Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Devirli motosiklet

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Arkadaşlar bir motosiklet düşük devirli mi yüksek devirli mi bu neye göre belirleniyor? 125 cc motor da 10.000 dv dk, 700 cc motor 7.000 dv/ dk. (Temsilen)
    Bende tracer 700 var. Tracer7 düşük devirli motosikletler grubuna mı girer yoksa yüksek devirli mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Maksimum torku nerede verdiğine göre değerlendirebilirsiniz; ben şahsen ne kadar düşük devirde veriyorsa o kadar çok seviyorum.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    yani düşüğünde düşüğü var hocam.mt7 için düşük devirde tork verir desek yalan olmaz heralde.örneğin aklıma gelen 1700cc mt01 3000 küsürde tüm torkunu veriyor diye hatırlıyorum.10 11 bin devir çeviren motor candır bence daha azda olmasın daha çok da olmasın.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    900cc Triumph Street Twin 3.000'de veriyor mesela. NC750 4.750'de veriyor. 10.000 devir çeviren motor bu kadar düşükte vermez yalnız; bir örnek DL650 olabilir, 10.000 çeviriyor ama max. torku 8.000'de veriyor diye hatırlıyorum. İyi ve düşük devirde tork için stroke'u çapına eşit veya büyük motor tasarımı gerekiyor, o da yüksek devir vermez...

  5. #5
    MaryJane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 Rr Movistar
    Racing Cok Devir Cevirir
    Naked Az Devir Cevirir

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alt devirlerde tork, şehir içinde candır.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Evet çok hoş oluyor

  8. #8
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    benim rks winner 16k torku 5.000 devirde veriyor.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    900cc Triumph Street Twin 3.000'de veriyor mesela. NC750 4.750'de veriyor. 10.000 devir çeviren motor bu kadar düşükte vermez yalnız; bir örnek DL650 olabilir, 10.000 çeviriyor ama max. torku 8.000'de veriyor diye hatırlıyorum. İyi ve düşük devirde tork için stroke'u çapına eşit veya büyük motor tasarımı gerekiyor, o da yüksek devir vermez...
    DL650 max. tork 6.500dd imiş, (sadece bu değere bakıldığında) benim zevkim için biraz fazla, bununla birlikte tork grafiği (v twin olmasından herhalde?) oldukça yatay olduğu için sıkıntı yok:



    Yani demem o ki yukarıdaki gibi bir grafiğe bakmadığınız sürece salt azami devir miktarı (veya salt azami torku nerede verdiği de - motor karakteri konusunda çok daha bilgilendirici olmasına rağmen) çok bir şey ifade etmiyor. Böyle bir grafiği okuyabilip motorun (teknik anlamda) sizin ihtiyacınıza / zevkinize uygun olup olmadığını tartabilmeniz gerekir, yoksa gerisi gevezeliğe girer...
    maktama bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben MT-25 kullanıyorum şimdilerde. 14k devirde normal line bitiyor 15k da redline'ye giriyor die hatırlıyorum. 7k deviri geçmiyorum. Benim gibi ara ara hızlanarak kullanır isen ki sert kullandığımı beni tanıyanlar bilir motor 3,9lt/100km ortalama gidiyor. Tapa gaz açık gittiğimde 8,4lt/100km max anlık devirde kalıyor. Max torku 10k devirde veriyor ve max devrini aramıyorum pek.

    Yakıt sarfiyatı için düşük devir-yüksek vites, ben motordan zevk alacağım, hakkını vereceğim dersen de yüksek devir-düşük vites. Lakin motor ne kadar az devir çevirerek çalışır ise o kadar uzun ömürlü olur.

  11. #11
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Ayni hacimde,

    Ne kadar devir, o kadar guc.
    Ne kadar az devir, o kadar dusuk devirde gelen tork.

  12. #12
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    9 bin çeviriyorum
    6 binde tam tork veriyorum
    ama şehir içinde 4 bin devirden yukarı çıkmaya ihtiyac duymuyorum

  13. #13
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07

  14. #14

    Üyelik
    29 Nisan 2018
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bir motosiklet düşük devirli mi yüksek devirli mi bu neye göre belirleniyor? 125 cc motor da 10.000 dv dk, 700 cc motor 7.000 dv/ dk. (Temsilen)
    Bende tracer 700 var. Tracer7 düşük devirli motosikletler grubuna mı girer yoksa yüksek devirli mi?
    Bende R25 var 15bin dv/dk 14 bin dv/dk çeviriyor. Yani CC ile değil mühendislik ile alakası var.

  15. #15
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Benim motorum şöyle. 1255cc 98hp 108nm tork. 13 bin devir çeviriyor maksimum torkunu 3800 devirde veriyor, ben genelde 2 2.5k devirlerde mutlu mesut dolaşıyorum şehir içinde zaten 4k devirde 120-130 arasında seyir ediyor :D Üst devirlerde istersen var ama hiç istemiyor insan alt devirler bu kadar neşeli ve kuvvetli iken.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum şöyle. 1255cc 98hp 108nm tork. 13 bin devir çeviriyor maksimum torkunu 3800 devirde veriyor, ben genelde 2 2.5k devirlerde mutlu mesut dolaşıyorum şehir içinde zaten 4k devirde 120-130 arasında seyir ediyor :D Üst devirlerde istersen var ama hiç istemiyor insan alt devirler bu kadar neşeli ve kuvvetli iken.
    Maksimum devri, maksimum torku verdiği devre göre çok yüksekmiş. İlginç. Gerçi hacme göre gücünün düşük olması da bunun için muhtemelen. Ancak şehir içi kullanımı eminim zevklidir. Maksimum güç hangi devirde biliyor musunuz?
    Green Arrow bunu beğendi.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum şöyle. 1255cc 98hp 108nm tork. 13 bin devir çeviriyor maksimum torkunu 3800 devirde veriyor, ben genelde 2 2.5k devirlerde mutlu mesut dolaşıyorum şehir içinde zaten 4k devirde 120-130 arasında seyir ediyor :D Üst devirlerde istersen var ama hiç istemiyor insan alt devirler bu kadar neşeli ve kuvvetli iken.
    yanlış anlama biraderim amacım motosikletini gömmek değil güzel günlerde keyifle kullanman dileğimle , yalnız bu motor mekanik olarak Suzuki de ki en vasat motorlardan biridir bence , Vstrom daki iki silindir 1000 cc lik motor bile 4000 devirde 103 nm tork 8000 devirde de 100 hp güç veriyor , kıyaslama yapınca neden fazla hacim ve fazladan iki silindir taşıyalım dedirtmiyor mu ?
    Green Arrow bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    kabaca en az 10 bin devir ve üzerini redline a girmeden çevirebilen motorlara yüksek devirli denilebilir.

  19. #19
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Kaç devir çevirdiğinden çok, tork önemli birkaç arkadaşın dediği gibi. Seni zırt pırt vites değiştirmeye zorlamazsa, alt devirdeyken rampalarda habire vitesi düşürmeni istemezse, hızlanmak için önce vites düşür demezse o motor iyidir. Çok devir, daha fazla çalışma, daha kısa motor ömrü demek.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maksimum devri, maksimum torku verdiği devre göre çok yüksekmiş. İlginç. Gerçi hacme göre gücünün düşük olması da bunun için muhtemelen. Ancak şehir içi kullanımı eminim zevklidir. Maksimum güç hangi devirde biliyor musunuz?
    https://www.sportrider.com/project-s...essive#page-10



    Altta kalan çizgiler fabrika çıkışı / modifiye edilmemiş GSX1250FA'ya ait.

    Bana çok hoş geldi grafiği, kullanması son derece keyifli bir motor karakteri varmış gibi görünüyor... (Bu arada redline 10.000 gibi gördüm ben, ama model yılına göre değişik midir bilemedim?)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)