İlk tecrübe ve sorular not:uzun:) (tekere geliyordum az daha.:))
Reklamlar
-
Beni forumdan tanıyanlar vardır herhalde , 16 yaşında , şubat ayında 17 ye girecek olan motora hevesli birisiyim. Ekipmanlarimi topladım 2-3 ekipman konum vardı zaten biktirmisimdir ekipman sormaktan ). Teorik sınavı 96 ile geçtim , sıra geldi direksiyon eğitimi ve sınavına. Ben daha hayatımda motosikletin selesine oturmamış adamım bunu başta söyleyeyim. O debriyaj manetini bir defa bile sikmamis , dokunmamistim.Araba tecrubem de 0. Bugün eğitimin yapılacağı yeri hocam tarif etti , giydim montu , attım eldiveni cantaya gittim hocanın anlattığı yere. Birisi daha bekliyordu , gittim yanına dedim motosiklet için mi bekliyorsun , evet dedi. Bi moralim bozuldu nasıl iki kişi eğitim olacak falan dedim. Hoca geldi mondial z-one 150 ile , havada yağmurlu. Yağmurun dinmesini bekledik 30 dakika. Yağmur dindi hoca başladı anlatmaya motorun parçalarını , sınavda ne soracaklar vb. 10 dakika geçti bunla. Sonra dedim hocaya hocam iki kişi nasıl eğitim yapicaz dedim. Çok mantıklı bir şey dedi bana , ben yıllardır hep tek kişiye 2 saat eğitim veriyorum günlük dedi. Adam ilk yarım saatten sonra saçmalıyor , motoru kaldıramayacak duruma geliyor dedi. 15-20 ser dakikalık kullanma , 15-20 dakika dinlenme çok daha verimli oluyor dedi. Bugun onu cidden farkettim neyse ilk arkadaş bindi , cbr125i varmıs bunun. Tecrübesi vae yani. Stop ettirmeden çok güzel kaldırdı sürdü , sekiz cizmeside muthisti. Sıra geldi bana motorun ustune oturdum , ayağımı nereye koyucam vb. Bir şey bilmiyorum. Tek bildiğim debriyaji sık , yavaş yavaş gaz ver ve debriyaji çok hafifçe bırak. Teorikte kolay tabi pratiğe dökmek istediğimde güzel bir ders aldım kendine asla çok guvenme. 3-4 kere stop ettirdikten sonra , sert bir kalkışla kalktim. Debriyaji bıraktım gittim biraz bir tur attım debriyaji siktim durdum. Gittim durdum gittim durdum. Her gidip durmamda sert kalktim , ya gazi debriyaji bırakmadan çok veriyorum motor bağırıyor , yada debriyaji sert (bana kalırsa çok yumuşak bırakıyorum) bırakıyorum motor öne atip gidiyor yada stop ediyor. Ara verdik diğer arkadaş bindi o arada. Ben tekrar bindigim anda çok güzel kaldırdım motoru. Tur atarken kafam hep gideceğim yere bakıyor baya o yağmurlu havada naylon lastiklere kontrayla yatırdim motoru :D. Bana tabi ozguven geldi o arada. Hoca dur dedi ve kıyamet o an koptu. Debriyaji siktim arka frene bastım motor tam duracak 3-4km hızla giderken debriyaji bıraktım. Ve en yapmam dediğim hatayı yaptım. Motor öne atti kendini bende gaz vermişim farkında olmadan. Ama nasıl vermek sonlamisim gazi elim tutulukalmis. Hemen debriyaji siktim diyorum bu motor niye hala gidiyor ve bagiriyor :D motor son devire girince anladım meğer gazi acmisim öyle birakmisim eli. Az daha tekere geliyordum. Tam bir acemi hatası hocaya da ben demiştim bu hatayı yapan çok var diye. Hoca dedi hemen yeterli bugün , yoruldun sen belli dedi . Benim boynum bükük moralim bozuk evet hocam dedim. Çok içimde kaldı yaptığım bu hata.
Şimdi benim bir kaç sorum var motor mondial z one 150 ona gore cevaplarsaniz sevinirim ) Motoru kaldırmak için hoca , debriyaji sık , gaz ver motoru bagirtmadan vd hafifçe debriyaji bırak dedi. Ben ya motoru çok bağırtiyirum ya da debriyaji çok sert! bırakıyorum. Milimi milimine yapmaya çalışsam bile bu ikisinden biri oluyor sizce kaç günde alisabilirim buna ? İkinci sorum ise motor 1. Viteste giderken gazi hafif açınca motor aniden ileri atıyor , hafif kesince de çok yavaş gidiyor. Bunun ortasını bulamadım ben. Acemi oldugumdan mıdır yoksa motorda mi bir şey var ? Son sorum ise motorda ne zaman ne yapacagimi bilmiyorum bazen kafam karışıyor. Mesela bugün hoca bana vites at dese gaz kapa debriyaji sık vites yükselt olayını asla yapamazdim herhalde kafam karıştı motoru kullanırken. Debriyaji ne zaman sikicam ne zaman birakicam kalkış dışında ne işime yarar vb. Hiç bir bilgim yok. Ne zamana oturur bunlar ? Okuduğunuz için teşekkürler. Direk sonu okuyanlara da teşekkürler
Reklamlar
-
Büyük ihtimal debriyajı sürekli sabit hızda bırakıyorsundur. Kavrama noktasına kadar bırakırsın kavrama noktasında motor toplayana kadar biraz beklersin. Kalan kısmı da hareket düzelince bırakırsın. Birinci viteste çok atılması veya yavaşlaması normal çünkü birinci viteste tork fazladır. O yüzden bir ile kalk sonra 2 ye at. Sınavı da ikinci viteste yap. Eğer 2. viteste de çok sarsıyorsa yarım debriyaj yaparak ilerle. Ne zamana oturur dersen de 1-2 saat daha çalışsan alışırsın.
-
Hocam aynen debriyaji dediğiniz gibi bırakıyorum. Şimdi yarın gittigim zaman kavrama noktasını nasıl kavrarim ? Diyelim buldum debriyaji kavrama noktasına getirirken gaz verecek miyiz ? Çünkü ben daha debriyaj tam sikiliyken gaz vermeye basliyorum sanırım hata burada.
-
Debriyaj tam sıkılırken gaz verirse motor hayvan gibi ses çıkarır. Eger araba kullanmis olsaydin demek istedigim olayi anlardin. ama sorun degil kardesim zaman her seyin ilaci. zamanla kavramayi ogrenirsin gazi ne kadar acman ne zaman debriyaji birakman gerektigini ogrenirsin merak etme. ŞİMDİ oncelikle dunu dene. Gazi hic elleme. vitesi 1 e al. Debriyaji o kadar yavaş birakmaya basla ki milim milim böyle. Ama gaz hiç verme. cunku hareket etmek icin illa gaz vermene gerek yoktur. Cok hafif debriyaji kaldir. Sakin birakma tamamen. kaldirmaya başladığında motorun hareketlendigini sesinin degistigini o kavrama noktasini hissedeceksin. harekete basladiginda gaz acmaya da baslayabilirsin. BI boyle dene bakalim
-
Bugünlerde bu moda oldu herkes konuyu açarken beni tanıyorsunuzdur.Yada beni bilen bilir diye başlıyor.Hakikaten tanınmış kişileri tenzil ediyorum tabiki
-
Hatan debriyajin boslugunu almamak ve dolayisyla kavrama noktasini bilmemen. Yapman gereken once debriyajin teknik acidan ne oldugunu ogrenmek. ben kisaca yazayim sen detaylica daha sonra arastir, debriyaj motorun gucunu sanzumana aktarma sirasindaki enerjiyi kesmeye - kademeli olarak aktarmaya yarayan bir tur fren sistemidir.
Pratige su sekilde basla, ilk 5 dakika hicbir sekilde gaz koluna dokunma. Sol elinle debriyaji milim milim birakirken motor sesini dinle, motor sesinin degisip devirin dustugu nokta senin kavrama noktandir. Hala gaz koluna dokunmuyorsun ve elini debriyajdan yavas yavas cekmeye devam et, ta ki motor stop edene kadar. Bunu 5 dk uygula ve artik debriyajinda ne kadar bosluk oldugunu, hangi noktada kavramaya basladigini iyice ogren (yanlis anlasilmasin motoru 5 dk biyinca surekli olarak stop ettirmeyeceksin, 1-2 defa stop ettir stop ettigi yeri ogren, 5 dk boyunca kavrama noktasina kadar getir sonra debriyaji tam sik).
Sira geldi gaz koluna. Motor bostayken ve normal surus pozisyonunda gaz konunu sonuna kadar ac, gaz kolunu ne kadar cevirebildigini ogren, yarim gaz-tam gaz-ceyrek gaz vermek icin elini ne kadar bukmen gerektigini iyice ogren.
Artik motoru kaldirmaya baslayacagiz. Debriyajin boslugunun ne kadar oldugunu ogrendin. Artik debriyajin boslugunu alip kavrama noktasina kadar hic gaz vermeyeceksin, boslugunu alip kavrama noktasina geldiginde sabit cevrek gaz ver ve sag elin ceyrek gazda sabit kalsin, sol elinle debriyaji yavasca birak, zaten kavrama noktasinda oldugun icin motor bagirmaya firsati kalmadan hareket edecek. Debriyaji tam birak, biraz hareket et, debriyaji tam sik ve dur, sonra tekrar kaldir ve bunu 5 dk boyunca surekli tekrarla. Bazen ceyrek gaz yetmeyebilir, bu durumda gazi biraz daha ac ve ayni sirayla islemleri uygula
-
cxe adlı üyeden alıntı
Hatan debriyajin boslugunu almamak ve dolayisyla kavrama noktasini bilmemen. Yapman gereken once debriyajin teknik acidan ne oldugunu ogrenmek. ben kisaca yazayim sen detaylica daha sonra arastir, debriyaj motorun gucunu sanzumana aktarma sirasindaki enerjiyi kesmeye - kademeli olarak aktarmaya yarayan bir tur fren sistemidir.
Pratige su sekilde basla, ilk 5 dakika hicbir sekilde gaz koluna dokunma. Sol elinle debriyaji milim milim birakirken motor sesini dinle, motor sesinin degisip devirin dustugu nokta senin kavrama noktandir. Hala gaz koluna dokunmuyorsun ve elini debriyajdan yavas yavas cekmeye devam et, ta ki motor stop edene kadar. Bunu 5 dk uygula ve artik debriyajinda ne kadar bosluk oldugunu, hangi noktada kavramaya basladigini iyice ogren (yanlis anlasilmasin motoru 5 dk biyinca surekli olarak stop ettirmeyeceksin, 1-2 defa stop ettir stop ettigi yeri ogren, 5 dk boyunca kavrama noktasina kadar getir sonra debriyaji tam sik).
Sira geldi gaz koluna. Motor bostayken ve normal surus pozisyonunda gaz konunu sonuna kadar ac, gaz kolunu ne kadar cevirebildigini ogren, yarim gaz-tam gaz-ceyrek gaz vermek icin elini ne kadar bukmen gerektigini iyice ogren.
Artik motoru kaldirmaya baslayacagiz. Debriyajin boslugunun ne kadar oldugunu ogrendin. Artik debriyajin boslugunu alip kavrama noktasina kadar hic gaz vermeyeceksin, boslugunu alip kavrama noktasina geldiginde sabit cevrek gaz ver ve sag elin ceyrek gazda sabit kalsin, sol elinle debriyaji yavasca birak, zaten kavrama noktasinda oldugun icin motor bagirmaya firsati kalmadan hareket edecek. Debriyaji tam birak, biraz hareket et, debriyaji tam sik ve dur, sonra tekrar kaldir ve bunu 5 dk boyunca surekli tekrarla. Bazen ceyrek gaz yetmeyebilir, bu durumda gazi biraz daha ac ve ayni sirayla islemleri uygula
Güzel bir anlatim olmuş
-
-
Yardımcı olmaya çalışanlara teşekkür ederim. Bugün işi biraz cozdum gibi , ilk başta kadınla çocuğunu eziyordum az kalsın , sert kalktığım için :D sınav ve eğitim okul bahçesinde olduğu için tam okul çıkışının sonuna geldik. Bende dünden aklımda kalan kötü dusuncelerle bindim motora , sert kaldırdım ve kadınla çocuğu tam önüme geçti o sırada. İyi panik yapip kitlenmedim orda. Direk debriyaji sıkıp gazi kestim ön fren bastım öyle kurtardim. Bugün ilk oturmamda baya bi stop ettirdim , baya bi sert kalktim.30-40 dakikadan sonra güzel kalkmaya başladım. 10 tur attım her turda motoru 2 kez durdurup kaldırdım ve hiç birinde stop ettirmedim. Ben şöyle kaldırıyorum : sol bacak yerde , sağ bacak arka frende. Debriyaji sıkıyorum hafif hafif bırakıyorum ve motorun devrinin dustugunu duyduğum zaman orda debriyaji sabit tutup hafif gaz vererek kalkiyorum. Bugun hiç hafif kalkış yapamadim 1 saate yakin çalışmama rağmen. Yinede stop ettirmiyorum artık :D tek korkum bugün sonlara doğru cozdum eyvallah ama bir daha ki ders cuma , cumaya kadar o kavrama noktasını unuturum diye korkuyorum. Bir ara 10 dakika boyunca motoru kaldiramamistim ) hocanın gözünde ki çaresizliği tarif edemem. Tek sıkıntım bu. Motor kalktıktan sonra sıkıntım yok o mondialin dandik lastiginin verdigi korku olsa bile yerdeki çizgilerden yararlanarak zig zak çizerken motoru öyle güzel kontrol edip yatırdim ki hoca bile alkisladi uzaktan :D cuma günü ikinci vitese aticam inşallah. Birinci vitese iyi alismistim yav , gazi kesiyorsun direk kendi fren yapıp rolentide 10 la tıpış tıpış gidiyor :D bir ara gazı çok açtım , gazi kestim motor freni işlemedi sanırım hızlı olduğum için. Okul bahçesi olduğu için de dar biraz alan , elim ayağıma dolaştı o motor kendi kendine durmayinca ) ön freni limon sıkar gibi sıktım allahtan iyi tuttu ön fren yoksa banka girmiştim ) ilk tecrübelerim bunlar daha 2-2.5 saat oturmusumdur motora. Önerilerinize hala açığım. Eğitim sırasında ki videoyu koyucam youtubeye , yıllar sonra izleyip vay be demek için .
https://youtu.be/QXOZWjqbQII
-
o zaman sana başka bir yöntem söyleyeyim. bu bir ilk. kimse denememiştir garanti verebilirim. rolanti vidasını sıkın, motor 3 ile 4 bin arası çalışacak şekilde rolanti yükseltin.
böylece motoru kaldırmak için gaz vermenize gerek kalmaz :D sadece debriyajı yavaş bırakmayı öğrenirsiniz ciddiyim bu konuda.
debriyajı yavaş bırakarak motoru kaldırabilirsin böylece.
alıştıktan sonra gaz verme işini geri devir alabilirsin rolanti vidasını eski haline getirerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)