Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150cc'lik motorların dyno testleri (gerçek beygir güçleri)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Merhaba arkadaşlar,

    Bu videoda bazı 150cc'lik motorların dyno testleri var yani motorların gerçek beygir güçleri ölçülüyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=Mh9lZZvbi8M
    https://www.youtube.com/watch?v=Mh9lZZvbi8M" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Videoyu tam ekran yapınca dyno ekranındaki değerler okunabiliyor. Misal 150cc'lik Yamaha 10.77 beygir.

    Aman Pulsar'cılar bu videoyu görmesin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    pulsarın hangi modili var kaç hp çıkmış, okuyabiliyorsan sonuçları yazabilirsin ben video dan bişey anlamadım

  3. #3
    egemen0zturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Markalar satış yaparken kranktaki gücü yazıyorlar da ondan

  4. #4
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Derbi STX, Aprilia STX 2:36 10.1-10.2 civarı.

    Bajaj Discover 150ST 04:17 Gerçek beygir gücü (azami) 10.77 Gerçek torku (azami) 7.44fit/libre = 10.09 Nevton.metre

  5. #5
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Halbuki web sitesindeki değerler de şu şekilde:

    http://www.bajaj.com.tr/turkce/model...f/genel-bakis/

    http://www.bajaj.com.tr/turkce/model...s/genel-bakis/

    13 Beygir, 14Beygir...

    Geçende bir konu vardı kataloglarda yazan beygir güçleriyle ilgili...

  6. #6
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Kime göre gerçek neye göre gerçek?

  7. #7
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Dinamometrelerin kalibrasyon sorunları meşhurdur, ölçüm cihazlarından gelen hatalar cihazdaki ölçüm aletlerinin hassasiyetine göre de değişir. Önce bir kalibrasyon belgesi görmek lazım, malı alıp ölçmekle olmuyor, araç modifiyesinde bu ölçümlerdeki tutarsızlıklar efsanedir

  8. #8
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    İşin özü, yukarıda bir arkadaş daha değinmiş... Fabrika verileri krank çıkış gücünü verir, yani tekerdeki güç çok daha farklı olabilir. Özellikle kalite disiplininden uzak markalarda aktarma kayıpları ciddi boyutlara varır. Bunu en aza indiren firma, başarılı firmadır. Mesela otomobillerde Ford, BMW bu konuda başarılıdır. VAG grubu araçlarına istedikleri paraya göre en az verimi veren araçlara sahiptir. Önce motor yaparsın, sonra aktarma en son da kaliteli tutunma ve verimli aktarım için kaliteli süspansiyon sistemi takarsın. Üzerine birde kaliteli yol-lastik kombinasyonunu yakalarsan ballı kaymak...

    @polo34'ün de yazdığı gibi Türkiye'de verimli ölçüm yapan dinamometre sayısı bir elin parmaklarını geçmez ki onların bile sık sık makul olmak kaydıyla yanıldığına şahit oluyoruz. Bu sebeple videodaki gibi aynı dinamoda karşılaştırmalı testler başarılıdır...

  9. #9
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Açıkçası ben firmaların iddialarına güvenmiyorum. Dyno'da kalibrasyon sorunu olabilir ama düşük güçlü motorlardan bahsettiğimiz için sapma da küçük olacaktır.

    Örneğin %5 hata yapsa 100BG'i 95BG ölçer. Aynı hata oranı bunda olsa 1BG bile fark yaratmıyor %15,20,30 hata yapıyorsa da...

    Neyse Pulsar'cılar gelince ortam şenlenir

    https://youtu.be/KXcLdRvHQ6c?t=12m15s(12:15'i açın)
    https://www.youtube.com/watch?v=KXcLdRvHQ6c" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Geçen sefer beygirden kavga çıkmıştı, 18 dedik "18 olamaz, 23 beygir"...

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Dinamometre ölçümlerinde teknik tablolardaki rakamların çıkacağını mı sanıyordunuz ? Çok sürpriz olmuş sanki...

  11. #11
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Öyle deme pulsar'cılar çok kızmışlardır.

    Şimdi Pulsar'cılar gelsin "Ne 10 beygiri onn-yedii beygirr!" derler.

  12. #12
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Video da pulsar yok Discover var. O degil 150cc hemen hemen çoğu ayni güçte
    .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)