Honda, Yamaha, Motto Akademi, ART Motoakademi*, ADARAT ve benzeri yerlerden birinden alınacak gerçek bir eğitim ile başlamak, eğitimsiz başlamaktan veya sadece ehliyet kursunun dandik eğitimi ile başlamaktan iyidir.
* Yazarın seçimi.
Eğitim alınmayacaksa AEA’ın başlangıç motoru videosunda önerdiği minik scooter, diğer tüm tercihlerden iyidir.
Hafif motor, ağır motordan iyidir.
50 beygiri aşmayan az güçlü motor, çok güçlü motordan iyidir.
Büyük şehirlerin hızlı akan çevre yollarında veya şehirlerarası yollarda 250 cc motor, 125 cc motordan iyidir.
Sadece şehir içinde, ilerlemeyen sıkışık trafikte kullanılacaksa 125 cc motor veya scooter, daha büyük motorlardan iyidir.
Çıplak motor, spor motorlardan ve cruiserlardan iyidir.
1 veya 2 silindir, 3 ve 4 silindirden iyidir.
Dik oturulan motor, domalarak sürülen motorlardan ve ayakları, kolları öne uzatıp açarak kullanılan motorlardan iyidir.
Tek veya iki ayak tabanı yere basacak şekilde bir sele yüksekliği, sadece tek parmak ucunun basılabildiği sele yüksekliğinden iyidir.
ABS’li motor, ABS’siz motordan iyidir.
Avrupa ve Japon motorları, Hint ve Çinli motorlardan iyidir.
Koruma demiri veya takozu olan motor, koruma demiri olmayan motordan iyidir.
Ekipmanı güvenlik ve konfor ölçütlerine göre seçmek, motora göre seçmekten iyidir.
Ben bugün başlıyor olsam şu sırayla giderim.
1. Yamaha veya Honda veya eski Honda eğitmenlerinden GS1 (Opsiyonel, olmasa da olabilir.)
2. En ucuz kurstan ehliyet.
3. 200/250 cc ABS’li çıplak bir motor.
4. Çizme dahil tam ekipman.
5. ART’tan kendi motorumla başlangıç eğitimi.
6. (Arayı hiç soğutmadan eğitimin ertesi gününden başlamak üzere) 2000 km bilinçli pratik.
7. ART Paket eğitimi.
8. Bilinçli pratiğe devam.