Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

A Sınıfı Ehliyet Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul/Esenler
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ehliyete yazıldığımda yeni sisteme geçilmemişti ve ehliyeti kazandıktan sonra evraklar ile 5 ay gezdim.

    evrakları emniyete teslim ettiğimde yeni sistem gelmişti ve A2 beklerken direk A geldi, benim bir suçum yok, 4 sefer çevirdiler ehliyete laf söyleyen olmadı daha.

    zaten 25 yaşındayım şu anda.
    Haa ozaman iş değişir 🤣 saten ehliyeti deişmeden önce alanlar a2 en yüksek olduğu için sonra bu a ya dönüştü bundan sonra sıkıntı olmaz. Ben sandim yeni sistemde 23 yaşta aldınız olmaz dedim bende sistem hata verir 🤣🤣


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    atilla_hakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    DARICA / KOCAELİ
    Motosikleti
    2009 honda cbr 600rr limidet edition
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ehliyete yazıldığımda yeni sisteme geçilmemişti ve ehliyeti kazandıktan sonra evraklar ile 5 ay gezdim.

    evrakları emniyete teslim ettiğimde yeni sistem gelmişti ve A2 beklerken direk A geldi, benim bir suçum yok, 4 sefer çevirdiler ehliyete laf söyleyen olmadı daha.

    zaten 25 yaşındayım şu anda.
    Fatih bende a2 var 2008 yılında aldım . Üstüne E ehliyetine yazıldim 2014 de sadece direksiyona girdim . Bizim bi arkadaşta a2 vardı . Pasaport işlemlerini yaptırırken ehliyeti de yeniledi ehliyet e direk a yazıp vermişler .

  3. #23

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı atilla_hakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih bende a2 var 2008 yılında aldım . Üstüne E ehliyetine yazıldim 2014 de sadece direksiyona girdim . Bizim bi arkadaşta a2 vardı . Pasaport işlemlerini yaptırırken ehliyeti de yeniledi ehliyet e direk a yazıp vermişler .
    Eski a2 ehliyet a diye geçiyor. Eski e ise bir sürü harf içeriyor. Mesela b1 c1 d1 mi ce mi bi sürü var bende değiştircem ama fırsat olmadı.

  4. #24

    Üyelik
    22 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara
    Şuan A sınıfı ehliyet kursuna devam eden birisi olarak ülkemizde bu işlerin biraz sıkıntılı işlediğinden bahsetmek istiyorum. Yazım biraz uzun olacak.

    Hem motorsiklet sevdası (keyfi, pratikliği vs.) hem de malum ekonomik şartlar sebebi ile bir arkadaşla ehliyet almaya niyetlendik. Bu süreçte Ankara'da en az 9-10 sürücü kursunu arayıp bilgi almışımdır. Bunlardan birkaçı zaten A sınıfı ehliyet eğitimi vermiyordu. Sıfırdan(!) A sınıfı ehliyet için eğitim veren kurslar ise, "Daha önce vitesli kullandın mı? Kaç km kullandın? A2 ehliyetin var mı? " gibi benzer sorular sordular ve adeta A sınıfı ehliyet kursu vermemek için özel bir çaba içerisinde gibiydiler.

    Daha sonra bir tanıdığın tavsiyesi üzerine (daha önce A2 ehliyeti oradan almış.) bir kursla görüştük. Gayet samimi davrandılar ve içinize sinerse bizim kursu seçin dediler. Hadi bakalım diyerek A sınıfı için kursa yazıldık. Bilenler vardır. Ankara'da motorsiklet eğitimlerini sürücü kursları İncek tarafında bulunan Çankaya Motorsiklet Eğitim Alanı'nda yapıyorlar.

    Önce sürücü kursunu aradık. Bize birinin telefonunu verdiler. Ders programını bu arkadaş yapıyormuş. Biz eğitime haftasonları gideceğimiz için cuma gününden arayıp kullanacağımız motoru ve saatleri belirlemek üzere bu arkadaş ile iletişime geçiyoruz ve programı yapıyoruz.

    Eğitim alanından bahsedeyim biraz. Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi'nin yanında. Alanda eğitim veren kursların konteynerleri var. Motorlarını ve ekipmanları orada muhafaza ediyorlar. Bazı kursların merkezden kalkan (genelde Kızılay'dan) servis araçları ile eğitim alanına ulaşım sağlanıyor. Ayrıca üstüne tente çekilmiş masalar ve sandalyeler ile oturma olanağı var. Şimdi eğitim kısmındaki sıkıntı burada baş göstermeye başladı diyebilirim.

    İlk gün gidince oradaki yetkili arkadaşı bulduk. Telefonu gelen ve bizim cuma gününden ayarladığımız eğitim saatine baktı. "Biraz bekleyin. Sizin motorlar dolu. Az sonra başlatacağım sizi." dedi. Çok beklemeden eğitimi saati biten diğer kursiyerler yanaştı ve bizim sıramız geldi. Öncelikle verilen ekipmanlar yetersiz. Kasklar şansınıza iyisi denk gelirse ne ala. Dizlik vs. zaten çoğu yarım yamalak, yıpranmış falan. Zaten herkes zorunlu olarak bir birinin ekipmanını kullanıyor ve o sıcakta bir önceki kursiyerin ter içindeki mont, kaskını giymek zorunda kalıyorsunuz. Burada önemli bir hatırlatma yapayım. Ekipmana bütçe ayırıp önceden tedarik ederseniz sizin için daha iyi olur. Hem ekipmanınız ehliyet öncesi hazır olur hem de milletin defalarca giyip çıkarttığı ekipmanı giymek durumunda kalmazsınız. Hadi biz erkekler neysede oradaki bayan kursiyerler için daha da rahatsız edici oluyor.

    Neyse motorlar geldi. Bindik üzerine. Oradaki yetkili arkadaş, "Motor kullandın mı hiç? Biliyor musun? Anlatayım mı?" diye sordu. Anlaşılan gelecek kursiyerlerin seviyesi hakkında bilgi verilmiyor. Allahtan 3 ay önce scooter aldım ve baya bir denge, dönüş pratiğim oldu. Vitesli motora ise hatim ettiğim yüzlerce video sayesinde teorik olarak hakimdim. Ben gene de "Siz bir anlatın. Yeni başlıyoruz." dedim. Bana motoru tanıtması 5 saniye kadar ya sürdü ya sürmedi. "Şimdi kontağı aç, çalıştır, yavaşça debriyajı bırakarak devam et. Aman dikkat et 100`lük bu ama genede tork var." dedi. Bildiğiniz kara düzen başladık. Gerçi o arkadaş da o kadar yoğunki sürekli bir koşturma halinde. Kiminle ilgileneceğini şaşırıyor.

    Şu an 3. ders günümüz bitti ve birisi de gelip eksik, hatalı yaptığımız bir nokta var mı?, dikkat etmemiz gereken ince bir ayrıntı var mı? diye anlatmadı. Hatta son gittiğim derste artık 8 çizme denemesi yapmaya başlayayım dedim. Paso 1. vites, motor yavaşlarken gaz vermekten dengem bozulup ayak koyup durdum. Sonra beklerken bir kursiyer yanıma yanaştı ve yarım debriyajın yeterli geleceği taktiğini o öğretti. Sonraki turlar rahatlıkla 8. çizdim. Bildiğiniz bilgi paylaşarak çoğalır mantalitesi kursiyerden kursiyere olacak şekilde oluyor.

    Tamam belki kursların verdiği yeme, içme, sohbet, muhabbet iyi olabilir ama eğitime gelince maalesef yetersizler. Biraz kendi göbek bağınızı kendiniz kesiyorsunuz. Kurs bir nevi eğitim alanı ve motoru olmayanlar için pratik yapacak motor imkanından öteye gitmiyor. O yüzden kurs bitince bütçe ayarlayıp ileri sürüş eğitimleri de almayı planlıyorum.

  5. #25

    Üyelik
    17 Temmuz 2018
    Motosikleti
    CB250R
    Ben de dogrudan A alarak basladim. Kurs bana da once A2 alsan iyi olur falan demisti.

    Acikcasi sinava girilen motor cok onemli. Kurs eger dogru duzgunse zaten size 150cc, 250cc ile bi kac ders verebiliyor. Fakat benim kursta sinav icin kullandiklari 2017 MT-07'ydi. Orada ders veren hocaya hak verdim biraz. Bi kurs neden boyle bi motorla ders verir ya da alternatifi neden olmaz ayri konu fakat hic motor surmemis birisi icin kontrol etmesi baya zor bi motor.

  6. #26

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı ekomoto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan A sınıfı ehliyet kursuna devam eden birisi olarak ülkemizde bu işlerin biraz sıkıntılı işlediğinden bahsetmek istiyorum. Yazım biraz uzun olacak.

    Hem motorsiklet sevdası (keyfi, pratikliği vs.) hem de malum ekonomik şartlar sebebi ile bir arkadaşla ehliyet almaya niyetlendik. Bu süreçte Ankara'da en az 9-10 sürücü kursunu arayıp bilgi almışımdır. Bunlardan birkaçı zaten A sınıfı ehliyet eğitimi vermiyordu. Sıfırdan(!) A sınıfı ehliyet için eğitim veren kurslar ise, "Daha önce vitesli kullandın mı? Kaç km kullandın? A2 ehliyetin var mı? " gibi benzer sorular sordular ve adeta A sınıfı ehliyet kursu vermemek için özel bir çaba içerisinde gibiydiler.

    Daha sonra bir tanıdığın tavsiyesi üzerine (daha önce A2 ehliyeti oradan almış.) bir kursla görüştük. Gayet samimi davrandılar ve içinize sinerse bizim kursu seçin dediler. Hadi bakalım diyerek A sınıfı için kursa yazıldık. Bilenler vardır. Ankara'da motorsiklet eğitimlerini sürücü kursları İncek tarafında bulunan Çankaya Motorsiklet Eğitim Alanı'nda yapıyorlar.

    Önce sürücü kursunu aradık. Bize birinin telefonunu verdiler. Ders programını bu arkadaş yapıyormuş. Biz eğitime haftasonları gideceğimiz için cuma gününden arayıp kullanacağımız motoru ve saatleri belirlemek üzere bu arkadaş ile iletişime geçiyoruz ve programı yapıyoruz.

    Eğitim alanından bahsedeyim biraz. Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi'nin yanında. Alanda eğitim veren kursların konteynerleri var. Motorlarını ve ekipmanları orada muhafaza ediyorlar. Bazı kursların merkezden kalkan (genelde Kızılay'dan) servis araçları ile eğitim alanına ulaşım sağlanıyor. Ayrıca üstüne tente çekilmiş masalar ve sandalyeler ile oturma olanağı var. Şimdi eğitim kısmındaki sıkıntı burada baş göstermeye başladı diyebilirim.

    İlk gün gidince oradaki yetkili arkadaşı bulduk. Telefonu gelen ve bizim cuma gününden ayarladığımız eğitim saatine baktı. "Biraz bekleyin. Sizin motorlar dolu. Az sonra başlatacağım sizi." dedi. Çok beklemeden eğitimi saati biten diğer kursiyerler yanaştı ve bizim sıramız geldi. Öncelikle verilen ekipmanlar yetersiz. Kasklar şansınıza iyisi denk gelirse ne ala. Dizlik vs. zaten çoğu yarım yamalak, yıpranmış falan. Zaten herkes zorunlu olarak bir birinin ekipmanını kullanıyor ve o sıcakta bir önceki kursiyerin ter içindeki mont, kaskını giymek zorunda kalıyorsunuz. Burada önemli bir hatırlatma yapayım. Ekipmana bütçe ayırıp önceden tedarik ederseniz sizin için daha iyi olur. Hem ekipmanınız ehliyet öncesi hazır olur hem de milletin defalarca giyip çıkarttığı ekipmanı giymek durumunda kalmazsınız. Hadi biz erkekler neysede oradaki bayan kursiyerler için daha da rahatsız edici oluyor.

    Neyse motorlar geldi. Bindik üzerine. Oradaki yetkili arkadaş, "Motor kullandın mı hiç? Biliyor musun? Anlatayım mı?" diye sordu. Anlaşılan gelecek kursiyerlerin seviyesi hakkında bilgi verilmiyor. Allahtan 3 ay önce scooter aldım ve baya bir denge, dönüş pratiğim oldu. Vitesli motora ise hatim ettiğim yüzlerce video sayesinde teorik olarak hakimdim. Ben gene de "Siz bir anlatın. Yeni başlıyoruz." dedim. Bana motoru tanıtması 5 saniye kadar ya sürdü ya sürmedi. "Şimdi kontağı aç, çalıştır, yavaşça debriyajı bırakarak devam et. Aman dikkat et 100`lük bu ama genede tork var." dedi. Bildiğiniz kara düzen başladık. Gerçi o arkadaş da o kadar yoğunki sürekli bir koşturma halinde. Kiminle ilgileneceğini şaşırıyor.

    Şu an 3. ders günümüz bitti ve birisi de gelip eksik, hatalı yaptığımız bir nokta var mı?, dikkat etmemiz gereken ince bir ayrıntı var mı? diye anlatmadı. Hatta son gittiğim derste artık 8 çizme denemesi yapmaya başlayayım dedim. Paso 1. vites, motor yavaşlarken gaz vermekten dengem bozulup ayak koyup durdum. Sonra beklerken bir kursiyer yanıma yanaştı ve yarım debriyajın yeterli geleceği taktiğini o öğretti. Sonraki turlar rahatlıkla 8. çizdim. Bildiğiniz bilgi paylaşarak çoğalır mantalitesi kursiyerden kursiyere olacak şekilde oluyor.

    Tamam belki kursların verdiği yeme, içme, sohbet, muhabbet iyi olabilir ama eğitime gelince maalesef yetersizler. Biraz kendi göbek bağınızı kendiniz kesiyorsunuz. Kurs bir nevi eğitim alanı ve motoru olmayanlar için pratik yapacak motor imkanından öteye gitmiyor. O yüzden kurs bitince bütçe ayarlayıp ileri sürüş eğitimleri de almayı planlıyorum.
    Sınava girmeden önce iyi bir yerden temel sürüş eğitimi alırsanız iyi olur geçmeyi garantilersiniz. A ehliyeti için MT7 gibi büyük bir motorla sınava gireceksiniz sıkıntı olabilir. Düzgün eğitimi A2 için bile veremiyorlar çünkü eğitmenleri yok. Her motor süren motosiklet eğitmeni olamıyor.

  7. #27

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Bence A2 ile başlanmalı ve kendimizden iyice emin olunca A ehliyeti ve imkanımız var ve istiyor isek A ya uygun motosiklet alınmalı. Üçün - beşin hesabı yapılmamalı ikinci bir kurs ücreti boşuna bir masraf olarak görülmemeli. Sonuçta çok güçlü bir makineye geçiyoruz. Bu arada birkaç motosiklette muhtemelen değiştirmiş olacağız bu kadar masraftan sonra ikinci bir kurs parası devede kulak kalır.

  8. #28

    Üyelik
    22 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sınava girmeden önce iyi bir yerden temel sürüş eğitimi alırsanız iyi olur geçmeyi garantilersiniz. A ehliyeti için MT7 gibi büyük bir motorla sınava gireceksiniz sıkıntı olabilir. Düzgün eğitimi A2 için bile veremiyorlar çünkü eğitmenleri yok. Her motor süren motosiklet eğitmeni olamıyor.
    Öneri için teşekkürler. Yarın MT-7'lere geçeceğiz. Eksik saatlerimizi telafı etmek ve haftaiçi daha tenha olacağı için 4 saat kadar eğitim ayarladılar. Gerçi eğitim alanına gidince hiç verdikleri saat sözlerini tutmuyorlar ya neyse. Önümüzdeki hafta sonu da 2 saat daha eğitim ve eğitim sonrası hemen aynı gün sınava sokarız dediler. Motorun büyüklük ve ağırlığına alışmak biraz sürer ama tahminen alışırım.

    Açıkcası sınavdan da korkmuyorum. Dediğim gibi sınavı geçmek marifet değil. Her ehliyet alan motoru iyi kullanıyor diye birşey yok. Ben de onlardan olacağım. Kısmet olurda sınavı atlatırsak bütçe ayarlayıp hemen düzgün bir eğitime gitmeyi düşünüyorum.

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence A2 ile başlanmalı ve kendimizden iyice emin olunca A ehliyeti ve imkanımız var ve istiyor isek A ya uygun motosiklet alınmalı. Üçün - beşin hesabı yapılmamalı ikinci bir kurs ücreti boşuna bir masraf olarak görülmemeli. Sonuçta çok güçlü bir makineye geçiyoruz. Bu arada birkaç motosiklette muhtemelen değiştirmiş olacağız bu kadar masraftan sonra ikinci bir kurs parası devede kulak kalır.
    Özel sektör olunca iş yoğunluğu vs. maalesef kursa vakit bile ayırmakta zorlanıyoruz. Almışken A sınıfı alıp sonrasında eğitime devam. Zaten A sınıfı alır almaz MT-07 gibi bir motor alma şansım yok. 250cc az yakan, derli toplu bir motor alıp uzun süre devam ederim diye düşünüyorum.

  9. #29

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bence sistemi çok yanlış yaptılar ..

    A2 iyi niyetli başlamış bile olsa vatandaşın gözünde para tuzağı olarak görüldü.. öylede bir izlenimi var.

    zaten A tipi bir ehliyetle her tür motor sürülebilirken A2 gibi ara bir sınıfda disipline etme mantığı gereksizdi kendi içinde çelişkilerle dolu bir sınıf bakın ilerde o sınıf polisle vatandaş arasında çok sorunlar çıkartabilir kaldıki şahsi fikrim bana göre sıkıntılar yaratıcakdırda.. Nedenini anlatıyım..

    En başdan başlayalım ....

    A1 i olan biri zaten 125c.c sürüyorsa ve 20 sine kadar 4-5 sene motor üstünde tecrübesi vardır onun 600 lük 700 lük makineye adapte olması yarım saatini almaz.. tabii o defalarca aralarda yüksek hacimli motorlar sürmüşdürde hani biz saf bir A1 ehliyetli arkadaşımız dan bahsedelim..

    Hiç ehliyeti almamış biride neden gitsin A2 alsınki mantık dışı zaten A ile o A2 deki motorlarında hepsini sürebiliyorken niye kendine böyle bir sınırlandırmaya limitlendirmeye ve çift masrafa soksun.. A sınıfı almak demek illa yarın git 1000cc motora bin demek değilki adam alır A sınıfını belki ömrü boyu 250cc nin üstüne bile çıkmaz ama almışken tabiki tek seferde tek masrafda en doğrusunu almak ister. kafası kulağı rahat stresse girmeden istediği hacme biner.. Bir heves eder yüksek hacime biner bir sene sonra satar küçük hacime geçer ama devamlı ehliyetdi oydu buydu uğraşmaz.

    bu kadar katogarize etmek kendi içinde sıkıntılar yaratır .. misal A2 ye 600c.c ye kadar yada 35kw a kadar yani 47 beygire motor sürebilirsiniz demişler bu nasıl bir karmaşa bu nasıl bir çelişki ????

    bir sürü piyasada 500c.c -600cc lik motorlar var 50 beygirden tutda 100 beygire kadar çıkan.. misal örnek kawasakinin 500c.c lik motorları alayı kle500 deki en500 deki gpz500 deki hepsi 50 beygir ve üstüdür yani A2 ile yasaya göre kullanılamaz..

    bir sürü 500-600 c.c lik motorlar var fazer var ilk aklıma gelen en basitinden 98 beygirlik motor ve sen bu motoru A2 ile kullanamassın .. çelişki burdan başlıyor benim şu anda aklıma ne kadar 500-600c.c lik motor geliyorsa zaten çoğu 35kw misli misli üstünde.... yani 47 beygirden yüksek..benellinin tnt602 leri var 600cc 83 beygirmi neydi yahu bmw nin c60 scooterı bile 60 beygir.. hani çok geçmişe gidiyorum hondanın 500cc lik cb500 leri şimdi yeni cb500f leri falan hepsi minumum 50 beygirden başlar 58 beygirlere kadar gidiyor..

    Neyse yani say say bitmez.. ve Normalde şu anda bunların hiçbirini A2 ile kullanamassınız 35kw ın üstü olduğu için... bu bir çelişki sadece ..

    ikinci bir çelişki daha var .. şu anda yeni nesil 400c.c likler gelicek ..

    Ve bu yeni gelicek 400c.c lik vfr400 ü olsun cbr400 olsun kawanın ninja400 ü olsun çoğu 35kw yani 47 beygirin üstünde olucak ve türkiyede bu motoru alabilmek için insanların gene A ehliyetine ihtiyacı olucak A2 ile süremiycekler..

    Düşenebiliyormusunuz 400cc lik motoru bile A2 ile süremiyceksiniz hadi geçdim 500c.c yi 600 c.c yi.. 400cc liklerin çoğunu bile 35kw dan yüksek olduğu için A2 ile süremiyceksiniz..

    şimdi adam gidicek 400,500 yada 600 c.c lik motor alıcak ama motoru 50 beygir,60 beygir, 70 beygir, 80 beygir, 90 beygir ..

    çevirmeye giricek polis bakıcak sen bunu süremessin diyicek vatandaşda ehliyetim el veriyor A2 diyicek polisde kw yada beygirden ötürü süremessin diyicek ..
    Senin ehliyetin 35kw a kadar yani 47 beygire kadar sürmene izin veriyor ama senin motorun 50 beygir yada işte 60 beygir , 70 beygir falan diyicek.. adamın motoru bağlıycak , bin lirada ceza kesicek..

    polis görevini yapıcak haklı olarak ama vatandaşda bir yandan kendi çapında haklı çünkü oda ehliyetinin izin verdiği hacimde motor almış...

    bu sıkıntılar artarak böyle toplum içinde gider..

    O yüzden diyorum A2 kendi içinde çok çelişkileri olan bir dilim.. Bence şahsi fikrim ilerde kaldırırlar A1 ve A olur..

  10. #30
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bu yasa AB ile aynı. Adamlar sorunsuz ubunca zamandır uyguluyorsa çok da büyük bir sorun yoktur. Bence yanlış olan, A2'den A'ya yükseltme fiyatının normalden düşük tutulmaması, o geçişe ekonomik olarak ayrıcalık tanınsa iyi olurdu.

    Demişsiniz ki A ehliyet alan hemen ertesi gün gidip 1000cc alacak hali yok. İnanın bir kişi bile olsa o işi yapan çıkacaktır.

    Vatandaş yasayı okursa ne kadar yanlış bildiğini anlayacaktır. cc kısıtlaması sadece A1'de var. Diğerlerinde kısıtlama cc'ye göre değil, kW ve güç/ağırlık oranına göredir. Dediğiniz gibi 500cc ama gücü 50kW olan motorlarda 500cc olmasının bir anlamı yok. Vatandaşımız bunu anladığında polisle "Ama benim ehliyetim şu kadar cc'ye kadar sürebiliyor" diye tartışmasına gerek kalmaz. Prensip olarak bir kanundan habersiz olmanız, o kanuna uymanız gerektiği gerçeğini ortadan kaldırmıyor.
    Mesela siz bile, A2 ve A ehliyetin cc ile bir lakası olduğunu sanıyorsunuz, mevzuata bakmamışsınız hiç.

    A1: Hacim<125 cc olacak
    Güç<11kW olacak
    Güç/ağaırlık oranı<0,1 olacak.

    A2: Hacim belirtilmemiş.
    Güç<35kW olacak
    Güç/ağırlık oranı<0,2 olacak

    A: Allah ne verdiyse.

    Buradaki hassas noktalardan biri, mesela A1 için 11kW veya daha az demiyor, 11kW'dan düşük diyor. Hukuk dilinde bu şu demek: 11kW olursa kullanamazsınız.

  11. #31

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Bende sizinle aynı yaş ve durumdaydım. Sene başında A sınıfı ehliyetimi aldım. İlk gün 125 cc mondial bir motorla alıştırma yaptık. Sonrasında mt-07 ile devam ettik. Valla bu 125 cc yi kullanmak inanın bana daha zor geldi. Motorun dengesi çabuk bozuluyor. Vitesi çok dandikti. Kullanımı daha zor geldi. Mt-07 yi kullanınca, ki daha önce hiç motosiklet tecrübem yoktu, çok daha iyi bir sürüş yapıldığını anladım. A sınıfı ehliyetimi de aldım. Başkasının dediğine çok kulak asmayın. Bir kaç günlük kullanım sonrası hakimiyeti sağlarsınız diye düşünüyorum.

  12. #32

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yasa AB ile aynı. Adamlar sorunsuz ubunca zamandır uyguluyorsa çok da büyük bir sorun yoktur. Bence yanlış olan, A2'den A'ya yükseltme fiyatının normalden düşük tutulmaması, o geçişe ekonomik olarak ayrıcalık tanınsa iyi olurdu.

    Demişsiniz ki A ehliyet alan hemen ertesi gün gidip 1000cc alacak hali yok. İnanın bir kişi bile olsa o işi yapan çıkacaktır.

    Vatandaş yasayı okursa ne kadar yanlış bildiğini anlayacaktır. cc kısıtlaması sadece A1'de var. Diğerlerinde kısıtlama cc'ye göre değil, kW ve güç/ağırlık oranına göredir. Dediğiniz gibi 500cc ama gücü 50kW olan motorlarda 500cc olmasının bir anlamı yok. Vatandaşımız bunu anladığında polisle "Ama benim ehliyetim şu kadar cc'ye kadar sürebiliyor" diye tartışmasına gerek kalmaz. Prensip olarak bir kanundan habersiz olmanız, o kanuna uymanız gerektiği gerçeğini ortadan kaldırmıyor.
    Mesela siz bile, A2 ve A ehliyetin cc ile bir lakası olduğunu sanıyorsunuz, mevzuata bakmamışsınız hiç.

    A1: Hacim<125 cc olacak
    Güç<11kW olacak
    Güç/ağaırlık oranı<0,1 olacak.

    A2: Hacim belirtilmemiş.
    Güç<35kW olacak
    Güç/ağırlık oranı<0,2 olacak

    A: Allah ne verdiyse.

    Buradaki hassas noktalardan biri, mesela A1 için 11kW veya daha az demiyor, 11kW'dan düşük diyor. Hukuk dilinde bu şu demek: 11kW olursa kullanamazsınız.
    ben direk gelişim sürücü kursunun sayfasına bakdım çünkü nerdeyse 25 yıllık kursdur ve istanbulda bu işi hakkıyla yapan iyi yerlerden biridir..
    600 cc ye kadar (12 kw/16hp ve 35 kw/47 hp) bir ibare var ..

    kaldıki sadeece kw sa ordada çelişki oluşur yanıltıcı olur çünkü bazı özellikle 800-900 c.c lik eski cruiserlar 30-35kw civarlarında olabiliyor..
    motora yeni başlamış A2 almış biri o zaman 800-900.c.c lik ağır hantal dönüş açıları çok dar ve gerçekten usta yani yılların tecrübesini isteyen bu motorları sürebilicekse o dahada kötü..

    http://www.gelisimsurucu.com/motosikletehliyeti

    Ab olayına gelince ona bakmak lazım bizimkiler direk mi almış yoksa bir şeyler eklenmiş çıkartılmışmı alırken bize göre..

  13. #33
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben direk gelişim sürücü kursunun sayfasına bakdım çünkü nerdeyse 25 yıllık kursdur ve istanbulda bu işi hakkıyla yapan iyi yerlerden biridir..
    600 cc ye kadar (12 kw/16hp ve 35 kw/47 hp) bir ibare var ..

    kaldıki sadeece kw sa ordada çelişki oluşur yanıltıcı olur çünkü bazı özellikle 800-900 c.c lik eski cruiserlar 30-35kw civarlarında olabiliyor..
    motora yeni başlamış A2 almış biri o zaman 800-900.c.c lik ağır hantal dönüş açıları çok dar ve gerçekten usta yani yılların tecrübesini isteyen bu motorları sürebilicekse o dahada kötü..

    http://www.gelisimsurucu.com/motosikletehliyeti

    Ab olayına gelince ona bakmak lazım bizimkiler direk mi almış yoksa bir şeyler eklenmiş çıkartılmışmı alırken bize göre..
    İsterse 1800 cc olsun, kW sınırını geçmiyor ve ağrılık oranını aşmıyorsa çok da güzel sürülüyor yasada. AB ile de aynı. Keza ehliyetler de aynı. Kaç ayrı milletten insanlar birbirimizinkilere bakmıştık bir ara sohbet ederken konusu açıldığında. Ehliyetin görsel dizaynına kadar aynı.

  14. #34
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Gelişim sürücü kursunun dediği değil, yasanın dediği bağlar bizi.

  15. #35
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Direkt A alın ve tüm uygulama derslerine katılın.

  16. #36
    xmaxci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2023
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 2011
    tecrübeniz yoksa sorun değil illa alt sınıftan başlamanıza gerek yok ekstra eğitim alın fazladan ücretini vererek zaten kurslar A alacak herkese önce 150-200 cc lik bantta motorla başlatıyorlar eğitimlerde sonra veriyorlar altına 600cc istediğin kadatr prof ol hiçbir kurs vermiyor öyle hemen altına o motoru.
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben hiç tecrübem yokken, yukarıda adı geçen Gelişim sürücü kursuna başvurup A ehliyet almıştım. Sınav parkurunun aynısını 125cc motorla başlayıp CFB500 motora kadar her boy motorla eğitim vermişlerdi. Kursta mt7 de vardı ama o genç motoru bu acemi halimle onu ellemem demiştim. Sınavı da çok rahat geçmiştim.

    Düzgün kurslar kanunları vb. de düzgün takip ediyor ve düzgün eğitim verebilecek sayıda yani bol miktarda motosiklet ve eğitmenleir oluyor.

    Ehliyetimi aldıktan bir yıl sonrasında bu aynı kursta da eğitim veren eğitmende kapalı alanda hakimiyet eğitimi de almıştım ayrıca, çok faydasını gördüm.
    -Black- bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Son bir yıl içinde önce A2 sonra A sınıfı ehliyet almış biri olarak kesinlikle direkt A sınıfından başlamak lazım diye düşünüyorum. A2 için kullanılan motorları kullanmak MT7 kullanmaktan daha zor. Çünkü stabil çalışmıyorlar, hava durumuna göre çalışma şekli değişiyor. Bu da yeni öğrenen birisi için kritik şeyler.

    A2'yi aldıktan birkaç ay sonra benim için en mantıklı motorun NC750X DCT olduğuna karar verip A sınıfı ehliyeti de aldım. A2'yi alırken 600cc üstü motoru napıcam ben diyordum ama öyle değilmiş.

    Ama hepsinden önemlisi düzgün sürücü kursu seçimi. Benim A2'yi aldığım sürücü kursuyla ilgili deneyimimi daha önce yazmıştım. Çok kalitesiz bir kurstu. A sınıfı için espresso'nun da bahsettiği Gelişim Sürücü Kursu'na gittim ve çok memnun kaldım.

    Özetle A sınıfı bir motoru sınavı geçecek kadar kullanmak zor bir iş değil, hatta külüstür A2 motorlarından daha kolay bile gelebilir. Boşuna zaman ve para harcamayın benim gibi.
    espresso bunu beğendi.

  19. #39
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Primavera150 - CBR650R
    zaten doğru bir kurs tercih ederseniz sizi en baştan başlatıp sınava gireceğiniz cc ye alıştırarak çıkarması lazım. siz a ehliyet alın ve iyi bir kurs seçin. dinamikleri a1-a2 motorlarında kavrayıp alıştırılarak cc yükselttikçe aslında o kadarda zor bir iş olmadığını anlayacaksınız içiniz rahat olsun. en önemli nokta bilinçli ve eğitimli hocaların bulunduğu iyi bir kurs seçmektir kolay gelsin. mümkünse hiç tecrübeniz yoksa bisiklet-skuter, 125lik ,150-250lik ardındanda a sınıfı ehliyet alacağınız motora geçiren bir yer olsun.
    espresso bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    18 Ekim 2022
    Şehir
    Tunceli
    Motosikleti
    Yamaha YZFR25
    Direkt A sınıfı alın. Ne gereği var kısıtlama olmasının. Eğer bir kısıtlama olacaksa bunu siz kendi kendinize küçük cc alarak uygularsınız.

    Bu arada bence sınavda geçmek için büyük cc daha iyi; gazsız kalkabiliyor ve yarım debriyaj + frenle 8 çizebiliyorsunuz.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)