Bir kaç defa denk geldiğim bi konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.
bi motosiklet alacağınız da “hasar kaydı var” lafını duyunca o motosikletten uzaklaşıp, “hasar kaydı yok” diyince almaya giden tiplerden misiniz? Hadi gelin işin başka kısmına bakalım.
Yıllardır motosiklet biniyorum haliyle alıyorum, satıyorum, inceliyorum, servise gidiyorum.
Motosikletiyle virajda düşüp, tamirhanede onu toparlayıp “kazasız” diye satan nice insanlar gördüm. Hasar kaydı yoktu ama motosiklet kazalıydı, üstünkörü toplanmıştı.
Çok motosiklet gördüm hatta satın da aldım; ağır hasar kaydı vardı ama sıfırdan farksızdı. Hasar kayıtlı motordan değil, hasar kayıtsızdan korkmam gerektiğini o zaman anladım. Çünkü hasar kayıtlıyı zaten inceleyeceksin, soruşturacaksın ama hasar kaydı olmayıp düzgün görünene o kadar da bakmayacaksın. Bir şey yok zaten diyip geçeceksin.
Amatör kardeşim bunlar sana; 2008 model bir bmw f800S’ten bahsedeyim. 22-26 bin tllik bi motosiklet. Bu motosikletin farı 7 bin tl, sinyaller ve aynalar 1500 tl, jant 6 bin tl.
Diyelim ki 2008 model tertemiz o Bmw motosikletin park halindeydi, bir araba geldi pat diye girdi motoruna. Tutanaklar tutuldu, servise götürdün; jantta ufacık yamukluk var, “yaa hasar kaydı çok çıkacak yaptırmayalım bunu.” mu dersin? Olması gereken değiştirip sıfır binmendir.
Hadi diyelim, 2016 bir bmw r1200gs adventure sahibisin. Sıfır aldın. Kaskon var. Yolda giderken mıcıra girdin düştün. Kırıklar çizikler vs. motosiklet servise çekildi. Far kırılmadı ama çizildi, değiştirir misiniz yoksa “hasar kaydı çıkar boşver ya” mı dersiniz? Değiştirirseniz fiyatı hakkında bilginiz var mı? Parça fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mı? Ben size söyleyeyim, çıkması 4 bin tl. Bakın durduk yere 4 bin tl hasar kaydı, ama aslında motosiklette hiç bir şey yok. Hadi abarttık diyelim, Ön amörtisörler, jant, gösterge değişti; direk ağır hasar kaydına sahip olacaktı o motosiklet.
Peki bu adam bu kazayı kaskoya sokmasaydı, kendi kendine sağda solda toplayarak yapsaydı, hiç bir şeyden haberiniz olmayacaktı.
Bu yüzden, bre hoşaf kafalı kardeşlerim; hasar kaydı duyduğunuzda ayaklarınızı poponuza vura vura kaçmayın.
Hadi bak size başka bir kaç örnek vereyim; avrupa,balkan turuna gitmiştim motosikletimle, orda öğrenince şok oldum; boyalı araçlar boyasızlardan daha pahalı. Özellikle de “boyalı” yazıyor adamlar. “La gardaş siz hayırdır yanlışınız var” diyince “kardeşim 2010 model araba, boyası eskiyor bunu boyatmak ucuz değil, boyatınca niye değeri düşsün ki, artar değeri” dedi. Ulan çok mantıklı geldi cidden.
Yani bizim türkiye’de varmış bu boya muhabbeti. Demek istediğim önyargılarınızdan kurtulun arkadaşlar.
Ağır hasar kayıtlı Ducati Multistradam vardı, piyasanın 10/15 bin tl aşağısındaydı fiyat ve motosiklet cidden çok güzeldi. İnanılmaz keyifliydi. En ufak bir arıza yaşamadım 4-5 bin km bindim. Yolda kimse size “aaa hasar kayıtlıdır bu, yaa hasar kaydı var mıdır bunun” demez. Yolda herkes size “vay be ne güsel makina” der. Bu arada bu motosikleti ilana koymadan, satmaya karar verdikten 4-5 gün sonra sattım.
Bunlar benim düşüncelerim, yine de farklı görüşleri dinlemek isterim.