Küçük cc İzmir-Ayvalık Gezisi
Reklamlar
-
Merhabalar,
Acemi bir motorcu olarak haftasonu İzmir-Ayvalık turu yaptım. Detayları ve resimler aşağıdadır.
Motorum:
2016 Trafiğe çıkışlı, 2015 Model 1200km'de Yamaha Crypton 110cc Tek Silindir 5,8KW 4vites(yarıotomatik) Hava Soğutmalı Cub
Sürücü&Artçı&Eşya:
Ben 85kg, nişanlım 55kg, arka çantademirine bağladığım sırt çantası 4kg (katalog'ta max 3kg), ön boşluğa bağladığım küçük çanta 2kg
Çantaları toplam 5 adet ahtapotla bağladım. Arkadakinde genel eşyalar, öndekine matara ve cüzdan gibi eşyalar vardı.
Ekipman:
Sürücü ve Artçı olarak Kask (Shoei&LS2), bel koruma, eldiven(korumasız) ve fosforlu yelek.
Sele:
Sele çok popo ağrıttığı için yada acemi motorcu olarak ben dayanamadığım için, iki adet (bir öne bir arkaya) koltuk kırlenti üzerine iki kat deniz havlusu koyup kask bağlamak için kullanılan file ahtapotlarla seleye sabitledim. Baya yumuşacık ve konforlu oldu.
Rota:
İzmir/Karşıyaka - Yenişakran - Çandarlı - Dikili - Salihleraltı - Sarımsaklı - Ayvalık
Molalar:
Yenişakran'da kahvaltı (20dk) - Çandarlı'da çay molası (15dk) - Dikili'de su molası (10dk) - Salihleraltı'nda su molası (10dk)
Ortalama Hız:
70-80km/s aralığında devam ettim. Motorumu zorlamamak için rampa çıkışlarında 50km/s hıza kadar indim.
Tarih:
16-Temmuz-2016 Cumartesi sabahı 07:30 sularında İzmir/Karşıyak'dan hareket
16-Temmuz-2016 Cumartesi öğlen 12:00 sularında Ayvalık'taki otel'e varış
17-Temmuz-2016 Pazar öğlen 13:00 sularında Ayvalık'taki otel'den hareket
17-Temmuz-2016 Pazar öğlen 17:00 sularında İzmir/Karşıyaka'ya varış
Not:
Forumda tecrübeli arkadaşların turlarını inceliyor, özeniyordum. Motosikletim ve benim tecrübem de ciddi anlamda sınırlıydı. Tereddütlerim çoktu ancak benim için uzun olacak bir tur da yapmak çok istiyordum ve iyi ki yapmışım.
Yordu ama çok yormadı. Gece 01:00'e kadar Ayvalık'ta gezip eğlenmeye devam edip ertesi gün 09:00'da kalkabildim. Titreşim vardı ancak daha önce okuduğum kadar değildi.
Belki düşük hızlarla gittiğim içindir ama yolda ciddi bir tehlike yaşamadım. Aliağa'dan Çandarlı ayrımına kadar çok kamyon ve tanker vardı. Sıkıştıran olmadı, rüzgarından etkileyen olmadı. Ya uygun olduklarında ben solladım yada (çoğunlukla) onlar, sıkıştırmadan solladılar. Yolun müsaitlik durumuna göre bir iki kez kendi isteğimle emniyet şeridine girerek yol verdim.
Küçük cc ile (Cub ile) uzun yol gidilir mi konusunu çok araştırmış ancak net bir fikir edinememiştim. Artık bir fikrim var eğer motor sorunsuz çalışıyor ve bakımları tam ise günlük artçılı 200km, yalnız 250km gidilir. Motoru çok sıkıştırmadan ve ufak molalarla problemsiz gidilir. Önerim 50km'de bir 10-15dk moladır. Bu fikir ve gözlemler tamamen bana göredir ve herkes için aynı olmak zorunda değildir. Hem motor için, hem sürücü için hem de yolcu için iyi oluyor.
Ekipman olarak güvenliğim düşüktü, yola çıkacak arkadaşlara önerim daha güvenlikli çıkmaları. (mont, pantolon, korumalı eldiven ve korumalı ayakkabı)
Çin malı markaların motorlarının forumlarda çok kötülendiğini görüyorum ancak benim çok bir fikrim olmadığı için o konuda bir şey yazmıyorum.
Güneş kremi kullandık, iyiki de kullanmışız. İyi bronzlaştık.
Özetle: Gerekli sabır, vakit, istek ve özveri ile küçük cc ile uzun sayılabilecek yollar yapılabilir. İstekli olup çekinen arkadaşlara tavsiye ederim.
Reklamlar
-
hocam havlunun üstünde mi gittiniz
-
Giderken benim için bir artçım için bir adet olmak üzere toplam iki adet kırlent'i ahtapot file ile tutturarak gittim.
Dönerken kırlentlerin üzerine iki kat plaj havlusu koyup ahtapot file ile tutturarak üzerinde geldim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler