Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Abs fren sistemi,ne sıklıkla devreye giriyor.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba Arkadaşlar;

    Başlik içeriğinden´de anlaşilacaği üzere,motosikletimizle,şehir içi sürüşlerinde,panik fren ve dozlu frenlemede Abs ne sıklıkla devreye giriyor?

    Mutlaka kimileri,bir kere devreye girsin beni kazadan kurtarsin diyenler olacaktir,fakat şahsi görüşüm abs´nin faydasini kabul etmekle beraber,normal sistemleri etkili,bilinçli,öngörülü kullanarakta riskleri azaltabiliriz.(Uygun lastik seçimi dahil)

    Konu hakkindaki görüşleriniz nelerdir.

    Kazasiz sürüşler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Arabadan örnek vereyim. Şehir içinde belki son 5 yılda 1 ya da 2 kez devreye girmiştir abs. Çünkü uygun lastik ve doğru fren ile zaten abs devreye girmez. Ama o girdiği 1-2 seferde de en basitinden birkaç bin ₺ hasardan kurtarmıştır.

    E motosiklette bu birkaç bin ₺ hasara bir de sağlığımızı ekleyince, abs gözardı edilecek kadar pahalı değil. Kendimizi kandırıyoruz abs gereksiz diyerek. Zira şu anki motorumda abs olsa henüz hiç kaza yapmamış olacaktım.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @mfbulut

    Kazaya karişma durumunda,hiz,takip mesafesi,güvenli koridor vs.tüm kriterler tamamsa,mutlaka en az hasarla veya hasarsiz kurtulabiliriz.

    Ayrica,´´Abs olsaydi henuz hiç kaza yapmamis olacaktim´´iddiali bir yaklaşim.o zaman abs´siz motosiklet surekli kaza yapmaya elverişli yargisi oluşturur.

    Nerede kaldi güvenli sürüş?
    Abs´ye başlibaşina ne derece guvenebiliriz?

    Bu doğrultuda,suruş dinamiklerimizi sorgulamamiz lazim.

  4. #4
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Kışın karlı ve buzlu yol dışında hiç devreye girmedi, ani frenden kaçınırım. Karlı yollarda en ufak frende bile devreye giriyor namusuz çok tatlı tepkisi var frene basıyorsun o da sana karşılık veriyor geri itiyor freni (otomobil)

    kim ne derse desin abs gereklidir, güzel lastik+abs çok büyük güvenlik sağlar motorunu rahat rahat kullanırsın + freni korkmadan sıkabilme özgürlüğü sağlıyor

  5. #5
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    agresif sürdüğüm için sürekli devreye giriyor, özellikle cacık asfaltta.
    127 bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    ABS sadece ani veya panik frende işimize yarayacak bir sistem değil , mesela çok dik bir yokuş inerken abs aralıksız müdahale eder rahatlıkla yokuşu bitirebilirsiniz, hele yerler ıslaksa böyle yokuşlarda viteste arka teker kilitler , vitesi büyütsen motor hızlanır , scooter da ise vitesinde yok tek seçenek fren ,

    çok dikkatliyimdir bana gerekmez demekde yanlış , birşey olur insanın konsantrasyonu anlık düşer ama abs hep çalışır..
    twisten bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Jemand

    Ayni sürüş,frenleme,benzer hacimli Abs´siz motorda nasil olacakti?yoksa aman abi bu gazlamaya gelmez,atar ustunden hesaplarimi yapilirdi.

  8. #8
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Jemand

    Ayni sürüş,frenleme,benzer hacimli Abs´siz motorda nasil olacakti?yoksa aman abi bu gazlamaya gelmez,atar ustunden hesaplarimi yapilirdi.
    bu kadar riske girebilmek için abs siz frenaj tecrübem olması lazım. ben arabada da motorda da çoğu zaman son anda fren yapıyorum kaçacak yer kalmadığında. o frende epey sert fren oluyor, abs olmasa büyük ihtimal çok kez yatırmıştım motoru.

  9. #9
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Sakin sakin sürünce hiç devreye girmez. Motoru çalmış gibi sürünce her frende devreye girer. Tamamen sürüşe bağlı yani.

    Devir kesici ne zaman devreye giriyor diye sormak gibi bir şey bu başlık.

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    mustafa_325

    Devir kesici,gaz koluyla/gazlamayla alakali bir durum.
    Fren maneti/pegi ile,gaz kolu ayni refleksle çalişmaz.

  11. #11

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsr 600
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar;

    Başlik içeriğinden´de anlaşilacaği üzere,motosikletimizle,şehir içi sürüşlerinde,panik fren ve dozlu frenlemede Abs ne sıklıkla devreye giriyor?

    Mutlaka kimileri,bir kere devreye girsin beni kazadan kurtarsin diyenler olacaktir,fakat şahsi görüşüm abs´nin faydasini kabul etmekle beraber,normal sistemleri etkili,bilinçli,öngörülü kullanarakta riskleri azaltabiliriz.(Uygun lastik seçimi dahil)

    Konu hakkindaki görüşleriniz nelerdir.

    Kazasiz sürüşler.
    senin de dediğin gibi riskleri azaltabiliriz, abs ise o riski ortadan kaldırır. benim sürüşümde aylarca abs ye gerek kalmadığı oluyor.

  12. #12
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    180-200 ile giderken en sağdan en sola geçen bir araç yüzünden ön arka abs yada ne varsa devreye girdi hatta ben dikleşince rüzgar kuvveti bile yavaşlamama neden olmuş olabilir olmasaydı ne olurdu diye düşünmek istemiyorum.. zaten o ara yarın haberlere çıkarım, çoluk çocuk ne olacak vs şeklinde bir film şeriti geçti..

    yani abs bana göre iyidir ve olması gereklidir..

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @kmlnsy

    Konu içeriginde belirttigim gibi,Abs baş tacidir lafim yok,şu an kullandigim iki motorumdan biri Abs´li,esasinda olay şu,Abs oluşan riski ne derece ortadan kaldirir,hatalari ne ölcude sönümler.kullanici faktoru ne kadar etkili?

    Amaç beyin firtinasi oluşturmak,sürüşlerimizi sorgulamak.

  14. #14

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Yuksek hizlarda ABS hic devreye girmedi panik fren yaptigim durumlarda bile,gireceginide sanmiyorum acikcasi.ABS dusuk hizlarda tasli toprakli asfaltta fren yaptiginizda devreye giriyor ve kayip dusmenizi engelliyor,genelde sehir iclerinde køtu asfaltta lastik yolu tutmadiginda da devreye giriyor ve cok faydasi oluyor.Kisacasi ABS candir can, can kurtarir....

  15. #15

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @YaNKee

    180-200 km/h limitlerde ve kabul edilemez bir sürat,tatli bir viraj veya bozuk satihli yolda durum çok farkli olurdu.

    Bu olayi tamamiyle Abs´ye baglamak ne kadar dogru.

  16. #16
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @YaNKee

    180-200 km/h limitlerde ve kabul edilemez bir sürat,tatli bir viraj veya bozuk satihli yolda durum çok farkli olurdu.
    zaten sola doğru tatlı bir viraja girerken başıma geldi olay.. 4-5 şeritli bir yol olması bana yaradı.. motor dikleşince sağa doğru 3-4 şerit kaydım otomatikman.. etrafta başka araç olmaması, abs, birazda combine fren ile, arka tamponun tozunu almak üzereyken sağa doğru kaçtık işte.. hız kuralına uymama hatası bende. ama en sağdan en sola geçmek nedir arkadaş bomboş yolda giderken.. yada insan aynaya bakarak şerit değişir. zaten o anda hiç araç yoktu sadece biz vardık..

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Danmark16

    Bahsettiginiz gibi Abs´nin yüksek hizlarda devreye girmedigini çevremden bir kaç kişiden duydum,ben motoru limitlerde kullanmadigim ve yuksek hizlarda panik fren yapmadigim için,deneme firsatim olmadi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    @YaNKee

    Geçmiş olsun ciddi bir kaza atlatilmiş.

    O sürede hiz bir miktar azalmiştir buyuk ihtimalle,abs yardimiylada gidondan manevra kabiliyeti kazanilmiş.

  18. #18
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    agresif sürdüğüm için sürekli devreye giriyor, özellikle cacık asfaltta.
    abi izlerken 8 10 defa çarptım...
    Jemand bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  19. #19
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @mfbulut

    Kazaya karişma durumunda,hiz,takip mesafesi,güvenli koridor vs.tüm kriterler tamamsa,mutlaka en az hasarla veya hasarsiz kurtulabiliriz.

    Ayrica,´´Abs olsaydi henuz hiç kaza yapmamis olacaktim´´iddiali bir yaklaşim.o zaman abs´siz motosiklet surekli kaza yapmaya elverişli yargisi oluşturur.

    Nerede kaldi güvenli sürüş?
    Abs´ye başlibaşina ne derece guvenebiliriz?

    Bu doğrultuda,suruş dinamiklerimizi sorgulamamiz lazim.
    Yaptığım her iki kazayı da ön tekerin kayması sebebiyle yaptım. Ve hata birinde benim fren yapışımda idi ki ABS olsa telafi ederdi. Diğerinde ise zemindendi ve motor olduğu gibi kayarak gidip arabaya çarptı.

    Sürüş dinamiklerini elbette sorgulayalım. Ama sizi hata yaptığınızda veya ön göremediğiniz derecede beyinsiz ve taşıt kullanan bir iki ayaklı hayvanla karşılaştığınızda kurtaracak bir teknolojiye gereksiz demek bence saçma.

  20. #20
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    ABS duruma göre oldukça geç girebilir. İyi fren,iyi lastik, iyi yol olduğunda çok geç girer.
    Tenere kullanırken ABS devreye girmeden fren yapmakta zorlanmıştım, sistemin iyi olup olmamasıyla da alakası var.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)