Anlas Winter Grip 2 VS Mitas Sava MC18 ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar TVS Apache RTR 150 Motosikletim için uygun fiyatlı fiyat/performans olarak güven veren bir lastik taktırmak istiyorum
Anlas Winter Grip 2 modeli ile Mitas Sava MC18 modeli arasında kararsız kaldım
Anlas için kaliteli olduğuna dair yorumlar var ama yazın uygun olmayabilir çok yumuşak hamur diyorlar
Hem yaz hem kış kullanabileceğim bir lastik istiyorum ve orjinal lastik gibi TUBELESS olsun istiyorum
Daha önce sadece SAVA vardı kafamda ama alternatif olarak bugün ANLAS markasının bu modeli ile ilgili yazılara vs. denk geldim
Kullananların yorumları benim için önemli
ANLAS alsam yazın ayrı lastik taktıracak bütçem yok (eğer yazın çok kaydıracak ise istemiyorum)
SAVA MC18 modelini alsam kışın performansı ANLAS markasının Winter grip 2 modeli gibi olur mu?
Yağmurda güvenle sürmek önemli o yüzden lastik değiştiriyoruz ama yaz kış ayrı lastik takmak için bütçe ayıramıyorum
Orjinal Lastik ebadı
ön 90/90 R17
arka 110/80 R17
Yorumlarınızı bekliyorum
Saygılar
Reklamlar
-
RKS 150 S motorumun da lastik ebatları aynı. Kışın Winter Grip 2 kullandım. Her türlü yağmur, az yağan kar gibi olumsuz şartlarda deneme şansım oldu. Özellikle stok lastiklerime göre frenleme mesafemde kısalma, daha güvenli viraj ve yola tutunma konularında inanılmaz farkını gördüm. Ancak Winter Grip 2'ler kış lastiğidir, 7 derecenin altındaki hava ve asfaltta işine yarar. Şu an bahar, önümüz yaz, bulunduğun yerdeki hava sıcaklığı 7 derecenin üzerindeyse lastiğin ömrü daha çabuk biter ve maksimum faydayı sağlayamazsın. Bu nedenle ben geçtiğimiz günlerde yaz lastiklerini taktım. Sana tavsiyem kış şartlarında Winter Grip 2'yi kullan pişman olmazsın ama bu mevsim için bence uygun bir lastik değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Ekleme yapayım, yaz için Anlaş Mb 34 Tournée aldım. 400 km.yi geçtim lastiğin rodajını tamamladığımı düşünüyorum ama Mb34 inan Winter Grip 2 kadar kaliteli bir lastik değil.
-
metzeller me22 tvs için alacağın en kaliteli lastiktir.
-
Michelin 90/90-18 57P Pilot Sporty
Pirelli Sport Demon 110/80-17 57V
Bridgestone 90/90-18 51H Battlax BT-45
Bu yazdıklarım en az Metzeller ME22 kadar kaliteli ve kullanıcılardan olumlu yorumlar almış ve Metzeller lastiklere göre hamur yapısı nedeniyle daha uzun ömürlü lastikler
Ama bunlara ayıracak bütçem malesef yok arkadaşlar
O nedenle sizden ricam yorumlarınızı ANLAS ve SAVA lastikler üzerinden iletirseniz sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
Bu arada RKS kullanıcısı arkadaş değerli yorumların ve verdiğin bilgiler için sağol
ANLAS lastiklerinin kalitesini gerçekten methediyorlar ama sanırım yazın kullanılacak gibi değil kış lastiği
O nedenle Bütçe işi zorluyor her iki lastiği de takım olarak aldığımda en az indirimli fiyatlarıyla 622TL cebimden çıkması gerekiyor
Bu durumda kışın Anlas Winter Grip 2 Yazın da Mitas Sava MC18 kullanabilirim
Ama bu işe bu bütçeyi ayıramıyorum :(
Hem zaten sadece MC18 takım olarak aldım diyelim
Bu defa da ön lastik ebadı "Mitas Sava 90/80-17 46P TL"
ön lastiğimin orjinal ebadına uymuyor
farklı marka mı taktırmak lazım yoksa bu da olur mu açıkçası bilmiyorum
-
Üstadım çalıştığım yerde yan binada bir adam çalışıyor Derbi Etx kullanıyor, onun motorunda ön arka Mc 18 takılı. Yaz kış, karda yağmurda bile o lastiklerle geldi işine. Denk gelirsem sorayım kendisine bir memnuniyetsizliği var mı diye. Yaz için Anlaş Mb 34 almadan önce ben de Mc 18 araştırmıştım ya ön ya arka hatırlamıyorum ama 2sinden biri stoklarında yoktu aldığım yerin, ne zaman geleceği konusunda da bilgi verememişlerdi. O nedenle beklemedim Mb 34 aldım takım.
-
Kullanacağın ebat Anlas Tournee'de varsa önce ona yoksa Anlas MB-34 modelini al. ikisi de aynı hamur ve bir birine çok benzer diş yapısına sahiptir. iki modelide iki motorumda kullanıyorum. pahalı lastiklerden hiç b ir eksiği yok. tek fark Anlas yarı parası.
Sava lastiklerde kalitelidir, üçüncü motorumda Sava kullanıyorum, sava tercih edersen de sıkıntı yaşamazsın ama model ve ebat skıntısı vardır. her modelin istediğin modelini bulamazsın.
kış lastiğine gelince yazın kesinlikle kış lastiği kullanılmaz, yazın botla gezmeye benzer.
-
Ben bu forumda lastik önerisi almıyorum, ta ki bana irc anlas aldırdıkları günden bu yana. 5 para etmez bu lastiği yere göre sığdıramayan beyinler var bu forumda..
-
Ön lastik için orjinal ebadına uyan lastik olmadığından
Mitas Sava 90/80-17 mc18 lastik mi
yoksa Mitas Sava 100/80-17 mc25 yada mc50 modeli mi takmalıyım
ebat olarak hangisi doğru olur?
Ön lastiğin orjinal ebadı 90/90-17
-
a.payza adlı üyeden alıntı
Ön lastik için orjinal ebadına uyan lastik olmadığından
Mitas Sava 90/80-17 mc18 lastik mi
yoksa Mitas Sava 100/80-17 mc25 yada mc50 modeli mi takmalıyım
ebat olarak hangisi doğru olur?
Ön lastiğin orjinal ebadı 90/90-17
90/80/17 daha uygun olur ön lastik için 100/80-17 1cm daha kalın olacak yüzey teması artacak hızını azaltabilir.
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
-
Hocam tam bu konuyu iki yıl kadar önce tartışmıştık, memleket meselesi oldu , sadece lastik değil jant genişlik ebatları da önemlidir.Kişisel kararım 90/80/17 dir.Hız göstergesi doğruluğundan feragat edeceksin, yanak biraz küçülür genişletmektense..Yada adamakıllı marka ve ebatın olduğu motosiklet alınacak.Benim çözümüm böyle oldu.Linki atayım umarım faydalı olur..Kolay gelsin..
Hatta bikaç konu daha olacaktı yazıp çizdiğimiz..Sorduğun lastiklerden mc50 daha iyi fakat 90/80 ölçü mc 50de yok diye biliyorum.. Mc18 olabilir, fakat uygun fiyatlı olup bu ölçülerde başka lastikler de var!
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...one-180-a.html
-
yorumların hepsini okumadım sadece şunu yazmaya geldim anlaş almayın. Karda güzel onun dışında hiçbir işe yaramaz çisede berbat önde irc arkada anlaş var benim irc bariz daha iyi
-
90/90-17 (Orjinal ebat)
90*0,9=81mm
17*25,4mm=431,8mm
90*0,9=81mm
TOPLAM:593,8mm
110/80-17 (1. Alternatif)
100*0,8=80mm
17*25,4mm=431,8mm
100*0,8=80mm
TOPLAM:591,8mm
Yanak genişliyor lastik kalınlığı yol tutuşuna olumlu etki eder mi yoksa tam tersi mi ön lastik olduğu için?
Bir de hız düşmesi var tabi malum zaten 105ten sonra can çekişiyor 125e gelinceye kadar
90/80-17 (2. Alternatif)
90*0,8=72mm
17*25,4mm=431,8mm
90*0,8=72mm
TOPLAM:575,8mm
Motosikletin önü alçalıyor
Aerodinamiği bozulmaz mı manevralarda sorun yaşamaz mıyım?
-----
İşin hesap kısmını da yazdım şimdi yorumları alalım
-
Mitas Sava Mc18 Takım olarak internetten Toplam:308TL'ye siparişi verdim
Birkaç güne lastikler gelir sanırım
Aynı lastik için motosiklet lastik bayii 430TL fiyat verdi
Lastik takma ücretini sordum birkaç yere
Bana kalırsa fiyatlar fahiş gibi geldi
Necat Motor:80TL
Paşa Motor:60TL
Sürat Motor:50TL
Buz Motor:70TL
istenen rakamlar bu şekilde en düşüğü 50TL istedi
fiyatlar sizce de abartı değil mi?
-
Diğerlerinde lastik takma ve balans makinası var mı bilmiyorum. Eğer yoksa 70 TL ver buz motorda taktır. En azından takarken lastiğin ve jantın anasını ağlatmazlar.
-
Biraz daha ekleyebilirsen metzeller m22 yi tek geçerim alabilirsen bu lastik takımını al birebir aynı ebtata tvs için kafanda rahat eder motosikletinde
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Ben bu forumda lastik önerisi almıyorum, ta ki bana irc anlas aldırdıkları günden bu yana. 5 para etmez bu lastiği yere göre sığdıramayan beyinler var bu forumda..
O kadar kötü mü anlas lastikler?
-
50TL uygun fiyat olduğu için sürat motora gittim
neyse bir yarım saat kadar bekledim ustalardan biri müsait olsun da lastikleri değiştirelim diye
Lastikleri değiştiren usta balans makinesi kullanmayı bilmiyordu
diğer kullanmayı bilen ustanın elindeki işin bitmesini bekledik
ön lastik halloldu derken 1 saat kadar da arka lastik için bekledim
ama arka lastik balans ayarı ben bir arkadaşla ayak üstü sohbet ederken aceleye getirildi ve sanki balans yapıldı görüntüsü vermek için alel acele yapıldı
Çünkü benim lastik orada balans makinesine takılı uzun süre bekledi diğer ustanın müsait olmasını derken farklı bir usta lastik değişimi için o tarafa geçince benim lastikleri değiştiren ustaya yardım etmiş hatta ben sordum ön lastik balans ayarı ile o kadar uğraştı ustamız bu arka lastiği sen ne ara 2 dakikada hallettin dedim Madem 2 dk sürüyordu ne diye 1 saat öbür ustayı bekledi
Toplamda orada 2 saat bekledim 13:25 te gittim sanırım saat 15:45 falan dı işim bitti
Bu kadar uzun neden mi yazdım
Yapılan muamele buydu ödemeye gittiğimde telefonda ön arka lastik toplam 50tl demişlerdi
Ama bana orada 40+40=80TL istediler
Kaç yerden balans dahil 60TL fiyat verdiler buraya 50TL dediniz diye geldim kendi servisinde yaptırayım motoru tanıyan bilen usta yapsın dedim ondan esenlerden kağıthaneye bu kadar yolu geldim
Sonuçta yolumun üzerinde paşa motor (tvs servisi) yada hüner motor (bajaj servisi) balans dahil 60TL fiyat vermişti
Bana dedi ki git oralarda yaptır ozaman
Buz motora gitsen 100TL isterler dedi
Ben de onlar da 70TL fiyat verdi
Sizin fiyat uygun diye geldik siz de 50 diyip sonra 80'e çıktınız
Bu işin piyasası buysa 60TL veriyorum helalleşelim dedim
SONUÇ:
serviste çalışan ustaların hepsi aynı bilgi/tecrübe/deneyim sahibi olmadığı gibi bazı şeyler de biz söylersek zoraki üstün körü kontrol ediliyor
Mesela
Ben zincirden ses geliyor diyorum usta abi bir şey yok o normal bak sıfır motorda da var oses diyor
hani ben neden duymuyorum varsa dedim
Bu sefer diğer usta ön dişliyi kontrol et dedi yanımdaki ustaya
baktım 2-3 kişi toplandılar biri diyor ön dişti yamuk ondan ses geliyor
öbürü ön dişli aşınmış çok eskimiş diyor
Kısaca hepsi mavra... Neden mi
Çünkü yakın zamanda 13.000 km'yi geçmişti o zincir yenisi ile ön arka dişli beraberinde değişimi yapılmıştı şuanda 20.000km' de motor
Bende bırak usta neresi aşınmış neresi yamuk göster ozaman dedim bu sefer gevelemeye başladılar istemiyorsan değiştirmeyelim diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
Üstelik usta lastikleri takarken jamtların anasını ağlattı hep boyası falan aşındı
Bana birde boya işi çıktı anlayacağınız....
Yani arkadaşlar vel hasıl-ı kelam hayatta herşey bir tecrübe
Bu yazdıklarım da benim lastik değişim tecrübelerim
Lastikleri yağmurlu havada da kullandım orijinal naylon olan lastiklere göre yol tutuşu daha iyi diyebilirim
Tavsiye ederim sadece 3-5 km fazla hızlı gösteriyor ön lastik ebadı biraz orijinalden farklı olduğundan
Ama iyi ki de takım olarak almışım diyorum
Selametle
-
Epey zamanınız gitmiş. Abuk sabuk yorumları ve tespitleri ile sizi baya yıpratmışlar.
Yukarıda da yazmıştım.
"En azından takarken lastiğin ve jantın anasını ağlatmazlar."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)