8 yıldır türkiyede peynir ekmek gibi satan bir mal artık oturmuş kendini ispatlamış olayı bitirmişdir piyasada yerini bulmuşdur....
bende de japon malı olsada ben bu tip çin mallarını küçük gören hor gören eğitimsiz diyicem geçmiş hakkında bilgisi olmayan insanların açdığı topiklerden hakkatten sıkıldım geleceği yok mu diyen insan ee be güzel kardeşim bu motorlar 8 yıldır türkiye 8 yıllık bir ürün türkiyede hayla satılıyorsa hangi gelecekden bahsediyorsun bu ürün zaten geçmişini yapmış 8 senedir piyasada geleceğinide şekillemiş görende bu çin malları 1-2 senedir piyasada sanır...
valla kriz mriz diyorlar pek çok çin motoru satan yer peynir ekmek gibi satıyor bizim burda elektronikçi adam var adam asya bayisi ayda 5-10 motor satıyor daha ne olsun hayla gelecekden bahsediyorsunuz..
ya kardeşim yinemi aynı terane bırakın artık şu çin min safsatasını ya artık deyin
parasına göre mal daha ne habire yazıyonuz ki
2004 zat150
5 yaşında
halen taş gibi
rutin bakımı yapılıyor ve biniliyior.
gayet de çinli, gayet de mondial.
parça sorunu yok-servis sorunu yok- sürüş konforu üst seviyede.
daha ne olsun?
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)