Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bujiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Herkese merhaba benim bujilerle ilgili bir sorum olacaktı her buji her motora olurmu? ve ben motoruma kuba cg100 klasik ngk iridium buji takmak istiyorum en uygun nereden alabilirim ve motoruma uyarmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Iron&Road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Avantgarde 150 - Honey Badger
    İridium buji takılır takılmasına da gerek yok bence. Normal bir ngk buji yeterli olacaktır.

  3. #3
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Yanılmıyorsam iridyum bujilerin tepki süresi çok daha kısa olduğu için bazı motorlarda vuruntuya yol açabiliyordu.

  4. #4
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    bide bu iridium bujileri ilk marşta daha kolay çalıştırıyormuş doğrumudur

  5. #5
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    İridyum buji daha fazla güç çeker elektrik aksamından. Elektrik aksamın yetersiz kalırsa canıva okursun motorun veya bujilerin veya elektrik aksamının.
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  6. #6
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    normal ngk buji mi takayım yani motora

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal ngk buji mi takayım yani motora
    Olması gereken numarayı takacaksınız, ngk veya diğerleri bilindik kaliteli buji imalıtçılarıdır piyasada yan sanayi kopya yapan markalarda mevcut, iridyum buji fazla elektrik falan filan çekmez yük kere yazıldı bunlar forumda, sadece daha geç aşınır eskir,ömrü uzundur, yanma olarak atlama yapmadan noktasal kıvılcım geçişi sağlar, normal buji 10 tl ise iridyum olanı 25 30 tl dir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İridyum buji daha fazla güç çeker elektrik aksamından. Elektrik aksamın yetersiz kalırsa canıva okursun motorun veya bujilerin veya elektrik aksamının.
    Yazdıklarınız yanlış bilgi, buji ile yazılmış diğer başlıkları araştırınız veya bujinin ne olduğunu araştırın, sonra iridyum neymiş onu araştırın veya bir bilene sorun...
    etarhan ve fazil bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...iridyum bujilerin tepki süresi çok daha kısa olduğu için...
    Bujinin tepki süresi mi??? Bunları nereden okuyup öğreniyorsunuz arkadaşlar, kaynak gösterebilir misiniz? Yoksa komşunun motordan iyi anlayan oğlunun bir arkadaşı mı söylemişti?
    bassturbin bunu beğendi.

  9. #9
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujinin tepki süresi mi??? Bunları nereden okuyup öğreniyorsunuz arkadaşlar, kaynak gösterebilir misiniz? Yoksa komşunun motordan iyi anlayan oğlunun bir arkadaşı mı söylemişti?
    Söylemim yanlış olabilir, kıvılcımla ilgiliydi kast etmek istediğim şey. http://www.basgaza.com/ultrasonic-bu...nuID-9466.aspx

    Daha az saldırgan yorumlar yapabilirseniz, korkmadan yazı yazılabilir belki foruma?
    sezgingulmez ve mozgur bunu beğendiler.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha az saldırgan yorumlar yapabilirseniz, korkmadan yazı yazılabilir belki foruma?
    Yarım yamalak bildiği açıkça belli olan bir başkasının yarımbuçuk cümlesini tarihi bir gerçekmiş gibi algılayıp bilirmiş havası takınarak insanlara yalan yanlış bilgiler verenlerin gerçekten de korkması ve kimseye cevap yazmaması vatana millete hayırlı olacaktır. Onlar haricinde hiç kimsenin korkmasına gerek yok.
    solmyr bunu beğendi.

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yarım hoca dinden,yarım doktor candan edermiş....

  12. #12
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarım hoca dinden,yarım doktor candan edermiş....
    aman hocam motoru daha yeni aldık canından olmasın

  13. #13
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    ben 170cc de kullanıyorum iridyum buji buji başlığını da değiştirdim soğuk motor sabahları tek marşta alıyor vuruntu bende yapmadı gaz tepkisinin arttığını hissedebiliyorum ama çok fazla değil motosiklet 200 cc olmuyor yani ben ngk takmadım 20 tl ye başka marka aldım sadece yakıt etkileniyormu bakmadım bir dahaki opet ziyaretimde onuda deneyeceğim. ama 100cc motorda çok etki yapacağını sanmıyorum canı belli zaten tek artısı tek marş çalışması olacaktır.

    Söylemim yanlış olabilir, kıvılcımla ilgiliydi kast etmek istediğim şey. http://www.basgaza.com/ultrasonic-bu...nuID-9466.aspx

    Daha az saldırgan yorumlar yapabilirseniz, korkmadan yazı yazılabilir belki foruma?
    sadece söylem yanlış hemen eli sopalıların ortaya çıkmasına da ayar oluyom da neyse
    iridyum buji diğer bujilere göre daha iletken olduğundan daha iyi patlama yapıyor bu yüzden çift silindir ve üzeri motosikletlerde performans açısından çok etkili oluyor. bizim gibi tek silindir motoru olan garibanlar birşey olur belki sanıp takıyor ama avuntu işte maksat para harcamak olsun

  14. #14
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    ben zaten sürat için değil sabah soğukken tek marş alması için istiyorum hem ileride 150 yada 200 cc yapma planım var onada küçük parçalardan yatırım olur

  15. #15
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Başkan bende iridium diye tutturmuştum sonra normal yollu bir ngk buji alıp taktım emin ol eskiye göre canavar gibi

  16. #16
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Benimde öyle olacak gibi hem aklımda soru işaretleri oluştu iridium ile ilgili çok güç çekmesi vesaire

  17. #17
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    dedikleri gibi iridyum şart değil iyi bir buji buji başlığı kış için idealdir kasmaya gerek yok

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yukarıda yazdığım ''noktasal kıvılcım geçişi'' ni anlamak için video;

    https://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU

    Ayrıca bu geçiş yüksek devirli-performanslı motorlarda ve lpg li motorlarda (araba) farkedilebilir.Doğru zamanda kıvılcım yapmayla alakalıdır ama çok fazla milisaniyede etkisini gösterir, birde diğer standart bujilere göre ömrü çok uzundur.

    ''İridyum, sembolü Ir, atom numarası 77 olan kimyasal element. Çok sert, kırılgan, gümüş beyazı platin ailesinden bir geçiş metali olan iridyum en yoğun ikinci elementtir ve 2000 °C gibi sıcaklıklarda bile korozyona karşı yüksek dayanıklılık gösterir.!!

    Standart bujinin orta BAKIR elektrodunun ve TOPRAKLAMA elektrodun aşınması:



    iridyumda bu süre uzundur...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde öyle olacak gibi hem aklımda soru işaretleri oluştu iridium ile ilgili çok güç çekmesi vesaire
    Motorunuzun buji numarasıyla aynı numarada iridyum varsa alıp kullanabilirsiniz örnek: cr9es standart buji cr9eIX de iridyum buji olanıdır.ayrıca sadece iridyum buji yoktur platinyum, altın paladyum, iridyum platinyum gibi bujilerde vardır.Yarın öbürgünde başka alaşımda bujiler türetilirse hiç şaşırmam

    Ayrıca yeni üretilen bujilerde iç kısmında direnç vardır radyo frekansı yaymasın parazit yapmasın diye bundada zamanla eskime aşınma olabilir.
    sezgingulmez bunu beğendi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  19. #19
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    sanırsam o parazit yapmasın olayı elektronik sistemleri üst planda olan motorlar için geçerlidir (çekiş kontrol sistemi vb)

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırsam o parazit yapmasın olayı elektronik sistemleri üst planda olan motorlar için geçerlidir (çekiş kontrol sistemi vb)
    Hayır onla alakalı değil, normal olarak yüksek gerilimle çalıştığı için buji ateşlemesi kullanılan araca ve etraftaki radyo alıcılarına paraziti engellemesi için konuşmuştur, çok kısa örnek vereyim çocukken sokaktan anadol araba geçerdi, radyodan bujinin ateşleme sesini duyardım televizyonada etki ederdi, yani o ateşleme sistemi etrafa radyo frekansı enterferans yayıyor (enterferans başka radyo dalgaların birbirlerinin üzerine binmesi) arasıra metrobüstede duyuyorum hani içeride konuşan abla varya durakları söylüyor onun sesindede duyuyorum bazı metrobüslerde gaz verdikçe motor devirlendikçe ses arı vızıltısı gibi artar...Ses sisteme parazit bobini-filitre takılır bu sorun hallolur...

    Eski siyah beyaz tv'lerin tunerlerinde filitre yoktu tabi oda ayrı birşey
    Aprilia RS 250 GP Nº1


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)