Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cg125 Cg250 4 sübablı üst kapak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    arkadaşlar motorum şuan 250 lik cg alt motorlu bir cross ama krank şanzuman felan 125 lik sadece üst kapağı silindiri ve debriyajı 250lik yaptım 2000 kilometre oldu bir sıkıntı yok krankta şimdi ben motoruma 6 ileri şanzuman atacam bunun kranka bi yükü olmazda 4 sübablı üst kapakda atmayı düşünüyorum acaba 125 lik olan bu krank buna dayanabilirmi daha doğrusu bi denemek istiyorum ama şuan motorum 18 beygir civarı üst kapağı atınca tahminen 25 26 beygir olur diye düşünüyorum acaba herhangi bir sıkıntı çıkartırmı yapan varsa tecrübelerini dinlemek isterim iyi günler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Herhangi bir tecrübem yok cgler ile ilgili canlı canlı sadece manisada gördüm ancak düzgün bir krank almanız lazım bence, birde motorun bloğu bunu kaldırabilecek mi onuda düşünmeniz lazim çatlayabilir blok.

  3. #3

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Mühendisler parçaları motorun gücüne dayanabilecek şekilde tasarlıyorlar. Daha fazlası için değil. Diğer parçaların kaldırabileceğini düşünmüyorum. Krank zorlandığında gider. İyi bir ustanız var ise ona danışın. Ustanız yoksa bırakın o şekilde kalsın. Çok istiyorsanız 250'lik bir cg alabilirsiniz.

  4. #4
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Riskli iş. Kapağı almak takmak(çift kan mili) dert, motorun ömrü ayrı dert. Ki motor crossmuş siz motoru tepeye çıkarken zorlayacaksınız gazlayacaksınız. Çok dayanmaz gibi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    ben şunu merak ediyorum 150lik krank kolu ile 250 lik krank kolunun arasındane fark var baktığım zaman 250lik krank daha uzun brnde uzun kol kısa koldan daha erken zarar görür ben bu yüzden değiş ek istemedim ve baktığımda hemen hemen genişlikleri aynı 250lik krank kolu ile ama yinede bi 250lik krank bulup kıyaslayacağım

  6. #6
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    125'lik krank 4 sübab 6 vites şanzımanı kaldırmayacaktır büyük ihtimalle.
    200cc krank arıyorsanız ucuz ürünlere gitmeyin Msr,Monero veya orjinal Zongshen kranklara bakın.Bulma imkanınız yoksa 200cc atv krankları var onlara bakın.
    Son olarak 125'den 200 yaptığınız motorsiklet yağlamayı az yapacaktır kısa zamanda bulabiliyorsanız 200cc'yi kaldırabilecek bir yağ pompası takın.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    internette sitede buldum msr krank kolu adamla konuştum tamamen uyum sağlıyor ve 250lik olduğunu söyledi ve benim motorum balansörlü olduğu için yağlamayı nasıl 250lik yapacağımı bilmiyorum bunuda araştıracağım balansörlü cg nin yağlaması anladığım kadarıyla diğerinden farklı

  8. #8
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    ilk önce şu şekilde kendimden örnek vermek isterim , 100cc motorumu 200cc yaptım bu şekilde 2 sene kullandım, daha sonra muayene gerekcesiyle orjinale döndüm, muayene sonrası yakit sebebiyle 200cc değil 150cc yaptım ve 3 senedir bu şekilde kullanıyorum.

    krank konusunda benim gibi bütçeniz el vermiyorsa değiştirmeye, motorun sikistirmasini düşük tut , unutma 150cc lik bir motorun sikistirmasini yükselterek 200cc performans alabilirsin ( çekiş)

    Dikkat ediyorsanız 150cc lik makinalar bile krankı bozabilir bunun sebebi modifiye yapanların sikistirmayi yuksek tutması.

    temelde krankı degistirmeni tavsiye ederim , benim motor krank sorunu açmadı ama her motor bir değil, yağlama çok önemli motor blogu ne kadar buyurse yağlama basıncı düşer, buna göre yağ pompası al

    yazdıklarımı cevap olarak değil aklında birseyler belirlemen için.

    Motorun mondial 100mg süperboy 8 senedir kullanıyorum ilk 6 ayı 100cc geri kalan 200 ve 150.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    bende bu şekilde düşünüyorum internette bağzı görrüğüm motorcular adam ful 250lik set diziyor motoruna 1000 kilometrede krankı eğiyor ama adam neden olduğunu araştıracağına gidip yenisini alıyor bence torktan krank kolay kolay eğilmez ama uzun yola gidersin motor ısınınca zaten pistondan krank koluna gelir sıcaklık oda aşırı ısınmadıkça yine bişey olacağını zannetmiyorum benim mototorumuda ortalama 1 buçuk sene önce aldım ve 1 senedir 250lik silindir üst kapak olarak kullanıyorum bu arada tam tepede piston yani sıkıştırma oranı en yüksekte bu şekilde bir sıkıntı çıkarmadı ama ben 4 sübablı üst kapak atacağım için değiştireceğim bence yine bir sıkıntı olmaz ama olursa birdaha motoru sökmemek için zaten sadece krank kolu buldum 140tl ye bu para için birdaha motoru sökemem şimdiden değişeceğim

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    4 subapli kapak kullanan pek yok zaten fiyatı da az değil 700-800 liraydı en son. Onun yerine dereceli egzantrik taksan daha fazla verim alırsın. Ama üst kapakta işlemler yaptırman lazım al tak şeklinde olmuyor. Kısa gayd,subaplarin üstünden ve çevresinden aldırman gerekiyor subap yaylarinin değişmesi gerek 125 lik subap yayı ya da araba subap yayı takılıyor. Piston uzerinde de subap yuvalarınin genişletilmesi gerekiyor. Kendin fazla anlamıyorsan iyi bir ustayla konuş makul fiyatlara halledersin. Adanali ustalar bu işlerde baya iyiler

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    dereceli egzantirikte kullanacağım 4 subablı kapağın yanında da acaba 4 sübablı üst kapak baya katkı sağlıyormu çekişe gidişe bana daha doğrusu çekiş lağzım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    ve o piatonda sübab yerlerini felan ben yapabilirim daha önce sildiğim pistona yapmıştım alet edevatım var yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    bu arada daha önce bu üst kapağı kullnan veya arkadaşında felan gören varsa cidden yorumunu duymak istiyorum performans nekadar atrıyor

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Dört subap yüksek devir için idealdir , anladığım kadarıyla arazide kullanacaksın , çok bilgim yok ama arazide alt devirlerde çekiş yani tork daha iyidir diye biliyorum , o halde 4 subap yapman gereksiz bence sadece hacmi büyüterek mevcut krankla sorunsuz ilerleyebilirsin tabi yağ basıncı ve krank yataklarının iyi durumda olduğunu varsayıyorum..

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    işte bunu öğrenmek istiyorum acaba 4 sübab düşük devirleride güçlendirirmi yoksa sadece yüksek devirlerimi güçlendirir daha önce dereceli egzantiği söktüğümde baya sanki motordan 1 vites eksildi gibi geliyordu bayaa etkisi olmuştu ama iyiki söktüm önceki pistonda tam kafada idi sübab pistonu biraz yalamıştı sübab kesmeden söktüm şans işte acaba 4 sübab da bu derecrli gibi etkiliyormu mantıken aynı etkilemeleri lağzım derecelidede sübab fazla açık duruyor fazla hava brnzin giriyo çıkıyo 4 sübabdada aynı olayn olacağını düşünüyorum bu arada herkezden sorularıma devap verdiği için ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

  14. #14
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    eger siz bir meyve suyu pipeti aziniza alıp pipetten yavaş yavaş nefes alırsanız bir problem olmaz ama pipetten daha hızlı nefes almaya kalkarsanız biyerden sonra pipetten ne kadar hava cekseniz miktarı arttiramazsiniz o yüzden, 4 subapli üst kapağın motora kattığı en büyük avantaj yuksek devirlerde motorun daha rahat emiş ve tahliye yapması olur , üst devirlerde performans artışı olur.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2018
    cevabınız için teşekkür ediyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)