Evet arkadaşlar amortisör ayarı çok kapsamlı bi iş , yol durumu,hız, hava durumuna bağlı ayarlar gerektiriyor peki nasıl olması gerekiyor amortisör ayarı hadi ustalar döktürün.
Evet arkadaşlar amortisör ayarı çok kapsamlı bi iş , yol durumu,hız, hava durumuna bağlı ayarlar gerektiriyor peki nasıl olması gerekiyor amortisör ayarı hadi ustalar döktürün.
Ben viraj yapmayı sevdiğim için ayarlarım en sertte. Açıkçası konfor diye de bir derdim olmadığından soft a da almıyorum
Bende gidon amortisörünü merak ediyorum.
Arka amortisör bozuk toprak yollarda ve düşük hızlarda yumuşak olduğunda konfor sağlıyor,diğer durumlarda sert ayarlı olması iyi olıyor. Ancak daha fazla detayları bilmiyorum.
Youtube da dave moss tuning e bakin, adam lastigin asinma durumuna gore hangi ayar fazla hangisi eksik soyluyor
Temel olarak;
- Motosiklet sadece kendini taşıyorken önde ve arkada yaklaşık 1-2cm arası oynama payı olmalı. (Tekeri yerden kaldırmadan yukarı çekip bıraktığınızda motosikletim kendi ağırlığı ile amortisörlerin sıkışma miktarı - static sag)
- Sürücü tüm ekipmanı ile üzerinde iken topam çalışma yolunun 1/4 ile 1/3'ü kadar sıkışmalı. (Rider sag)
- Asla tamamen sıkışmamalı! (Tamamen sıkıştığı noktada tutunmayı kaybedersiniz...)
- Ön ve arka birlikte / uyumla hareket etmeli. (Acayip önemli!)
- Önde de arkada da sıkıştırıp bıraktığımızda hiç yaylanmamalı (eski yerine dönmeli) veya azami bir kere yaylanmalı.
Yukarıdakileri düzenlemek için ön yükleme ayarları, yay sertlikleri (yani eldekilerle olmuyorsa uygun yay edinmek), yağ viskozitesi ve yağ seviyesi (içerideki hava miktarı) değişiklikleri gerekecektir.
Bu kolay tarafı, zor tarafı (izin veren amortisörlerde) compression ve rebound dampening ayarı yapmak. O sürücüye, sürüş parkuru ve stiline göre değişen bir şey. Bolca test, deneme yanılma yapmak lazım.
Başka tonla opsiyon vardır da benim kabaca bildiklerim bunlar.
Çok iyi bildiğim bir şey varsa size göre iyi ayarlanmış süspansiyonlar motosikleti ve sürüşü bambaşka yapar. .oktan dediğiniz motosiklet bir anda sizin için dünyanın en iyisi / en sevdiğiniz motosiklet oluverir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------
Evet adam bu konuda tam bir bilgi membaı...
Sadece otoyol sürüşlerinde sert ayarına getir.
Virajlı yollarda ne çok sert nede çok yumuşak olmalı.
Aslında virajlı yollarda en yumuşak olmalı derler. Ama ben 1/2 sertlikte kullanıyorum.
Çok ilginç bir konu... Daha önce hiç rastlamadım. Genç bir arkadaşımız...
...derken fikrimi değiştirip döktürmeye karar verdim
Hemen özetliyorum, bak dikkatli oku.
Kendini hızlı hissetmek istiyorsan tüm ayarları sertleştir.
Kendini rahat hissetmek istiyorsan tüm ayarları yumuşat.
Hava kapalı, bulutlu ya da nemliyse de tüm ayarları ortaya getir. Bak bunu çoğu kimse bilmez işte...
Bu kadar. Başka bir numarası yok. Bitti gitti...
konuda bir sertleştirmedir gidiyor beyler yayları değiştirmeden süspansiyonu ne sertleştirebilirsiniz nede yumuşatabilirsiniz , mevcut ayarlarla salınım hareketini kısıtlar veya yüksekliği değiştirebilirsiniz , "preloading" denilen ayarda yanlış yorumlanıyor , doğru çevirisi ön yükleme değil yükleme öncesidir , yani yaylara yükleme yapmıyoruz motorun yükü artacaksa önce yayların geometrisini değiştiriyoruz ki motorun yüksekliği bozulmasın..ayrıca pist gibi tertemiz pürüzsüz bir asfaltta sürecekseniz sert yaylar takıp performansı artırabilirsiniz ama normal yol şartlarında sert yaylar hiçbir fayda sağlamazken yamalı yada ani yükseklik değişimi olan yollarda tutuş çok kötüleşebilir..
Yazılanlara bakınca soruyu çok detaylı yorumlayıp su kaçırmışım gibi geldi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)