150cc'lik motorların dyno testleri (gerçek beygir güçleri)
Reklamlar
-
06 Ağustos 2016, 19:00
#1
Merhaba arkadaşlar,
Bu videoda bazı 150cc'lik motorların dyno testleri var yani motorların gerçek beygir güçleri ölçülüyor.
https://www.youtube.com/watch?v=Mh9lZZvbi8M
Videoyu tam ekran yapınca dyno ekranındaki değerler okunabiliyor. Misal 150cc'lik Yamaha 10.77 beygir.
Aman Pulsar'cılar bu videoyu görmesin
Reklamlar
-
06 Ağustos 2016, 19:47
#2
pulsarın hangi modili var kaç hp çıkmış, okuyabiliyorsan sonuçları yazabilirsin ben video dan bişey anlamadım
-
06 Ağustos 2016, 21:00
#3
Markalar satış yaparken kranktaki gücü yazıyorlar da ondan
-
11 Ağustos 2016, 14:57
#4
Derbi STX, Aprilia STX 2:36 10.1-10.2 civarı.
Bajaj Discover 150ST 04:17 Gerçek beygir gücü (azami) 10.77 Gerçek torku (azami) 7.44fit/libre = 10.09 Nevton.metre
-
13 Ağustos 2016, 10:48
#5
Halbuki web sitesindeki değerler de şu şekilde:
http://www.bajaj.com.tr/turkce/model...f/genel-bakis/
http://www.bajaj.com.tr/turkce/model...s/genel-bakis/
13 Beygir, 14Beygir...
Geçende bir konu vardı kataloglarda yazan beygir güçleriyle ilgili...
-
13 Ağustos 2016, 11:35
#6
Kime göre gerçek neye göre gerçek?
-
13 Ağustos 2016, 12:11
#7
Dinamometrelerin kalibrasyon sorunları meşhurdur, ölçüm cihazlarından gelen hatalar cihazdaki ölçüm aletlerinin hassasiyetine göre de değişir. Önce bir kalibrasyon belgesi görmek lazım, malı alıp ölçmekle olmuyor, araç modifiyesinde bu ölçümlerdeki tutarsızlıklar efsanedir
-
13 Ağustos 2016, 12:19
#8
İşin özü, yukarıda bir arkadaş daha değinmiş... Fabrika verileri krank çıkış gücünü verir, yani tekerdeki güç çok daha farklı olabilir. Özellikle kalite disiplininden uzak markalarda aktarma kayıpları ciddi boyutlara varır. Bunu en aza indiren firma, başarılı firmadır. Mesela otomobillerde Ford, BMW bu konuda başarılıdır. VAG grubu araçlarına istedikleri paraya göre en az verimi veren araçlara sahiptir. Önce motor yaparsın, sonra aktarma en son da kaliteli tutunma ve verimli aktarım için kaliteli süspansiyon sistemi takarsın. Üzerine birde kaliteli yol-lastik kombinasyonunu yakalarsan ballı kaymak...
@polo34'ün de yazdığı gibi Türkiye'de verimli ölçüm yapan dinamometre sayısı bir elin parmaklarını geçmez ki onların bile sık sık makul olmak kaydıyla yanıldığına şahit oluyoruz. Bu sebeple videodaki gibi aynı dinamoda karşılaştırmalı testler başarılıdır...
-
13 Ağustos 2016, 14:05
#9
-
25 Ağustos 2016, 19:09
#10
Dinamometre ölçümlerinde teknik tablolardaki rakamların çıkacağını mı sanıyordunuz ? Çok sürpriz olmuş sanki...
-
26 Ağustos 2016, 13:35
#11
Öyle deme pulsar'cılar çok kızmışlardır.
Şimdi Pulsar'cılar gelsin "Ne 10 beygiri onn-yedii beygirr!" derler.
-
Video da pulsar yok Discover var. O degil 150cc hemen hemen çoğu ayni güçte
.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)