Motosikletin Yapısı ve Rüzgar
Reklamlar
-
Arkadaşlar rüzgar konusunda birkaç konu okudum mantık yürüttüm ama cevabını bulamadım.
Sorum şu:
Hangi tip motosikletler sağ veya soldan gelen lateral rüzarlardan daha çok etkilenir yani daha çok savrulur?Otoyolda veya deniz kenarındaki karayolunda şiddetli bir rüzgarda en az rüzgar yiyecek tip hangisidir? (Motosiklet ağırlığı ve hacmine göre değişir ama genel olarak hangi tip daha ÇOK etkilenir zorlanır hangi tip EN AZ zorlanır?) Hatalı bir soru veya yazım hatası yaptıysam kusura bakmayın şimdiden teşekkür ederim fikirleriniz için.
1.Scooter
2. Cub
3. Racing
4. Chopper
5. Cross
6. Touring
7. Cg
8. Commuter
9. Enduro
Reklamlar
-
Yandan gelen rüzgardan karenajı fazla motor daha çok etkilenir, ağırlıkta önemli.
Çıplaklar görece daha az etkilenir, ama ciddi bir fark olacağını zannetmem.
Yamaha XVS1300A gibi dolu ağırlığı 304 kg bir motorun olursa, evet o fark eder.
Birde Suzuki - Intruder VZR1800BZ var o da 347 kg cık
-
Moderatör
Bütün motosikletler rüzgardan etkilenir. Karenajlı olanlar daha az etkilenir (Tam karenaj) Yani Racing ve kapalı karenajlı benzerleri diyebiliriz.
-
Karşıdan gelen rüzgarda tartışmasız racing ama yanlardan vuran rüzgarda sanırım en çok racingler etkinir gibi.Ama sanırım yandan gelen rüzgardan benim emektar etkilenir
-
Sağdan soldan önden veya arkadan bilmem fakat genel olarak konuşayım.
İlk motorum mondial 150 mash ti. Scooter. Acayip savrulurdu.Hem sürücüyü hem motoru etkiliyordu.
Sonra cbr 250r a geçtim. Mashtan iyiydi ama oda çok etkileniyordu. Hem motor hem sürücü etkileniyordu rüzgardan. Eğer sürücü etkilenmesin dersek ozamanda kafayı camın altına sokmak lazım oda acayip konforsuz bir pozisyon.
Sonra dl 650 vstroma geçtim. Oh be dedim. Hava rüzgarlı veya rüzgarsız çokta umursamıyordum. Tank gibiydi mübarek. Birde tur camım vardı. Ne motor nede ben rüzgarsan hiç etkilenmiyorduk.
Bilen bilen bursa balıkesir yolunun rüzgarı meşhur. Dl 650 ile rüzgarlı saatinde 160-170 ile güvenle seyahat ediyorum o yolda.
Fakat cbr la 130 bile sıkıntı yaratabiliyordu.
Şuan xmax 250 kullanıyorum. Azıcık rüzgar olsun şeritte geziyorum. Acayip etkiliyor.
Yanlız bu motorda ben değil sadece motor etkileniyor rüzgarda.
Benim gözlemlediğim motorun ağırlığı arttıkça rüzgardan daha az etkileniyor.
-
Moderatör
Ağırlık tartışmasız en büyük etken, diğer tarafta mantık olarak kapalı motosikletler rüzgari daha az geçirdikleri için daha çok etkileneceği düşüncesi gelse de akıllara, kapalı motosikletler rüzagara karşı hakimiyeti daha stabil sağlar. Rüzgarın bir kısmı motosikletin içerisinden geçip bir kısmı da motosiklete çarptığından bu sizi daha fazla sallar ve hakimiyetiniz zorlaşır. Kapalı motosiklette ise rüzgar geçecek yer daha az olduğu için rüzgara karşı olan direncinizin daha stabil olmasını sağlar.. Bir uçurtma düşünün, rüzgara karşı direnebildiği için stabil olarak havada süzülür, bir de bazı noktaları delik bir uçurtma düşün, içerisinden hava geçtiği için stabilitesini sağlayamaz.. Böyle bir örnek ile akıllarda kalıcı bir bilgi vermiş oluruz diye düşünüyorum.
-
Tekerlek boyutu küçük, yan yüzey alanı geniş, ağırlık merkezi yukarıda olan, hafif olan motosikletler yan rüzgardan çok etkilenir. Ağırlık merkezi konusu; yan rüzgarda ağırlığınızı ayağa ve depoya sırayla verirseniz anlaşılıyor.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Ağırlık tartışmasız en büyük etken, diğer tarafta mantık olarak kapalı motosikletler rüzgari daha az geçirdikleri için daha çok etkileneceği düşüncesi gelse de akıllara, kapalı motosikletler rüzagara karşı hakimiyeti daha stabil sağlar. Rüzgarın bir kısmı motosikletin içerisinden geçip bir kısmı da motosiklete çarptığından bu sizi daha fazla sallar ve hakimiyetiniz zorlaşır. Kapalı motosiklette ise rüzgar geçecek yer daha az olduğu için rüzgara karşı olan direncinizin daha stabil olmasını sağlar.. Bir uçurtma düşünün, rüzgara karşı direnebildiği için stabil olarak havada süzülür, bir de bazı noktaları delik bir uçurtma düşün, içerisinden hava geçtiği için stabilitesini sağlayamaz.. Böyle bir örnek ile akıllarda kalıcı bir bilgi vermiş oluruz diye düşünüyorum.
Levent abi, söylediklerine ek olarak örnekler vermek isterim ,
Klx 250 motor bloğunu Kawasaki bu sene çıkardığı SL ve Z250sl'de birebir kullandı. Klx kullanıcıları 120 km.den sonra rüzgar direnci nedeniyle gidemediklerini söylüyorlar, aynı motor bloğunun karenajlı versiyonları 150 km. üzerine çıkabiliyor. 167 kmh'a kadar ulaşan var. Evet karenaj daha az etkilenir ve daha stabildir diyebiliriz.
Beygir ve tork olarak daha üstün olan Cbr250 (bir sene kadar kullandım) 165.kg ve karenajlı olmasına rağmen, Haliç kıyısında sert vuran rüzgar sonucu şerit değiştiğimi çok iyi hatırlıyorum. Ama sadece 18 kilo fazla ağırlık ve 4-5 beygir (kağıt üzerinde) daha az performansa sahip bir motor bloğuna sahip olmasına rağmen Inazuma çok çok daha stabil , rüzgardan ziyade viraj çizgisini tutturmaya çalışırken.
Demek ki daha ağır ve naked bir motosiklet, nispeten daha yüksek performanslı ve karenajlı bir motosiklete göre daha stabil olabiliyor.
-
Cross motorlar yüksek olduğu için en çok onlar etkilenir.Mesela x treme max kullanıcıları diğer motorlara göre daha çok rüzgar yediğini söylüyor.
-
En çok köylü şasiler etkilenir. Daha sonra Ybr tarzı motorlar, Nakedlar, daha sonra krenajlılar etkilenir bence. Fakat burada 'ağırlığı eşit tutuyoruz.'
Ama olay şöyle işliyor, motor ağır ve Naked diyelim. Krenajlı motor daha hafifse, bu Naked daha az etkilenir kanımca.
Ağırlık merkezi de çok önemli. Ne motorlar var 250 Kg üzeri ama üstüne bindiğinizde hiçbir şey hissetmiyorsunuz. Çünkü merkez aşağıda, ağırlık tekerleklerde...
-
Moderatör
Aşağıdaki linkteki bilgi fayda sağlayacaktır.
Hava direncinin Motosiklet üzerindeki etkileri
-
Güzel açıklamalar var da özet geçeyim: Yan rüzgarları sorduğunuz için greanajlı ve yüksek motor fazla etkilenir. Biraz gidonu serbest bırakarak sağa sola 5-10 cm hareketlerle sürüş dengelenebilir. Sorun olacağını sanmıyorum. Arka çanta da etkili tabi.
Eğer yan rüzgar yoksa grenajlı motor daha avantajlıdır çünkü hem gövde titreşimleri hem de sürücüye çarpan hava daha az olacaktır. Yarım saat yoldan sonra rüzgarın tokatlaması naked motorda çok yoruyor.
-
Aslında arkadaşın sorusuna bir kişi hariç kimse yorum yapamamış
Dostum bu konunun en rhat cevabı enduro olur
Ama önemli faktörlerden biriside doğru oturuş pozisyonu ve kendini hiç bir durumda kasmaman gerektiği
Ufak tekerlek her zaman daha çok etkilenir scooter tarzı büyük motorlarda ise grenajlı motor daha iyidir ama kuvvet olmasıda gerekir ağırlık merkezide başka bir konu
Vr hız son olarak
-
Bence yandan gelen ve savrulmaya neden olan rüzarlar racing tipte olan grenajlı motorlarda çarpacağı yüzey geniş olduğu için daha çok etkiler gibime geliyor.
Çıplak grenajsız olanlarda ise daha az etkiler gibi ağırlıkları aynı olarak düşünürsek yani.
Levent Göçmen in attığı linke bakacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Linke baktım fakat yandan gelen rüzgarla ilgili en ufak şey göremedim ya benim gözümden kaçtı yada siz soruyu yanlış anlamışsınız.
-
Moderatör
karşıyaka57 adlı üyeden alıntı
Bence yandan gelen ve savrulmaya neden olan rüzarlar racing tipte olan grenajlı motorlarda çarpacağı yüzey geniş olduğu için daha çok etkiler gibime geliyor.
Çıplak grenajsız olanlarda ise daha az etkiler gibi ağırlıkları aynı olarak düşünürsek yani.
Levent Göçmen in attığı linke bakacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Linke baktım fakat yandan gelen rüzgarla ilgili en ufak şey göremedim ya benim gözümden kaçtı yada siz soruyu yanlış anlamışsınız.
İçerisinden rüzgar geçen motosiklet girdap etkisine düşer. Fizik olarak rüzgarin çarptığı alan geniş olduğunda rüzgar itme kuvveti daha fazla etki gösterir, bu zaten net. Gücü olan bir motosiklet stabil olan sürtünmeye karşı daha dengeli ve hakimiyet kolaylığı sağlar, bu da sizi endişeye daha az düşürür.
-
Racing motorlar ruzgardan daha cok etkilenir. Dogru. Ama yanlis anlasilma olmasin. Bu etkilesim surucunun lehine olan bir etkilesimdir. Ozellikle ruzgarla olan etkilesime girsin diye karenajlarini ona gore yaparlar. Yani kontrollu olarak ruzgardan etkilenir. Bu bir savrulma sarsma seklinde degil. Tam tersi yuksek hizlarda motor gelen ruzgarin kuvveti sayesinde daha dik durur saga sola yatma olmaz. surerken daha az yorar. Yere daha iyi basar. Ozellikle arabalarin onu nu \ seklinde yaparlar ki arac hizlaninca gelen ruzgar araci yere dogru bastirsin yol tutusunu arttirir. Ucaklarin kanatlarininin onunu bicak gibi yaparlar. Cunku ucak havada ruzgarin kuvvetiyle tutunur.
-
Hepsini aynı ağırlıkta olduğunu var sayarsak benim tecrübelerime göre scooter en fazla,SS rüzgardan en az etkilenen motosiklet.SS lerde yatık sürüş pozisyonu rüzgardan az etiklenmesinin başlıca sebeplerinden biri.Yani aslında motosikletin tasarımının yanında sürücünün yediği rüzgarda motosikletin stabil gidişini oldukça fazla etkiliyor.Bunların yanında ağırlık merkezinin aşağılarda olması ve motosikletin ağırlığının fazla olması rüzgarda olumlu sonuç veriyor.
-
Pcmnyk
Sizin dediğiniz şey frontal yüzeyden gelen yani karşıdan gelen rüzar için geçerli, sağ ve soldan gelen rüzgar için geçerli değildir gibi geldi bana.
-
Enduro. Daha dün aldım motoru. Aydından getirirken otobanda yelkenli gemi gibiydi. Sağlam tutmak gerekli yandan rüzgarda (:
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
-
pcmnyk adlı üyeden alıntı
Ucaklarin kanatlarininin onunu bicak gibi yaparlar. Cunku ucak havada ruzgarin kuvvetiyle tutunur.
çok yanlış bir yorum oldu sanırım bu
aslında tam tersidir durum ön kısım kalın olur ki sürtünme ile havada kalabilsin
arka kısımda bıçak gibi olur ki buda kanat arkasında girdap olmasın hız kesilmesin arkaya doğru bir çekim olmasın diyedir...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)