Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Grup Sürüşü İlkeleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    GRUP SÜRÜŞÜ İLKELERİ

    1. Bütün motorlar buluşma noktasına
    • benzinleri dolu,
    • lastik havaları kontrol edilmiş,
    • bagajlar güvenli şekilde yerleştirilip bağlanmış,
    • yağmurluklar kolayca ulaşılacak yerlere konmuş

    şekilde gelmiş olmalıdır.

    2. Sürücüler hareket saatinden önce kahvaltılarını tamamlamış olmalıdır.

    3. Deneyimli bir sürücü öncü olmalıdır; Öncü, bütün grubu kontrol edebilecek seviyededir ve sürüş şeklini grubun en acemisine göre ayarlayabilmelidir. Aynı zamanda gidilecek rotayı en iyi bilenlerden olmalıdır (her kilometrede bir durup, haritayı kontrol etmesi grup için hem tehlikeli hem de sıkıcıdır).

    4. Öncünün arkasında, ikinci sırada grubun en acemisi, en deneyimsizi yer almalıdır.

    5. Artçı (en arkadan gelen) güçlü bir motora sahip deneyimli bir sürücü olmalıdır.

    6. Grup içerisinde sollama yapılmaması tercih edilir. Ancak yapılacaksa, nadiren ve güvenlik balonu bırakılarak yapılmalıdır.

    7. Her sürücü şeridin kendi uygun gördüğü yerinde ilerlemekte, kendi sürüş çizgisini tayin etmekte serbesttir. Fermuar düzeni izlemek zorunluluğu (trafik lambaları haricinde) yoktur.

    8. Asfalt üzerindeki kalabalık bir motor grubunu (en acemi araba sürücüsü de dâhil) hemen hemen herkes görür. Dolayısıyla, trafik lambasının olduğu yerlerde durunca şerit aralarına girmek ihtiyacı hissedilmez. Grup, ışıklara fermuar düzeninde yaklaşmalıdır. Sürücüler durdukça birbirlerine daha da yaklaşırlar. Bu sayede yolda daha az yer kaplanır ve yeşil yandığında, daha da çabuk bir kalkış fırsatı verir. Böylece aynı anda daha çok motor ışıkları geçmiş olur.

    9. Önünüzde giden motorla aranızdaki mesafe mümkün olduğu kadar yakın olmalı ancak asla 2 saniyeden az olmamalıdır.

    10. Gruptaki her sürücü, bir arkasındaki motor ve sürücüden sorumludur. Aynada uzun süredir arkadakini göremiyorsanız bekleyin. Yol ayrımlarında, bir arkanızdaki sürücünün sizin döndüğünüz yeri gördüğünden emin oluncaya kadar bekleyin. Böylece hiç kimse yol ayrımını kaçırıp yanlış yere gitmez.

    11. Grup sürüşüne katılan sürücülerin sürüş seviyeleri arasındaki farkların aşırı olması, herkesi tehlikeye atar ve eğlence faktörünü de ortadan kaldırır. Bir grubun grup güvenliği, o grupta yer alan en acemi kişinin sürüş güvenliğiyle doğru orantılıdır.

    12. Grup sürüş hızı, gruptaki bütün sürücülerin kendilerini rahat hissettikleri bir hız olmalıdır. Güvenli grup hızı, genelde akan trafiğin biraz üstünde olan hızdır. Her ne olursa olsun; akan trafik hızında dahi gidemeyen veya gitmeyi tercih etmeyen sürücüler grupta yer almamalıdır. Bu sürücüler, grup içerisinde başka araçların grubun içine girmesine olanak sağlayan büyük boşluklar oluşmasına sebebiyet verirler ki bu grup için tehlikeli bir durumdur.

    13. Tali yollardan ana yollara girişler ve sollamalar bireysel olarak yapılır. Yola çıkma ve sollama zamanlamasına dair karar ve sorumluluk her sürücünün kendisindedir.

    14. Sollama yapılırken öncü, geçiş yaptığı aracın önünde, grubun diğerleri için geçiş alanı bırakacak şekilde süratini ayarlar (hızlı ve gazlı geçiş). Onların, geçiş yaptıktan sonra onun arkasına geçerken yeterli ve güvenli alana sahip olmalarını düşünmek zorundadır. Sık yapılan hata; öncünün yavaş giden bir aracı sollamasının hemen ardından süratini grup gidiş hızına düşürmesidir. Bu kesinlikle bir hatadır çünkü diğerleri için geçişlerini bitirdikten sonra geçecekleri yeterli boş alan oluşmaz.

    15. Özellikle bölünmüş yollardaki sollamalarda öncü geçilecek olan yavaş aracı, yeteri kadar geriden anlamalı ve şerit değişikliği (geçiş öncesi), o aracın yakın arkasına ulaşmadan gerçekleşmelidir (grup, geçmek için şerit değiştirirken yavaşlamamalı veya o yavaş giden, geçilecek aracın süratine düşmemelidir). Öncü, grubun sabit, devamlı bir hızda seyir etmesini sağlamalıdır. Grubun ilerleme süratini, her manevrada bozmamaya özen göstermelidir.

    16. Önde giden her sürücü, yol üzerinde bir tehlike fark ettiğinde, eliyle, arkasındakileri uyarmak için, işaret ederek gösterir. Uyarılar, arkadan gelen sürücülerin göremeyebilecekleri ve onlara problem yaratabilecek belli objeler veya durumlar için kullanılır (kırık şişe parçaları, boru, kaygan zemin vb.). Bu konuda dikkat edilmesi gereken şey, yoldaki her şeye (gerçekten tehlike arz etmeyen şeylere) uyarı şeklinde yaklaşılmamasıdır. Eğer aşırı şekilde kullanılırsa, grup için gerektiği kadar etkili olmaktan çıkar ve grupta (her şey tehlike olarak işaret edildiği için) bir kayıtsızlık eğilimi başlar.

    17. Grup sürüşünde en önemli hatalardan biri, bakışınızın önünüzdeki motorun stop lambasına konsantre olmasıdır. Sadece TV seyrederken ekranın üstünde uçan sineği fark ettiğinizi düşünün ve önünüzdeki motor o ekrandaki sinek gibi olsun. İlerisine bakın yani gitmek istediğiniz yere bakın.

    18. Grup halinde sürüş yapan motorcular, birey olarak sürüş yapan bir motorcudan çok daha fazla dikkat çeker. Bu sebeple; grup sürüşü yaparken, bu güzel hobimiz için “iyi elçiler” olmak veya “vahşi çeteler” olarak anılmak sizin elinizdedir.

    Kaynaklar
    http://www.artmotoakademi.com/akadem...leler.php?id=6
    http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=12
    cihan54, Kızıl pars, AbiR1MiO ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Güzel tavsiyeler. Ben de bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Tek veya çift şeritli yollarda grup sürüşünde 10-15 motor peşpeşe gitmemeli bence. Arabalar sollarken sorun olabilir. 3-4 motor bir grup oluşturursa gruplar arası yaklaşık 100 metre mesafe bırakılırsa daha güvenli olur diye düşünüyorum.
    zaferce bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Özellikle virajlı, inişli çıkışlı, dönüşlü, yani hızlanıp yavaşlamanın ve şeritte konumlanmanın sık aralıklarla değiştiği güzergahlarda, dağ yolu gibi mesela, iki motorla yapılan sürüşlerde bile dikkat edilmesi gereken en önemli nokta öndekinin "sürüş stilini" arkadan gelenin "biliyor olduğundan" öndekinin emin olması.

    Kısaca, önünüzdeki viraja sizin gibi girmeyebilir; daha genişten veya daha dardan alabilir; yavaşlayarak, daha bir motoru az yatırarak girmek isteyebilir. Özellikle yavaşladığında adamın dibinde bitip de her ikinizi de tehlikeye düşürmeyin...

  4. #4

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bunun, düzenleyen çerçevesinden ziyade katılımcı açısından bir versiyonunu yazdım. (bkz: Grup sürüşüne katılmak).
    Kızıl pars bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)