Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Arai, Shoei ve diğer büyük markaların Sharp testindeki kötü sonuçları.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    bu tartışmanın net cevabı için sharp denen kuruluşun kaskın aldığı sayısal verileri'de hatta test edilirken sınama'nın videolarınıda paylaşması lazım bu olmadığı sürece her testte bu tartışma bitmez
    Darkin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Biraz önce snell sonuçlarına baktım.
    Bildiğim kadarıyla en zor test snell testi.

    Ls2 nin 4 alan kaskı snellden sertifika alamamış.
    Fakat Arai nin 3 yıldızlı kaskının snell sertifikası var.

    Yani ya sharp ta sorun var yada snell de ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------

    Aynı şekilde Shoei de öyle.

    3 yıldız almış sharptan xr1000
    Fakat snell sertifikası var.

  3. #23
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    merhaba,
    öncelikle aynı kalitede veya aynı guvenlıkte dıye aynı kefeye koyamam bu kaskları. içindeki kullanılan malzemenın bıle kalıtelerı cok farklı. bırde ekstradan sunlara para ödüyoruz. kaskın dızaynı hava akısı- konforu - ıcerıdeki ısı yalıtımı - içeriye aldıgı ses seviyesi- vizörü - güneş vizörü - dış kabugunun malzemesi - ağırlık . şimdi aslında baktıgmızda tabıkıde en onemlı oncelıgımız guvenlık fakat bu özellikleride çoook önemli en basitinden şu örneği verim 1400-1500 gram kask ile 2500 gram kask ( bu agırlıkta bır kask var mı bılmıyorum olcagınıda pek zannetmıyorum ) arasında cok farklar var kafanızda 2.5 kg tasımak cok farklı bırsey olurdu heralde denge bakımından. veya ıcerıye cok fazlaca ses aldıgını dusunun başınız ağrırdı heralde o sesden dolayı. yada hava akışının ıyı olmadıgını dusunun ıcerıde havale gecırırdınız yazın ortasında. gibi şeyler örnekler coktur. o yuzden bunlarda kaskın fıyatında cok etkili unsurlar olmuş oluyor. ama test ıcın bısı dıyemem fakat bu en ıyı markalardan vazgecmem... her ne kadar belkı testten arai ve Ls aynı puanı almıs olsada adım kadar eminimki daha yuksek hızda 80-90 km ve üzeri hızlarda arai shoei gibi markalar kalitelerini kat ve kat öne çıkarıcaklardır.o yuzden bence bütçeniz varsa bu markalardan hiç şaşmayın...

  4. #24
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    agv shoei ve arai kullandım sımdıye kadar. son 2 kaskım arai oldu.

    kesınlıkle eş dosttan alıp, (ozellıkle) yuksek hızlarda deneyin dıyorum.
    beko12345 bunu beğendi.

  5. #25
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    agv shoei ve arai kullandım sımdıye kadar. son 2 kaskım arai oldu.

    kesınlıkle eş dosttan alıp, (ozellıkle) yuksek hızlarda deneyin dıyorum.
    Arai veya shoei konusunda arai diyorsunuz sanırım ?
    wolrath bunu beğendi.

  6. #26
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    sharp, ingiltere'de devlet eliyle kurulmuş (ancak bağımsız), amacı standart güvenlik sertifikalarının ötesinde objektif bir güvenlik testi yaparak tüketiciye bilgi sunmak olan bir kuruluş. Belirtmek lazım ki, zaten dot, ece, ce vb sertifikaları alan kasklar güvenilirdir. bunu sharp da söylüyor. burda sharp'ın yaptığı piyasadan (dükkana gidip) test edeceği kaskı alıp çeşitli bölgelerinden çarpma testlerine sokmak ve zaten bu sertifikalara sahip kasklar arasından tüketiciye hangi kaskın daha güvenli olabileceğine dair fikir vermek. Testler de şöyle oluyor: link

    bu tartışma haliyle, ingiltere'de, abd'de vb de kullanıcılar tarafından yapılıyor. Arai, konuyla ilgili bir açıklama yapmıştı (şu anda sitelerinden kaldırmışlar link veremiyorum), biz kaskları olabildikçe aerodinamik ve hafif üretmeye çabalıyoruz, araştırmalarımıza göre çarpmaların %99'undan fazlası yan yüzeylere olmuyor, ancak sharp yan yüzey çarpışma testlerini dikkate alarak puanlama yaptığından kasklarımız düşük çıkıyor diye.

    Bence shoei, arai gibi markaların koruma düzeyini belirlemede sharp testi kesin bir ölçü olamaz, bunlar kendi araştırmalarını, ar-ge çalışmalarını ciddiyetle yapan firmalar. Test detaylarına bakarsanız hangi noktadan çarpmalarda nasıl skorlar aldığı detayları da var sharp'ın sitesinde.

    Ancak, genel anlamda standart sertifikaların ötesinde bir fikir vermesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum. En azından, bütçe dostu ancak güvenilir bir kask arayanların işine çok yardımcı olacaktır.
    beko12345 ve berkcigdem bunu beğendiler.

  7. #27
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    İllaki sağlamlık diyorsanız MARUSHIN 999 RS'e bakın. Bu güne kadar gördüğüm bütün test sitelerindeki en başarılı kask diyebilirim.

  8. #28
    Vitus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sharp, ingiltere'de devlet eliyle kurulmuş (ancak bağımsız), amacı standart güvenlik sertifikalarının ötesinde objektif bir güvenlik testi yaparak tüketiciye bilgi sunmak olan bir kuruluş. Belirtmek lazım ki, zaten dot, ece, ce vb sertifikaları alan kasklar güvenilirdir. bunu sharp da söylüyor. burda sharp'ın yaptığı piyasadan (dükkana gidip) test edeceği kaskı alıp çeşitli bölgelerinden çarpma testlerine sokmak ve zaten bu sertifikalara sahip kasklar arasından tüketiciye hangi kaskın daha güvenli olabileceğine dair fikir vermek. Testler de şöyle oluyor: link

    bu tartışma haliyle, ingiltere'de, abd'de vb de kullanıcılar tarafından yapılıyor. Arai, konuyla ilgili bir açıklama yapmıştı (şu anda sitelerinden kaldırmışlar link veremiyorum), biz kaskları olabildikçe aerodinamik ve hafif üretmeye çabalıyoruz, araştırmalarımıza göre çarpmaların %99'undan fazlası yan yüzeylere olmuyor, ancak sharp yan yüzey çarpışma testlerini dikkate alarak puanlama yaptığından kasklarımız düşük çıkıyor diye.

    Bence shoei, arai gibi markaların koruma düzeyini belirlemede sharp testi kesin bir ölçü olamaz, bunlar kendi araştırmalarını, ar-ge çalışmalarını ciddiyetle yapan firmalar. Test detaylarına bakarsanız hangi noktadan çarpmalarda nasıl skorlar aldığı detayları da var sharp'ın sitesinde.

    Ancak, genel anlamda standart sertifikaların ötesinde bir fikir vermesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum. En azından, bütçe dostu ancak güvenilir bir kask arayanların işine çok yardımcı olacaktır.
    Evet doğru, bir de şöyle bir nokta var, DOT, ECE gibi bahsedilen sertifikalar için test edilecek kaskları test firmasına kask üreticisi kendisi veriyor (buna SNELL de dahil bildiğim kadarıyla), fakat SHARP bu kaskları müşteri gibi gidip rastgele satın alıyor (her ebatından), ve testleri onların üstünde gerçekleştiriyor. Bir de testlerini ECE, DOT gibi kurumların istediği değerlerde, sonra altında ve de daha üstünde gerçekleştiriyor, bu da daha geniş bir yelpazede değerlendirilmesini sağlıyor. Tüm bunlara ek olarak yıldız vermeden önce kaydı tutulmuş Birleşik Krallık ve Avrupa Birliği ülkeleri kaza istatistiklerini ve kullanılan kaskların gerçek hayat performanslarını da gözden geçirdiklerini biliyorum.

    Ek olarak, SNELL çoğu yerde de söylendiği gibi en yüksek çarpma değerlerinde test eden kuruluş. Fakat burada şöyle bir durum var, üreticiler SNELL sertifikası alacak modellerini o teste göre üretiyorlar, ve SNELL sertifikasının geçerli olmadığı bir bölgede alacağınız kask o test edilen kask olmuyor. Yani üretim yerlerine bakmak gerekiyor bahsedilen kaskların. Bu arada şöyle şeyler de okumuştum; SNELL hakkında da karşıt görüşler bildirenler var. Diyorlar ki SNELL testleri fazla yüksek çarpma değerlerinde yapıyor, ve bu değerler sadece pistlerde ulaşılabilecek, sokakta kolay kolay ulaşılamayacak değerler. Tamam bu değerlere uygun üretilen kasklar bu yüksek değerlere dayanıyor, ama o dayanım için daha sert bir yapıda üretildiğinden nispeten daha az güçle karşılaşılan (yani çoğunlukla sokakta karşılaşılan) kazalarda istenen esnekliği ve enerji emmeyi gerçekleştiremiyor. Bu da bir iddia. Bilemiyorum ne kadar doğrudur.
    mithrelios ve beko12345 bunu beğendiler.

  9. #29
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani 200 tllik ls2 , 1.500 tllik arai den daha mı güvenlidir ?
    Fikrinizi almak isterim.

    Ben şuanki kaskımdada gayet komforluyum , amacım güvenliği arttırmak.
    sharp testinin hile hurda karıştıracağını sanmıyorum. ki arkadaşların bahsettiği diğer güvenlik testleri de öyle. şimdi testlerde bakıyorsun ön yanlar arka alın tepe farklı noktalara farklı değerler vermişler. tabiki 5yıldız 4 yıldıza göre bi tık öndedir. ki zaten 4 yıldız da kaskın güvenlik önlemini bile indirgeyecek çarpma ile karşılaşırsanız muhtemelen kafanızın patlamasından değil G kuvvetinden dolayı beyin kanaması/ölüm/ağır yaralanma geçirirsiniz.. ha daha mı güvenlidir. adamlar daha güvenli diyor. güvenip güvenmemek senin elinde. bence güvenlik testine girmiş bir kask girmemiş umursanmamış bir modelden bile daha avantajlıdır.

    ha şimdi bi de konfor var. seneye kadar olan kaskımı kullanıcam sonrasında ben de yeni bir kask alıcam. eskidi artık. öncelikle agv icon gibi markalara bakmayı düşünüyorum. çünkü renkler tasarımlar çok hoşuma gidiyor ama konforu yakalayamazsam hiç tereddütsüz şimdi kullandığım marushin markasına yönelicem tabiki de.. çok memnunum çünkü.. yani korusun eyvallah.. ama verebiliyorsan konfora da ver..
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  10. #30
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı Vintage adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlarımdan da biliyorum. 4-5 yıldız alan kaskları da gördüm. Arkadaşımın çenesi koptu, kaskı çıkarttıklarında üst dudaktan aşağısı yoktu. Hız 120 civarı.
    Bunun sebebi arkadaşınızın kaskının onun kafası ile uyumlu olmaması ve çenesinin alt taraftan açıkta kalması olabilir'mi acaba ?
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  11. #31
    Vintage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Kawasaki ZX-10R 2011
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun sebebi arkadaşınızın kaskının onun kafası ile uyumlu olmaması ve çenesinin alt taraftan açıkta kalması olabilir'mi acaba ?
    Yok , K-3 çene tarafından kapatan bir kask zaten(full-face olduğunu biliyorsunuzdur ama kastettiğim çene kısmının uzun olup aşağıya uzanması). Bedeni de uyumluydu. Tulum kask eldiven bot .. Hepsi üzerindeydi. Kask darbeyi o kadar emmemiş , darbenin çoğu yüzüne gelmişti. Görseydiniz anlardınız

  12. #32
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Defalarca yazdım yabancı sitelerden link koydum anlattım ama insanlar hala inanmamakta güçlük çekiyor çok özür dileyerek bir de caps açık yazacağım.


    YARIŞLARDA İZLEDİĞİNİZ DÜNYACA ÜNLÜ SÜRÜCÜLERİN KULLANDIĞI ARAİ İLE SİZİN KAFANIZDAKİ ARAİ KASKLAR BİR DEĞİL!!! O YARIŞÇILARIN AKSKLARI EN FAZLA 3 KULLANIM İÇİN YAPILMIŞ YAPIMI GÜNLERCE SÜREN VE 15.000 (ON-BEŞ-BİN) DOLARDAN BAŞLAYAN FİYATLARLA ÜRETİLEN KASKLAR. O YÜZDEN YARIŞLARDA OLAN KAZA GÖRÜNTÜLERİNİ BAZ ALMANIZ BAKKALDA SATILAN PLASTİK TOPLA ŞAMPİYONLAR LİGİNDE KULLANILAN TOPUN AYNI KALİTEDE OLDUĞUNA İNANMAKTAN BİR FARKI YOKTUR!!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

    Önceki mesajımı da buldum linkleri inceleyin yarışçıların kullandığı arai & shoei vb. nin bize sunulan kasklardan çok daha başka olduğunu göreceksiniz.

    zulu bunu beğendi.

  13. #33
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Cevaplar için teşekkür ederim. Peki son olarak şöyle bir soru yönelteyim.

    Arai veya Shoei mağazasına gidip , sharp sonucuna bakmaksızın rastgele bir kask alıp içiniz rahat giyermisiniz ?

  14. #34
    Vitus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Ben bırakın kaskı motosikleti bile olmayan birisi olarak şahsi fikrimi söyleyeyim SHARP vs. veya başka bir kuruluştan test sonucunu bildiğim bir modelini alsam içim daha rahat ederdi herhalde. Hatta bulabildiğim tüm kuruluşların testlerini inceler, hangi model en çok kuruluşta test edilip iyi not aldıysa onu tercih ederdim.

  15. #35

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    izmir torbalı
    Motosikleti
    ninja 300 2013 model siyah
    Ben shubert sr 1 kullaniyorum kendim yaptigim motorsiklet kazasindan sonra kaskin sag ust tarafi hasar aldi arkadaslar. Kaskin dis kabugu hasarli icindeki beyaz dolgu gorunuyor. Oderece. Karbon kevlar dis kabuga sahip kask o hale geldiyse plastik kabuga sahip kasklari dusunemiyorum bile. Kask in hayat kurtardigini yasayarak ogrendim . Cok pahali kask a gerek yok bence. Ortalama guvenlik sertifikalari almis her kask hayat kurtarir.
    beko12345 bunu beğendi.

  16. #36
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    arkadaşlar herkesi kendi gibi bilirmiş.. şuanda ne motorum var ne kaskım var.. ona göre yazıyorum. yaklaşık 1 aydır ararştırma yapıyorum bu konuda hatta geçen gün italya'ya gitmiştim ve kask araştırması yapmıştım..

    sharp testi dediğiniz testi yapan kurum bir İNGİLİZ DEVLET kurumu! Kıyısından köşesinden ingiltereye 1 gün bile gideniniz varsa bir devlet kurumunun asla hile yapamayacağını anlarsınız!

    kasklarınız rahat olabilir fakat testlerdeki kötü sonuçları bir ingiliz kurumunda asla ve asla yanıltıcı olmaz böyle bir ihtimal dahi yoktur!

    kaldı ki o testler hatalı olsa bu kadar büyük üretim yapan firmalar ingiliz devletini mahkemeye verir! veren var mı? yok!

    tr den dışarı çıkmamış arkadaşların bir ingiliz devlet kurumundan hile yapmasını beklemek normaldir ancak diğerlerinizin buna inanıp inanmadığını gerçekten merak ediyorum.. kendinizi kandırıyorsunuz. alacağınız kaskın sharp test sonuçlarına mutlaka bakın derim ben..

  17. #37

    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Magazadaki ve yarışlardaki Arai kaskların farklı oldugu konusu yanlıştır. Arai kaskların en alt kategorisi ve en üst kategorisi arasında, mağazadakiler ve yarışlarda kullanılanlar arasında güvenlik anlamında bir fark yoktur.

    The Arai helmet you can buy with your local dealer is the very same helmet as worn on the track by professional racers in MotoGP, Formula 1, Motocross, etc. No special, racer-only models whose only resemblance to the one you buy is the paint scheme. It is no coincidence that more than half of all Formula 1 drivers prefer Arai. This fact should tell you a lot about Arai and its standards. In the words of Mr. Mitch Arai, the president and son of the founder: “How can you say one person’s head is worth more than another’s?”
    Uykusuzcorap ve beko12345 bunu beğendiler.

  18. #38

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    @apisto arkadaşa katılıyorum geçen gün bende arai ve shoei denedim. arai almadan oradaki arkadaşa sormuştum aynı cevabı vermişti. hava kanalları spoiler vs gibi farkları var dedi..

    Bu arada kendim ls2 kullanıyorum. Arka fileye takmıştım yedek kaskımı. Oda ls2. ff 351 modeli. 4 yıldız sharptan. 30 ile giderken fileden düştü. Ve kaskın herbir yeri dağıldı. çene kısmını bastırıp şekil verebiliyorum. 30 ile düşen bir kaskta bunlar oluyorsa kafayı emanet etmek istemezsiniz...

    Beko12345 kardeş, git sen bi arai ve shoei yi yakından incele. bi kafana tak. kaliteyi anlayacaksın.
    beko12345 bunu beğendi.

  19. #39
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Peki şu soruyu sormak istiyorum.

    Sharp, emin olmamakla birlikte bildiğim kadarıyla kaskın ne kadar kırılgan olduğunu test ediyor .
    Ozaman ben evdeki Çelik tencereyi Sharp testine göndersem 5 yıldız mı alır ? Çelik tencere?

    Yani örneğin 50 ile çarpan kaskın kırılmaması gerekir fakat 100 le vurunca kaskın kırılıp hasarı emmesi gerekmezmi ?
    Cidden soruyorum , Sharp kafaya oluşan basınca göremi puan veriyor yoksa Kaskın kırılıp kırılmamasına göremi ?

  20. #40
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Şimdi çıkmışsınız demişsiniz yok 30 ile giderken, 40 ile giderken düştü orasına burasına şekil verebiliyordum diyorsunuz ama bir kaskın en büyük özelliği kaza anında darbeyi emmesidir bu darbeyi'de dış yüzeyindeki esneme emer, sım sıkı taş gibi 10. kattan aşağı attığınızda boyası bile patlamayan bir kask sizi kaza durumunda asla korumaz, yerden aldığınız darbeyi direk kafanıza iletir.

    Şuan markasını hatırlamıyorum ama bir arkadaşımın hemen hemen 1500 lira değerindeki hiç yer yüzü görmemiş ve henüz 5 yılı doldurmamış kaskı motorun üzerinde dururken düştü boyası patladı ve kılcal çatlaklar oluştu kaskın üzerinde.

    Aynı şey korumalarınız içinde geçerlidir pantolonunuzun - montunuzun içindeki korumaların taş gibi olduğuna bakıp ne kadar sağlam be düşsek hiç bir şey olmaz demeyin, bir koruma sert ise hiç bir işe yaramazz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

    Ayrıca LS2 FF351 Sharp testinden sadece 1 yıldız alabilmiştir.
    Zaten 100 liralık kask polis savar'dan başka bir şey değildir.

    LS2 FF351 Sharp:

    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/ls2-ff351
    beko12345 bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)