Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Z300 Stator yanması ve 1500TL tamir ücreti?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Herkese merhaba. Ön farda iki tane yeşil ampül var. Bir tanesi bir gün yanmamaya başladı. 2 gün sonra motor beni yolda bıraktı. Yolda kalmadan önce göstergede akü imgesi vardı. Ustama götürdüğümde aküyü şarj etti. Yine yolda kaldım. Tekrar gittiğimde stator kapağını söktük ve 2 sargının yandığını gördüm. Şimdi sizlere sorularım var dostlar.

    Stator neden yanar? (Sonradan vites göstergesi, led uzun kısa farlar ve yeşil park lambaları)
    Stator tamiri için 1500TL normal mi? (Şu an tamirde ve sarılıyor)
    Bir yerde elektrik kaçağının olması statorun yanma sebebi olabilir mi?
    Tamir edilen stator tekrardan yanabilir mi?
    Stator tekrardan yanmaması için yapılabilecek şeyler?

    Sorularım bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Motosikletin elektrik tesisatı dengeler bütününe göre üretilmektedir.

    Genelde giriş ve çıkışlar yani üretim ve tüketim değerleri birbirlerine yakındır.

    Ekstra takılan her cihaz yük getirecek ve sistemi ufak ufak zorlamaya başlayacaktır.

    Bunlardan sebeple daha az akım çeken KALİTELİ cihazlar takmaklar fayda sağlar.

    Elektrik sistemindeki kaçak fazla akım çekmeye ve dolayısıyla üretime kadar geçen tüm elemanların zorlanmasına sebep olacaktır.

    3 yıl kadar önce 250 ya da 300 tl gibi bir rakama sardırmıştım ben ve halen kullanıyorum. Yine yanar mı? yanmayacağının garantisini kimse veremez. Sökme takma vs. dahil ise fiyat normal gibi geldi bana.
    sefamertcmn ve birbilent bunu beğendiler.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben Ocak ayında statör sarımı için 1100 TL ödedim. 600 TL bobinajcıya gitti, 2 lt yağ için 200 TL, ustama da bu iş için 300 TL ödemişim.

    Tamir edilen statör tekrar yanabilir. 49300 km.de satın aldığım motorun statörü 55.567 km.de yandı, sardırdım, 75.330 km.de tekrar yandı, tekrar sardırdım.
    -Black-, F54, fazil ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin elektrik tesisatı dengeler bütününe göre üretilmektedir.

    Genelde giriş ve çıkışlar yani üretim ve tüketim değerleri birbirlerine yakındır.

    Ekstra takılan her cihaz yük getirecek ve sistemi ufak ufak zorlamaya başlayacaktır.

    Bunlardan sebeple daha az akım çeken KALİTELİ cihazlar takmaklar fayda sağlar.

    Elektrik sistemindeki kaçak fazla akım çekmeye ve dolayısıyla üretime kadar geçen tüm elemanların zorlanmasına sebep olacaktır.

    3 yıl kadar önce 250 ya da 300 tl gibi bir rakama sardırmıştım ben ve halen kullanıyorum. Yine yanar mı? yanmayacağının garantisini kimse veremez. Sökme takma vs. dahil ise fiyat normal gibi geldi bana.
    Sadece bobinajcı 1500TL istedi. Motorun yağı değişecek ve buna bağlı işçilik var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Ocak ayında statör sarımı için 1100 TL ödedim. 600 TL bobinajcıya gitti, 2 lt yağ için 200 TL, ustama da bu iş için 300 TL ödemişim.

    Tamir edilen statör tekrar yanabilir. 49300 km.de satın aldığım motorun statörü 55.567 km.de yandı, sardırdım, 75.330 km.de tekrar yandı, tekrar sardırdım.
    Korktuğum şey başıma gelmez umarım. Basit bir tesisat hatası yüzünden 200 km sonra stator yansın istemem.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sefamertcmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece bobinajcı 1500TL istedi. Motorun yağı değişecek ve buna bağlı işçilik var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------



    Korktuğum şey başıma gelmez umarım. Basit bir tesisat hatası yüzünden 200 km sonra stator yansın istemem.
    İyi yapılmışsa kolay kolay sıkıntı çıkarmaz ama yine 15-20.000 km içinde tekrar sıkıntı çıkarma potansiyeli olabilir. Buarada statör kapağı contası da bir ayrı problem, benim ustam sadece sıvı conta sürüp kapadı ve şu an statör tarafından yağ kaçağı var, ustama her gidişte laf çakıyorum. Orijinal conta ya da benzer kalitede conta taktırmayı unutmayın.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Statörü saran usta eğer kaliteli malzeme kullanırsa emin ol orjinal parçadan çok daha kaliteli ömürlük iş olur ..
    sefamertcmn bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Eylul 2021 de sarmaya 500 istediler.orjinali 1700 du ben cikma 350 ye aldim.usta sivi conta surmeyelim akitir dedi sifir stator kapak contasi aldim 250 civari.iscilik sanirim 80 liraydi.cikma stator+ conta+ iscilik 680 oldu.neden sardirmadin diye sorarsan telefonla aradigim cikmaci adam 7000 km yapmis cikma statorum var dedi
    sefamertcmn bunu beğendi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Akü orjinalden çok büyükse sargı kısa sürede yanabilir , akünün içindeki plakalar arasında izalatörler sorunluysa sargı yanabilir , yokuş aşağı vitesde kontak kapatırsan yanabilir , biryerlerde kısa devre varsa ve sigorta çok büyük amper takılmış ise yanabilir , sürekli şehir içi yüksek hararete maruz kalırsa yanabilir..
    sefamertcmn bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Orijinal aksesuarlar için elektronik kısımda tolerans bırakılır. Bu sebeple sonradan eklenen şeyler genelde sisteme çok yük bindirmez ve arızalara sebebiyet vermez ama kasabın biri vites göstergesini takarken tesisatın içinden geçmiş olabilir. Vites göstergesi için tesisatta çok oynama yapılıyor. Motora sonradan takılan orijinalin dışında ne varsa söküp düzgün bir şekilde orijinale dönmen lazım. Statör de çok pahalıya patlamış.
    sefamertcmn bunu beğendi.

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Gerçekten adam gibi iş yapılsın istiyorsanız Maslak'ta Teknisyen Oto Levent Fazlıoğullarından usta var. Çalıştığı bobinajcı (yani kendi sarmıyor tabiki ) ile bizzat iş yaparken görüştüm (benimkini sararken) kullandığı malzeme ve işçilik gerçekten çok iyi idi. Fiyat olarak son durum bilmiyorum ama başıma gelse ne isterse veririm.

    Yanlış anlaşılmasın verdiğim örnek kimine göre "kaşesi yüksek" gelebilecek türden ancak aldığım işçiliğe bakarım ben diyorsanız bence adres belli.
    Cyan, fazil, sefamertcmn ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörü saran usta eğer kaliteli malzeme kullanırsa emin ol orjinal parçadan çok daha kaliteli ömürlük iş olur ..
    İnşallah ömürlük olur Tesisatta ufak kaçak varsa diye korkuyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eylul 2021 de sarmaya 500 istediler.orjinali 1700 du ben cikma 350 ye aldim.usta sivi conta surmeyelim akitir dedi sifir stator kapak contasi aldim 250 civari.iscilik sanirim 80 liraydi.cikma stator+ conta+ iscilik 680 oldu.neden sardirmadin diye sorarsan telefonla aradigim cikmaci adam 7000 km yapmis cikma statorum var dedi
    İkinci eli bile 2900 TL civarı. Mecbur sardırmak zorundaydım. Silivri sanayide tek bir yer sarabileceğini söyledi. Şu anda sarılıyor. 1500 TL istiyorlar. Çok gibi geldi bana. Bence 900-1000 TL uygun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal aksesuarlar için elektronik kısımda tolerans bırakılır. Bu sebeple sonradan eklenen şeyler genelde sisteme çok yük bindirmez ve arızalara sebebiyet vermez ama kasabın biri vites göstergesini takarken tesisatın içinden geçmiş olabilir. Vites göstergesi için tesisatta çok oynama yapılıyor. Motora sonradan takılan orijinalin dışında ne varsa söküp düzgün bir şekilde orijinale dönmen lazım. Statör de çok pahalıya patlamış.
    Sonradan takılanlar vites göstergesi ve led farlar. Başka bir şey yok. Belki tesisatta sıkıntı yoktur statorun vakti gelmiştir. Sonuçta 46.000 kilometrede. Tesisatı kontrol ettirip motoru kullanmaya başlayacağım.

  12. #12
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    yokuş aşağı vitesde kontak kapatırsan yanabilir
    bu durumun açıklaması nedir acaba, başınıza geldi mi hiç böyle bir şey?
    temperantia bunu beğendi.

  13. #13
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    kocaeli/gebze ve yakınlarda statör sardırabileceğim bildiğiniz yer var mı ?
    sefamertcmn bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    13 Kasım 2020
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kocaeli/gebze ve yakınlarda statör sardırabileceğim bildiğiniz yer var mı ?
    O taraflarda var mı bilmiyorum ama lütfen araştırıp verin tamire. Benim gibi aceleye gelmeyin. 800-1000TL arası ücret isteyen yerler buldum. 1500TL isteyen yer sarmaya başladığı için geri alamadım.

  15. #15
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    zeytinburnu teknik bobinajcıya vericem, 700 tl fiyat verdi. kendim söküp kargolayacağım. yorumlar iyi. hayırlısı bakalım.
    sefamertcmn bunu beğendi.
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...

  16. #16

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Facebook'ta "Statör Tamiri" adlı arkadaş var, takip ediyorum, işlerini paylaşıyor ve güzel iş çıkartıyor. Bir inceleyin derim.
    sefamertcmn, temperantia ve espresso bunu beğendiler.

  17. #17
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Benim sardırdığım yer ise şurası...

    https://goo.gl/maps/bKaXN43FB8KmBKjj6

    OSES çiğ köftenin arasındaki sokakta. Geçerli olur mu bilmem ama kefilim
    sefamertcmn bunu beğendi.

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ybr nin yanmıştı 30 tl verip değiştirmiştim 10 yıl önce
    espresso, fazil, temperantia ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)