Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zincir - Dişli

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Son zamanlarda zincirde bu kahverengilik oluşmaya başladı . Dişli solundaki parça ise düz bir şekilde dönmüyor balansı bozulmuş bir şekilde dalgalı dalgalı dönüyor ve normal zincir sesinden 2 kat daha fazla zincir kısmından ses geliyor sebebi nedir ? Ömrümü bitti acaba.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    zincir yağlama periyodunuz nedir, kaç km arayla yağlama yapıyorsunuz?

  3. #3

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir yağlama periyodunuz nedir, kaç km arayla yağlama yapıyorsunuz?
    400-420 kmde ilk önce temizler sonra yağlarım . Pis zinciri daha hiç yağlamadım .

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    oradaki oringlerin durumu pek içi açıcı değil. seni zor durumda bırakabilir.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Zincir dönerken baklaların bir kısmı gevşek bir kısmı sıkıysa ve zincirinizi ne kadar yağlarsanız yağlayın çıkan ses artmışsa zincirinizin eli kulağında, artık ölmeye başlamıştır diye düşünebiliriz. Zincirinizin gerginlik ayarı normal olup zincirin yere yakın alt kısmından üste doğru vurduğumuzda zincirin üste bakan kısmı hopluyorsa, zicirinizin arka dişliye değen kısmını elinizle sağa sola oynatabiliyorsanız yine zinciriniz ömrünü tamamlamaya yaklaşmıştır diye düşünebiliriz.
    emenyasin bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir dönerken baklaların bir kısmı gevşek bir kısmı sıkıysa ve zincirinizi ne kadar yağlarsanız yağlayın çıkan ses artmışsa zincirinizin eli kulağında, artık ölmeye başlamıştır diye düşünebiliriz. Zincirinizin gerginlik ayarı normal olup zincirin yere yakın alt kısmından üste doğru vurduğumuzda zincirin üste bakan kısmı hopluyorsa, zicirinizin arka dişliye değen kısmını elinizle sağa sola oynatabiliyorsanız yine zinciriniz ömrünü tamamlamaya yaklaşmıştır diye düşünebiliriz.
    Eve gidince ilk işim dediklerinizi kontrol etmek olacak. Ben 3. Sahibiyim motorun benden önceki sahibi 10.000 bakımında zinciri yetkili servisten değiştirtmiş şu anda 16.000 km de biraz erken değil mi zincirin bitme mevzusu evet belki dişli bitmiş olabilir çünkü bana sadece zinciri değiştirttiğini söylemişti.

  7. #7
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    @Cyan abi sağolsun bu videoyu paylaşmıştı ondan öğrendim. Zincir bu hale gelmişse ömrü dolmuş demektir.
    Cyan bunu beğendi.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eve gidince ilk işim dediklerinizi kontrol etmek olacak. Ben 3. Sahibiyim motorun benden önceki sahibi 10.000 bakımında zinciri yetkili servisten değiştirtmiş şu anda 16.000 km de biraz erken değil mi zincirin bitme mevzusu evet belki dişli bitmiş olabilir çünkü bana sadece zinciri değiştirttiğini söylemişti.
    Yağmurda sürüp ıslak mı bıraktınız zinciri? Eğer satıcının dediği gibi 10.000'de zincir değişmişse 6.000 km sonra sanki bu kadar pas ve deformasyon olmazdı diye düşünüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurda sürüp ıslak mı bıraktınız zinciri? Eğer satıcının dediği gibi 10.000'de zincir değişmişse 6.000 km sonra sanki bu kadar pas ve deformasyon olmazdı diye düşünüyorum.
    Yağmurda sürmemeye özen gösteriyorum sadece 2 defa yağmurda kullandım bir anda yakalanmıştım yağmura 2sinde de zinciri herhangi bir şekilde kurulama işlemi yapmamıştım.

  10. #10
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Ne deyip duru burda

    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Cyan abi sağolsun bu videoyu paylaşmıştı ondan öğrendim. Zincir bu hale gelmişse ömrü dolmuş demektir.
    https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurda sürmemeye özen gösteriyorum sadece 2 defa yağmurda kullandım bir anda yakalanmıştım yağmura 2sinde de zinciri herhangi bir şekilde kurulama işlemi yapmamıştım.
    yağmurda sürüp zincire bakım yapmazsan yer yer paslar oluşur hemen. yanında zincir yağı bulundurmalısın. yağmurda motordan indikten sonra hemen yağlaman lazım.
    since 1987

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne deyip duru burda

    Selam, başka bir konuda kısaca maddeledim ne dediğini:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4563836
    Thesinner83 bunu beğendi.

  13. #13
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne deyip duru burda

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi kalite, üst seviye DID veya JT X ring zincirleri ortalama 20.000km civarı kullanıyorum. Kışın haftada bir (250km), yazın iki haftada bir (500km) temizler ve yağlarım. Motosikleti agresif kullanmıyorum, teker vs. gibi saçmalıklar yapmıyorum. Ama kullanım hep şehir içi, bu unsur CB500F'in kısa vites aralıklarına sahip olması gerçeği ile birleşince bayağı çok vites değiştiriyorum anlamına geliyor.

    20.000 civarında değiştirdiğim zincir bir 5-6.000 daha yapar mı yapar, ama yıpranma belirtilerini gördüğüm gibi değiştiriyorum. Daha gerdirme payını bitirdiğim zincir olmadı. Sizin kriteriniz gerdirme payını bitmesi ve takılma yapan bakla olması herhalde? Ben bunları görmeden değiştiriyorum... Benim kriterlerim aşağıdaki gibi:

    Zincir gerginliği uygun ayarlandıktan sonra;
    - Zincirin alt tarafı gerdirilip bırakıldığında üst tarafta çift oynama oluyor mu? (Olmamalı...)
    - Zinciri hareket yönüne dik olarak ittirdiğimde kaydırıcıların üzerinden aşacak ve/veya lastiğe değecek kadar esniyor mu? (Esnememeli...)
    - Zincir arka dişli saat 3 yönündeki baklalardan birini çektiğim zaman dişli boşluğu görünecek kadar esniyor mu? (Esnememeli...)
    (Bu yukarıdakileri Dave Moss'un bir videosundan öğrenmiştim...)

    Yukarıdaki belirtileri gösteren zincir benim nazarımda bitmiştir ve değiştirilmelidir, Arap Kadri donu benzetmem bundan ötürüdür..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------

    @emenyasin başka bir konuda ilgili videoyu paylaşmış:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4563806
    Bu şekilde
    Thesinner83 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağmurda sürüp zincire bakım yapmazsan yer yer paslar oluşur hemen. yanında zincir yağı bulundurmalısın. yağmurda motordan indikten sonra hemen yağlaman lazım.
    Daha çok dikkat ederim bundan sonra, ama büyük ihtimal miladinı doldurmaya başlamış gibime geliyor zincir ve dişli

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha çok dikkat ederim bundan sonra, ama büyük ihtimal miladinı doldurmaya başlamış gibime geliyor zincir ve dişli
    Ben şu an forumdan Ahmet Turan Peker'in (ATP) taktiğini uyguluyorum. Gazyağı gibi oring içi yağı çözücü madde kullanmıyor ve dişli yağıyla otomatik olarak zinciri yağlıyorum. Şu an her ne kadar 5000 km gibi düşük km.de anlamak zor olsa da 15-20.000 km sonra düşüncelerimi tekrar yazarım.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #16
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şu an forumdan Ahmet Turan Peker'in (ATP) taktiğini uyguluyorum. Gazyağı gibi oring içi yağı çözücü madde kullanmıyor ve dişli yağıyla otomatik olarak zinciri yağlıyorum. Şu an her ne kadar 5000 km gibi düşük km.de anlamak zor olsa da 15-20.000 km sonra düşüncelerimi tekrar yazarım.
    bende hesaplamadım ama 5 bini geçtim diye düşünüyorum.
    since 1987

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende hesaplamadım ama 5 bini geçtim diye düşünüyorum.
    Bende ehliyet yok diye kullanamıyorum, korkuyorum. Temmuz 17 sonrası motoru elime almadığım sürece kullanırım diye umuyorum. Ayda 5000 km hedef koydum kendime.

  18. #18

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şu an forumdan Ahmet Turan Peker'in (ATP) taktiğini uyguluyorum. Gazyağı gibi oring içi yağı çözücü madde kullanmıyor ve dişli yağıyla otomatik olarak zinciri yağlıyorum. Şu an her ne kadar 5000 km gibi düşük km.de anlamak zor olsa da 15-20.000 km sonra düşüncelerimi tekrar yazarım.
    Yeni fırsatım oldu zinciri kontrol ettim altta kalan kısmı gerdirip bırakınca aşırı değil ama üst kısımda hafiften hoplama mevcut, arka dişliden orıngın birini kaldırınca alt dişli gözükmüyor ve sağa sola çok az bir sallanma yapıyor daha var gibi ömrü ama farkettim gerginliği bozulmuş olabilir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)