Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Zincir Yağı Tavsiye

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Temmuz 2022
    Dominar 250 kullanıyorum şuan 400 kmye yaklaştı zincir bakımı yapacağım.

    Zinciri gaz yağı ile temizleyeceğim ancak hangi yağı almalıyım kararsız kaldım?

    Putoline mi Motul C4 mü? Nedenleri ile söylerseniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı keremuyarrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominar 250 kullanıyorum şuan 400 kmye yaklaştı zincir bakımı yapacağım.

    Zinciri gaz yağı ile temizleyeceğim ancak hangi yağı almalıyım kararsız kaldım?

    Putoline mi Motul C4 mü? Nedenleri ile söylerseniz sevinirim
    ipone xtrem chain road. En uzun giden ve en iyi iş gören zincir yağıdır.

    CRF bunu beğendi.

  3. #3
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Putoline veya castrol olabilir .Motul genelde çok tercih edildiği için sahtesi olabiliyor nette motul tercih edersen motomax gibi mağazalardan tercih et. 3'ü de kaliteli yağlar 500 km de bir yağlayacaksın yağmur su vs yerse daha da önce.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Kararsız kalmanızın nedenlerini söylerseniz arkadaşlar size daha sağlıklı tavsiyeler verecektir.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Daha 400km olmuş, araziye girmemiş etmemiş. Temizlemeyin. Sadece yağlamanız yeterlidir. Kötüden iyiye; Balata spreyi, WD-40, Gaz yağı, Motorin ve hatta zincir temizleyici spreyler gibi ürünler zamanla veya sadece ilk kullanımda dahi zincirinizin contalarına"O-Z-X Ringler" ve hatta contasız tiplerde bakla içindeki yağı doğrudan bozarak zincirin kendisine zarar verirler. Çok gerekmedikçe kullanmayın.

    Eğer o kadar değer veriyorsanız ATP gibi otomatik zincir yağlama sistemlerini deneyin, bu fiyatlarla kısa vadede dahi zincir bakım spreylerinden ucuza ve daha verimli olacaktır.

    Yağ olarak IPONE veya MOTUL C5 öneririm.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha 400km olmuş, araziye girmemiş etmemiş. Temizlemeyin. Sadece yağlamanız yeterlidir. Kötüden iyiye; Balata spreyi, WD-40, Gaz yağı, Motorin ve hatta zincir temizleyici spreyler gibi ürünler zamanla veya sadece ilk kullanımda dahi zincirinizin contalarına"O-Z-X Ringler" ve hatta contasız tiplerde bakla içindeki yağı doğrudan bozarak zincirin kendisine zarar verirler. Çok gerekmedikçe kullanmayın.

    Eğer o kadar değer veriyorsanız ATP gibi otomatik zincir yağlama sistemlerini deneyin, bu fiyatlarla kısa vadede dahi zincir bakım spreylerinden ucuza ve daha verimli olacaktır.

    Yağ olarak IPONE veya MOTUL C5 öneririm.
    Bu konu her açıldığında Cyan gelir ve aşağıdakini paylaşır:

    https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0



    Özet:
    WD-40 o-ring'lere zarar vermez...


    Kişisel yorum:
    Her yağlamadan önce zincirimi WD-40 ile temizlerim. (Tekrar ediyorum: Her seferinde, - pandemi öncesi zamanlarda - ortalama 1,5 haftada bir...) Daha 20.000km'den az kullandığım bir zincirim olmadı, ki aslen / normal şartlarda 15.000 - 20.000 arası ömrü biter. (Şehir içinde, sürekli dur kalk yaparak, kısa oranlı vites kutusuna sahip 500cc bir motosikleti, sürekli vites değiştirerek kullanıyorum; bu şartlar altında 20.000 çok makul bir zincir-dişli ömrüdür. Burada zincir dişli setini 30.000km, 50.000km hatta 70.000km kullandığını yazan sürücüler var, çok uçan bazılarını ciddiye almıyorum - bakla eksilttiklerini düşünüyorum, kalanlarını ise istisna olarak kabul ediyorum...)
    DickName, espresso ve Thracian bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Durun, Ryan'ın da bu konuda söyleyecekleri var.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu her açıldığında Cyan gelir ve aşağıdakini paylaşır:

    https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0

    https://www.youtube.com/watch?v=Fzyk4nq3ug0

    Özet:
    WD-40 o-ring'lere zarar vermez...


    Kişisel yorum:
    Her yağlamadan önce zincirimi WD-40 ile temizlerim. (Tekrar ediyorum: Her seferinde, - pandemi öncesi zamanlarda - ortalama 1,5 haftada bir...) Daha 20.000km'den az kullandığım bir zincirim olmadı, ki aslen / normal şartlarda 15.000 - 20.000 arası ömrü biter. (Şehir içinde, sürekli dur kalk yaparak, kısa oranlı vites kutusuna sahip 500cc bir motosikleti, sürekli vites değiştirerek kullanıyorum; bu şartlar altında 20.000 çok makul bir zincir-dişli ömrüdür. Burada zincir dişli setini 30.000km, 50.000km hatta 70.000km kullandığını yazan sürücüler var, çok uçan bazılarını ciddiye almıyorum - bakla eksilttiklerini düşünüyorum, kalanlarını ise istisna olarak kabul ediyorum...)

    Bir de şöyle birşey var.

    Thracian ve Cyan bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yağlamadan önce zincirimi WD-40 ile temizlerim. (Tekrar ediyorum: Her seferinde, - pandemi öncesi zamanlarda - ortalama 1,5 haftada bir...) Daha 20.000km'den az kullandığım bir zincirim olmadı, ki aslen / normal şartlarda 15.000 - 20.000 arası ömrü biter. (Şehir içinde, sürekli dur kalk yaparak, kısa oranlı vites kutusuna sahip 500cc bir motosikleti, sürekli vites değiştirerek kullanıyorum; bu şartlar altında 20.000 çok makul bir zincir-dişli ömrüdür. Burada zincir dişli setini 30.000km, 50.000km hatta 70.000km kullandığını yazan sürücüler var, çok uçan bazılarını ciddiye almıyorum - bakla eksilttiklerini düşünüyorum, kalanlarını ise istisna olarak kabul ediyorum...)
    Yazılarından sürüş stilini az buçuk tahmin ettiğimden mütevelli 20bin km bana biraz az geldi açıkçası. Tamamen şehir içiyse belki oradan biraz fark olabilr.
    WD40 zinciri yer terör örgütüne bir dabe de benden.

    İlk motosikletimde 250km'de bir hunharca temizleyip yağlamaktan yavaş yavaş umursamaz noktalara geldim, umursamazdan kastım da gazyağı ile temizleyip hangisinden aldıysam onunla yağlıyorum. Fuarda gittim xcp'nin yağını aldım, yine denemelere devam ediyorum merak bitmiyor, ama ne ile yağladığının gerçekten çok bir önemi yok günün sonunda.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    5 sene önce 3litre açik 90numero dişli yaği almiştim.

    En son baktigimda yarim litre kalmis.

    0km aldigim motorun ikinci zincir ve dişlisi.

    60K km de makina,30K olmus ikinci zinciri takali,hala sünme aşinma yok,baklalarda kasmada yok,gerdirme ayarimda bozulmadi.

    300km de hafif yaglar 3000km de gaz yagi,gaz yagi yoksa mazot ve tel firça yardimiyla temizlerim.

    En kralinida kullansaniz,zincirin bir ömrü var

    30bin km de,1000tl yag masrafida yapilabilir,100tl de yapilabilir.tercih kisinin.

    Hee,tommy reisin motoru gibi yag damlatan motorum olsa,alttan zincire dogru hortum çeker,damlayan yagin ziyan olmadan zinciri yaglamasini saglarim TCL(Tommy chain lubricant)
    Angrypower, Cyan, espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hee,tommy reisin motoru gibi yag damlatan motorum olsa,alttan zincire dogru hortum çeker,damlayan yagin ziyan olmadan zinciri yaglamasini saglarim
    Benim motor maalesef artık yağ damlatmıyor. Devirdaim keçe,oring,conta ne varsa yeniledikten sonra yağ damlatma bitti. 3500 km.dir rahatım. Bir de geçmişte Atp içine 15-50 motor yağı koymuştum da pek hoş bir olay olmamıştı. Isınan zincirde yağ daha da incelip her yere atmıştı. Benim formül belli; Atp içine yazın 140 numara, kışın 90 numara dişli yağı. Temizlik falan da yapmıyorum, 20000'de bir de Atp'nin fırçayı yeniledim mi mis.
    Motoseverrr, Bilinmez, Cyan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılarından sürüş stilini az buçuk tahmin ettiğimden mütevelli 20bin km bana biraz az geldi açıkçası. Tamamen şehir içiyse belki oradan biraz fark olabilr.
    WD40 zinciri yer terör örgütüne bir dabe de benden.

    İlk motosikletimde 250km'de bir hunharca temizleyip yağlamaktan yavaş yavaş umursamaz noktalara geldim, umursamazdan kastım da gazyağı ile temizleyip hangisinden aldıysam onunla yağlıyorum. Fuarda gittim xcp'nin yağını aldım, yine denemelere devam ediyorum merak bitmiyor, ama ne ile yağladığının gerçekten çok bir önemi yok günün sonunda.
    Dave Moss amca 13.000'deki SS motora zincir mort olmuş diye video çekmişti, onu da eklerim gerekiyorsa. SS 13.000'de yiyorsa benim şehir içi mülayim kullanışımda 25.000 civarları yemem normal ki ortalama da böyle zaten. 20k olarak en azı söylemiştim. Benim km'nin %90'ı tamamen şehir içi. Trafikli bir bölgede yaşıyorum - üsler: 4. Levent ve Cihangir.

    (Gerekince motosikletin izin verdiği ölçüde çoşkuyu verebiliyorum bu arada, ama bu senede en fazla 5-6 kere oluyor. Sırf viraj atmaya çıktığım en fazla bu kadar yani. Geri kalan şehir içi ulaşım, yakın geziler, senede 2 kere Bodrum gidiş - geliş.)
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor maalesef artık yağ damlatmıyor. Devirdaim keçe,oring,conta ne varsa yeniledikten sonra yağ damlatma bitti. 3500 km.dir rahatım. Bir de geçmişte Atp içine 15-50 motor yağı koymuştum da pek hoş bir olay olmamıştı. Isınan zincirde yağ daha da incelip her yere atmıştı. Benim formül belli; Atp içine yazın 140 numara, kışın 90 numara dişli yağı.
    90 numero ile sabunlu gresi kariştirmiştim iyice pekmez kivamina gelinceye kadar,o karisimida kullanmiştim ama bakla aralarini biraz tikamisti.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numero ile sabunlu gresi kariştirmiştim iyice pekmez kivamina gelinceye kadar,o karisimida kullanmiştim ama bakla aralarini biraz tikamisti.
    140 numara kış soğuğunda iyi olmuyor ve donuyor. Ben de geçen sene tesadüfen Nikkfurie sayesinde öğrendim. Dedim "neden bu yağ akmıyor?" meğer kışın 140 numara yağ iyi olmuyormuş.
    espresso ve levend84 bunu beğendiler.

  14. #14
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    ben castrol kullanıyorum ve çok memnunum. hiç sıçratmıyor. kullandıktan sonra hemen yola çıktığımda bile. aynısını motul ile yaptığımda paçalarım yağ içinde kalıyor.

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140 numara kış soğuğunda iyi olmuyor ve donuyor. Ben de geçen sene tesadüfen Nikkfurie sayesinde öğrendim. Dedim "neden bu yağ akmıyor?" meğer kışın 140 numara yağ iyi olmuyormuş.
    Yagin viskozitesiyle alakali,

    Hava zaten soguk,yağda kalın.isinip nufuz edene kadar dişli ve zincirin anası agliyor.

    Şu traktorlerin arkasinda kullanilan PTO aktarma milinin cevresindeki istavroza surulen bir yag var,sanayide aradim bulamadim,o mil saatlerce calisiyor ama yag cilgin bir sekilde oradan kalkmiyor.ozel bir yag olabilir.bulsam zincirde kullanacagim.
    tommygun bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben ipone ile tanıştığım için çok memnunum. @Kural Z bana tavsiye etmişti. 800km gidiyor sıkıntısız bir şekilde. Böylece zincir ile uğraşma derdimden artık kurtulmuş oldum. 750ml aldım en son. Herhalde 1 yıl kullanırım belki daha fazla.

  17. #17
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Bir Schwarzkopf şişesi, bir serum tertibatıyla yağlama sistemi 10 numara oldu akışını ayarlayabiliyordum da 10w40 atık yağ ile miss gibi olmuştu ama tek sorun yağ zincirin yüzeyine aparatla değil arka dişliden merkezkaçla zincire yayıldığından arka dişli korkunç yağ oluyordu. Onada varışa 10 km kala yağlamayı kapatıyordum. Litre litre 7100 tam sentetik çıkma yağ var kullanayım bitsin :D

  18. #18

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Zincirin ömrünu kisa vadede bitiren mevzu,

    Belirli km de tel firca ile temizlememek
    Motoru yikadiktan sonra zinciri kurulayip yaglamadan kullanmak
    Arka maşadaki gerdirme çizgilerini eşitlemeden germe.
    Ani kalkişlar,devirsiz vites kucultmek/yukseltmek,ve teker yapmak
    Dişlilere uygun olmayan zincir kullanmak
    Eski ve aşinmis disliye yeni zincir takmak
    Cyan bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dave Moss amca 13.000'deki SS motora zincir mort olmuş diye video çekmişti, onu da eklerim gerekiyorsa. SS 13.000'de yiyorsa benim şehir içi mülayim kullanışımda 25.000 civarları yemem normal ki ortalama da böyle zaten. 20k olarak en azı söylemiştim. Benim km'nin %90'ı tamamen şehir içi. Trafikli bir bölgede yaşıyorum - üsler: 4. Levent ve Cihangir.

    (Gerekince motosikletin izin verdiği ölçüde çoşkuyu verebiliyorum bu arada, ama bu senede en fazla 5-6 kere oluyor. Sırf viraj atmaya çıktığım en fazla bu kadar yani. Geri kalan şehir içi ulaşım, yakın geziler, senede 2 kere Bodrum gidiş - geliş.)
    Dave Moss'un motora yaptıklarını biz yapabilecek yer bulsak, buradaki tozun pisliğin içinde 7-8bin'de de gider =)
    Tamamen şehir içiyse evet çok fazla düşük süratten hızlanmaya toza pisliğe maruz kalıyor. 4. Levent ve Cihangir'i okuyunca bi içim fenalaştı
    Cyan bunu beğendi.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yagin viskozitesiyle alakali,

    Hava zaten soguk,yağda kalın.isinip nufuz edene kadar dişli ve zincirin anası agliyor.

    Şu traktorlerin arkasinda kullanilan PTO aktarma milinin cevresindeki istavroza surulen bir yag var,sanayide aradim bulamadim,o mil saatlerce calisiyor ama yag cilgin bir sekilde oradan kalkmiyor.ozel bir yag olabilir.bulsam zincirde kullanacagim.
    Kauçuklu gres. Zincir kullanımına uygun değildir, ikaz etmiş olayım. Yağ viskozitesi(sonsuz) olarak geçer, yani aslında gördüğünüz şey doğru, yağ akmıyor, haliyle de sıçramıyor. Ama aklamayan yağla çalışan zincir yağlıymış gibi görünse de yağsız çalışıyor ve yağsız çalışan zincire ne oluyorsa aynısı oluyor.

    En ucuz greslerden biridir, ama özellikle tekrar ikaz ediyorum, kesinlikle zincirde, plastik/lastik aksam bulunan alanlarda ve rulmanlı çalışan kısımlarda kullanmayın. Yağ rulmanın dönüşünü engelleyecek kadar kaygan bir ortam yaratıp, dönme direncini yani bilyelerin kendi etrafında dönüşünü engelleyip(rulmanın basıncı dağıtan, sürtünmeyi azaltan ama teması tamamen engellemeyen bir yağlamaya ihtiyacı vardır) doğrudan yüzey üzerinde sürtünmesine, bu da çok hızlıca bozulmasına neden oluyor. Yani biraz ters mantık gelebilir ama çok kaygan olduğu için rulmanı bozuyor da diyebiliriz(çok basit anlatımla). Bunu bilmeyen ustacıklar furş bilyelerini, teker rulmanlarını kauçuklu gresle yağlar Sonra mal kötü derler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir Schwarzkopf şişesi, bir serum tertibatıyla yağlama sistemi 10 numara oldu akışını ayarlayabiliyordum da 10w40 atık yağ ile miss gibi olmuştu ama tek sorun yağ zincirin yüzeyine aparatla değil arka dişliden merkezkaçla zincire yayıldığından arka dişli korkunç yağ oluyordu. Onada varışa 10 km kala yağlamayı kapatıyordum. Litre litre 7100 tam sentetik çıkma yağ var kullanayım bitsin :D
    Lazımsa 90lt kadar arıtılmış/filtrelenmiş halde ortalama 30numaraya tekabul eden viskozitede bolca kullanılmış motor yağım var. İsteyen olursa, lazımsa kabunu alıp gelsin, litre litre verebilirim. Sanmıyorum ama ihtiyacı olan varsa gidip almaya kalkmasın, gelsin vereyim. Koyacak yerim de azaldı zaten
    levend84 ve oldcockroach bunu beğendiler.
    ...


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)