Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

EGSOZUN MOTORLU ARAÇLARDAKİ/YAKIT TÜKETİMİNDEKİ ÖNEMİ

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Bilindiği gibi içten yanmalı motorlar kabaca, yanma odasına emme supapları aracılığı ile alınan yakıt ve havanın patlatılması, böylece oluşan basıncın tekerlere iletilmesi ile hareketin sağlanması, yanmış gazların ise egzoz supapları aracılığı ile boşaltılması esasına dayanır.

    Motor tasarlanırken, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri hassasiyetle ayarlanır. Böylece maksimum güç elde edilmeye çalışılır. Ancak motora egzoz manifoldu ve egzoz eklenince, yanmış gazların egzoz supabından atılması bir miktar engellenmiş olur. Bu nedenle araca göre TASARLANMIŞ egzoz motora eklenince, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri tekrar ayarlanır. Yani biraz öne alınır, böylece egzozun tıkama işlevi önlenmiş olur.

    Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması veya zorlaşması durumunda, bu hassas ayar bozulmuş olur. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması, egzozun delinmesi, susturucunun hasar görmesi vs. gibi nedenlerden; zorlaşması ise egzozun herhangi bir bölgesinin kurum, pislik vs. gibi nedenlerle tıkanması sonucu olabilir. Her iki neden de akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR.

    Konunun bu önemini bilmeyen kişilerce sık sık yapılan “egzozu değiştirdim”, “egzozdaki susturucuyu çıkardım” gibi uygulamalar kesinlikle ve kesinlikle akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.

    Asla egzoz ile oynamayınız. Uzun ömürlü bir motor ve minimum yakıt sarfiyatı için egzozu sık sık kontrol ettiriniz. Tekeriniz düz bassın.

    Dr. Orhan YILMAZ
    Mamba09, mozgur, yüksel66 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Faydalı bilgi için teşşekür ederim.

  3. #3
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.

    Bir arkadaş özelden yazarak "supap gezmesi" olayının zararının ne olduğunu sordu. "Supap gezmesi" meydana geldiğinde, süpaplar tez aşındığı için, aracın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar. Kısa tanımı budur
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #4
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Ne yani hiç farklı egsoz kullanamayacaak mıyız?

  5. #5
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yani hiç farklı egsoz kullanamayacaak mıyız?
    Fazla yakıt ve motorun ömrünün kısalmasını göze alarak, istediğiniz ekzozu kullanabilirsiniz. Tercih sizin. Burası Kuzey Kore değil, özgür Türkiye. Ancak önemli bir nokta var, kullandığınız ekzoz, o motor için özellikle tasarlanmış bir ekzoz ise, bir sakınca yok, hatta verim dahi alırsınız. Örnek vereyim. Kawasaki Z1000SX'in fabrika çıkışlı ekzozu dışında, Akrapovic firması bu motor için özel bir ekzoz tasarlamış. Ekzoz pahalı ancak tasarımından dolayı yakıt verimini düşürüyor.

    Akrapovic Ekzoz





    Fabrika çıkışlı egzoz

    Hakan VB bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  6. #6
    metecel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS
    Egzozun bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum. Paylaşım için çok teşekkürler hocam.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Paylaşım için teşekkürler ancak apaciler yine bildiğini okuyacak ve mühendislerden iyi bilecek 😂

  8. #8
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Motorun fazla yakması gaz çekmekten benim yakıt değerleri aynı

  9. #9
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun fazla yakması gaz çekmekten benim yakıt değerleri aynı
    "Gaz çekmek" ile neyi kast ettin, anlamadım. Gaz vermeyi mi kast ediyorsun? Ayrıca yakıt değerlerinin aynı olduğunu nasıl ölçtün? Bence aynı olmaz.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  10. #10
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Bugün bir Honda CBF 1000 satılık ilanın altında şöyle bir not gördüm. Dikkatimi çektiği için sizlerle paylaşmak istedim. İlan sahibi:

    Performans eksozu da takmıştım, performansı düşürdüğünü! gördüğüm için kısa bir sürede çıkarıp sattım. Sizlere de tavsiye etmem, (performans eksoz takıldığında orjinal eksozun exup sistemi by pass ediliyor- bu durum; japon mühendislerin bir bildiği vardı herhalde diye düşünüp kafama yatmamıştı, sonuçta beni teyit etti)
    Kaynak: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sahibinden-hatasiz-2013-model-7650-km-cbf-1000-229690320/detay

    diyor. Tecrübe ile sabit yani. Orijinal egzosdan şaşmamak lazım. Ama bakıyorum, motorunu alan, hemen egzosunu sırf "daha dikkat çekici ses çıkarıyor" diye dandik egoslarla değiştiriyor.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru boğmayan ama çok da açık olmayan bir egzoz, düşük yakıt tüketimi sağlar. Subapların düzgün çalışması için egzozun motoru bir miktar sıkması gerekmektedir.
    aquarist4 bunu beğendi.

  12. #12
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru boğmayan ama çok da açık olmayan bir egzoz, düşük yakıt tüketimi sağlar. Subapların düzgün çalışması için egzozun motoru bir miktar sıkması gerekmektedir.
    Katılıyorum.Ayrıca kendi adıma buraya yazmış olayım ki motoruma "dandik" egzoz değil yine motorum için üretilmiş Akrapoviç dışında bir şey taktırmayı da düşünmüyorum (Henüz taktırmayışımın sebebi tamamen duygusal). Daha önce başka bir başlık altında bahsetmiştim: Günümüzde araçların farklı aksamları için farklı beyinler yerleştirilmiş durumda. Stock egzoz'un performans egzoz'la değiştirildiği bazı araçlarda, aracın beynine program güncellemesi yapılmalıdır. Aksi halde motorun tüm karakteri olumsuz yönde değişebilecektir. Geçenlerde ustama gelen bir FZ6 Fazer'da yüksek rölanti durumu vardı. Aklımda doğru kaldıysa ustam bunun satış öncesi performans egzoz'unun normal egzoz'la değiştirilmesi sonrası ortaya çıktığını ve beyine orjinal programın yüklenmesi gerektiğini söylemişti. Söylediği gibi orjinal program yüklendikten sonra sorun ortadan kalktı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)