Herkese merhaba benim bujilerle ilgili bir sorum olacaktı her buji her motora olurmu? ve ben motoruma kuba cg100 klasik ngk iridium buji takmak istiyorum en uygun nereden alabilirim ve motoruma uyarmı?
Herkese merhaba benim bujilerle ilgili bir sorum olacaktı her buji her motora olurmu? ve ben motoruma kuba cg100 klasik ngk iridium buji takmak istiyorum en uygun nereden alabilirim ve motoruma uyarmı?
İridium buji takılır takılmasına da gerek yok bence. Normal bir ngk buji yeterli olacaktır.
Yanılmıyorsam iridyum bujilerin tepki süresi çok daha kısa olduğu için bazı motorlarda vuruntuya yol açabiliyordu.
bide bu iridium bujileri ilk marşta daha kolay çalıştırıyormuş doğrumudur
İridyum buji daha fazla güç çeker elektrik aksamından. Elektrik aksamın yetersiz kalırsa canıva okursun motorun veya bujilerin veya elektrik aksamının.
normal ngk buji mi takayım yani motora
Olması gereken numarayı takacaksınız, ngk veya diğerleri bilindik kaliteli buji imalıtçılarıdır piyasada yan sanayi kopya yapan markalarda mevcut, iridyum buji fazla elektrik falan filan çekmez yük kere yazıldı bunlar forumda, sadece daha geç aşınır eskir,ömrü uzundur, yanma olarak atlama yapmadan noktasal kıvılcım geçişi sağlar, normal buji 10 tl ise iridyum olanı 25 30 tl dir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------
Yazdıklarınız yanlış bilgi, buji ile yazılmış diğer başlıkları araştırınız veya bujinin ne olduğunu araştırın, sonra iridyum neymiş onu araştırın veya bir bilene sorun...
Aprilia RS 250 GP Nº1
Söylemim yanlış olabilir, kıvılcımla ilgiliydi kast etmek istediğim şey. http://www.basgaza.com/ultrasonic-bu...nuID-9466.aspx
Daha az saldırgan yorumlar yapabilirseniz, korkmadan yazı yazılabilir belki foruma?
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
Yarım yamalak bildiği açıkça belli olan bir başkasının yarımbuçuk cümlesini tarihi bir gerçekmiş gibi algılayıp bilirmiş havası takınarak insanlara yalan yanlış bilgiler verenlerin gerçekten de korkması ve kimseye cevap yazmaması vatana millete hayırlı olacaktır. Onlar haricinde hiç kimsenin korkmasına gerek yok.
Yarım hoca dinden,yarım doktor candan edermiş....
ben 170cc de kullanıyorum iridyum buji buji başlığını da değiştirdim soğuk motor sabahları tek marşta alıyor vuruntu bende yapmadı gaz tepkisinin arttığını hissedebiliyorum ama çok fazla değil motosiklet 200 cc olmuyor yani ben ngk takmadım 20 tl ye başka marka aldım sadece yakıt etkileniyormu bakmadım bir dahaki opet ziyaretimde onuda deneyeceğim. ama 100cc motorda çok etki yapacağını sanmıyorum canı belli zaten tek artısı tek marş çalışması olacaktır.
sadece söylem yanlış hemen eli sopalıların ortaya çıkmasına da ayar oluyom da neyseSöylemim yanlış olabilir, kıvılcımla ilgiliydi kast etmek istediğim şey. http://www.basgaza.com/ultrasonic-bu...nuID-9466.aspx
Daha az saldırgan yorumlar yapabilirseniz, korkmadan yazı yazılabilir belki foruma?
iridyum buji diğer bujilere göre daha iletken olduğundan daha iyi patlama yapıyor bu yüzden çift silindir ve üzeri motosikletlerde performans açısından çok etkili oluyor. bizim gibi tek silindir motoru olan garibanlar birşey olur belki sanıp takıyor ama avuntu işte maksat para harcamak olsun
ben zaten sürat için değil sabah soğukken tek marş alması için istiyorum hem ileride 150 yada 200 cc yapma planım var onada küçük parçalardan yatırım olur
Başkan bende iridium diye tutturmuştum sonra normal yollu bir ngk buji alıp taktım emin ol eskiye göre canavar gibi
Benimde öyle olacak gibi hem aklımda soru işaretleri oluştu iridium ile ilgili çok güç çekmesi vesaire
dedikleri gibi iridyum şart değil iyi bir buji buji başlığı kış için idealdir kasmaya gerek yok
Yukarıda yazdığım ''noktasal kıvılcım geçişi'' ni anlamak için video;
https://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU
Ayrıca bu geçiş yüksek devirli-performanslı motorlarda ve lpg li motorlarda (araba) farkedilebilir.Doğru zamanda kıvılcım yapmayla alakalıdır ama çok fazla milisaniyede etkisini gösterir, birde diğer standart bujilere göre ömrü çok uzundur.
''İridyum, sembolü Ir, atom numarası 77 olan kimyasal element. Çok sert, kırılgan, gümüş beyazı platin ailesinden bir geçiş metali olan iridyum en yoğun ikinci elementtir ve 2000 °C gibi sıcaklıklarda bile korozyona karşı yüksek dayanıklılık gösterir.!!
Standart bujinin orta BAKIR elektrodunun ve TOPRAKLAMA elektrodun aşınması:
iridyumda bu süre uzundur...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Motorunuzun buji numarasıyla aynı numarada iridyum varsa alıp kullanabilirsiniz örnek: cr9es standart buji cr9eIX de iridyum buji olanıdır.ayrıca sadece iridyum buji yoktur platinyum, altın paladyum, iridyum platinyum gibi bujilerde vardır.Yarın öbürgünde başka alaşımda bujiler türetilirse hiç şaşırmam
Ayrıca yeni üretilen bujilerde iç kısmında direnç vardır radyo frekansı yaymasın parazit yapmasın diye bundada zamanla eskime aşınma olabilir.
Aprilia RS 250 GP Nº1
sanırsam o parazit yapmasın olayı elektronik sistemleri üst planda olan motorlar için geçerlidir (çekiş kontrol sistemi vb)
Hayır onla alakalı değil, normal olarak yüksek gerilimle çalıştığı için buji ateşlemesi kullanılan araca ve etraftaki radyo alıcılarına paraziti engellemesi için konuşmuştur, çok kısa örnek vereyim çocukken sokaktan anadol araba geçerdi, radyodan bujinin ateşleme sesini duyardım televizyonada etki ederdi, yani o ateşleme sistemi etrafa radyo frekansı enterferans yayıyor (enterferans başka radyo dalgaların birbirlerinin üzerine binmesi) arasıra metrobüstede duyuyorum hani içeride konuşan abla varya durakları söylüyor onun sesindede duyuyorum bazı metrobüslerde gaz verdikçe motor devirlendikçe ses arı vızıltısı gibi artar...Ses sisteme parazit bobini-filitre takılır bu sorun hallolur...
Eski siyah beyaz tv'lerin tunerlerinde filitre yoktu tabi oda ayrı birşey
Aprilia RS 250 GP Nº1
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)