EGSOZUN MOTORLU ARAÇLARDAKİ/YAKIT TÜKETİMİNDEKİ ÖNEMİ
Reklamlar
-
Bilindiği gibi içten yanmalı motorlar kabaca, yanma odasına emme supapları aracılığı ile alınan yakıt ve havanın patlatılması, böylece oluşan basıncın tekerlere iletilmesi ile hareketin sağlanması, yanmış gazların ise egzoz supapları aracılığı ile boşaltılması esasına dayanır.
Motor tasarlanırken, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri hassasiyetle ayarlanır. Böylece maksimum güç elde edilmeye çalışılır. Ancak motora egzoz manifoldu ve egzoz eklenince, yanmış gazların egzoz supabından atılması bir miktar engellenmiş olur. Bu nedenle araca göre TASARLANMIŞ egzoz motora eklenince, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri tekrar ayarlanır. Yani biraz öne alınır, böylece egzozun tıkama işlevi önlenmiş olur.
Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması veya zorlaşması durumunda, bu hassas ayar bozulmuş olur. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması, egzozun delinmesi, susturucunun hasar görmesi vs. gibi nedenlerden; zorlaşması ise egzozun herhangi bir bölgesinin kurum, pislik vs. gibi nedenlerle tıkanması sonucu olabilir. Her iki neden de akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR.
Konunun bu önemini bilmeyen kişilerce sık sık yapılan “egzozu değiştirdim”, “egzozdaki susturucuyu çıkardım” gibi uygulamalar kesinlikle ve kesinlikle akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.
Asla egzoz ile oynamayınız. Uzun ömürlü bir motor ve minimum yakıt sarfiyatı için egzozu sık sık kontrol ettiriniz. Tekeriniz düz bassın.
Dr. Orhan YILMAZ
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Reklamlar
-
Faydalı bilgi için teşşekür ederim.
-
Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.
Bir arkadaş özelden yazarak "supap gezmesi" olayının zararının ne olduğunu sordu. "Supap gezmesi" meydana geldiğinde, süpaplar tez aşındığı için, aracın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar. Kısa tanımı budur
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Ne yani hiç farklı egsoz kullanamayacaak mıyız?
-
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Egzozun bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum. Paylaşım için çok teşekkürler hocam.
-
Paylaşım için teşekkürler ancak apaciler yine bildiğini okuyacak ve mühendislerden iyi bilecek 😂
-
Motorun fazla yakması gaz çekmekten benim yakıt değerleri aynı
-
Karalı adlı üyeden alıntı
Motorun fazla yakması gaz çekmekten benim yakıt değerleri aynı
"Gaz çekmek" ile neyi kast ettin, anlamadım. Gaz vermeyi mi kast ediyorsun? Ayrıca yakıt değerlerinin aynı olduğunu nasıl ölçtün? Bence aynı olmaz.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Bugün bir Honda CBF 1000 satılık ilanın altında şöyle bir not gördüm. Dikkatimi çektiği için sizlerle paylaşmak istedim. İlan sahibi:
Performans eksozu da takmıştım, performansı düşürdüğünü! gördüğüm için kısa bir sürede çıkarıp sattım. Sizlere de tavsiye etmem, (performans eksoz takıldığında orjinal eksozun exup sistemi by pass ediliyor- bu durum; japon mühendislerin bir bildiği vardı herhalde diye düşünüp kafama yatmamıştı, sonuçta beni teyit etti)
Kaynak: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sahibinden-hatasiz-2013-model-7650-km-cbf-1000-229690320/detay
diyor. Tecrübe ile sabit yani. Orijinal egzosdan şaşmamak lazım. Ama bakıyorum, motorunu alan, hemen egzosunu sırf "daha dikkat çekici ses çıkarıyor" diye dandik egoslarla değiştiriyor.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Motoru boğmayan ama çok da açık olmayan bir egzoz, düşük yakıt tüketimi sağlar. Subapların düzgün çalışması için egzozun motoru bir miktar sıkması gerekmektedir.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motoru boğmayan ama çok da açık olmayan bir egzoz, düşük yakıt tüketimi sağlar. Subapların düzgün çalışması için egzozun motoru bir miktar sıkması gerekmektedir.
Katılıyorum.Ayrıca kendi adıma buraya yazmış olayım ki motoruma "dandik" egzoz değil yine motorum için üretilmiş Akrapoviç dışında bir şey taktırmayı da düşünmüyorum (Henüz taktırmayışımın sebebi tamamen duygusal). Daha önce başka bir başlık altında bahsetmiştim: Günümüzde araçların farklı aksamları için farklı beyinler yerleştirilmiş durumda. Stock egzoz'un performans egzoz'la değiştirildiği bazı araçlarda, aracın beynine program güncellemesi yapılmalıdır. Aksi halde motorun tüm karakteri olumsuz yönde değişebilecektir. Geçenlerde ustama gelen bir FZ6 Fazer'da yüksek rölanti durumu vardı. Aklımda doğru kaldıysa ustam bunun satış öncesi performans egzoz'unun normal egzoz'la değiştirilmesi sonrası ortaya çıktığını ve beyine orjinal programın yüklenmesi gerektiğini söylemişti. Söylediği gibi orjinal program yüklendikten sonra sorun ortadan kalktı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)