Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hava Ayar Sorunsalı Hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Arkadaşlar Kanuni Tiger 250 Motorum İçin Optimum Ayarı Yapmaya Niyetlendim.Fakat Yaptığım Tüm Ayarlara Rağmen HerHangi Bir Viteste Dip gaz Yapmaya Niyetlendiğimde Motor Teklemeye Başlıyor Bazen de Stop Ediyor Hatta Bir Dakka Kadar Motor Çalışmıyor Biraz Bekleyince Sorunsuz Çalışmaya Başlıyordu.Ayar Vidasını Tam Sıkıp 1.5 tur gevşetip denedim olmadı.2.5 tur gevşettim olmadı tam sıkıp denedim Yine olmadı.Hatta Tamamen Vidayı Gevşettim Bu Sefer Rölantide Düşüklük Seyrediyor Bunu Anlayınca Yavaş Yavaş Sıkıyor Motorun Rölantide En Sağlıklı Çalıştığına İnandığım Konuma Getiriyorum Fakat Gazladığımda Motor Yine Tekliyor.Ustalara Güvenmiyorum Beni Bilenler Bilir Elimden Her İş gelir Elim Yatkındır.Sizlerden Nasıl Bir Yol İzlemem Konusunda Öneriler İStiyorum

    Not:Buji Yeni Değişti(NGK) Uygun Koda Göre Alındı.Normalde Bahsedilen Problem Yoktu.Ayar Yaparyım Derken Bu sorun Teşkil Etti.

    Not2:Buji Ateşlemesinden Şüphelenip Bujiyi Çıkardım Ve Uç Kısmı Kurum Olmştu Kömür Gibiydi.Zengin Veya Fakir Karışımın Sebebi Olduğunu Düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    güncel....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

    gençler bilgisi olan bir forumdaşımız yok mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Daha önceki bir konuda yazmıştım.
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, öncelikle motorunuzda başka bir sorun olup olmadığını bilmiyorum ama hava ayarı olayını size izah etmeye çalışayım. Öncelikle motorunuzun sıcak olmasına dikkat edin. Önce vidayı tamamen sıkıyoruz. Bu durumda motorunuzun normal rölanti ayarı ile çalışmaması ve stop etmesi normaldir. Bu nedenle rölantiyi vida tamamen sıkılmış halde de motor çalışacak şekilde yükseltiyoruz. Örneğin, motorunuz gaz vermeden 2000 devirde çalışıyor. Sonra, hava ayar vidasını yavaş yavaş açmaya başlıyoruz. Açtıkça devirin yükseldiğini göreceksiniz. Devir çok yükselirse, rölanti vidasını sıkabilirsiniz tekrar. Bu şekilde hava vidasını yavaş yavaş gevşeterek, artık devirin yükselmediği son ayarı buluyoruz. İşin püf noktası burada. Öyle bir noktada ki artık hava ayar vidasını gevşetmek deviri yükseltmiyor. Tam o noktada bırakıyoruz. Kolay gelsin.

  3. #3
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önceki bir konuda yazmıştım.
    hocam yorumunuz için teşekkürler fakat birincisi devir göstergem bozuldu.ikincisi kulağa en uygun ayarda tutuyorum fakat yinede de olmuyor
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  4. #4
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bujilerden anlasildigi kadaiyla motor zengin karisimla calisiyor demektir. Yani benzin fazla, hava az geliyor.
    Hava ayar vidasi sadece alt devirleri etkiler. Ust devirler icin farkli hava girisleri vardir karburatorde. Yerinizde olsam karburatoru sokup bir bakardim, hatta tikanikliklar icin en temiz yontem, migros'tan 1lt beyaz sirke (3TL) alip karburatoru sokup bir gece o sirkenin icinde bekletmek. Tabi buna yapmadan once karburatorun tum contalarini sokmekte fayda var.
    Karburator diyaframina da bakmakta fayda var, delik varsa, ust devirlerde motor tekleyebilir.

  5. #5
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerden anlasildigi kadaiyla motor zengin karisimla calisiyor demektir. Yani benzin fazla, hava az geliyor.
    Hava ayar vidasi sadece alt devirleri etkiler. Ust devirler icin farkli hava girisleri vardir karburatorde. Yerinizde olsam karburatoru sokup bir bakardim, hatta tikanikliklar icin en temiz yontem, migros'tan 1lt beyaz sirke (3TL) alip karburatoru sokup bir gece o sirkenin icinde bekletmek. Tabi buna yapmadan once karburatorun tum contalarini sokmekte fayda var.
    benim karbüratör temizliğinden tam anlamıyla kastım,sadece benzinin biriktiği karter tarzındaki alt maddei sökmek.karbüratör temizliğinin detaylı anlatımı olursa temizliği kabaca değil ince ayrıntıyla yapabilirim
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Karburator biraz karmasik ama aslinda cok basit bir mekanizma. Her bir devir araligi icin ayri mekanizmalar oldugu icin karmasik bir de jikle mekanizmasi var fazladan. Kendiniz acip kesfetmelisiniz, servis kitabini bulursaniz yardimci olur ya da youtube videolarini izlemenizi oneririm, hepsi birbirine benziyor. Ama kesfedinceye kadar kolay bir is degil. Kucuk ve detayli parcalari var.

    Sunu izlemekle baslayabilirsiniz:

    https://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8

  7. #7
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburator biraz karmasik ama aslinda cok basit bir mekanizma. Her bir devir araligi icin ayri mekanizmalar oldugu icin karmasik bir de jikle mekanizmasi var fazladan. Kendiniz acip kesfetmelisiniz, servis kitabini bulursaniz yardimci olur ya da youtube videolarini izlemenizi oneririm, hepsi birbirine benziyor. Ama kesfedinceye kadar kolay bir is degil. Kucuk ve detayli parcalari var.
    kitapçığını buldum fakat çinli diye mi nedir kitapçığın içinde karbüratör lafı geçmiyor
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    En iyi yanma icin karburatorde hava/yakıt karistirma oraninin 14.7 / 1 olmasi gerekiyor. Bunun disinda motor ya zengin ya fakir karisim yakmis oluyor. Sokup tıkanıklık ya da daha onceden birisi oynamis mi bir yerleriyle diye bakmak lazim.

  9. #9
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Ben sunu cikardim buradan. Motorla oynadin, ve sonunda bozdun. Iyi bir servise git baba burada okur uflerler seni.

  10. #10
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    Geçen sene,bir arkadaşımın Çin malı motorunda benzeri olmuştu.Eski karbüratörü söküp parçacıya,gittik.25 TLye yenisini alıp taktık,sorun çözüldü.O tip motorların karbüratörleri,genelde benzer ve ucuz oluyor.En kötü ihtimal,aklınızda bulunsun.

  11. #11
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sunu cikardim buradan. Motorla oynadin, ve sonunda bozdun. Iyi bir servise git baba burada okur uflerler seni.
    motor daha önce her yeri ellenmiş haldeydi.bende fazla yakıt yaktığını öngörerek hava-yakıt karışımını optimum düzeye getirmek için yaptım ve farkındayım ki bozdum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

    Alıntı mehmettayfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen sene,bir arkadaşımın Çin malı motorunda benzeri olmuştu.Eski karbüratörü söküp parçacıya,gittik.25 TLye yenisini alıp taktık,sorun çözüldü.O tip motorların karbüratörleri,genelde benzer ve ucuz oluyor.En kötü ihtimal,aklınızda bulunsun.
    üstad sorun şu ki halihazırda sorunu yokru aracın.hava ayarını bozduğuma inanıyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)