Ankara Gece Trafiği/Düşük Hacimli Motor
Reklamlar
-
Ankara'nın gece trafiğini bilenleriniz vardır. Aklından zoru olanlar, başkasını kasıtlı riske atacaklar, sanayide bir şekilde kavuştuğu yeni beygirciklerini test edenler, babasının aldığı arabaya arkadaşlarını doldurup kendini kanıtlamaya çalışanları da es geçiyorum.
Hiç bir abartı yok hız mevzusunu ve kuş serisini yazmaya gerek bile görmedim.
Son 1-2 aydır gece çukurambar-sincan arası gidip geliyorum arada yıldız tarafına da. Her hafta kesin bir kere bela/sorundan kıl payı kurtuluyorum. Kendimi frenlemek ve maddi rahatlık için bir süredir 250cc motor kullanıyorum. Ancak son yaşadığım olaydan sonra kullandığım motordan tiksindim resmen.
Evet yeni başlayacak genç kardeşlerimize gaz kontrolü, hakimiyet, trafik adabını öğrenme esnalarında kendi kendilerine risk oluşturmamaları için düşük hacimli motorlar iyidir. Ancak belli bir seviyeden sonra kesinlikle düşük hacimli motorlar ile eziyet çekilmemesi taraftarıyım.
Bu meret tehlikeli, bu tehlikeli aleti kullanırken de güçsüzlüğünden ötürü ekstra tehlike ve eziyet çekmek tamamen saçmalık geliyor bir yerden sonra.
Motosiklet trafikte dolanan ortalama bir araçtan en az %10 kadar daha iyi hızlanıp kaça bilmeli. Bu günden itibaren ilk fırsatta 500cc veya üzeri bir motora geri geçmeyi düşünüyorum. Biraz daha fazla yaksın, lastik, balata daha çabuk bitsin umurumda değil.
Reklamlar
-
O tecrübeye eriştiğini hissediyorsan daha torklu ve beygirli bir motosiklet daha güvenli olacaktır. Seyir halindeyken otomobillerden hızlı olup uzak durabilmek güzel.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Ankara'nın gece trafiğini bilenleriniz vardır. Aklından zoru olanlar, başkasını kasıtlı riske atacaklar, sanayide bir şekilde kavuştuğu yeni beygirciklerini test edenler, babasının aldığı arabaya arkadaşlarını doldurup kendini kanıtlamaya çalışanları da es geçiyorum.
Hiç bir abartı yok hız mevzusunu ve kuş serisini yazmaya gerek bile görmedim.
Son 1-2 aydır gece çukurambar-sincan arası gidip geliyorum arada yıldız tarafına da. Her hafta kesin bir kere bela/sorundan kıl payı kurtuluyorum. Kendimi frenlemek ve maddi rahatlık için bir süredir 250cc motor kullanıyorum. Ancak son yaşadığım olaydan sonra kullandığım motordan tiksindim resmen.
Evet yeni başlayacak genç kardeşlerimize gaz kontrolü, hakimiyet, trafik adabını öğrenme esnalarında kendi kendilerine risk oluşturmamaları için düşük hacimli motorlar iyidir. Ancak belli bir seviyeden sonra kesinlikle düşük hacimli motorlar ile eziyet çekilmemesi taraftarıyım.
Bu meret tehlikeli, bu tehlikeli aleti kullanırken de güçsüzlüğünden ötürü ekstra tehlike ve eziyet çekmek tamamen saçmalık geliyor bir yerden sonra.
Motosiklet trafikte dolanan ortalama bir araçtan en az %10 kadar daha iyi hızlanıp kaça bilmeli. Bu günden itibaren ilk fırsatta 500cc veya üzeri bir motora geri geçmeyi düşünüyorum. Biraz daha fazla yaksın, lastik, balata daha çabuk bitsin umurumda değil.
Hocam altında ki motor arabayı kovaladımı yakalayacak , gaz açtımı kaçacak.
Tekirdağ da süzme OÇ nin birisi geçen sene şehir girişinde sıfır dibimden geçti . Sokoda Fabia RC tabi şehir içinde 500 CC motordan kaçacak araba icat edilmedi o kaçıyor ben arkadan selektör ile geliyorum 15 dakki kaçtıktan sonra durdu camı açtı . Ben kaskı çıkarınca gördü kelli felli adam abi ben şey yaptım , ne yaptın katilmisin öldirecekmisin diye bas bağırıyor um ama nasıl kızdıysam korktuysam .
Serseri tabi gençlerin kullandığı 125 lik veya 250 lilik makinalardan zannediyor onlar ile yarışacak şehirde serserilik yapacak .yan yana gitsinler vs .
Tabi yaşlı başlı adam görünce abi şey abi özür dilerim ama abi moduna giriyor ..
Buyuk şehirlerde 500 CC şart , şehirler arası yola çıkacak isende.. bizim ayısı öküzü bol memleketimizde malesef böyle .
-
wing41 adlı üyeden alıntı
O tecrübeye eriştiğini hissediyorsan daha torklu ve beygirli bir motosiklet daha güvenli olacaktır. Seyir halindeyken otomobillerden hızlı olup uzak durabilmek güzel.
En son mt7 ondan önce de cbf600 vardı. Bir süre de vstrom kullandım. Kısaca maddi durumlardan dolayı düşük hacimli motora geçmek zorunda kalmıstım. Yakıt, lastiğin çabuk yıpranmaması vs güzel ancak bir sürü eziyet bonus olarak geliuor
@serif abi kesinlikle katılıyorum eğlenmeye kalkıyorlar. Bela büyük şehir gerçekten tiktir olup gidemedim Ankara'dan.
-
Sadece akşam değil gün içindede bir sürü dallama var Ankara trafiğinde, en az 50-60hp motosiklet lazım onlardan uzak durmak için
-
ANKARA MI
.
.
.
.
BIRDAHA YOLUM DUSMESIN O SEHRE.
.
.
KURTULDUMM.
-
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Sadece akşam değil gün içindede bir sürü dallama var Ankara trafiğinde, en az 50-60hp motosiklet lazım onlardan uzak durmak için
Bazıları kasıtlı insanın peşine takılıyor. En son etimesgut zırhlı birliklerin orada son anda aynada bir araç gördüm. 5 metre vardı yada yoktu arkamdaydı. Farları kapalı gidiyor; Şans eseri fark ettim o karanlıkta. Belki de diğer araçların farları sayesinde fark ettim. Sağa attıgımda kendimi 160 civarı bir hızla geçti. Yani bir kaç saniye geç kalsam arkadan vuracaktı.
Bu son damlaydı zaten. İlk fırsatta geri vstrom'a geçeceğim.
-
Geçen yıl bende xmax250,badimde Nc700s karadeniz turu dönüşunde o kadar dillendirmeme ragmen(aga gel ankaraya girmeden sallanalim aşagidan)ama yok illa girecek,samsun ustunden ankara olarak rota planladik,hele birde saat olmuş 20-21 civari,resmen motordan bezdim,hee nc700 de gucu bir yere kadar,yeri geldi badide zorlandi A5 mi ararsin F30 coupesini mi,hele scirocco lu gencler,kekolarla hırtoları hiç saymiyorum,abartisiz en az 15 aracin dikiz aynasi kolumu silme geçti.trafik bir şişse birilerine dalma moduna geçtik.
eskişehir yoluna girince ilk petrole çektik yaktim bi sigara,badiye sağlam firca kaydim.
Uzun lafin kisasi kendinde belirtmissin hocam,acima yakita,bakima lastige ivira zivira,en kötü xj6 diversion veya nc750x yapiştir geç.
-
A5, scirocco, passat, tune edilmiş corsalar, jetta, accent era'lar, bmw'ler tamamen bela oluyorlar bir saatten sonra.
Sataşıp eğlenmeye yer arıyorlar. Birde 301, fluence sirket aracları var.
Ankara'dan geçerek yanlış yapmışsınız. Burada en hızlı olmak sart.
-
29 Temmuz 2018, 23:48
#10
ben arkadaki çok ısrarcıysa bi sağ şeride geçiyorum kurtuluyorum. ama çoğunluk takip mesafesini koruyor. düşük cc nin sıkıntısı sürekli limitlerde kullanmak zorunda kalıyosun motorumun bigün kalbi aniden duracak diye korkuyorum. sollama yaparken mutlaka korna kullanıyorum beni farketsin diye çünkü biraz uzun sürüyor sollamam :D sincanı da hiç sevmiyorum resmen kaos yayalar kendini ölümsüz zannediyor ordan burdan çıkıyor kimse motoru görmüyor.
-
29 Temmuz 2018, 23:51
#11
Çukurambar tarafında daha cok zorlanıyorum. Suv kullanan boyu 1.50 1.60 hamımcıklar yola atlıyor kara düzen kullanıyor.
Sincan zaten ankara'nın vahsi batısı
-
30 Temmuz 2018, 00:10
#12
-
30 Temmuz 2018, 00:17
#13
YasinC adlı üyeden alıntı
Bazıları kasıtlı insanın peşine takılıyor. En son etimesgut zırhlı birliklerin orada son anda aynada bir araç gördüm. 5 metre vardı yada yoktu arkamdaydı. Farları kapalı gidiyor; Şans eseri fark ettim o karanlıkta. Belki de diğer araçların farları sayesinde fark ettim. Sağa attıgımda kendimi 160 civarı bir hızla geçti. Yani bir kaç saniye geç kalsam arkadan vuracaktı.
Bu son damlaydı zaten. İlk fırsatta geri vstrom'a geçeceğim.
Vstrom + güzel bi ışıklandırma epey etkili olur, ışıklandırmanın önemi büyük ben bunu vfr'a geçince anladım. Orjinal uzun farları yakınca (altlı üstlü 4 far) Çin kerhanesi gibi oluyor motor, önümdekinin beni farketmeme gibi durum olmuyor.
Şahsen çok sıkışık trafik olmadığı müddetçe trafiğin akış hızının %40 üzerinde gidiyorum ben. Mt07 de absliydi Vfr'da absli riskli hızlardada olsam frene basmaya korkmuyorum yeri gelince frene abanırım diye düşünüyorum..
Çok şükür öyle fren yapacak duruma düşmedim bu güne kadar ama abs nin önemini bu gün çakıl yolda ön fren kitleyip 30km/h la yan yatan fazeri görünce birkez daha anladım.
-
30 Temmuz 2018, 01:02
#14
İstanbul'da da fark yok ki. Gece yollar boşalınca herkes F1 pilotuna dönüyor.
Gece olur , sis farları yakılır ve apaçiler ortaya çıkar..
-
30 Temmuz 2018, 06:30
#15
Ben ne yapim 50cc lik motorla sağdan sağdan gidiyorum. Yeminle maddi durumumu ayarlayabilsem anında güzel bir makine alacağım. Her gün böyle olmaz diye diye biniyorum motora, koca iş yerinde motora binen 2 kişi var sadece bunu trafiğe vurun. Gerisini siz düşünün..Fosforlu bir çanta yaptım, gece görsünler diye ama Hacettepe'yi geçtikten sonra Sincan kavşağının o düzlük yolda sağdan 150 ile geçen var yanımdan
-
30 Temmuz 2018, 08:25
#16
33 yaşındayım, bunun 3 yılı görev icabı Ankara dışında geçti. 30 yılım Ankara’da geçti. Bunun 12 senesi de Sincan’da.
Bahsedilen durum bence Ankara’ya özgü değil. Türkiye’nin fotoğrafı aslında. Ama tabi Ankaranın durumu daha vahim. Ailem burada olmasına rağmen artık ciddi ciddi tayin istemeyi düşünüyorum adam akıllı bir yere.
-
30 Temmuz 2018, 08:54
#17
Yaşanan sıkıntının ne oldugu acık bir sekilde yazılmamış ama tehlikeden uzak durmanın tek yolu hızlı gidip araçları geride bırakmak degil. Bir otomobil selektor yapıyorsa ve sol seritteyse hata motordadır bence. Hipopotam gibi dragstar 650 ile bile gazi actigimde tehlike bolgesinden siyrilabiliyorum. Sehir icinde 500 uzeri ve hiz kabiliyeti olan motosiklet arayisi bana genelde motosiklet surucusunun baska tip hırsları oldugunu cagrıstırır. Dert geride birakmak veya boy olcusmek veya ders vermek degilse, 300-500cc duzgun herhangi bir motor csehir icinde kacar bence.
-
30 Temmuz 2018, 09:44
#18
Zato adlı üyeden alıntı
Yaşanan sıkıntının ne oldugu acık bir sekilde yazılmamış ama tehlikeden uzak durmanın tek yolu hızlı gidip araçları geride bırakmak degil. Bir otomobil selektor yapıyorsa ve sol seritteyse hata motordadır bence. Hipopotam gibi dragstar 650 ile bile gazi actigimde tehlike bolgesinden siyrilabiliyorum. Sehir icinde 500 uzeri ve hiz kabiliyeti olan motosiklet arayisi bana genelde motosiklet surucusunun baska tip hırsları oldugunu cagrıstırır. Dert geride birakmak veya boy olcusmek veya ders vermek degilse, 300-500cc duzgun herhangi bir motor csehir icinde kacar bence.
Hocam cc den ziyade ş. içinde tork çok önemli. Sizin dragstar ınız yüksek torku sayesinde gazı çevirdiğiniz gibi trafikteki pozisyonunuzu hızlı bir şekilde değiştirmenizi sağlıyor. Bu yüzden 45bg 45nm ş.içi anlık kaçışlar için en ideali diye düşünüyorum ki bu güç içinde euro 4 e uygun minimum 500 cc lazım. Daha yukarısı biraz keyfe keder oluyor tabi. Bkz. profilim
-
30 Temmuz 2018, 10:04
#19
Zato adlı üyeden alıntı
Yaşanan sıkıntının ne oldugu acık bir sekilde yazılmamış ama tehlikeden uzak durmanın tek yolu hızlı gidip araçları geride bırakmak degil. Bir otomobil selektor yapıyorsa ve sol seritteyse hata motordadır bence. Hipopotam gibi dragstar 650 ile bile gazi actigimde tehlike bolgesinden siyrilabiliyorum. Sehir icinde 500 uzeri ve hiz kabiliyeti olan motosiklet arayisi bana genelde motosiklet surucusunun baska tip hırsları oldugunu cagrıstırır. Dert geride birakmak veya boy olcusmek veya ders vermek degilse, 300-500cc duzgun herhangi bir motor csehir icinde kacar bence.
Tek bir olay olmadı. Bir kaç defa yaşadım bir tanesini üst mesajlardan birinde var. Hatta ben taşıyım direk
En son etimesgut zırhlı birliklerin orada son anda aynada bir araç gördüm. 5 metre vardı yada yoktu arkamdaydı. Farları kapalı gidiyor; Şans eseri fark ettim o karanlıkta. Belki de diğer araçların farları sayesinde fark ettim. Sağa attıgımda kendimi 160 civarı bir hızla geçti.
Bir şeylerin eksikliğini motosiklet üzerinde gidermek veya kendimi kanıtlamak ego tatmini yapmaya kalkacak seviyeye hiç düşmedim. Zaten o deli yılları da geride bıraktığımı düşünüyorum. En sol şeritte zaten gidemiyorsun ya motorun canını almak gerekiyor yada arkadan her biri geldiğinde kendini sağa atmak lazım.
Ankara'da yaşıyormuşsunuz en sağ tarafın gece vakti en çok hızları zorlayan makas atan kişilerin olduğunu zaten biliyorsunuzdur
Dragstar 650'nin 250cc her hangi bir motordan 2 katından daha fazla torku var En iyi 250cc bir transit kadar gitmez. Tuğralı doblocuları saymıyorum bile. Birde benim gibi 190 130kg biri binince zaten ölüyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)