Orjinal Fren Balataları Yerine , EBC Fren Balatası Kullanmak Ne Kadar Faydalı Olur ?
Reklamlar
-
22 Haziran 2015, 22:31
#1
Kocaeli İl Temsilcisi
Merhaba arkadaşlar , herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Kafama takılan bir soru var sizlere danışmak istedim . Motorlarda kullanılan fabrikasyon orjinal balatalar yerine , EBC balata kullanmak ne kadar performanslı olur ? Motora avantaj ve dezavantajları neler olur . Kullanan kişiler ve bilen kişiler yazabilir mi ? Eğer orjinal balataya göre fren performansı daha iyiyse bende taktırmayı düşünüyorum .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
-
22 Haziran 2015, 22:40
#2
Belki daha iyi olur, belki de olmaz. Hangi motısikleti kullandıpınıza bağlı.
Ebcde aynı Balata da farklı malzemelerin kullanıldığı Modeller var. Aklıma gelenler, organik Balata, semi sintered (DOUBLE h Balata) sintered Balata ve 2 ayrı tipte yarış balatası vardır eğer yanlış hatırlamıyorsam. Organik Balata sessiz, az ömürlü, ortalama ften performansına karşılık Disk aşındırması daha azdır. Yol standart kullanım için sinterli Balata alırsanız sanıyorum ki arka arkaya frenlemelerde sinterliden daha iyi performans alabilirsiniz. Tabi ki bu balataların farkını lastik ve zeminin iyi olduğu yerlerde net olarak farkedebilirsiniz
-
22 Haziran 2015, 23:27
#3
Kocaeli İl Temsilcisi
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Belki daha iyi olur, belki de olmaz. Hangi motısikleti kullandıpınıza bağlı.
Ebcde aynı Balata da farklı malzemelerin kullanıldığı Modeller var. Aklıma gelenler, organik Balata, semi sintered (DOUBLE h Balata) sintered Balata ve 2 ayrı tipte yarış balatası vardır eğer yanlış hatırlamıyorsam. Organik Balata sessiz, az ömürlü, ortalama ften performansına karşılık Disk aşındırması daha azdır. Yol standart kullanım için sinterli Balata alırsanız sanıyorum ki arka arkaya frenlemelerde sinterliden daha iyi performans alabilirsiniz. Tabi ki bu balataların farkını lastik ve zeminin iyi olduğu yerlerde net olarak farkedebilirsiniz
Kendi motorumda kullanmayı düşünüyorum . Amacım fren performansını daha da iyileştirmek ama fazla bi etki olmayacak sanırım dediğinize göre .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
22 Haziran 2015, 23:37
#4
Kawasaki'nin orjinal balataları iyidir bittikten sonra degistirirsin bence boşa masraf yaparsın
-
22 Haziran 2015, 23:39
#5
Kawasakinin kullandığı balatalar ebc üretimi olabilir mi onu araştırmak lazım. Çıkarıp koklarsanız da pis, leş kokusu vardır eğer organik balataysa ve tabiki siyah renklidir. bence organic olmayan serilerden biri kullanılabilir. Yarış için olanların dışında tabi... Ben de bir dahaki balatayı sinterlilerden düşünüyorum çünkü
-
22 Haziran 2015, 23:45
#6
Kocaeli İl Temsilcisi
Karalı adlı üyeden alıntı
Kawasaki'nin orjinal balataları iyidir bittikten sonra degistirirsin bence boşa masraf yaparsın
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Kawasakinin kullandığı balatalar ebc üretimi olabilir mi onu araştırmak lazım. Çıkarıp koklarsanız da pis, leş kokusu vardır eğer organik balataysa ve tabiki siyah renklidir.
bence organic olmayan serilerden biri kullanılabilir. Yarış için olanların dışında tabi... Ben de bir dahaki balatayı sinterlilerden düşünüyorum çünkü
Motorumun frenlerinden aslında memnunum abs olmamasına rağmen . Ama bazen diyorum hakikatten abs'li motor şart diye . Ülkemizde ki asfalt ortada mermer gibi parlak ve araç sürücüleri ufak süprizler yapıp panik frende teker kitlenebiliyor . Genel olarak z 250 sl'in frenleri gayet iyi . Çelik fren hortumu ile vs daha da güçlenir herhalde ama onlarda pahalı baya . Bu arada lastiklerim fabrika çıkışlı Dunlop marka TT 900 F modeli . Hamur cinsini bilmiyorum , yumuşak mı sert mi vs . Ama fiyatına baktım diablo rosso 2'ler ile aynı fiyatta neredeyse .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
22 Haziran 2015, 23:53
#7
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.
İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey
Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa
-
22 Haziran 2015, 23:58
#8
Kocaeli İl Temsilcisi
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.
İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey
Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa
Aynen öyle dediğinize katılıyorum Batuhan kardeşim . Heleki asfaltımız güneş gördümü sanki tereyağ sürmüşsün gibi kayıyor . Birde üstüne asfalt üstündeki toz ve özellikle araçlardan damlayan şanzıman yağları vs daha da beter ediyor yolları . Kocaeli'ninde asfaltı pek iyi denilemez . Bende sizin gibi düşüncelere dalıyorum , acaba bu virajda kayar mı , fren yapsam ön fren kitler mi vs.vs. kafamda deli sorular . Sanırım en iyisi yumuşak hamurlu lastik almak .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
23 Haziran 2015, 00:19
#9
Kawasakinin oem balataları gayet iyidir hiç gerek yok, söylediğin gibi yumuşak hamurlu bi lastik size gider ki bulabileceğiniz uygun tip-ebat en iyisi o sınıfta rosso 2 sanırım.
-
23 Haziran 2015, 00:27
#10
Kocaeli İl Temsilcisi
forewer adlı üyeden alıntı
Kawasakinin oem balataları gayet iyidir hiç gerek yok, söylediğin gibi yumuşak hamurlu bi lastik size gider ki bulabileceğiniz uygun tip-ebat en iyisi o sınıfta rosso 2 sanırım.
Motorun ebatları diğer 250 cc'lere göre küçük biraz . Ön 100/80 17 , arka 130/70 17 . Ama bu ebatlarda da rosso 2 olması lazım sanırım . Orjinal lastikler her ne kadar rosso kadar olmasada , irc'ye göre kat kat iyi orası gerçek .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
23 Haziran 2015, 00:34
#11
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama o ebatlarda olan rossolar sanki diğerlerinden daha sert gibi. Ya da ben ısınamadım brezilyada(yanılıyor olabilirim) üretiliyor diye
-
23 Haziran 2015, 00:41
#12
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.
İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey
Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa
İçin rahat olsun izmir tek değil aynı sorun istanbulda da var 2 hafta önce fotokopimi çekiyordu bi kamyon yol olmuş mermer fren yapıyorum ama motor uçuyor durmuyor, ertesi gün aynı yere gittim bende mi sorun var bu yolda mı dedim ön frene de asıldım anaa ön tekerde kayıyor ama o kadar tatlı kayıyor ki ön tekeri kitlememe rağmen lowside olmadım aldı başını gitti sanki teker altında teker varmış gibi
-
23 Haziran 2015, 00:46
#13
Kocaeli İl Temsilcisi
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama o ebatlarda olan rossolar sanki diğerlerinden daha sert gibi. Ya da ben ısınamadım brezilyada(yanılıyor olabilirim) üretiliyor diye
Kullanmadığım için yorum yapamacağım hocam .
Bune adlı üyeden alıntı
İçin rahat olsun izmir tek değil aynı sorun istanbulda da var 2 hafta önce fotokopimi çekiyordu bi kamyon yol olmuş mermer fren yapıyorum ama motor uçuyor durmuyor, ertesi gün aynı yere gittim bende mi sorun var bu yolda mı dedim ön frene de asıldım anaa ön tekerde kayıyor ama o kadar tatlı kayıyor ki ön tekeri kitlememe rağmen lowside olmadım aldı başını gitti sanki teker altında teker varmış gibi
Lowside olmaktan bende korkuyorum bu asfalt yüzünden .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
23 Haziran 2015, 00:49
#14
sinterli olanından bir takım kullandım diskleri aşırı derecede çizdi..
bunun haricinde uzun ömürlü,fren performansı orjinali aratmadı vede en önemlisi ıslandığında da ötme ve tutma kaybı yaşatmadı..
tekrar kullanırmıyım asla çünkü diskleri mahvetti..
-
23 Haziran 2015, 01:02
#15
Kocaeli İl Temsilcisi
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sinterli olanından bir takım kullandım diskleri aşırı derecede çizdi..
bunun haricinde uzun ömürlü,fren performansı orjinali aratmadı vede en önemlisi ıslandığında da ötme ve tutma kaybı yaşatmadı..
tekrar kullanırmıyım asla çünkü diskleri mahvetti..
Sanırım gereksiz masrafa gerek yok diyorsunuz kısacası .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
23 Haziran 2015, 01:06
#16
Abiler araya giriyorum ama benimde bu konuyla ilgili bi sorunum var. Yeni konu açmaya değmez diye düşünüyorum. Zaten konuyu görünce aklıma geldi vb125e motorumla kuryelik yapıyorum ve orjinal arka balatasi bittikten sonra servisin taktiği balata bile beni mutlu etmiyo. Eskisi gibi değil yani hem ömrü azaldı hem randıman alamıyorum. Kaliteli orijinal ayarında balatayi bulabilir miyim bilen varmı acaba?
-
23 Haziran 2015, 10:27
#17
Balata Değişimi yapacaksan bu işin dünya da lideri olan brembo ya bakmanı tavsiye ederim
Eğer motosikletine uygun modeli varsa
Baktığın zaman bütün büyük motosiklet lerde sistem olarak komple brembo götürsün bu işi gerçekten mükemmel yaparlar
-
23 Haziran 2015, 20:39
#18
Kocaeli İl Temsilcisi
F54 adlı üyeden alıntı
Balata Değişimi yapacaksan bu işin dünya da lideri olan brembo ya bakmanı tavsiye ederim
Eğer motosikletine uygun modeli varsa
Baktığın zaman bütün büyük motosiklet lerde sistem olarak komple brembo götürsün bu işi gerçekten mükemmel yaparlar
Brembo'yu biliyorum evet en iyisi o . Zaten benimki şuan sadece düşünceden ibaret . Merakım frenajda etkisi olup olmayacağı .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
23 Haziran 2015, 21:09
#19
Kalite nin her daim artı bi etkisi olur
-
23 Haziran 2015, 21:14
#20
ben arkadaşın ninca 250sine takmıştım ön arka organik ebc. farkı hissedilir yani bence balataların bitmesini bekleyin ebc takın derim. çok fiyat farkı yoktu zaten ama ebaydan getirtmiştil biz trde durum nasıl bilmiyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)