Mevcut Yollara Sonradan eklenen şeritler , iptal edilen emniyet şeritleri (İstanbul)
Reklamlar
-
Bu çalışmaların çok çalakalem , kaza riskleri vb analiz edilmeden yapıldığını düşünen tek ben miyim merak ettim.
Sürekli güzergahlarımdan bir kaç örnek İstoç önünde yeni köprü bağlantı yolları için emniyet şeridi iptal edildi , öncelikle burada en sağdan gelenlerin Başakşehir istikametine dönerken bir soldan gelen şeride geçmeleri gerekiyor risk bir , Başakşehir dönüşünde viraj(kurb) içinde aynı viraja göre giderseniz karşınıza bariyer çıkıyor , virajın ortasına doğru yeni yarıçapa göre konumlanmanız gerekiyor(risk 2) sonrasında bu virajın bitişinde tekrar bağlanan yol var burası da çok keyifli değil.
Yolun devamında da yine absürt değişimler yaptılar ama ana nokta burası yoksa Organize Sanayi bölgesinden Başakşehir birinci etap'a giderken yeni yaptıkları güzergahta dar bir mecburi u dönüşü var tek yön ama bu virajın tam ortasında bir dönerci var ve buradan kısa yoldan gidenler genelde çok.İlk yapıldığı gün cam kırıkları gördüm , devamında en azından diğer kısımdan dönecekler için yere sabitli plastik engeller konulmuştu.
Bütün bunlar kaza olmadan görülse , yollar açılmadan önce veya açıldığında bir test sürüşü yapılsa sorunlar yerinde gözlemlense diyeceğimde çok şey mi istiyorum.Bir de bu yolları kullanan arkadaşlar var ise sorun bende mi acaba kuşkulanmaya başladımda.
Reklamlar
-
Oralar çok değişiyor ben bir türlü çözemedim, sürekli bir yeri biyere bağlayıp degistiriyorlar. Aynı şekilde diğer suruculerde nereye gideceğini bilmiyor herkes tereddüt içinde.
Zamanla oturur inşallah.
-
Ulkemizde bir cok isin bir standarti ne yazik ki yok. Meslek sahiplerine, meslek odalarinin gunumuzde cogu iste hicbir soz hakki yok. Birakin meslek sahiplerini, bu isler uzerine okuyan, okutan, calisan ve hergun yeni arastirmalarda bulunan degerli universitelerimizdeki hocalarimizin sozleri, bilirkisilikleri bile devlet tarafindan yoksayilmakta bir cok iste. Egitim ve egitmene deger verilmedikce de duzelmeyecek sanirim.
-
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Oralar çok değişiyor ben bir türlü çözemedim, sürekli bir yeri biyere bağlayıp degistiriyorlar. Aynı şekilde diğer suruculerde nereye gideceğini bilmiyor herkes tereddüt içinde.
Zamanla oturur inşallah.
Hocam mesele sadece değişmesi değil düşünülmeden çala kalem değişmesi ,oradan ilerleyelim ilerde Mall of İstanbul (İstanbul'un mall'ı)için bir alt geçit yapıldı yakında masko sitesi var onların yolu uzadı sabah gelirken sürekli ters yönden dönüş yapanlar oluyor önlem yok , adamlar için bir çözüm yok.
Örnek verdiğim viraj yarıçapı zaten apayrı bir olay , virajın başında ki yarıçapa göre dönüş yaparsan bariyere giriyorsun doğrudan.Sonra niye bu kadar kaza oluyor , bütün bu şartlarda bence İstanbul'da yine çok az kaza oluyor.
-
Günün bilançosu :
Başakşehir birinci etap'a giderken yeni yaptıkları güzergahta dar bir mecburi u dönüşü var tek yön ama bu virajın tam ortasında bir dönerci var ve buradan kısa yoldan gidenler genelde çok.İlk yapıldığı gün cam kırıkları gördüm , devamında en azından diğer kısımdan dönecekler için yere sabitli plastik engeller konulmuştu.
Bugün yukarıda bahsettiğim u dönüşüne giderken ki kısımda sağdakilerin bir kısmının sola , soldakilerin bir kısmının sağa geçtiği yere yakın bonus olarakta sağ taraftanda bir yol katılımı var bir Nissan Micraya Tır çarpmıştı baktım yaralı yok 6-7 kişi tartışıyor devam ettim , u dönüşünün tam ortasında dönerciden çıkan müşterilerden birisi ters yöne giriyordu korna ile uyardım , u dönüşünün son kısmında daha önce cam kırıkları gördüğüm yerde yeni cam kırıkları vardı gündüz bir kaza daha olmuştu görünüşe bakılırsa , bu yeni yollar ekonomiye epey hareket sağlayacak anlaşılan.Google uydu görüntüleri yenilenince yolun görüntüsünü buraya atacağım.
-
Mall of istanbulun önünden sola dönüp masko yoluna girerkende çapraz ateş oluyoruz her seferinde.. Ben soldan gelip sağa giricem derken arkadan bağlanan yoldan gelip sola (gişeler istikametine) gidecek araçlarla sıkışıyoruz. Ayrıca yolun devamında Tema istanbula gitmek için sola dönünce yine sağdan gelenler ile burun buruna geliyoruz. Şu tema istanbul yolunda başıma bir iş gelmeden yakınlarımın oradan taşınması çok iyi oldu.
Bu saçmalık sadece oralarda yok, Gölcükten karamürsele kadar emniyet şeridi yok.. Adım başı trafik ışığı, sürekli trafik.. Bi ambulans yada itfaye gelse mümkün değil yol açılmaz..
izmit kandıra sapağı shell istasyonun karşısındaki köprülü kavşağa ne demeli? Yağmur yağdığında alt taraftaki yaya yürüme yollarının kenarında su doluyor ve insan düşse boğulur. Şimdi hiç mi mühendis yok bu memlekette? kim hesaplıyor bu işleri?
-
Amerika'da otoyollarin iki tarafinda da uzerinden lastik gecince hem ses cikarip hem de direksiyonu titreten tirtir'lar var. Ola ki dalginlikla yolun disina cikacak olursaniz uyarsin diye, ki bir kere kazadan kurtardi beni.
Bir keresinde otoyolda gidiyorken birden bire arka arkaya bir suru turuncu uyari. Nedir diye merak ettim. "Dikkat! Yolun bu noktadan sonraki bilmemkac km'lik bolumunde bu uyarici tirtir'lar bulunmamaktadir" diye bir yazi.
Guler misin aglar misin? Aklima Izmit yolunda otoyolun bir seridini isaretsiz ikazsiz bitirip oylece biraktiklari icin olen abimin arkadasi geldi... Yazik.
Hele bu saatten sonra hiiic kamu hizmeti beklemeyin. Cok daha hayati ve onemli seyler var sirada...
-
O değilde tem emniyet şeridi yukarda yol aşağıda kalıyor. Yoldan emniyete geçerken denge bozuyor. Dikkat etmek lazım.
-
Yolumun zorluk derecesi (Level) sürekli artıyor , 2-3 gün önce gece her zamanki yolumda giderken Süleyman Demirel bulvarında birden havalandım , yeni bir hız tümseği yapmışlar bu kısımda ki sokak lambaları uzun süredir yanmıyor (6 kere şikayet ettim o da ayrı hikaye ) , havada iken istemsiz olarak o.....
çocukları dediğimi hatırlıyorum kastım yoktu :D
Neyse bir gün sonra tümseklerin üzerine beyaz şeritler çektilerde biraz görünür oldu.
Yetkililere buradan teşekkür ediyorum ölmezsem motor sürüşümde epey bir gelişme olacak.
-
10 Aralık 2016, 17:28
#10
Konuyu görmüşken yazmak istedim
Yol yapım çalışmaların uyarıcı gereçler asfalta koyuluyor.
Çok az çalışmalarda ışıklı yanıp sönen uyaranlardan kullanılıyor maalesef.
Şimdi yolda belli bir hızla gidiliyor zaten,asfalttaki uyaranlar bazen kamyon tır çimento araçları gibi büyük araçlardan görülmeyebiliyor.
O büyük araçlar sollanırken, sollama şeridinde iken önüne kırabiliyor.
Göz mesafesine uygun farklı uyaranlar( sadece asfalta koyulanlar hariç dikkat çekici,her aracın görüşüne açık) geliştirilmeli.
Bu çalışmaları yapanlarda eğitimli olmalı ve defalarca yol kontrol edilerek çalışma trafiği tehlikeye sokuyormu diye denenmeli.
-
10 Aralık 2016, 19:11
#11
ikazı mikazı boşverin adamlar yol ortasına içi beton dolu kova koyuyorlar, sisli havada kovayı zor sıyırdım yandan ve motorun yan grenajı çatlamıştı o gün.
o derece sisli bir hava, yol hafif nemli ve aşırı kaygan, hızım 50 km civarı ama görüş mesafesi 20 metre var yada yok yani çok düşük ve her zamanki bildiğim boş yol. insanların ve hayvanların olmadığı bir yol ama iski çalışma yapmış ve üstünden geçmesinler diye kapağa kova koyup içine beton dökmüşler uçmasın diye.
kovayı görünce aklıma direk titanik filmi geldi, buz dağı gibi çıktı karşıma. onu gördüğümde artık çok geçti ve ümitsizce direksiyonu tam iskele yaptım. yani mümkün olduğu kadar, aslında tam iskele yapsam teker kayar ve düşerdim. bilinçli olarak direksiyonu çok az çevirdim.
ve buz dağına gittikçe yaklaşıyordum ama istikamet buzdağını gösteriyordu yinede. artık nefesimi tuttum ve çarpıcaaaaazzzz derken "çatırrrttt" diye bir ses geldi. aynı titaniğe olduğu gibi bende buz dağını sıyırarak geçtim, sağ grenaj çatlamış ve rüzgar alıyordu....
işte bende kovaya yandan deydirdim kısacası yolun ortasında içi beton dolu bir kova olacağı aklıma gelecek en son şeydi ama oldu. yinede sıyırdım ve bunu kaza saymıyorum.
2014 ağustor ayında başlayan motorculuğum henüz vukuatsiz devam ediyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)