Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bakmayı Unuttuğum Bir Şey Var Mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Merhabalar, yine ben. Geçen gün bir motosiklete bakmaya gittim...

    Şimdi aşağı yukarı biliyorum ne var ne yok ama kendi üzerime ilk motor olacağı ve kullanacağım ilk racing olacağı için onun heyecanı var, duygusal davranıp gözden birşey kaçırmak istemiyorum.

    CBR, 2015 model, 21binde, hasar kaydı yok.

    Orijinal elçiklerinden elçik takozuna kadar duruyor, değişen bir şey yok motorda, yıpranmamış makine temizdi gayet.
    Ufak bir kaza geçirmiş, soldan araba vurmuş sağa yatmış, çizikler yüzünden grenajları değiştirmiş yalnızca.

    Çalıştırdım motoru, gaz vermeye felan gerek kalmadan tek marşta yiyor, direk çalışıyor hani orada da bir sıkıntı yok, diri motor.
    Bütün lambaları vs kontrol ettim, gaz verdim duman atıyor mu diye baktım, rölanti sesini dinledim bi süre, hiç teklemedi, tertemizdi onlarda da.
    Sonra, aldım motoru çok uzun süremesemde 1 dakika kadar alanda git gel yaptım herhangi bir sıkıntısını göremedim, gayet dengeli ve temizdi.
    Ruhsatına baktım inince, şase numaraları vs. eşleşiyor, motor bloğunda da bir sıkıntısı yok.
    En son aklıma ön amortisörlerini kontrol etmek geldi, yaylanmada sıkıntı yok ama amörtisörün üst metal tarafına elimi sürünce çok hafif bir yağ geldi elim siyahlandı,
    elime gelen yağ öyle aman aman birşey değildi, çok ufak bir miktar, hatta baş parmağımı işaret parçağıma sürünce bi kere kayboldu, elde hissini bile bırakmadı.
    Normalde onun nasıl olması gerektiğini bilmediğimden biraz o aklımda kaldı o kadar, hani benim gördüğüm tek sıkıntısı buydu.

    Muayenesi 2019'da, şimdiye kadar muayeneleri kendi tanıdığı bir ustasında yaptırmış.
    Motoru ekspertize sokalım, sıkıntı çıkmazsa parasını öder sonra alırım. Sıkıntı çıkarsa da sen verirsin parasını motoru geri alırsın dedim, tabi sıkıntı yok, nasıl istersen dedi.
    Bayağı güleryüzlü bir arkadaştı zaten kanım ısındı.

    Motor benim gayet içime sindi, bunca şeyden sonra ben almamak için herhangi bir engel göremedim ama dediğim gibi ilk olacağı için gözden birşey kaçırmak istemiyorum, var mı yapmam/bakmam gereken başka bir şey daha? Bu amortisördeki ufak yağ sıkıntı çıkartır mı?

    Şimdiden teşekkür ederim.
    Taklitler Aslını Yüceltir!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Carlsberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, yine ben. Geçen gün bir motosiklete bakmaya gittim...

    Şimdi aşağı yukarı biliyorum ne var ne yok ama kendi üzerime ilk motor olacağı ve kullanacağım ilk racing olacağı için onun heyecanı var, duygusal davranıp gözden birşey kaçırmak istemiyorum.

    CBR, 2015 model, 21binde, hasar kaydı yok.

    Orijinal elçiklerinden elçik takozuna kadar duruyor, değişen bir şey yok motorda, yıpranmamış makine temizdi gayet.
    Ufak bir kaza geçirmiş, soldan araba vurmuş sağa yatmış, çizikler yüzünden grenajları değiştirmiş yalnızca.

    Çalıştırdım motoru, gaz vermeye felan gerek kalmadan tek marşta yiyor, direk çalışıyor hani orada da bir sıkıntı yok, diri motor.
    Bütün lambaları vs kontrol ettim, gaz verdim duman atıyor mu diye baktım, rölanti sesini dinledim bi süre, hiç teklemedi, tertemizdi onlarda da.
    Sonra, aldım motoru çok uzun süremesemde 1 dakika kadar alanda git gel yaptım herhangi bir sıkıntısını göremedim, gayet dengeli ve temizdi.
    Ruhsatına baktım inince, şase numaraları vs. eşleşiyor, motor bloğunda da bir sıkıntısı yok.
    En son aklıma ön amortisörlerini kontrol etmek geldi, yaylanmada sıkıntı yok ama amörtisörün üst metal tarafına elimi sürünce çok hafif bir yağ geldi elim siyahlandı,
    elime gelen yağ öyle aman aman birşey değildi, çok ufak bir miktar, hatta baş parmağımı işaret parçağıma sürünce bi kere kayboldu, elde hissini bile bırakmadı.
    Normalde onun nasıl olması gerektiğini bilmediğimden biraz o aklımda kaldı o kadar, hani benim gördüğüm tek sıkıntısı buydu.

    Muayenesi 2019'da, şimdiye kadar muayeneleri kendi tanıdığı bir ustasında yaptırmış.
    Motoru ekspertize sokalım, sıkıntı çıkmazsa parasını öder sonra alırım. Sıkıntı çıkarsa da sen verirsin parasını motoru geri alırsın dedim, tabi sıkıntı yok, nasıl istersen dedi.
    Bayağı güleryüzlü bir arkadaştı zaten kanım ısındı.

    Motor benim gayet içime sindi, bunca şeyden sonra ben almamak için herhangi bir engel göremedim ama dediğim gibi ilk olacağı için gözden birşey kaçırmak istemiyorum, var mı yapmam/bakmam gereken başka bir şey daha? Bu amortisördeki ufak yağ sıkıntı çıkartır mı?

    Şimdiden teşekkür ederim.
    cbr demişsin, 125,250,500,600,1000,1100 mü?...
    The Power of The Dreams.

  3. #3
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Amortisör keçelerinin değişmesi gerek. Daha önce yaptırmadım ama ciddi bir masrafo olduğunu sanmıyorum. Muayeneleri ustasına yaptırmış demişsin de sanırım bakımları demek istedin
    Dişli-zinciri de kontrol edebilirsin. Zincirin arka dişli üzerindeki kısmını elinle ileri geri ittirince ciddi bir boşluk varsa dişli zincir seti masrafı var demektir. Zaten hiç değişmemişse 21.000 km de hayli hayli değiştirmen gerek. 750 TL-1000 TL arası bir fiyatı çıkar diye tahmin ediyorum. Lastiklerin durumu da sana çıkacak masraf konusunda bakman gereken noktalardan biri. Kafana yattıysa dediğin gibi servis ekspertizi yapsın al geç bence. Bakılacak birçok şeye bakmışsın zaten.

  4. #4
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisör keçelerinin değişmesi gerek. Daha önce yaptırmadım ama ciddi bir masrafo olduğunu sanmıyorum. Muayeneleri ustasına yaptırmış demişsin de sanırım bakımları demek istedin
    Dişli-zinciri de kontrol edebilirsin. Zincirin arka dişli üzerindeki kısmını elinle ileri geri ittirince ciddi bir boşluk varsa dişli zincir seti masrafı var demektir. Zaten hiç değişmemişse 21.000 km de hayli hayli değiştirmen gerek. 750 TL-1000 TL arası bir fiyatı çıkar diye tahmin ediyorum. Lastiklerin durumu da sana çıkacak masraf konusunda bakman gereken noktalardan biri. Kafana yattıysa dediğin gibi servis ekspertizi yapsın al geç bence. Bakılacak birçok şeye bakmışsın zaten.
    Zincir değişmiş, kontrol ettim onu hiç bir boşluk yoktu. Lastikleri değiştireceğim zaten o kafamda var, biliyorum onun masrafınında.
    Aynen bakımlarını... karıştırıyorum onu hep. :D
    Bende öyle düşünüyordum, cevap için teşekkür ederim, içimi rahatlattınız.

    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr demişsin, 125,250,500,600,1000,1100 mü?...
    125

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------

    - KONU GÜNCEL -


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)