Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aşağıda "motosiklet sigortası" üzerine uzmanlaşmış bir firma tarafından desteklenen bir videoyu seyredebilirsiniz: (kalın ve altı çizgili yazdım, çünkü sigorta şirketiniz sizin düşmenizi en son isteyecek taraflardan biridir...)
https://www.youtube.com/watch?v=JgcBkvlE6lo
Özet: "Lastiğe tutunacak vakit bırakacak şekilde yumuşak ve kademeli olarak yapabiliyorsanız" viraj içerisinde bayağı fren yapabilirsiniz. Frenlere bir anda ve güçlü asılacaksanız, virajda fren yapmayı düşünmeyin bile. (Elemanın videonun son kısmında söyledikleri...)
Adamlar virajda fren yapılır mı yapılmaz mı diye tartışmıyorlar, "Nasıl yapmak gerekir?" diye video çekiyorlar...
Ben yumuşak ön+arka kombine veya sadece arka kullanıyorum. Sürüş şeklim *motosikletin ve yol koşullarının limitlerine yaklaşmadan* olduğu için, şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım. Bırak düşmeyi, bir tehlike bile atlatmadım veya güvensizlik / hakimiyetin kaybolduğu hissi yaşamadım...
İdeali viraja önceden iyi planlayarak / riske girmeden ve fren yapmak sorunda kalmayacak şekilde usturuplu girmektir. Ama o zaman bile fren yapma ihtiyacı duyacağınız durumlarla karşılaşabilirsiniz...
İşte sıkıntı burada, adam pistte, yardımcı ekipmanla, Allah bilir sağlık desteği yakında bir yerde ve profesyonel biri tarafından anlatılıyor. Virajın asfaltı doğru, eğimi doğru, motosikletin amartisör ayarları doğru vs. vs. ortada yanlış bir değişken yok.
Testi pistte ve ekipmanla yapıyorlar tabi (amaç limitleri bulmak), ancak söylediklerine kulak verirseniz "Yol şartlarında 'gerekirse' nasıl yapmalıyız? Nereye kadar yapabiliriz?" diye anlatıyor. "Yumuşak ve kademeli olarak yaptığında kayma noktası sizin ihtiyaç duyabileceğiniz fren gücünün oldukça üzerinde; oraya kadar fren yapmanız lazım gelmez zaten kurtardınız, biz limiti görmek için çok zorladık" diyor.
Kilit cümleler var; talep gelirse bir ara onları (İngilizcesi olmayan veya yetersiz olanlar için) deşifre edebilirim...
Ben itiraz etmiyorum. Ama biz milletçe yanlış anlamaya müsaitiz. Ne demiş Mevlana "Sen ne kadar bilirsen bil, senin bildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır." Bizim millet prospektüs okumuyor. Sizin burada upuzun paragraflarla anlatacağınız tarifi mi okuyacak. Ha virajda fren sıkılıyomuş lan, yardır oğlum deyip girecek bir yere. Sen herkesi kendin gibi sanma. Sen limitimi biliyorum diyorsun. Velhasılı eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmemek lazım. Böyle tehlikeye, yanlış anlamaya, müsait bir konu profesyonel bir öğreticinin gözetiminde öğrenilmeli diye düşünüyorum. Ha sorarsan sen çok mu biliyorsun? Alakası yok, karpuz kabuğu hayal eden eşşeklerden biri benim.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Kimi diyor arkaya asla basılmaz, kimi diyor ben arkaya basıyorum
Kimi diyor hiç basılmaz, kimi diyor bastım bişey olmadı.
Belli ki oldukça komplike bir durum, ve kimse net bir doğruyu bilmiyor. Herkes kendi tecrübesine göre deneme yanılmasından bahsediyor. Bildiğimiz kesin şey ön arka farketmeksizin korkup frene abanırsak sakatlanacağımız.
Birkaç arkadaş güzel bir iki şey yazmış onlar da bu hususta verilecek mottolar olabilir.
Bi tanesi viraja kız gibi gir adam gibi çık.
Bu şekilde oldukça yavaş ve emin girdikten sonra ön mü sıkam arka mı sıkam derdimiz kalmayacaktır.
Acil durum oldu viraj alırken araba önüne çıktı napıcaz, muallak. Büyük ihtimalle refleks ile ön freni süspansyonu kilitlemeyecek kadar sıkıp sonrasında arka ile destekler motoru da dikleştiririm.
Diyebileceğimiz şey allah böyle şeylerle karşı karşıya bırakmasın bizi
Önümüze aniden çıkan nesneler (kamyondan düşen buzdolabı gibi), yan yoldan atlayan önümüzde biten araba gibi durumlar için kıvırmaca tekniği var (swerving). Bu konuyu Donald Duck'ın Motosiklet Notları'nda bulabilirsiniz.
*
Eğitim: kalıcı davranış değişikliğidir.
Eğitimin ilk adımı olan Kapalı Alan Eğitimi, kıvırmacayı içerir (OMM, ADAC eğitimlerinde).
Eğitilirsek ani durumlarda, düşünmeye/karar almaya gerek kalmadan, eğitimde verileni refleks olarak uygularız.
esas olan tek şey görüş.
görüşünüz net değilse viraja yavaş girin. girmediyseniz ve olduysa hemen kontrollu fren yapın. şöyle fren vs bir anlamı yok. yağ vardır, hayvan çıkar : Fren sizi kurtarmaz.
motosiklet kullanmak, iyi şekilde trafiği okuma bilincine sahip olmayı gerektirir. herkes birşeyleri görür ama gördüğünü okuyanlar, onu bilgiye çevirenler hayatta kalır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)