FORZA250 TİTREME VE GİDON SALLAMA
-
Herkese merhaba Forza250 sahibiyim5000kmdir kullanıyorum.Ancak hiç memnun değilim bu yazacağım olay çoğu forza250 de görülmekte 3 5 forzada değil şimdi 60,65 arası giderken elleri bırakınca gidon farkedilir bir şekilde sağa sola git gel yapıp titriyor daha yüksek ya da daha düşük hızda sorun yok. Bizim wp gurubumuz var 7 kişi ve sorun hepsinde bunun üzerine herkes kendi honda bayisiyle konuşup şikayetini söyledi.Bazılarımızın lastiği city griplerle değişti.Bazılarımızın ise hem city griple değişti hem de jantlar değişti balansla beraber.Ancak çözüme ulaşılamadı.Honda hala sorunu çözemedi. Gurubumuzdan birinin attığı videoda forza250yi ayaklıkta sallıyorlar ve amortisörleri çok yumuşak olduğu için çok sallanıyor,daha sonra ise x max 250 2019 da deneyiyor x max 250 salladığında amortisörle birlikte lastik de sallanıyor forzada amortisör ayrı lastik ayrı sallanıyor daha doğru lastik oynamıyor bile bunun gidon sallamaya sorun olacağını düşünüyoruz . Ustanın söylediği şu bu durum motosikleti güvenlik açısından da olumsuz etkilemekte ancak söylediğim gibi hala sorun çözülemedi. Lütfen forza250 almdan önce test edin sallama olduğunu %80 ihtimal fark edeceksiniz . Bazıları sorun yok sorun yok diyor ama hiçbiri adam gibi denememişler bazıları da 3 5 tanesinde var bizde yok dicek ama bunu diyen herkesten video istedik 80 den 60 a inerken hepsinde aynı sorun çıktı.Ayrıyetten bir sorum var motosiklet kalkışta anormal bir şekilde titriyor zangır zangır kavramada sorun var nasıl bir çözüm önerebilirsiniz rulman yatağı mı değişmesi gerekiyor. Yukarda yazdığım gidon sallama sorununu yaşayanlar varsa belirtsin ve kesinlikle ama kesinlikle forza250 almadan önce birçok kez düşünsün daha sonra hayal kırıklığı yaşayabilir.Konuyla ilgili yorum yapamayacak olan ya da koyu hondacılar saçma sapan yazmasınlar boşu boşuna bunları yazmıyorum bir şey var demek ki ve hala çözülmedi hepimiz bu sorundan şikayetçiyiz ve çözülmesini bekliyoruz.Bu arada en komiği de insanların onları bu sorunun olduğunu söylememize rağmen forza alması Allah akıl fikir versin
Reklamlar
-
Youtube'da bir video izlemiştim, bir Xmax kullanıcısı paylaşmıştı (aramızdaysa selam olsun). Okuduğum gibi aklıma o video geldi, aşağıda linki paylaşıyorum.
Alakası var mı yok mu bilmiyorum ama belki yardımcı olur.
https://www.youtube.com/watch?v=f2q9s4itocU
-
Şimdiye kadar farklı model marka 3-4 scooter kullandım. Hepsi 250 cc altı idi. Hepsinde de belli hızlarda gidonu bıraktığımda titreme oluyordu. Scooterlara topcase taktığımda bu titreme (yalpalama boyutunda yaşanıyordu)bariz şekilde artıyordu. Topcase varsa çıkarıp deneyiniz. Arka süspansiyonları bir bir miktar sertleştirerek deneyebilirsiniz. Kilonuza göre yumuşak kalıyor olabilir.
Özellikle kalkışta titreşim scooterlerin ortak hastalığı gibi bir şey. Çoğunlukla varyatörde ve debriyaj balatasının kirlenip tozlanmasında kaynaklanıyor. Belli aralıklar da temizlenmesi gerekiyor(2000-5000 km arası gibi).
-
Gidon konusunu bilemiyorum. Fakat dur-kalklardaki titreşim için Dr pulley baga kullanmıştım. Ve bagaları yüksek ısıya dayanıklı Speedol Lityum gres ile bolca yağlamıştım. Vitesli motor gibi kalkış yapar olmuştum. Tavsiye ederim.
-
Ön ve arka tekere bir balans yaptir.
Gidon göbeği ve üst mesnetin somunlarini kontrol et.
-
benimki de bildiğin titriyor. 1000km bakımına götürdüğümde baktıracam.
-
Forza 250 ilgimi çeken bir scoote, youtube'da çoğu incelemeyi ve kullanıcı videosunu izledim ama kimse bahsetmiyor bu sorunlardan. Sayenizde öğrendik bu sorunu teşekkürler . Umarım çözüm bulursunuz.
-
Arka süspansiyon sertliğini arttırmak sorunu çözeceğini düşünüyorum.
-
Kavramada titreşim sorunu olmayan scooter yok zaten. Xmax Türkiye bile arka varyatör yaylarını değiştirmek gibi özel çözümler buldu kendi motorları için.
Normalde topcase olduğu zaman bazen gidon sallaması olur. Fakat topcase olmayan forzalarda bile gidon sallama varmış. O kadar para verip alınan sıfır araçta problemler can sıkar ama çok önemli sorun olduğunu düşünmüyorum şahsen.
-
Scooter maxi de olsa yapısından kayjaklanıyor olabilir, arkadaşlar. Scooterde seleye kadar önde sade ufak teker, ufak amortisörler, bir gidon var. Birde geniş ve yüksek ön panel. İlerlerken ve kalkışda dahada önde pek bir yük kalmıyor. Ö teker yere sade temas ediyor, tutuş pek kalmıyor. Tekerde küçük olunca, titremeye başlıyor.
Misal bir markette, slışveriş arabasını hızlı ittimizmi, tekerler hemen titremeye haşlar. Bu tekerin boyutu ve üzerinde yetersiz yük olmamasından kaynaklanıyordur.
Scooter birde alçak olduğundan ve kücük tekerlerden dolayı orta ve arkadaki yük, öne pek etki etmiyor. Titremeyen scooterlerde sınırdadırlar. Misal, yukarıdakı arkadaşın paylaşdığı videoda, sürücü topcase kullandımı, gidonu bırakınca titriyor. Oluşan ekstra uava direnci, ön tekerde daha az yük binmesine sebep oluyor. Aynı videoda, öhceki bir zamanda topcase ve sade selenin ucuna oturabilecek kadar seleyede yük bağlamış ve gidon titrememiş, Yani, bu sefer œne doğru yük bindirmiş,
Bu titreme nekadar yük dağılımından küçük tekerleri etkileyip etkilemediğini net bir şekilde öğrenmek için, scooterde orta boşlukda, ayak arası bir ağırlıkla, misal bir su dolu damacanayla denene bilinir.
Ben scooteri küçük teker ve yükün çoğu arkada olmasından beğenmedim. Bir scooter ramoklu kamyonetken, beimkisi Cubagani Volta
Profil resmimde Cubaganimin resmide cüsse nasıl hem3n ön tekerin arkasında yatmış belli oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------
Sorun yük dsğılımından ise, çözüm ayarlı. amortisör kullanıp, önü indirip, arkayı yükseltnem olabilir ve veya arkaya oldukca daha büyük teker kullanmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
Burayada yazıyorum, buda dahada ıspatı. Bize neden bunlar sunulup satılmıyor, rafda kalmış, tarihi geçmiş ürünler getiriliyor?
Al sana Cubagani mi diyorsun, urbangini mi diyorsun, de. Şehir içi bunlardan fazlası, keyf keseye zarar.
-
Yeni Forza’ların benim bildiğim 5-6 tanesinde arka jantta eğilme problemi ortaya çıktı. Jant eğilince fren diskini de eğdiği için jant ve arka fren diskinin de değişmesi gerekti.
Sebebini bulabilmek için bir kaç örnekte önce lastik değiştirdiler, balans yaptırdılar ancak malzemenin kendisi göbek aksına göre yamulduğu için elbette yeni lastik ve balans yetmedi, dolayısıyla düzelmedi.
Honda’nın bir geri çağırması veya açıklaması yok. Hatta “geri çağırma yoksa bu sorun garantiye girmez, çukura düşmüşsündür” diyen servis bile var. Bahsettiğim 5-6 Forza sahibi genellikle kişisel bağlantılarını zorlayarak garanti işlemi yaptırabildiler.
-
bahsettiğiniz yalpalama sukuterlerin rake açısının az olmasından kaynaklanır , dar alanda manevrasını ise kolaylaştırır malum bu aletler sehir içi trafikte yoğun kullanılıyor , aşırı yalpalama varsa gidon somununu 1/8 tur sıkmak iyi olabilir , gidona takılı telefon tutucu veya elcik koruma gibi aparatlar varsa daha ağır topuz kullanmak gerekebilir..
-
60 65 giderken ellerinizi bıraktığınızda gidonu sallamayan scooter varmı ? Yeni kullanıcıların artmasıyla böyle komik problemleri çok duyacağız
-
Yazımda da belittiğim gibi malesef topcase ya da herhangi bir aparat yok.Ancak kalkıştaki titreme hakkında haklı olabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
Daha önceden çin malı scooteremiz vardı topcasesiz ve hiç gidan sallamıyordu.Yazımda da belittiğim gibi malesef topcase ya da herhangi bir aparat yok.Anlamadığım bu saçma yorumu düşünerek mi yazdınız ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
sanausbe adlı üyeden alıntı
Yeni Forza’ların benim bildiğim 5-6 tanesinde arka jantta eğilme problemi ortaya çıktı. Jant eğilince fren diskini de eğdiği için jant ve arka fren diskinin de değişmesi gerekti.
Sebebini bulabilmek için bir kaç örnekte önce lastik değiştirdiler, balans yaptırdılar ancak malzemenin kendisi göbek aksına göre yamulduğu için elbette yeni lastik ve balans yetmedi, dolayısıyla düzelmedi.
Honda’nın bir geri çağırması veya açıklaması yok. Hatta “geri çağırma yoksa bu sorun garantiye girmez, çukura düşmüşsündür” diyen servis bile var. Bahsettiğim 5-6 Forza sahibi genellikle kişisel bağlantılarını zorlayarak garanti işlemi yaptırabildiler.
Evet sorun bunlardan birisi ama hala bizimkilere çözüm bulunmadı
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
60 65 giderken ellerinizi bıraktığınızda gidonu sallamayan scooter varmı ? Yeni kullanıcıların artmasıyla böyle komik problemleri çok duyacağız
2015 model xmax de böyle bi sorun yok
sen daha önce scooter kullandın mı?
-
kulspruta adlı üyeden alıntı
Forza 250 ilgimi çeken bir scoote, youtube'da çoğu incelemeyi ve kullanıcı videosunu izledim ama kimse bahsetmiyor bu sorunlardan. Sayenizde öğrendik bu sorunu teşekkürler . Umarım çözüm bulursunuz.
Normal değil mi bahsedilmemesi hatta girin bakın sahibindene 2. el sıfıra yakın forza250 dolu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
60 65 giderken ellerinizi bıraktığınızda gidonu sallamayan scooter varmı ? Yeni kullanıcıların artmasıyla böyle komik problemleri çok duyacağız
Daha önce çin malı kullandım böyle bir sorun yok.Yazımda da belittiğim gibi malesef topcase ya da herhangi bir aparat yok.Anlamadığım bu yorumu yazarken düşündünüz mü ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------
Sedotti adlı üyeden alıntı
Youtube'da bir video izlemiştim, bir Xmax kullanıcısı paylaşmıştı (aramızdaysa selam olsun). Okuduğum gibi aklıma o video geldi, aşağıda linki paylaşıyorum.
Alakası var mı yok mu bilmiyorum ama belki yardımcı olur.
https://www.youtube.com/watch?v=f2q9s4itocU
Topcasesiz modeller de yapıyor yine de ilginiz için teşekkürler.
-
tüm motorlar için genelleme yapabilirim çok farklı motorlarda yaşadığım bir durum.
hobby olarak da motosiklet tamiriyle uğraşmaktayım hobby ile başladı ileri gitti ama motor indirme bindirme, şanzıman onarımı, subap ayarı, furş takımı yenileme, yağ pompası onarımı,motor üst kapak conta yenileme vs konumuza dönecek olursak gidon salllama bir tasarım hatası değildir,
gidon sallamasın diye yapılabilecek bazı şeyler var ama bu sürüş dinamiğini ve yıpranmaları artıracak eylemlerdir.
gidon sallama olayının asıl sebeplerini sıralayacak olursak;
ağırlık merkezi,aerodinamik yapı,lastik basınçları,gidon furş takımı gevşeklikleri,gidon topuzu ağırlıkları, fabrika tasarımı sonrası ilave edilen çanta demiri, çanta vb şeylerden oluyor.
gidon sallamayı yaşadığım motorlar
honda cbf150
honda cbf600
honda cbf1000
sym joymax
kymco agility city 125
honda crf250l
motorun tasarmı itibariyle ağırlık merkezini öne taşımanız zor fakat deneme yapmak adına gidona yakın oturmayı deneyebilirsiniz tamamen sallamayı kesemez bu davranış fakat denenebilir.
motorun aerodinamik yapısı itibariyle hızlandıkça oluşan bir paraşüt etkisi varsa motorun önü hafiflediğinden bu durum oluşmabilmekte.
gereğinden fazla şişirilmiş ön lastik kafa sallattırır.
gidon furş takımı fabrika değerinde değilse gevşekse bu yaşanabilir ama fabrika değerinin üzerinde sıkı gidon sürüş konforunu bozar ve kısa sürede furş takımınında bozulmasınız sağlar.
motor orjinalse gidon ağırlıkları artırılabilir.bu gidon topuzu ağırlığı artırma çok etkili bir yöntemdir ama 40-50 gram falan değil,ölçü olarak gidonu çok genişletmeden olabildiğince ağır gidon topuzu işinize ciddi ölçüde yarayacaktır.
motorun arkasına takılan çanta demirleri ve çantalarda gidon sallamaya direk doğrudan etkilidir.çanta seçimi ihtiyaç dahilinde minimum ölçülerde olmalı ki rüzgara karşı direnç az olsun ve motorun önünü hafifletmesin birde çantanızın içinde devamlı ağır yükler taşıyorsanız sebebi başka yerde de pek aramaya gerek yok.
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
-
Arka süspansiyonu biraz sertleştirip denediniz mi ? Fabrikasyon olarak orta ayarda geliyor direk.
-
Sanırım maxi scooterlarla aranız yok ? bende bir çok model sürdüm suzuki burgman 650 de böyle birşey yok xmax'de aynı şekilde mevcut değil. Sanırım supe teneredede yoktur
-
KityVity adlı üyeden alıntı
Sanırım maxi scooterlarla aranız yok ? bende bir çok model sürdüm suzuki burgman 650 de böyle birşey yok xmax'de aynı şekilde mevcut değil. Sanırım supe teneredede yoktur
Forza250 sürdünüz mü ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
SametSenel adlı üyeden alıntı
Arka süspansiyonu biraz sertleştirip denediniz mi ? Fabrikasyon olarak orta ayarda geliyor direk.
Siz denediniz mi 80 den 60 a ellerinizi bırakarak yavaşlamasını ancak bu şekilde anlayabilirsiniz anladıktan sonrada normal sürüşünüzü de etkilediğini farkedeceksiniz bu arada denedik hiçbir fark yok. isterseniz facebookta da sorgulayabilirsiniz ama bilinçsiz ya da yeni kullanıcılar bunun farkında bile değiller !
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
aggressive adlı üyeden alıntı
tüm motorlar için genelleme yapabilirim çok farklı motorlarda yaşadığım bir durum.
hobby olarak da motosiklet tamiriyle uğraşmaktayım hobby ile başladı ileri gitti ama motor indirme bindirme, şanzıman onarımı, subap ayarı, furş takımı yenileme, yağ pompası onarımı,motor üst kapak conta yenileme vs konumuza dönecek olursak gidon salllama bir tasarım hatası değildir,
gidon sallamasın diye yapılabilecek bazı şeyler var ama bu sürüş dinamiğini ve yıpranmaları artıracak eylemlerdir.
gidon sallama olayının asıl sebeplerini sıralayacak olursak;
ağırlık merkezi,aerodinamik yapı,lastik basınçları,gidon furş takımı gevşeklikleri,gidon topuzu ağırlıkları, fabrika tasarımı sonrası ilave edilen çanta demiri, çanta vb şeylerden oluyor.
gidon sallamayı yaşadığım motorlar
honda cbf150
honda cbf600
honda cbf1000
sym joymax
kymco agility city 125
honda crf250l
motorun tasarmı itibariyle ağırlık merkezini öne taşımanız zor fakat deneme yapmak adına gidona yakın oturmayı deneyebilirsiniz tamamen sallamayı kesemez bu davranış fakat denenebilir.
motorun aerodinamik yapısı itibariyle hızlandıkça oluşan bir paraşüt etkisi varsa motorun önü hafiflediğinden bu durum oluşmabilmekte.
gereğinden fazla şişirilmiş ön lastik kafa sallattırır.
gidon furş takımı fabrika değerinde değilse gevşekse bu yaşanabilir ama fabrika değerinin üzerinde sıkı gidon sürüş konforunu bozar ve kısa sürede furş takımınında bozulmasınız sağlar.
motor orjinalse gidon ağırlıkları artırılabilir.bu gidon topuzu ağırlığı artırma çok etkili bir yöntemdir ama 40-50 gram falan değil,ölçü olarak gidonu çok genişletmeden olabildiğince ağır gidon topuzu işinize ciddi ölçüde yarayacaktır.
motorun arkasına takılan çanta demirleri ve çantalarda gidon sallamaya direk doğrudan etkilidir.çanta seçimi ihtiyaç dahilinde minimum ölçülerde olmalı ki rüzgara karşı direnç az olsun ve motorun önünü hafifletmesin birde çantanızın içinde devamlı ağır yükler taşıyorsanız sebebi başka yerde de pek aramaya gerek yok.
tam 60 65 arası var yüksek ya da düşük hızda yok yüksek hızda ise hissediliyor biraz lastik basınçlarımız çoğul kounuşucam çünki sadece bende yok sorun kitapçığa göre ayarlı gidon furş takımı ile ilgili bilgim yok ancak servisin çözümü lastik değişimi ve jant değişimi buna rağmen çözülmedi sorun . gidon topuzu denemek mantıklı olabilir ve çanta demiri veya herhangi bir aparat bulunmamakta ilginiz için teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)