Arabaların Kapıları Neden Terse Açılmaz???
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Arabaların kapıları neden terse açılmaz? Şu anki standart açılış şekli değilde tam tersi.
Düşünün bi benim dediğim gibi olduğunu, motosiklet ve bisikletlilere neredeyse sıfır tehlike oluştururlar.
Yani bi düşünün şu an ki kapı açılış yönüyle, arabadaki şahıs kapı kolunu çektiği an o kapı bizim için artık bir tehlikedir. Saniyelik bir olay..
Fakat tam tersi, benim dediğim gibi olsa, bi hayal edin açılış şeklini. Hem o kadar kısa sürede bir tehlike oluşturmaz bize hemde açılsa bile oluşan bir çarpmada büyük bir yaralanmayla karşı karşıya kalmayız.
Geliştirrelim bu fikri bakalım, neler çıkacak ortaya
Hadi sağdan say...
Reklamlar
-
ortaya çıkacak olan şey mazda rx8 olur işte
o bile bu fikre %50 uyuyor sadece...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
hehhe... eskiden kapıları terse açılan arabalar varmış.. şuan da var sanırım ama modeli hatırlayamıyorum bi bakmam lazım..
neyse, şunu söyleyeyim ki.. arabanın kapısı dışarıdaki insanlara vs. değil arabayı kullanan düşünülerek tasarlanıyodur sanırım. sadece kapısı değil her parçası. kapının terse açılması dışarıdaki bir motosikletli için güvenli olsa da arabayı kullananlar için hiç rahat olmayacağını düşünüyorum, inip binerken özellikle... ne gerek var böyle şeylere... motorcular parketmiş arabalara pek yanaşmayacaklar.. arabalar da kapılarını açarken bi sağına soluna bakacaklar..
bu arada, bu yazıyı parketmiş bir aracın yanından geçerken kapısını açan araba sürücüsü tarafından düşürülen bir motorcu olarak yazıyorum, dikkatinizi çekerim
-
benim aklıma ilk arabanın kapısının sağlığı geldi şöleki;
arabadan inen kişi dizleri kırık ( bükük ) bir şekilde iniyor ve dik pozisyona geçiyor. kilolu kişiler bu aşamayı biraz zor geçiriyor ve düşme ihtimali daha yüksek.ama düşerse geriye doğru düşme ihtimalide daha yüksek. ve geriye doğru düşerse bir darbede kapıdan alır kapıda mavişşş
ama dış etken ( mesela motosiklet bisiklet bu pozisyonda daha kolay çarpar örnek ben çarptım) bence araba sahibinden daha önemsiz
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
-
komple arabaları kaldırsalar nasıl olur, bölece bırak motoru al bi araba lafından kurtuluruz
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Moderatör (forrap)
Sabah sabah pekmez mi yedin Olcay abiİlnapolinin dediklerine katılıyorum,araba kapı dizaynları araba sürücü ve yolcularını rahat ettirecek şekilde dizayn ediliyor.He diğer türlü çok mu rahatsız olur,olmaz bence zaten hemen hemen aynı şey ama araçtan inişte ve binişte biraz daha zorluk olabilir kanısındayım(kapıya tutunarak inenler vs.).Zaten bu mantıkla düşünülürse en zararsızları yukarı açılan kapılar,amaç aracın dışındaki hayatı güvene almak olsa geliştirilebilecek çok teknoloji,çok alternatif var aslında...
-
forrap adlı üyeden alıntı
Sabah sabah pekmez mi yedin Olcay abi
yok yiyemez oruçlu
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Süper Moderatör
Ya arkadaşlar sürücü rahatlığı filan alakasız bence, açcak kapıyı bincek açcak incek
Sürekli yaptığı biley değilki, hem bence daha rahat olur.
-
bu bahsedilen kapı teknolojisi ilk araçların icad edildiği zamandan beri var ters kapı başka bir deyişle intihar kapısı . eski yapım filmlerde bir çok aracın kapısı ters yönde açılır halen rolc rolce marka araçlarının çoğunda modern örneklerini görmek mümkün. ayrıca ingilteredeki london cab( londrayı temsil eden küçük kırmaza taksiler) intihar kapıya sahip .
bu kapının yraları ve zararları tartışma konusu ancak düşüncemce bu kapının yönü yolculuk esnasında açılırdsa diye düşünülmüş eğer kapılar öteki yönde açılsaydı intihar kapı adının niçin aldığını anlamak zor olmazdı.
bu araç sürücülerine göre bakış açısıydı birde bizim açöımızdan bakıldığında bizim için faydalı olabileceğini görmez zor değil ama emin olun genede bu kapılara çarpıp yaralananlar olurdu bence en güzeli kapı her ne olursa olsun hep dikkatli olmak
Eyong adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar sürücü rahatlığı filan alakasız bence, açcak kapıyı bincek açcak incek
Sürekli yaptığı biley değilki, hem bence daha rahat olur.
bu biraz karışık ters açılan kapılar yüzünden bi çok düşen insan videosu var hep gag programlarının baş aktörleridir onlar (bu yüzden intihar kapı deniyor )
-
Valla abicim bunu birde şu açıdan değerlendirelim eğer kapılar şuankinin tersine açılsaydı bazı magandaların kapıyı açıp yere tükürmeleri çok zor olurdu
İnşallah beni anladınız? Yani mutlaka görmüşlüğünüz vardır dimi?
-
Süper Moderatör
godfather zaten geçende bir filmde eski arabanın kapısını görünce aklıma geldi. Kapıyı gördüğüm an planı çizdim kafamda, hayal ettim filmdeki açılan kapıya geriden gelsem çarpsam nasıl olur diye.
Valla zevkli bile olur
-
Eyong adlı üyeden alıntı
geçende bir filmde eski arabanın kapısını görünce aklıma geldi. Kapıyı gördüğüm an planı çizdim kafamda, hayal ettim filmdeki açılan kapıya geriden gelsem çarpsam nasıl olur diye.
Valla zevkli bile olur
fanteziye bakın
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
-
Olayi soyle acikliyim, otomotiv sektorunde calistigim zamanlarda emin olun cok daha ilginc sorular soruluyordu . Ama Eyong un sordugu sorunun teknik cevabi var. Neden seri uretim arabalarin kapilari ters yone acilmaz. ?? Iste sebebleri
1-Kapi uzerinde elektrik aksami ve lamba vardir bu aksami daha uzun mesafeden dolastirarak sokmaktan ise direk one acilan kapidan sokarlar.
2-Ortadan menteseli arabalarin diger normal menteseli arabalara gore daha cabuk bozuldugu tespit edilmistir. (aractaki sarsinti yuzunden)
3-Biz ne kadar guvenligimizi dusunuyor isek te , otomotiv suruculeride kendi musterilerinin guvenligini dusunmekte. Aractan inen surucu kapiyi dis yone acar. Eger yanindan gelen bir arac kapiya carpar ise olacak tek sey kapi mentesinden firlar kapi ileri dogru duser. Kapi ters yone acilsaydi Arac ilk once dis kaportaya temas eder ve yandan carpitigi icin kapiyi iceri dogru kapatacak sekilde hizla ilerler. Inmek icin bir ayagini disari koyan surucu o olayda buyuk ihitimalle ayagini kaybedecektir.
4-Hemen her aracta kapi acildiginda kedi gozu yola bakacak sekilde belirir. Ters yone acilan kapida bu parcayi takmak imkansizdir. Karanlikta yol ustunde acilan kapi tehlike olusturabilir.
5-Yapilan bir cok guvenlik testinde kaza aninda menteselerin tam olarak sikismadigini cunku orta sasiye bagli olan kilit , onden ve arkadan yedigi darbelerden pek etlilenmeden kurttuldugu gorulmustur. Ama 40 ile giden ve ters menteseli bir arac basit bir kazada bile direk mentese kitlenmesi ile yuz yuze kalmaktadir.
Hatirlayabildiklerim bu kadar acikcasi , neden sorularina oyle ilginc cevaplar varki. Sanirim acikliyici olmustur
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bence kapıya çarpınca motosiklet sürücüsü mü kapıyı açan mı daha az yara almalı bahsinden çok, jiplerin önlerine takılan koca koruma demirlerini konuşsak daha verimli olur.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
-
Bence en iyisi cabrio araçlara binmek hem sürücünün kapı açıp kapama derdi yok hemde motorculara herhangi bir tehlike yaratmaz
[CENTER]İzimiz Yol Olur[/CENTER]
-
kapının terse açılması demek bir kaza halinde kapıya gelicek ağır bir baskının kapıyı arabanın içine atmasına neden olucakdır ki buda arabanın içindelikeri kuşbaşı kıyma olması demekdir.
ilk üretilen arabalr böyleydi ama fabrikarl herhalde kaza şekillerine ve verilen can kayıplarınıda göz önünde bulundurarak kapıları dışa yaptı zaten kapıların içe açılması çok mantıklı bir şey olsa dünyanın dev markları firmaları özellikle güvenlikde ön plana çıkmış markalar volvo bmw mercedes saab gibi kapılarını böyle yapardı zaten sattıkları kesim üst kesim maliyetin üç beş fazal olması onlara koymazdı. ama demek adamların bir bildiği var.
bu arada yeni nesil kapılar pegeoutnunda geliştirmede olduğu komple otomatik sürgülü kapılar ilerki nesil bütün araçlarda bu kapıları görürseniz şaşırmayın sürgülü kapının gerek motorcuya gerek sürücüye kaza anında riski sıfır tam aksine sürücüyüde yandan gelen darbelerde mesela akpı açıksa iki katı zırh görevi görüp koruyormuş.
-
Bence bişey değişmez, olay kapının ne tarafa açıldı değil, kapıyı açan adamın zihniyeti !
Arkasına bakarak, sağ eliyle kapıyı açması gerektiğini bilen ve yapanlar da var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler