Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir Değişiminde Dişli Değiştirmemek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Ducati Monster 696, Triumph street triple, Xmax 25
    Selamın aleyküm arkadaşlar.

    18 ay önce aldığım mt25'min zincir ömrünün sonuna geldi artık. En Son gerginlikte olmasına rağmen bir hayli bol. Bu Yüzden Zinciri Değiştiricem. Fakat zincir değiştireceğim zaman dişliyi değiştirmesem ne gibi sıkıntılar çıkar. Dişlilerin durumu iyi.
    ENİGMA bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Dişlilerin durumu iyiyse dişli değişimine gerek yoktur.

    Bir problem olmaz.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Aleykum selam,

    Dişlileri kontrol et sivrilme ve yataklama varmi?elinle zinciri saga sola oynat ne kadar boşluk var?

    Veya dişliyi resimle ekle buradan daha saglikli yorumlayalim.

    Eğer gezinme yok ise,Yeni bir zincir alarak idare edebilirsin.

    Km ne kadar?

  4. #4

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Maddi çok yormaz ise komple değiştir, kafa rahat olsun.

  5. #5
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Eski bir ayakkabı düşün
    İçi boşken bile parmakların şeklini almış içinde ayak varmış gibi durur.
    Bir başkasının bu şekilde şekillenmiş ayakkabısını alıp giymezsin.
    Giyersen parmak şekillerin yerlerin tutmaz ya ayağını kasar bi tarafları ya vurur yada zarar verir.

    Zincir uzun süre çalıştığı dişlileri de kendine benzetir. Sürekli aynı bakla aynı dişten geçer çünkü.
    Bunu sen yada usta farkedemez.
    Yeniyi alır eskinin üzerine takarsan dişli eski zincirin şekline boşluğuna gerginliğine uydurmaya çalışacak yeniyi ve kasıntıda olacak sürekli.
    Buda daha kısa zamanda zincirini bozacak.

    Zincir dişli takım olarak satılmasının nedeni budur..

  6. #6

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır.

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski bir ayakkabı düşün
    İçi boşken bile parmakların şeklini almış içinde ayak varmış gibi durur.
    Bir başkasının bu şekilde şekillenmiş ayakkabısını alıp giymezsin.
    Giyersen parmak şekillerin yerlerin tutmaz ya ayağını kasar bi tarafları ya vurur yada zarar verir.

    Zincir uzun süre çalıştığı dişlileri de kendine benzetir. Sürekli aynı bakla aynı dişten geçer çünkü.
    Bunu sen yada usta farkedemez.
    Yeniyi alır eskinin üzerine takarsan dişli eski zincirin şekline boşluğuna gerginliğine uydurmaya çalışacak yeniyi ve kasıntıda olacak sürekli.
    Buda daha kısa zamanda zincirini bozacak.

    Zincir dişli takım olarak satılmasının nedeni budur..
    Vaaay kardeşim öyle bir anlatmışsınki helal olsun öpüyorum alnından...Daha iyi örneklendirme olamazdı.
    Kızıl pars bunu beğendi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    @bassturbin gerekeni yazmış zaten buna ilave olarak,

    Dişli değiştirmezsen ses yapar.

  9. #9
    blacktulip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    az kaçar,çok yakar.
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski bir ayakkabı düşün
    İçi boşken bile parmakların şeklini almış içinde ayak varmış gibi durur.
    Bir başkasının bu şekilde şekillenmiş ayakkabısını alıp giymezsin.
    Giyersen parmak şekillerin yerlerin tutmaz ya ayağını kasar bi tarafları ya vurur yada zarar verir.

    Zincir uzun süre çalıştığı dişlileri de kendine benzetir. Sürekli aynı bakla aynı dişten geçer çünkü.
    Bunu sen yada usta farkedemez.
    Yeniyi alır eskinin üzerine takarsan dişli eski zincirin şekline boşluğuna gerginliğine uydurmaya çalışacak yeniyi ve kasıntıda olacak sürekli.
    Buda daha kısa zamanda zincirini bozacak.

    Zincir dişli takım olarak satılmasının nedeni budur..
    bu abimiz olayı nefis betimlemiş.

    zincir-dişli komple değiştirilirse iyi olur.

  10. #10
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Zincir ve dişli eş zamanlı değiştirilmelidir.

  11. #11

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Şimdi bu tip konularda ben halkımızı malesef cahil cuhede bulurum ve laflarına hiç mi hiç itibar etmem . g
    Genelde kulakdan dolma bilgileri olur dayım yerler iken görmüş modundadırlar..

    Genelde google da yabancı kaynaklarda arama yaparım .

    Bazı üfürmeleri geçelim yanlışlıklarını bilimsel olarak ıspat edelim sonra çok kısa yabancı kaynak araştırmasından sonra bulduklarımı paylaşırım.

    Ön dişli 13 olsun eger arka dişiniz 39 veya 52 değil ise aynı dişili hiç bir zaman aynı yerden geçmez sürekli ön ve arka dişli posizyonları değişik olur.

    İlk okulda hocalarımız muhakeme kurun diyordu ? her kes bölme işimini bilir ama hayatında kulanmaz .

    Şöyle matemekatik bilimi ile anlatayım .
    Soruyu soranın motoru ile olsun
    Ön dişili 14 arka dişli 43 adet 112 balka

    Ön dişili saat 12 pozisyonunda dişili 1 olsun arka dişili de ise saat 12 posizyonunda dişli 41-yada 42 olur.

    112/14= ön dişli 8 tur göndügünde aynı dişili yine saat 12 posizyonunda en tepe noktada ön dişliden geçer
    Peki arka dişli ne olur
    112/43=2,6 yani iki tam tur %60 lıkda yarım tur olur. =0,6*360=216 derece yani yaklaşık saat 8 pozisyonunda olur.

    Arka dişli asal sayı oldugu içinde sürekli konumlar değişir.


    Gelelim yabancı kaynakdan bulduklarım benim çıkarımım ;
    Dişili kontrol edilir gerek yok ise değiştirilmez.

    Genellikle ön dişli önce aşınır .
    bu konuda iki görüş var sadece ön dişiliyi değiştirenler ile birlikte değiştirenler..


    Bazılarıda şunu demiş birlikte değiştirmez isen daha hızlı aşınır ama maliyet olarak kurtarmayacagı için zincir ayrı değiştirin diyor

    O da şöyle ;
    set 30-25 Bin Mil gider iken, Tek başına 25-20 Bin Mil gider diyor .
    Zincir 250 dişili 250 ise =
    500/30000= 0,016 Tl km ye zincir maliyeti düşüyor 250/25000=0,01 TL km zincir maliyeti düşüyor yani nerdeyse yarıya daha ucuza geliyor..


    internet debi derya araştırın kardeşim araştırın...
    YasinC, mgora, Angrypower ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski bir ayakkabı düşün
    İçi boşken bile parmakların şeklini almış içinde ayak varmış gibi durur.
    Bir başkasının bu şekilde şekillenmiş ayakkabısını alıp giymezsin.
    Giyersen parmak şekillerin yerlerin tutmaz ya ayağını kasar bi tarafları ya vurur yada zarar verir.

    Zincir uzun süre çalıştığı dişlileri de kendine benzetir. Sürekli aynı bakla aynı dişten geçer çünkü.
    Bunu sen yada usta farkedemez.
    Yeniyi alır eskinin üzerine takarsan dişli eski zincirin şekline boşluğuna gerginliğine uydurmaya çalışacak yeniyi ve kasıntıda olacak sürekli.
    Buda daha kısa zamanda zincirini bozacak.

    Zincir dişli takım olarak satılmasının nedeni budur..
    Anlatmaya gerek yok,gørüüyorrsunuz

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Arkadaş konuyu açip gitmiş,kendinizi yormaya gerek yok dostlar..değişim yapip gazliyordur şimdi çılgınca..

  14. #14
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    Doğrusu takım olarak değişmesidir.Fakat eğer bütçe el vermiyorsa arka dişli kontrol edilir fazla aşınmamışsa sadece ön dişli ve zincir değişimi ile sorun çözülür. Ön dişlinin aşıması arka dişliden en az üç kat daha fazladır.Bu sebepten ön dişli değişimi şarttır.

  15. #15
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Ducati Monster 696, Triumph street triple, Xmax 25
    Konu takibindeyim maddi konuda kendimi toparlamaya çalışıyorum o yüzden henüz zincir değişimi yapamadım. Teşekkürler

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben eski Pulsar’ımda 2 defa sadece zincir değiştirdim. Zinciri çok dandikti ve dişlilerim iyi durumdaydı. Ne ses çıkardı ne sorun. Ha dişlilerle değiştirmek en mantıklısı ama maddiyat yoksa ve zincir sıkıntılıysa tek değişir. Zincir 200₺ ise dişliler toplamda 50₺ ye geliyor. Bunu da düşünmek lazım. Benim o zaman hiç imkanım yoktu. Ondan zinciri değiştirdim.

  17. #17
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Kitapçığında bile dişlileri kontrol edin diyip biri sağlam biri eskimiş 2 dişli örneği resmi koyup böyleyse değiştirme , böyleyse değiştir yazıyor üretici adam. Adam biz de ne var eski kafa hepsi bir değişir sendromu. Sen değiştir aga ama doğrusu eskirse , formunu kaybederse dişliyi değiştir kaybetmemişse değiştirme . Bu kadar basit , zincir değişimiyle bi alakası yok durumun.

  18. #18
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Ducati Monster 696, Triumph street triple, Xmax 25
    Bugün zincir değişimi yaptırdım. Ne ses kaldı ne başka bişey. Vites geçişleri bile değişti resmen.imkanim olmadığı için ve dişlilerin durumu bı hayli iyi olduğu için sadece zincir değiştirdim.
    Önceki zincir.

    Değişim sonrası.

  19. #19

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Elinle zinciri oynat bakalım gezinme varmı?

    Zincir gerginlik seviyesi nasıl?




  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Düzenli yağlıyorsan , her düzlükte tekere almıyorsan , yeşil ışıkda kendini drag pistinde zannetmiyorsan dişlilere birşey olmamıştır , 50.000 km de zinciri değiştirdim , 100.000 de takım değişirim , motor henüz 69.000 de , Avrupa da 150.000 de dişli , iki yağlamada bir filtre , iki arka lastiğe bir ön değişiyorlar , yağıda bizim çok bilmiş servislerin dediği gibi 3-5 bin de değil , min 10.000 de yeniliyorlar , ee 300K - 500K motorlarla da vazır vazır geziyorlar , takip ettiğim biri vardı 350K da , adam diyor ki bulduğum en ucuz otomobil yağını aldım koydum !
    manofsteel bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)