Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2. Vites 5000 Devirden sonra Motorun Öksürmesi ???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Herkese İyi günler.

    Başlıktada yazdığımız gibi Motorumuz R1 Enjeksiyonlu 2.Vites 5000 Devirden sonra Öksürmeye başlıyor. Sadece 2. Viteste Yapıyor.

    Diğer viteslerde ve gaz almada bir sorun yok.

    Bujilerimiz Yeni
    Hava Filtremiz Yeni
    Senkronize Ayarı Yeni
    Yağımız Yeni

    Bu neden olabilir Daha önce başına gelmiş veya bilgisi olan Arkadaşlar Bilgi verebilirlerse Çok seviniriz.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Sigarayı acilen bırakması lazım

    Şaka bir yana model yılı ve km bilgisi verebilirseniz belki daha net tahminlerde bulunabilir arkadaşlar. Bir de belli bir devir aralığı mı yoksa 5000 devir sonrası tüm vites boyunca mı sıkıntı sürüyor?

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Haklısınız Biraz aceleye geldi.

    2002 R1 65000Km.
    64000Km de Motor Yapıldı.
    65000 de yani yeni Bakımlarını yaptırdık Filtresi Yağı Senkronize Ayarı, filtreleri bujiler vs.. Gerekli bakımları yapıldı.
    Ama değişen olmadı. Umarım Sorun Şanzımanda değildir.

    Sadece 2. Viteste 5000 Devirden sonra öksürmeye başlıyor. En fazla 7000 e kadar çıktım öksürüyordu.
    8000 Devir yapamadım Biraz irkildim.

  4. #4
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    2 vites dişlisinde sorun olabilme ihtimali yüksek genelde şehir içinde 1-2 vites kullandıkları için aklıma o geliyo 1 den 3 e atıp gaza yüklendiğinde yapmıyorsa muhtemek şanzuman gibi

  5. #5

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    ekstradan benzin filtresi takıldı mı ?

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ekstradan benzin filtresi takıldı mı ?
    Hayır Takılı değil .
    Tüm filtrelerim Yeni Benzin Pompası Strainer Filtre dahi yeni.
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:36 ----------

    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 vites dişlisinde sorun olabilme ihtimali yüksek genelde şehir içinde 1-2 vites kullandıkları için aklıma o geliyo 1 den 3 e atıp gaza yüklendiğinde yapmıyorsa muhtemek şanzuman gibi
    Korktuğum cevap. Sadece 2. vites de yapıyor. 1 den 3 e atmadım hiç ama 2 den 3 e öksürme devrine gelmeden geçiriyorum. Diğer viteslerde sıkıntı olmuyor.
    İnş sebebi dişlilerden değildir. Yoksa işimiz Zor

  7. #7

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    diğer viteslerde de 5000 den sonra yapıyor mu aynı şeyi ?

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer viteslerde de 5000 den sonra yapıyor mu aynı şeyi ?
    Hayır sadece 2. viteste yapıyor. Hızlanmada gaz almada herhangi bir sorun görünmüyor.

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Bence sorun viteste olsa boşa atar yada mekanik sesler gelir, sorunun elektronik olma ihtimali yüksek.

  10. #10
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sorun viteste olsa boşa atar yada mekanik sesler gelir, sorunun elektronik olma ihtimali yüksek.
    aynen katılıyorum. devir ölçen cihazın 2. vitesle alakalı bir kısmı bozulmuş olabilir.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  11. #11
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen katılıyorum. devir ölçen cihazın 2. vitesle alakalı bir kısmı bozulmuş olabilir.
    Cidden olabilir mi? Yani Mantıklı gibi ama ...

    Sadece 2. Vites dişlisinde bir hata olsa (yani kırık bir diş gibi) tüm vitesi mi etkiler yoksa belirli devirde mi etkilenir?

  12. #12
    ZamboKage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Şehir
    Muğla/Milas
    Motosikleti
    SATILDI.
    Çok motor bloğundan anlamam ama mantiken 2. vites dişlisinde sorun olsa 2 ye geçmez ya 2 ye geçip belli bir devirde yapıyormuş bunu bence sorunu başka yerde aramakta fayda var.

  13. #13
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Araçlar çalışırken vites için mekanik olan şanzımanın hareketi ile çalışır.
    Motosiklet aşırı elektronik değilse vitese göre gaz vermez. Sadece devire göre hareket eder.
    Bahse konu motosiklet 2002 model olduğuna göre mevzuyu şanzımanda aramakta fayda var.
    Konu her zaman vitese geçmek veya geçmemek deyildir. Dişli sıyırmıştır. Bir köşesinde kırık vardır gibi durumlar çokça yaşanır.

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen katılıyorum. devir ölçen cihazın 2. vitesle alakalı bir kısmı bozulmuş olabilir.
    Devir ölçen cihaz derken..?
    Devir her viteste aynı değil mi? Veya aynı şekilde ölçülmüyor mu?

  15. #15
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araçlar çalışırken vites için mekanik olan şanzımanın hareketi ile çalışır.
    Motosiklet aşırı elektronik değilse vitese göre gaz vermez. Sadece devire göre hareket eder.
    Bahse konu motosiklet 2002 model olduğuna göre mevzuyu şanzımanda aramakta fayda var.
    Konu her zaman vitese geçmek veya geçmemek deyildir. Dişli sıyırmıştır. Bir köşesinde kırık vardır gibi durumlar çokça yaşanır.
    Teşekkürler. Sıkınıtılı bir durum bizim için.

    Ek olarak dişlerdeki herhangi bir kırık veya arıza bu kadar dakik bir şekilde öksürme yapar mı? 2. Vites 5000 deviri geçtiği anda öksürmeye başlıyor. Daha öncesinde değil. Buda ilginç

  16. #16
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır Takılı değil .
    Tüm filtrelerim Yeni Benzin Pompası Strainer Filtre dahi yeni.
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:36 ----------



    Korktuğum cevap. Sadece 2. vites de yapıyor. 1 den 3 e atmadım hiç ama 2 den 3 e öksürme devrine gelmeden geçiriyorum. Diğer viteslerde sıkıntı olmuyor.
    İnş sebebi dişlilerden değildir. Yoksa işimiz Zor
    Benim pulsarda 5 viteste öksürür gibi oluyor ikeri geri sert bir şekilde 4-5 kere tekrar ediyordu servise sorduğumda kirli benzin gelmiştir falan demişti o zaman ama sorun devam etti daha sonrada dişli tamamen sıyırınca gaz versende motor boştaymış gibi devri yükseltiyordu 5 vites dişlisi değişti sorun büyük olasılıkla dişliden kaynaklı zamanla boşa düşecek ama şanzuman ihmal edilecek bir durum değil dağıtırsa içerde parçalar krank a falan sıkışırsa kol çıkarabilir blok patlatabilirsin o zaman sıkıntının en büyüğü başka motorda başımıza geldi
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  17. #17
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir ölçen cihaz derken..?
    Devir her viteste aynı değil mi? Veya aynı şekilde ölçülmüyor mu?
    devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cidden olabilir mi? Yani Mantıklı gibi ama ...

    Sadece 2. Vites dişlisinde bir hata olsa (yani kırık bir diş gibi) tüm vitesi mi etkiler yoksa belirli devirde mi etkilenir?
    sadece 2. viteste bi kırık vs olsa 2. vites etkilenir sadece ama; şimdi ses gürültü vs yok tamı tamına 5.000 devirde bunu düzenli yapıyorsa elektronik bir hata gibi duruyor. Hocam valla servise bi uğrayın bizi de bilgilendirin. Gerçekten garip bir durum.
    emremm bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum....
    Devir yazdığınız için merak etmiştim.
    CBR ın hız ölçümü de ilginçmiş. Devri ölçüyor, kaçıncı viteste olduğuna bakıyor, hesaplıyor ve gösteriyor.

    Emin misiniz böyle olduğuna? Ben bile böyle yapmayıp, ön dişlinin bulunduğu yere veya miline falan bir sensör atardım.
    Vitesin kaçta olduğuna bakmak için bile 2-3 tane veya daha fazla sensöre ihtiyaç olabilir.
    Yanlış mı düşünüyorum?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------

    Tabii, CBR da vites göstergesi vardı ise mantıklı olabilir.

  19. #19
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir ölçüp dişli oranı ile çarpıp hızı verenler var. mesela benim cbr250 im öyle idi... Açıkçası mekanik bir hata olsa farkedilir diye düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------



    sadece 2. viteste bi kırık vs olsa 2. vites etkilenir sadece ama; şimdi ses gürültü vs yok tamı tamına 5.000 devirde bunu düzenli yapıyorsa elektronik bir hata gibi duruyor. Hocam valla servise bi uğrayın bizi de bilgilendirin. Gerçekten garip bir durum.
    İşlerimiz biraz rahatlasın doğru servise artık işin içinden çıkılacak gibi değil. Çözümü Bulur bulmazda Konuya ekleriz. İnş. fazla pahalı bir durum değildir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim pulsarda 5 viteste öksürür gibi oluyor ikeri geri sert bir şekilde 4-5 kere tekrar ediyordu servise sorduğumda kirli benzin gelmiştir falan demişti o zaman ama sorun devam etti daha sonrada dişli tamamen sıyırınca gaz versende motor boştaymış gibi devri yükseltiyordu 5 vites dişlisi değişti sorun büyük olasılıkla dişliden kaynaklı zamanla boşa düşecek ama şanzuman ihmal edilecek bir durum değil dağıtırsa içerde parçalar krank a falan sıkışırsa kol çıkarabilir blok patlatabilirsin o zaman sıkıntının en büyüğü başka motorda başımıza geldi
    Allah Korusun inş öyle bir durum olmaz kimsenin başına gelmesini istemem. Artık servise gitme yolu göründü. İşler rahatlar rahatlamaz yola düşeceğiz. Teşekkürler.

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)