Kawasaki Z300 Stator yanması ve 1500TL tamir ücreti?
Reklamlar
-
Herkese merhaba. Ön farda iki tane yeşil ampül var. Bir tanesi bir gün yanmamaya başladı. 2 gün sonra motor beni yolda bıraktı. Yolda kalmadan önce göstergede akü imgesi vardı. Ustama götürdüğümde aküyü şarj etti. Yine yolda kaldım. Tekrar gittiğimde stator kapağını söktük ve 2 sargının yandığını gördüm. Şimdi sizlere sorularım var dostlar.
Stator neden yanar? (Sonradan vites göstergesi, led uzun kısa farlar ve yeşil park lambaları)
Stator tamiri için 1500TL normal mi? (Şu an tamirde ve sarılıyor)
Bir yerde elektrik kaçağının olması statorun yanma sebebi olabilir mi?
Tamir edilen stator tekrardan yanabilir mi?
Stator tekrardan yanmaması için yapılabilecek şeyler?
Sorularım bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler!
Reklamlar
-
Motosikletin elektrik tesisatı dengeler bütününe göre üretilmektedir.
Genelde giriş ve çıkışlar yani üretim ve tüketim değerleri birbirlerine yakındır.
Ekstra takılan her cihaz yük getirecek ve sistemi ufak ufak zorlamaya başlayacaktır.
Bunlardan sebeple daha az akım çeken KALİTELİ cihazlar takmaklar fayda sağlar.
Elektrik sistemindeki kaçak fazla akım çekmeye ve dolayısıyla üretime kadar geçen tüm elemanların zorlanmasına sebep olacaktır.
3 yıl kadar önce 250 ya da 300 tl gibi bir rakama sardırmıştım ben ve halen kullanıyorum. Yine yanar mı? yanmayacağının garantisini kimse veremez. Sökme takma vs. dahil ise fiyat normal gibi geldi bana.
-
Ben Ocak ayında statör sarımı için 1100 TL ödedim. 600 TL bobinajcıya gitti, 2 lt yağ için 200 TL, ustama da bu iş için 300 TL ödemişim.
Tamir edilen statör tekrar yanabilir. 49300 km.de satın aldığım motorun statörü 55.567 km.de yandı, sardırdım, 75.330 km.de tekrar yandı, tekrar sardırdım.
-
ero__ adlı üyeden alıntı
Motosikletin elektrik tesisatı dengeler bütününe göre üretilmektedir.
Genelde giriş ve çıkışlar yani üretim ve tüketim değerleri birbirlerine yakındır.
Ekstra takılan her cihaz yük getirecek ve sistemi ufak ufak zorlamaya başlayacaktır.
Bunlardan sebeple daha az akım çeken KALİTELİ cihazlar takmaklar fayda sağlar.
Elektrik sistemindeki kaçak fazla akım çekmeye ve dolayısıyla üretime kadar geçen tüm elemanların zorlanmasına sebep olacaktır.
3 yıl kadar önce 250 ya da 300 tl gibi bir rakama sardırmıştım ben ve halen kullanıyorum. Yine yanar mı? yanmayacağının garantisini kimse veremez. Sökme takma vs. dahil ise fiyat normal gibi geldi bana.
Sadece bobinajcı 1500TL istedi. Motorun yağı değişecek ve buna bağlı işçilik var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben Ocak ayında statör sarımı için 1100 TL ödedim. 600 TL bobinajcıya gitti, 2 lt yağ için 200 TL, ustama da bu iş için 300 TL ödemişim.
Tamir edilen statör tekrar yanabilir. 49300 km.de satın aldığım motorun statörü 55.567 km.de yandı, sardırdım, 75.330 km.de tekrar yandı, tekrar sardırdım.
Korktuğum şey başıma gelmez umarım. Basit bir tesisat hatası yüzünden 200 km sonra stator yansın istemem.
-
sefamertcmn adlı üyeden alıntı
Sadece bobinajcı 1500TL istedi. Motorun yağı değişecek ve buna bağlı işçilik var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
Korktuğum şey başıma gelmez umarım. Basit bir tesisat hatası yüzünden 200 km sonra stator yansın istemem.
İyi yapılmışsa kolay kolay sıkıntı çıkarmaz ama yine 15-20.000 km içinde tekrar sıkıntı çıkarma potansiyeli olabilir. Buarada statör kapağı contası da bir ayrı problem, benim ustam sadece sıvı conta sürüp kapadı ve şu an statör tarafından yağ kaçağı var, ustama her gidişte laf çakıyorum. Orijinal conta ya da benzer kalitede conta taktırmayı unutmayın.
-
Statörü saran usta eğer kaliteli malzeme kullanırsa emin ol orjinal parçadan çok daha kaliteli ömürlük iş olur ..
-
Eylul 2021 de sarmaya 500 istediler.orjinali 1700 du ben cikma 350 ye aldim.usta sivi conta surmeyelim akitir dedi sifir stator kapak contasi aldim 250 civari.iscilik sanirim 80 liraydi.cikma stator+ conta+ iscilik 680 oldu.neden sardirmadin diye sorarsan telefonla aradigim cikmaci adam 7000 km yapmis cikma statorum var dedi
-
Akü orjinalden çok büyükse sargı kısa sürede yanabilir , akünün içindeki plakalar arasında izalatörler sorunluysa sargı yanabilir , yokuş aşağı vitesde kontak kapatırsan yanabilir , biryerlerde kısa devre varsa ve sigorta çok büyük amper takılmış ise yanabilir , sürekli şehir içi yüksek hararete maruz kalırsa yanabilir..
-
Orijinal aksesuarlar için elektronik kısımda tolerans bırakılır. Bu sebeple sonradan eklenen şeyler genelde sisteme çok yük bindirmez ve arızalara sebebiyet vermez ama kasabın biri vites göstergesini takarken tesisatın içinden geçmiş olabilir. Vites göstergesi için tesisatta çok oynama yapılıyor. Motora sonradan takılan orijinalin dışında ne varsa söküp düzgün bir şekilde orijinale dönmen lazım. Statör de çok pahalıya patlamış.
-
Gerçekten adam gibi iş yapılsın istiyorsanız Maslak'ta Teknisyen Oto Levent Fazlıoğullarından usta var. Çalıştığı bobinajcı (yani kendi sarmıyor tabiki ) ile bizzat iş yaparken görüştüm (benimkini sararken) kullandığı malzeme ve işçilik gerçekten çok iyi idi. Fiyat olarak son durum bilmiyorum ama başıma gelse ne isterse veririm.
Yanlış anlaşılmasın verdiğim örnek kimine göre "kaşesi yüksek" gelebilecek türden ancak aldığım işçiliğe bakarım ben diyorsanız bence adres belli.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Statörü saran usta eğer kaliteli malzeme kullanırsa emin ol orjinal parçadan çok daha kaliteli ömürlük iş olur ..
İnşallah ömürlük olur Tesisatta ufak kaçak varsa diye korkuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Eylul 2021 de sarmaya 500 istediler.orjinali 1700 du ben cikma 350 ye aldim.usta sivi conta surmeyelim akitir dedi sifir stator kapak contasi aldim 250 civari.iscilik sanirim 80 liraydi.cikma stator+ conta+ iscilik 680 oldu.neden sardirmadin diye sorarsan telefonla aradigim cikmaci adam 7000 km yapmis cikma statorum var dedi
İkinci eli bile 2900 TL civarı. Mecbur sardırmak zorundaydım. Silivri sanayide tek bir yer sarabileceğini söyledi. Şu anda sarılıyor. 1500 TL istiyorlar. Çok gibi geldi bana. Bence 900-1000 TL uygun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Orijinal aksesuarlar için elektronik kısımda tolerans bırakılır. Bu sebeple sonradan eklenen şeyler genelde sisteme çok yük bindirmez ve arızalara sebebiyet vermez ama kasabın biri vites göstergesini takarken tesisatın içinden geçmiş olabilir. Vites göstergesi için tesisatta çok oynama yapılıyor. Motora sonradan takılan orijinalin dışında ne varsa söküp düzgün bir şekilde orijinale dönmen lazım. Statör de çok pahalıya patlamış.
Sonradan takılanlar vites göstergesi ve led farlar. Başka bir şey yok. Belki tesisatta sıkıntı yoktur statorun vakti gelmiştir. Sonuçta 46.000 kilometrede. Tesisatı kontrol ettirip motoru kullanmaya başlayacağım.
-
yokuş aşağı vitesde kontak kapatırsan yanabilir
bu durumun açıklaması nedir acaba, başınıza geldi mi hiç böyle bir şey?
-
kocaeli/gebze ve yakınlarda statör sardırabileceğim bildiğiniz yer var mı ?
-
temperantia adlı üyeden alıntı
kocaeli/gebze ve yakınlarda statör sardırabileceğim bildiğiniz yer var mı ?
O taraflarda var mı bilmiyorum ama lütfen araştırıp verin tamire. Benim gibi aceleye gelmeyin. 800-1000TL arası ücret isteyen yerler buldum. 1500TL isteyen yer sarmaya başladığı için geri alamadım.
-
zeytinburnu teknik bobinajcıya vericem, 700 tl fiyat verdi. kendim söküp kargolayacağım. yorumlar iyi. hayırlısı bakalım.
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
-
Facebook'ta "Statör Tamiri" adlı arkadaş var, takip ediyorum, işlerini paylaşıyor ve güzel iş çıkartıyor. Bir inceleyin derim.
-
Benim sardırdığım yer ise şurası...
https://goo.gl/maps/bKaXN43FB8KmBKjj6
OSES çiğ köftenin arasındaki sokakta. Geçerli olur mu bilmem ama kefilim
-
ybr nin yanmıştı 30 tl verip değiştirmiştim 10 yıl önce
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)