Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni yağ Alacağım sae 15-40 4 litre ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Motorun kitaçığına baktığımda sae 15-40 bir yağ standardı olduğunu gördüm, 4 litre böyle bir yağ sipariş etmeyi düşünüyorum,

    sg tamam da cg nedir? bu konuda bilgilerinizi bekliyorum

    Standart bir yağdaki tüm özellikler var ıslak debriyaj olmadığı için çok cıngıllı birşeye gerek yok diye düşünüyorum

    Liqui Moly Engine Flush Plus- Motor İçi Temizleyici 300 ml (2657) ürünnüden de sipariş edicem çapak ne varsa dökelim çiçek gibi olsun diye

    SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1999 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Şimdi otomobiller motor kadar yüksek devir çevirmiyor acaba otomobil yağları yüksek devir çeviren motorlarda nasıl bir tutunma yağlama yapıyor

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Motor Tipi
    Tek Silindir, 4 zamanlı, 2 Supaplı SOHC, Hava Soğutma

    Motor Hacmi
    149

    Silindir Çapı x Stork
    57.40 x 57.80

    Sıkıştırma Oranı
    10.3 ±0.2:1

    Yakıt Sistemi
    EFI

    Maks. Güç
    7.50KW at 6750min-1

    Maks. Tork
    11.0Nm at 5500min-1

    Ateşleme Tipi
    ECU

    Şanzıman
    CVT

    Güç Aktarımı
    Kayış

    Boyutlar (UxGxY)
    2050 x 735 x 1210

    Tekerlekler Arası Mesafe
    1340

    Yakıt Kapasitesi
    7.0 ±0.5

    Ağırlık
    131

    Frenler Ön/Arka
    ABS Disk / ABS Disk

    Tekerlek Ölçüsü Ön
    100/80-16

    Tekerlek Ölçüsü Arka
    120/80-14

    Benim motorun değerleri

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    motoru iyice gözden çıkarmışsın
    kalan yağı xmax da kullanabilir misin
    (bu sefer sekmeler fazla karışık)

  5. #5
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    ********************************************

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    MOtorum hala ilk günki gibi iyi bakıyorum

  7. #7

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motoruna uygun olurmu bilmem ama lubex çok kaliteli yerli marka bir yağ herkes bilmez. bizim insanımız reklama para vermeyi çok sever.bu arada daha önce 100cc motorumda defalarca otomobil yagı kullandım problem çıkmadı

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruna uygun olurmu bilmem ama lubex çok kaliteli yerli marka bir yağ herkes bilmez. bizim insanımız reklama para vermeyi çok sever.bu arada daha önce 100cc motorumda defalarca otomobil yagı kullandım problem çıkmadı
    Abi otomobil yağı motor yağı diye birşey yok yağ sınıfı var sae 15-40 değeri var lakin birde sınıfı var jaso ma2 gibi en uygun yağı alayım gerektiği kadar koyarım ,

    bütün motor tamircileri açık yağ koyuyor , motul kutusu gösteriyor arkada tenekeden çekiyor hepsi aynı

  9. #9

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi otomobil yağı motor yağı diye birşey yok yağ sınıfı var sae 15-40 değeri var lakin birde sınıfı var jaso ma2 gibi en uygun yağı alayım gerektiği kadar koyarım ,

    bütün motor tamircileri açık yağ koyuyor , motul kutusu gösteriyor arkada tenekeden çekiyor hepsi aynı
    vallaha benim mondial servisi açık yağı bırak yağını yukardan kendin al diyor motul ipone castrol var serviste

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    10w-40 al. 15w kış viskozitesi istanbulda kışın kalın gelebilir. Onun dışında bütün markalar hemen hemen aynıdır. SG/cd API (american petrol institude) 'nin genel motor yağı diye adlandırdığı bir sınıf. Sıkıntı olacağını sanmıyorum.
    istanbu_gezg bunu beğendi.

  11. #11
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Araba yağları 9-10 k dan sonraki devirlerde sıkıntı yaratır diye biliyorum.
    Düşük devirli motorlarda kullanılabilir

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Benim scooter max çevirsin 6500 devir o yüzden bir mani görmüyorum,


    kitapçıkta 15-40 yazıyor 10-40 dahamı iyi olur?

  13. #13
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    10 sene önce konusu geçmiş şöyle yazmışım.
    AcDelco motor yağlarını türkiyeye getirdik ithalatçı olarak bir dönem.
    Bu bakımdan yağ konusunda ispanyada bayağı bilgimiz oldu.

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen şöyle izah edeyim
    APİ= amerikan petrol enstitüsü standardı demek

    SG= daha dosrusu sadece S benzinli aracı C dizel aracı temsil eder

    S harfinden ve C harfinden alfabetik sırada gelen harfler yağın o araca göre kalitesini temsil eder.. şöyleki;


    bir yağın üzerinde SG CF yazıyorsa bu şu demek. benzinli araç için daha kalitelidir.ama dizeldede kullanılır. neden çünkü G harfi F den sonra..

    elinizdeki 10W 40 ın APİ değeri SJ imiş
    yani benzinli araç için demek. ve J harfi ise üstteki SG den daha kaliteli bir yağ demektir.

    JASO ise (Japan Automobile Standarts Organizatİon) Japon Otomobil Standartları Organizasyonu yani japon aracı için üretici araç markası bu yağı desteklemektedir.

    MA ise o ulke araç üreticilerinin bir birlik olduğu anlamına gelir..

    Benzinli motorlarda:(min.performans) SA SB SC SD SE SF SG SH SJ (max.performans)

    Dizel motorlarda:(min. performans) CA CB CC CD CE CF (max.performans)


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

    İlave olarak şunuda ekliyeyim.
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen düşündüğünüz gibidir durum..

    tek resmi gerçek motorunuzun kitapçığında belirtilen vizikozite aralığında olan (10 W 40-15 W 40) ve yine kitapçığında belirtilen APİ değerlerine (SL -SG )gibi olan uygun yağı kullanmak.markanın ise önemi yok, çünkü tüm bilindik markaların hepsi idealdir.
    S harfinden sonra gelen ikinci harf nekadar Z harfine doğru uzanırsa benzinli motor için yüksek performans ifade edecektir.
    selamlar..
    emremm ve Blackeagletr bunu beğendiler.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    paylaştığım yağ uygunmu scooterıma?

  15. #15
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paylaştığım yağ uygunmu scooterıma?
    Bana soruyosan eğer uygun tabiiki.

    İstanbulda yaşayan biri olarak motoruna;
    20 W 50
    10 W 40
    15 W 40
    15 W 30
    10 W 30 motor yağlarını kullanabilirsin. Bunlardan sadece 20W 50 olanı 3000 kmde
    Değiştirmen gerekir.buyağ mineraldir.
    Diğer yağ grupları sentetik olduğundan çok daha uzun kmlerde kullanılır.

    Bunların aksini iddia edenler yani servisler vs herşey ticaridir. Kendi stoklarından yağ
    Satarak ayrıca yağdanda kazanmak isterler.

    Hele hele 4 t motosiklet yağları ise tamamen ranta yöneliktir.
    Birde 15W 50 yağ vardır. Bunda durum farklıdır. Bu yağda yağ oranı düşüktür polimer oranı yüksektir.
    İklime göre kullanmak farklılık gösterir.

    Daha ilave olarak ;
    [QUOTE=kaldera;1258711]adanalı kardeşim yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın..

    arkadaşlar bu yağ konusuna birde ticari yaklaşayım madem.. neden böyle diye neden bbu 15 W 50 sık geçiyor..anlatayım.

    piyasada en çok satılan yağlar 10 W 40 15 W 40 20 W 50 diye gider..

    bu 15 W 50 nin hiç adı bile geçmez. satılmayan bir gruptur. hedef noktası farklıdır. ama satılmıyor tercih edilmiyor diye markaların pazarında olmayacakmı.. mutlaka olacak ama nasıl.
    kampanyalarla..
    servislerin yağ alımlarında belli iskontoları var zaten birde bunu mal fazlası kampanyalarla desteklendimi % 20 gibi..
    yani 100 koliye 20 koli bedelsiz 10 koliye 2 koli bedelsiz gibi..

    servis olsanız siz ne yaparsınız ?gelene gidene bu yağı koymazmısınız..müthiş kazanç olmuyormu..
    ha yapsınlar bakalım 10 W 40 da 15 W 40 da..... olmazzz..zaten satıyor ne kampanyası..

    konunun ticari boyutu böyle..
    size teknik başka bir şey daha açıklayayım..

    10 W 30 demek kışın - 10 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor yazında 30 derecede 30 baz kalınlaşıp yağın filmi kopmadan işini yapıyor demek.

    bu W den sonra gelen 40 -50 gibi rakamları arttıran yağın içindeki polimer denilen katkı maddesidir.ne kadar artarsa bu rakam yağın içindeki polimerde artıyor demektir. buda iyi bir şey değildir. araştırırsanız göreceksinizdir.. bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır..
    ama içindeki yağ oranınıda siz hesap edin artık dahamı az dahamı çok..

    fiyatlarındanda anlaşılması gerek bu durumun..10 W 30 10 W 40 15 W 40 fiyatları ile diğerleri neden farklı..
    çünkü içersinde bunların daha çok yağ var..diğerleri katkılarla arttırılmış özellikler ihtiva eder. başka yolu yok çünkü...sıcak bölgede yağ oldukça incelir. bunuda polimer denen katkılar yağı yazın kalınlaştırarak önlemeye çalışır.

    ayrıca sizin kitapçıkta 15 W 50 yağ kullanımı hakkında bir bilgi yok...neden ısrarla bunu koymaya
    çalışılıyor buda enteresan. size bunu önerenlere sorun o zaman kitapçıkta neden bu yağdan önerilmiyor diye.. yeterli cevap alamazsanız honda ile iletişime geçin birde onlara sorun..

    bakın demişizki


    15 W 50 sıcak bölgelerde kullanılması uygun gibi görünmesine rağmen eğer motorun üreticisi bunu
    önermiyorsa sebebi kalın bir yağ olduğu için ve yazın dahada kalınlaşacağı için buda geçiş kanallarında okuma noktalarında sorun olacağı içindir. öneriyorsa kulanın

    Son ilave edeyim yağ konusuna girdikmi çıkmak zor.
    motosiklet yağları ise sadece 2 zamanlı motorlarda (motosiklet-jenaratör-çapa-bıçkı motoru ) fark eder. bu motorların kullandıkları yağlar yapı itibari ile farklıdır.

  16. #16

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Abs yoksa çöp yağdır o almamak lazım.

  17. #17
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kaldera'nın yazdıklarından sonra bir şey yazmak gerekmez, sağolsun.

    Ama kafanız hepten karıştıysa özet geçeyim;

    Motorunuz debriyajsız bir scooter ise şanzıman (aslında difransiyel) yağı farklı bir yerdedir, bu yapın değişimi motor yağından farklı.

    Yani motorunuzun içinde yağda çalışan bir debriyaj yok, bu yüzden jaso ma değerini karşılayan bir motosiklet yağına ihtiyacınız yok.

    Api değerini karşılayan bir benzinli motor yağı koyun gitsin, kitapta ne yazıyorsa o.

    Ayrıca kitapta mevsim sıcaklığına göre farklı derecelerde hangi yağ vizikotesi kullanman gerektiği de yazar.
    istanbu_gezg bunu beğendi.

  18. #18
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Araba için üretilen yağlar farklı motor için olanlar farklı 4t olması yada istenilen değerlerden birinin tutmasının yeterli olacağını sanmıyorum sea nın dışında api,jaso,sl,ma2 gibi değerlerde varsa o değerleri karşılayan yağı almanız önemli arabada sadece motoru yağlıyorsunuz motosiklette motorun haricinde şanzumanda vs de yaplanıyor kullanacağınız yağ şanzuman için uygun değil ise sorun çıkarabilir

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araba için üretilen yağlar farklı motor için olanlar farklı 4t olması yada istenilen değerlerden birinin tutmasının yeterli olacağını sanmıyorum sea nın dışında api,jaso,sl,ma2 gibi değerlerde varsa o değerleri karşılayan yağı almanız önemli arabada sadece motoru yağlıyorsunuz motosiklette motorun haricinde şanzumanda vs de yaplanıyor kullanacağınız yağ şanzuman için uygun değil ise sorun çıkarabilir
    Scooter da ne sanziman yaglanmasi ?

  20. #20
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter da ne sanziman yaglanmasi ?
    Ben genel olarak yazdım çeşitli forumlarda motorlarına araba yağları koyanlarada denk geliyorum sadece scooter için yazmadım motorunun ne değerleri karşıladığı hakkında bir fikrim yok birden fazla değer isteniyorsa o değerleri karşılayan bir yağ almanı öneririm tek bir değerin karşılanması sorun yaratabilir diye yoksa istersen git ayçiçek yağı koy banane sonuçta 1800 tl maaşın var sana koymaz
    istanbu_gezg bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)