Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka abs'yi iptal etmek.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    Motorumuzda abs iptal seçeneği yok ve sadece ön frende abs olmasını istiyoruz.
    Arka abs soketini söküp ön soketten çektiğimiz kabloları arka sokete bağlasak ecu'yu kandırabilirmiyiz? Böylelikle sadece ön frende abs elde edebilirmiyiz? Yani tek ön sensörden iki çıkış alıp hem ön hem arka fren için tek ön sensörü kullanabilirmiyiz.?
    Not: enteresan bir konu oldu biliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumuzda abs iptal seçeneği yok ve sadece ön frende abs olmasını istiyoruz.
    Arka abs soketini söküp ön soketten çektiğimiz kabloları arka sokete bağlasak ecu'yu kandırabilirmiyiz? Böylelikle sadece ön frende abs elde edebilirmiyiz? Yani tek ön sensörden iki çıkış alıp hem ön hem arka fren için tek ön sensörü kullanabilirmiyiz.?
    Not: enteresan bir konu oldu biliyorum
    Ön tekerle birlikte arkaya da abs uygulayacaktır. Arka ABS' yi iptal etmek istiyorsanız Arka fren merkezinden doğrudan arka fren kaliperine bir hat çekmeniz yeterli olur. Böylelikle mekanik olarak sorunu çözmüş olursunuz, ABS modülatörü boşa çalışmış olur o kadar. Bu noktada yapmanız gereken kısım; ABS modülatörünün bozulmaması için rakor çıkışlarını kör tapa misali civata ile kapatmaktansa hidrolik/pinomatikçilerden uygun ölçüde küçük bir hidrolik akümülatör alarak bu çıkışlara bağlamak olmalı. Aksi halde modülatör zarar görebilir, arızaya geçebilir ve beklenmedik masraf açabilir.

    Yazılıma müdahale ile de yapılabilir, ama "yapılabilir" mi onu araştırmanız ve denemeniz gerek.
    çelikatlı bunu beğendi.
    ...

  3. #3
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    Eğer mekanik olayına girmeden yukarıda yazdığım şekilde yapmanın tek kusuru arka freninde ön fren ile birlikte abs ye girmesi olacaksa bu hiç sorun değil benim için.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer mekanik olayına girmeden yukarıda yazdığım şekilde yapmanın tek kusuru arka freninde ön fren ile birlikte abs ye girmesi olacaksa bu hiç sorun değil benim için.
    Voltaj denge, abs sinyalleri, vs... bunlara girmeden önce tehlikeli olacağını düşünmüyor musunuz?

    Yani tam olarak yukarıdaki yazınızdan bahsediyorum. iki tekeri de yoldan kesme niyetindesiniz. Arka tekerin fren basıncı ile ön aynı mı!

    Lütfen dikkatli olunuz.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumuzda abs iptal seçeneği yok ve sadece ön frende abs olmasını istiyoruz.
    Arka abs soketini söküp ön soketten çektiğimiz kabloları arka sokete bağlasak ecu'yu kandırabilirmiyiz? Böylelikle sadece ön frende abs elde edebilirmiyiz? Yani tek ön sensörden iki çıkış alıp hem ön hem arka fren için tek ön sensörü kullanabilirmiyiz.?
    Not: enteresan bir konu oldu biliyorum
    ABS aktivasyon karari icin on-arka teker hizi farkini da hesaba katiyor bildigim kadariyla. Bu durumda ABS calismasi gereken durumda calismama, ya da sadece birinin calismasi gereken yerde ikisinin de calismasi gibi istenmeyen bir durum olusabilir belki...

    Bir de genelde bu tip guvenlik sistemleri akilli oluyor; sistem karari tek sensore birakmiyor, birden fazla veriyi goz onune alip karar veriyor. Net konusmak icin ilgili modulun algoritmasini bilmek lazim...

    Benimkinde arka ABS'yi secip kapatabiliyorsunuz, ancak nasil calisiyor bilmiyorum malesef... Belki internette bilgi vardir.

  6. #6
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    arabanın abs kablosu kopmuştu. göstergede abs ışığı yanıyordu. ve frene bastığım zaman abs devreye girmeyip lastikleri kitletip lastikler kayıyordu. kabloya ek yaparak elektik akışını sağlayınca abs sorunsuz çalışmaya başladı.

    sonuçta bi kabloyu sök diğeri çalışsın olayı yok gibi. tabi motosiklette farklı mı çalışıyor sistem bilmiyorum.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer mekanik olayına girmeden yukarıda yazdığım şekilde yapmanın tek kusuru arka freninde ön fren ile birlikte abs ye girmesi olacaksa bu hiç sorun değil benim için.
    Teoride o şekilde. ancak unutmayın ki bu öncesinde akla gelmeyecek sorunlar yaratabilir.

    Veri toplayıp yazılımla denetleyerek uygulamaya geçen sistemlerin iptalinde eğer sistemin çalışmasına kusursuz şekilde haiz değilseniz, mümkünse sonradan iptali mümkün olabilecek mekanik modifikasyonlar daha verimli olacaktır. Yazılıma doğrudan veya arayüz ile müdahale ederek değişiklik yapamıyorsanız yukarıdaki önerimi değerlendirmeniz daha mantıklı görünüyor.
    ...

  8. #8
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    Aslında iptal edilen bir şey olmayacak. Yapacağımız tek şey iki modülatörede tek bir sensörden sinyal göndermek.

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında iptal edilen bir şey olmayacak. Yapacağımız tek şey iki modülatörede tek bir sensörden sinyal göndermek.
    Yanıldığınız kısım orada. Ciddi bir iptal söz konusu, hatta iptal edilmiş olsa bu denli riskli de olmayabilecek bir durum var. Otomobilde olsaydı kesinlikle ama kesinlikle yapılmaması gereken bir durumdu, doğrudan kazaya sebebiyet verirdi, bu şekilde izah etmiş olayım. Ancak motosikletin fren sisteminin çalışma şekli ve ayrışık oluşu, yere iki tekerin temas ediyor oluşundan dolayı bu noktaların bir çoğunda sorun yaşamayacaksınız. Bu yüzden yapılabilir diyorum, yine de yapılmamalı diyorum. Ve diyorum ki, eğer elektroniğine çok haiz değil ve gerekli değişikliği ABS ECU' su üzerinde yazılımsal olarak yapamıyorsanız mekanik olarak, sistemin arızaya girmesini de engelleyecek şekilde tedbir alarak yapabilirsiniz.

    Siz derseniz ki "-Kim uğraşacak onunla, iki kabloya köprü atıp yapıcaz işte.", siz bilirsiniz.
    çelikatlı bunu beğendi.
    ...

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Arka ABS yi iptal etme amacınız ve motosiklet marka/modeliniz nedir?

  11. #11

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Ön soketi çoklayıp arka soket yerine kullanırsan ne olacağını kestirmek zor. ABS her iki tekerden de gelen veriyi işlediği için ön ABS’de de enteresan tepkiler verebilir ya da arıza algılayıp devreden çıkabilir. Açıkçası böyle bir kumara girmeni tavsiye etmem.

    İlla ABS’ye müdahale etmek istiyorsan ben olsam ABS elektrik hattına bir anahtar koyar ABS’yi komple kapatır/açardım.

  12. #12
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İlla ABS’ye müdahale etmek istiyorsan ben olsam ABS elektrik hattına bir anahtar koyar ABS’yi komple kapatır/açardım.
    Maalesef öyle bir durum söz konusu değil. Geri besleme sinyali olmadığı için Abs hata verir.

    Bunun en güzel yolu @Kural [ Z ] arkadaşımızın belirttiği mekanik baypas yolu. Hem Ecu yu sıkıntıya sokmazsınız hem de kendi can güvenliğinizden ödün vermezsiniz.

  13. #13

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef öyle bir durum söz konusu değil. Geri besleme sinyali olmadığı için Abs hata verir.

    Bunun en güzel yolu @Kural [ Z ] arkadaşımızın belirttiği mekanik baypas yolu. Hem Ecu yu sıkıntıya sokmazsınız hem de kendi can güvenliğinizden ödün vermezsiniz.
    neden mümkün olmasın anlamadım. ABS hattına bir anahtar eklenir istenildiğinde bağlantısı kesilir ve ABS'siz motor olur. ABS uyarısı versin zaten amaç abs'yi devreden çıkartmak. Bunun dezavantajı arka abs değil komple abs sistemini devreden çıkar ama şahsi fikrim fren hattına müdahale etmekten ya da elektronik oyunlar oynamaktan çok daha güvenilir olur en azından ABS'yi devreye aldığınızda düzgün çalışacağından emin olursunuz.

  14. #14
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden mümkün olmasın anlamadım. ABS hattına bir anahtar eklenir istenildiğinde bağlantısı kesilir ve ABS'siz motor olur. ABS uyarısı versin zaten amaç abs'yi devreden çıkartmak. Bunun dezavantajı arka abs değil komple abs sistemini devreden çıkar ama şahsi fikrim fren hattına müdahale etmekten ya da elektronik oyunlar oynamaktan çok daha güvenilir olur en azından ABS'yi devreye aldığınızda düzgün çalışacağından emin olursunuz.
    Hocam sıkıntı burada zaten

    Kendi söylediğiniz gibi " Şahsi Fikriniz"

    Bu olay bir tane pile lamba bağlamaya benzemez.

    -Abs nin efi ye etkisini biliyor musunuz?
    -Abs nin Ecu ya etkisini biliyor musunuz?
    -Enerji diyagramına bakıp o kablonun bağlantsınız kesildiğinde motorun çalışıp çalışmayacağını biliyor musunuz? ve normal şekilde çalışacak mı?
    -Kablo daki yaptığınız değişiklikle birlikte gelen arızada abs kendi kendine devreye girer mi veya ihtiyaç anında fren tutar mı tutmaz mı biliyor musunuz?

    Bu sorulara cevabınız bilmiyorum ise bu durum düz mantıkla olacak iş değildir.

  15. #15

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sıkıntı burada zaten

    Kendi söylediğiniz gibi " Şahsi Fikriniz"

    Bu olay bir tane pile lamba bağlamaya benzemez.

    -Abs nin efi ye etkisini biliyor musunuz?
    -Abs nin Ecu ya etkisini biliyor musunuz?
    -Enerji diyagramına bakıp o kablonun bağlantsınız kesildiğinde motorun çalışıp çalışmayacağını biliyor musunuz? ve normal şekilde çalışacak mı?
    -Kablo daki yaptığınız değişiklikle birlikte gelen arızada abs kendi kendine devreye girer mi veya ihtiyaç anında fren tutar mı tutmaz mı biliyor musunuz?

    Bu sorulara cevabınız bilmiyorum ise bu durum düz mantıkla olacak iş değildir.
    Siz ABS'yi üreten firmada tasarım mühendisiniz galiba ya da çok lamba bağlamışsınız hakimsiniz. Siz biliyorsanız neden çalışmayacağını söylersiniz biz de öğrenmiş oluruz yoksa tepeden bakıp hocalık taslamanın bir manası yok. Evet bu söylediğim benim fikrim tıp ki sizin yazdıklarınızın sizin fikriniz olması gibi.

    Dediğim işlem burada arazi araçlarında sıklıkla yapılıyor. Bir switch atılarak ABS/ESP devre dışı bırakılıyor. Kaldı ki ABS kendiliğinden de bozulabilir, sigortası da yanabilir. ABS arızasında kendi kendine fren yapan ya da frenleri tutmayan bir araç olmaz. ABS devredışı kaldığında çalışmayan bir motosiklet olabilir mi belki ama düşük bir ihtimal. Bunun düz mantıkla bir ilgisi yok, denemesi de çok zor bir şey değil, sigorta şemasında ABS'nin hangi sigortada olduğu ve hangi sistemlerle aynı sigortayı paylaştığı bellidir bakarsınız, sigortayı çeker denersiniz. Oraya anahtar koymanın sigortayı çekmekten farkı yok zaten.

  16. #16
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz ABS'yi üreten firmada tasarım mühendisiniz galiba ya da çok lamba bağlamışsınız hakimsiniz. Siz biliyorsanız neden çalışmayacağını söylersiniz biz de öğrenmiş oluruz yoksa tepeden bakıp hocalık taslamanın bir manası yok. Evet bu söylediğim benim fikrim tıp ki sizin yazdıklarınızın sizin fikriniz olması gibi.

    Dediğim işlem burada arazi araçlarında sıklıkla yapılıyor. Bir switch atılarak ABS/ESP devre dışı bırakılıyor. Kaldı ki ABS kendiliğinden de bozulabilir, sigortası da yanabilir. ABS arızasında kendi kendine fren yapan ya da frenleri tutmayan bir araç olmaz. ABS devredışı kaldığında çalışmayan bir motosiklet olabilir mi belki ama düşük bir ihtimal. Bunun düz mantıkla bir ilgisi yok, denemesi de çok zor bir şey değil, sigorta şemasında ABS'nin hangi sigortada olduğu ve hangi sistemlerle aynı sigortayı paylaştığı bellidir bakarsınız, sigortayı çeker denersiniz. Oraya anahtar koymanın sigortayı çekmekten farkı yok zaten.
    Tartışmaya gerek yok ki tartışmak için cevap yazmamıştım. Buyurun haklı olun.

    İyi akşamlar.

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yanılmıyorsam 2007 Varedero 1000 den bahsediyoruz. Bu motorda tek ABS kontrolcüsü var. Ancak ön ve arka ABS mekanikleri ayrı ayrı.
    Kullanıcılar, motor sehpaya alınıp ön teker sabit, arka teker döndürülünce ABS arıza ışığının yandığından ve ABSnin devreden çıktığından bahsetmişler. Ama motorda hem ABS hemde CBS olduğundan anladığım kadarıyla ön ABS de devreden çıkıyor.
    Bu durumda elektronik olarak sadece arka Absyi kapatmak pek olası değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)