R25 çözülemeyen ısınma sorunu ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar sorunu ilk baştan başlangıcından itibaren anlatmak istiyorum : Her şey r25'in radyatör hortumu için yamaha'nın motosikletleri geri çağırmasıyla başladı. Servise gittiğimde ellerinde çok motosiklet olduğunu 2 gün sonra gelip motosikleti almamı söylediler bende kabul ettim. Ondan sonra dönüşte yaz aylarında harareti 5'e çıkmayan motosiklet trafikte 5'leri görmeye başladı. Ben bu olaydan sonra servisi değiştirdim başka bir servise gittim onlar havası alınmamış diyerek havasını aldılar ama sorun yine çok değişmedi. Uzun yolda hararet 4'ü buluyor hemen fan açıp düşüyor ama trafikte 5'e çıktığı oluyor. Ben antalya'da yaşadığım için (trafik özellikle yaz aylarında çok sıkıntı oluyor) bu aylarda bu kadar ısınan motordan korkuyorum. Önceden temmuz aylarında 4'ü zor gören hararet antalya için serin sayılan mayıs ayında bu kadar yüksek harareti görmesi sizce normal mi ? Acaba değişilen hortumda mı sorun vardı keşke hiç değiştirmeseydim çok pişman oldum, düzgün çalışan motosikleti bu hale getirdiler ? Antalya da doğru düzgün gösterecek bir ustada bulamadım, motosikleti kullanmaya korkuyorum. Yorum yapasanız çok sevinirim sorun nerede olabilir ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------
Ekleme : Motosiklet fan açıyor ama sıcaklık çok yüksek olduğu için düşürmekte zorlanıyor, çok ısındığı bacaklarımın yanmasından hissedebiliyorum radyatör hortumu değişmeden önce bacaklarım yanacak kadar motosiklet ısınmıyordu. Radyatör hortumuna dokunamıyorum, aşırı sıcak oluyor.
Reklamlar
-
faruk05 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sorunu ilk baştan başlangıcından itibaren anlatmak istiyorum : Her şey r25'in radyatör hortumu için yamaha'nın motosikletleri geri çağırmasıyla başladı. Servise gittiğimde ellerinde çok motosiklet olduğunu 2 gün sonra gelip motosikleti almamı söylediler bende kabul ettim. Ondan sonra dönüşte yaz aylarında harareti 5'e çıkmayan motosiklet trafikte 5'leri görmeye başladı. Ben bu olaydan sonra servisi değiştirdim başka bir servise gittim onlar havası alınmamış diyerek havasını aldılar ama sorun yine çok değişmedi. Uzun yolda hararet 4'ü buluyor hemen fan açıp düşüyor ama trafikte 5'e çıktığı oluyor. Ben antalya'da yaşadığım için (trafik özellikle yaz aylarında çok sıkıntı oluyor) bu aylarda bu kadar ısınan motordan korkuyorum. Önceden temmuz aylarında 4'ü zor gören hararet antalya için serin sayılan mayıs ayında bu kadar yüksek harareti görmesi sizce normal mi ? Acaba değişilen hortumda mı sorun vardı keşke hiç değiştirmeseydim çok pişman oldum, düzgün çalışan motosikleti bu hale getirdiler ? Antalya da doğru düzgün gösterecek bir ustada bulamadım, motosikleti kullanmaya korkuyorum. Yorum yapasanız çok sevinirim sorun nerede olabilir ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------
Ekleme : Motosiklet fan açıyor ama sıcaklık çok yüksek olduğu için düşürmekte zorlanıyor, çok ısındığı bacaklarımın yanmasından hissedebiliyorum radyatör hortumu değişmeden önce bacaklarım yanacak kadar motosiklet ısınmıyordu. Radyatör hortumuna dokunamıyorum, aşırı sıcak oluyor.
Sen az daha kullan motoru conta yakınca başın ağrır. Bu şekilde kullanma motoru. Motor sıvısını kontrol et. Youtubede videoları var.
O ilerizekalı ustalar yapmadığı şeyi yaptı diyebilirler, tıkanmış olabilir mi diyeceğim ama!
-
Radyator sivi seviyesi ne durum da?
Termostat saglik li calisiyor mu?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Radyator sivi seviyesi ne durum da?
Termostat saglik li calisiyor mu?
Servise gittiğimde soğutma suyu normal dediler, fan açıyor o da normal ama 5'e çıkıyor. Bunu hava olmasına bağladılar ama yine düzelmedi. İlk motosikleti aldığım servis, trafiğe girdiğin için oluyordur normal dediler çıktılar(suçlu benmişim trafikte 5'e çıkması çok normalmiş), burunlarından kıl aldırmıyorlar.
-
valla bende antalyada r25 kullandım 0 almıştım.2 3 kere ya duydum ya duymadım fanın çalıştığını.genel olarak çok dur kalk yapmam ama sizin durum başka belliki.ya hava var sistemde iyi soğutamıyor ya sıvı az yada akla gelmeyen başka bir durum var kaçak vs.bence servise yine gidin ama komple sıvıyı değiştirtin.tesisatıda zaten bu arada kontrol edicekler ister istemez.40 tl falan diye biliyorum sıvı bi ara öyleydi
-
faruk05 adlı üyeden alıntı
Servise gittiğimde soğutma suyu normal dediler, fan açıyor o da normal ama 5'e çıkıyor. Bunu hava olmasına bağladılar ama yine düzelmedi. İlk motosikleti aldığım servis, trafiğe girdiğin için oluyordur normal dediler çıktılar(suçlu benmişim trafikte 5'e çıkması çok normalmiş), burunlarından kıl aldırmıyorlar.
Termostatin gorevi,
Radyator icindeki sivinin Belli bir sicakliga ulastiktan sonra acilarak,sivinin sistemde(motor blogu)dolaşmasini sağlar.
Termostat geç acilirsa(100-110C),hararet artar
Erken acilirsa,soğuk çalişma olur(motor blogu yeterli isiya ulasamaz)bu da bir bakima sorun.
-
Merhaba ne yağ kullanıyorsunuz? Antalyada en az 15w50 7100 kullanmalısınız. Motorunuz fan açıyor yani müşürünüz fanınız ve soğutma suyunda hava sıkıntısı yok. O zaman garantiniz bittiyse kendiniz kitapçığa göre güzel bi antifiriz karışımı ekleyin (tamamen boşaltıp) belki motordaki sıvı etkisini yitirmiştir.
Benim tahminlerim ya motor yağınız hava şartlarına uygun değil çabuk ısınıyor ve yüksek sıcaklarda kalıyor
Veya
Genel soğutma sisteminde bir arıza var. Burda da işinin ehli bir ustaya ziyaret vakti gelmiş demektir. Servislere güvenmeyin derim.
Edit: Hortum değişiminden sonra olmuş. Demek ki yanlış yapılan işlem var. Daha düzgün bir ustaya götürüp inceletin vakit kaybetmeden. Conta yaktırmayın sakın başınız ağrımasın.
-
sistemde bence kesinlikle hava kalmis. sistemde kalan havayi almanin belli bir kurali oluyor. bu islem zaman aldigi icin belli ki servis adam akilli yapmamis, hatta hic yapmamis bile olabilir.
youtubedan video izleyip kendiniz deneyin. zaten kaybedecek birseyiniz yok. yine olmazsa her turlu o motorun isinin ehli bir ustaya ihtiyaci var. bence motorun ömrünü azaltmadan sorunu cozmeye bakin.
-
radyatör kapağını açıp motoru çalıştırıyoruz.
daha sonra bir süre gaz veriyoruz görüyoruz ki radyatörün üzerinden baloncuklar çıkıyor su eksilirse üzerini tamamlıyoruz.
işte sistemin havası alındı.
-
Aynı sorun bende de vardı. Termostattan kaynaklanıyor olabilir. Benimki hiç fan açmıyordu, veya geç açıyordu. Veya normal zamanında açıp soğutmadan kapanıyordu. Çıkarıp baktık ki, radyatöre bağlanan kısmın tırnağından biri kopmuş. Seninki de aynı hesap olabilir. Benim motorun 8 Çizgi hararet göstergesi var. 3 Çizgi üstünü görmediğim motorun, sıkışık trafikte 8 çizgi olduğunu görünce şok olup sağda direkt olarak stop etmemle sonuçlandı.
Farketmeden sürseydim, conta yakardı hararetten motor bloğuna zarar verip hatta içeriyi dağıtabilirdi. Radyatörüm patlayabilirdi %5 ihtimal. Hararet sorunu çok büyük bir sorun ve bunu hallettirmen gerekiyor mutlaka. 8 Çizgi benim hararet ve 3,5ta fan açıyor. 4 olduğunu görmedim. Muhtemelen sizinki de böyle olması gerekiyorç
-
IRau adlı üyeden alıntı
radyatör kapağını açıp motoru çalıştırıyoruz.
daha sonra bir süre gaz veriyoruz görüyoruz ki radyatörün üzerinden baloncuklar çıkıyor su eksilirse üzerini tamamlıyoruz.
işte sistemin havası alındı.
Arabalardaki gibi hava tahliyesi yok mu motor radyatörlerin de ? Su soğutmalı henüz kullanmadım, ama eski arabamda benzer bir problemim olmuştu... Termostat arızalıydı... Motorda hararet yokken , harareti full gösterip motoru kapatmamı istiyordu araç...Korkup sağa çektim, baktım fan çalışıyor, hararet olan arabada su kaynaması gerekir, radyatör dengeleme tankından kapağu usulune uygun ( bez yardımıyla , önce basıncı tahliye ederek yavaş açtım) açtım... su kaynamıyordu, hatta elim içinde 2-3 saniye dursa bile yanmıyordu, bırakın harareti motor soğuktu bile yani... Termostatı değiştirince sorun düzeldi... Sizde termostat ve müşürlerinizi bir kontrol ettirin. Belki de araç hararet yapmıyor bile...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Motor yağını falan değiştirmeyin.
Eğer becerebilirseniz servis kitapçığını indirip antifriz hava alma prosedürünü ("coolant bleeding" diye geçer) uygulayıp havanın doğru alındığından emin olun. Hâlâ düzelmiyorsa servise ya da iyi bir ustaya gösterin. Arızanın bir sürü sebebi olabilir. Zannedildiği kadar basit olmayabilir.
-
Çok çabuk ısınıyosa devirdaim pompası çalışmıyo olabilir. Su sabit kalıyodur içerde dönmüyodur.
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Arabalardaki gibi hava tahliyesi yok mu motor radyatörlerin de ? Su soğutmalı henüz kullanmadım, ama eski arabamda benzer bir problemim olmuştu... Termostat arızalıydı... Motorda hararet yokken , harareti full gösterip motoru kapatmamı istiyordu araç...Korkup sağa çektim, baktım fan çalışıyor, hararet olan arabada su kaynaması gerekir, radyatör dengeleme tankından kapağu usulune uygun ( bez yardımıyla , önce basıncı tahliye ederek yavaş açtım) açtım... su kaynamıyordu, hatta elim içinde 2-3 saniye dursa bile yanmıyordu, bırakın harareti motor soğuktu bile yani... Termostatı değiştirince sorun düzeldi... Sizde termostat ve müşürlerinizi bir kontrol ettirin. Belki de araç hararet yapmıyor bile...
Yeni araçlarda dahi yok
Benim de aklıma gelen ilk şey termostatın sökülüp ynlış monte edilmesi oldu. Akıllı stajyerin biri termostatı söküp ters yönde takmış olabilir, veya termostat üzerindeki hava tahliye valfi aşağıya bakacak şekilde taktıysa asla havayı alamazsınız, bundan da kaynaklanabilir. Siz yetkili servise gidin, konuda ısrarcı olun ve yine sökülmesini isteyin, kabul etmezlerse daha da ısrar edin ve servis müdürü ile görüşün, yine kabul edilmezse Yamaha Türkiye' yi arayın ve durumu bildirip hızlıca çözüm isteyin. O zaman paşa paşa söküp bakarlar.
-
@levend84 ilk gittiğim serviste (radyatör hortumunu taktırdığım) zorla bilgisayara bağlatıp fan açma sıcaklığına baktırmıştım : Motosiklet 110 derecede fan açıyor sonra 90 dereceye düşüyordu. Normal mi dedim eğer termostat bozuk olsa fan açmaz normal dediler. Havayı bile kontrol etmeden (çok yoğun oldukları için motosikleti bilgisayara bağlatmam bile onlar için fuzuliydi..) gerek yok deyip geçiştirdiler bunun üzerine servis değiştirdim. Termostat'ın kaç derecede fan açması normaldir kullanım kılavuzuna baktım araştırdım ama bir şey bulamadım ?
@fb__ömer radyatör hortumunu değiştirdiğim sırada motor yağını da değiştirtmiştim benim de ilk başlarda aklıma o geldi acaba yağdan mı diye standart 10-40 yağ kullandık dediler. İşinin ehli iyi bir usta arıyorum ama bulamadım o da ayrı bir sorun, yorumların için teşekkürler...
@HRider kontrol edeceğim birde ustaya kontrol ettireyim, 2.gittiğim servis havayı alırken veya almaya çalışırken fark ederdi herhalde ama belli olmaz.
@tarikcapar motosiklet eskisine göre fazla ısınıyor yani bunu yüzüme vuran sıcaklıktan hissediyorum önceden antalya'da temmuz aylarında öğlen 12'de kullandığımda bile bu kadar hissetmemiştim. Radyatör hortumunun ısınması da anormal...
@hasmet kitapçığa baktım ama bununla ilgili bir yazı göremedim bir daha kontrol edeyim yine de, araştırıyorum hava almayı ama çok cesaret edemedim (tamir etmeye çalışıp bozan bir yapım var)iyi bir usta arıyorum ama onu da bulmak çok zor ktm servisinde ki ustayla görüştüm ktm dışında ki motosikletlere bakamayacağını söyledi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Yeni araçlarda dahi yok
Benim de aklıma gelen ilk şey termostatın sökülüp ynlış monte edilmesi oldu. Akıllı stajyerin biri termostatı söküp ters yönde takmış olabilir, veya termostat üzerindeki hava tahliye valfi aşağıya bakacak şekilde taktıysa asla havayı alamazsınız, bundan da kaynaklanabilir. Siz yetkili servise gidin, konuda ısrarcı olun ve yine sökülmesini isteyin, kabul etmezlerse daha da ısrar edin ve servis müdürü ile görüşün, yine kabul edilmezse Yamaha Türkiye' yi arayın ve durumu bildirip hızlıca çözüm isteyin. O zaman paşa paşa söküp bakarlar.
bir tane usta vardı 3 tane stajer vardı, yoğun olduklarını söylediklerine göre benim motosikletle dediğiniz gibi stajerler ilgilendi sağolsunlar ne var ki bir radyatör hortumu var uyduruktan tak geç... gittiğime pişman oldum antalya sıcağında hiç soğutma problemi yaşamamıştım çağırıp resmen problem oluşturdular yorumlarınız için teşekkürler dediklerinizi yapacağım...
-
faruk05 adlı üyeden alıntı
@hasmet kitapçığa baktım ama bununla ilgili bir yazı göremedim bir daha kontrol edeyim yine de, araştırıyorum hava almayı ama çok cesaret edemedim (tamir etmeye çalışıp bozan bir yapım var)
Motosikletle birlikte gelen kitapçıkta olmaz. Servis kitapçığında (shop manual, service manual) Mutlaka vardır.
-
Bence soğutma sıvısı olarak sadece su koydular, sistemi boşaltıp antifriz ve saf su karışımı koyun...
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Yeni araçlarda dahi yok
Yapmayin yahu? Simdiye kadar kullandigim motosikletlerin hepsinde vardi... E peki antifriz degistirildikten sonra sistemde kalan hava nasil tahliye ediliyor? Cok basit motorlarda belki kalmiyordur ama buyuk ve ozellikle V motorlarda cok mumkun degil sanki.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yapmayin yahu? Simdiye kadar kullandigim motosikletlerin hepsinde vardi... E peki antifriz degistirildikten sonra sistemde kalan hava nasil tahliye ediliyor? Cok basit motorlarda belki kalmiyordur ama buyuk ve ozellikle V motorlarda cok mumkun degil sanki.
Benim kullandığım motosikletlerin hepsinde yoktu Hatta kullandığım otomobillerin de yarısından fazlasında yoktu. Soğutma sistemindeki havayı almak için motorun çalıştırılıp radyatör kapağı açıkken tamamlanması, ardından fan açıldıktan sonra(termostatın açıldığına işarettir) tekrar radyatör kapağı açılarak tamamlanması, ardından ise rezervuar tankının doldurularak son kontrolün yapılması gerekiyordu. Hatta işi hakkıyla yaptıysa kalorifer yaz kış konumunda da biraz oynayarak oradaki havayı da almanız gerekiyor idi.
Eski Renault modellerinin (bence)soğutma sistemi tasarımındaki hatalar nedeni ile oluşan hava cepleri yüzünden su hortumlarına hava alma tapaları koymak zorunda kalıyordu. Düşünün, devirdaimi motorun en üstüne yerleştiriyorsunuz, bir de buna giden hortumu onun da üzerinde kalacak şekilde geçiriyorsunuz. Haliyle sistem hava yapıyordu.
Kullanım talimatında, özellikle motosikletlerde devirdaimin hemen üzerine bir hava alma tapası yerleştiriyorlar, mühendis gerekli görmese koymazdı tabi ki. Ama benim kullandığım motosikletlerin çoğunda bu tapa yoktu.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Benim kullandığım motosikletlerin hepsinde yoktu
Hatta kullandığım otomobillerin de yarısından fazlasında yoktu.
Evet MT7'de harbiden de yokmus. Simdiki motosikletimde de, arabamda da var, hem de ikiser tane Hatta motosiklette havayi almak icin on tekeri 50cm yukseltmek gerekiyor... Gerci motor 75 derece acili V, arabanin da motor blogu ve radyatoru arasinda yarim metre mesafe var nerdeyse...
Muhtemelen silindir konfigurasyonu ve antifriz yolu basit oldugu muddetce dizayni ona gore yapip koymuyorlar, ki akillica olan da o. Ama yuksek acili V motorlarda cok da mumkun degil muhtemelen...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)