Sağlıklı Debriyaj Ayarı Nedir ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar slm
cbr125 motorum, geçen pazar 4000 bakımına götürdüm, usta debriyaj ayarını değiştirmiş, yani kavrama noktasını değişmiş, ilkten beri debriyajı bir santim açtımmı kavramaya başlıyordu, usta tutmuş en sona yakın ayarlamış yani kolu bırakınca kavrıyor o kadar yani... gittim tekrar sordum eskisi gibi olmazmı dedim, servis danışmanı olan gençten arkadaş vardı, abi bende tamirciyim, öteki türlü debriyajın ömrünü yersin dedi, hemen kavraması iyi değil dedi, bana biraz mantıksız geldi açıkçası. Neden derseniz, mantık olarak debriyaj kolunun erken kavraması tamamen bırakınca debriyaj daha rahat yapışır çeken baskı olmadığı için... hani anlatması zor ama.. mantıken öyle değilmi, şimdi en sonra bırakınca kavrıyorsa tam kavradığını nasıl anlayacağım ki ?belki hafiften çekiyor, rahat tutunma yapmıyor da olamaz mı ?
yoksa benmi yanlış biliyorum, nasıl olmalı ciddi bilgisi olan varmı acaba ?
Reklamlar
-
Kurduğun mantık tamemen doğru bir mantık. Çok yakında ve çok uzakta olmaması lazım. Sonra olursa çekme yaptığını bilemezsin. Yakın olursa bu seferde sıyırma yapar. En iyisi ortada olacak. Yani hem başta hem sonra boşluk olacak.
CBR da nasıl bılmem ama driftte kendin ayarladıysan onu da yaparsın. KAvrama sonrda olunca şehir içi sıkıntı yapıyor hem.
-
sonda nasıl kullanacaksın.
ben de öyle olsa yokuşta kaydırırım ya da acele eder istop ettiririm.
zor iş.
ortada olsa olmaz mı?
millet iş yapmaya üşeniyor yaptığı işi övüyor gibi geldi bana.
-
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
Kurduğun mantık tamemen doğru bir mantık. Çok yakında ve çok uzakta olmaması lazım. Sonra olursa çekme yaptığını bilemezsin. Yakın olursa bu seferde sıyırma yapar. En iyisi ortada olacak. Yani hem başta hem sonra boşluk olacak.
CBR da nasıl bılmem ama driftte kendin ayarladıysan onu da yaparsın. KAvrama sonrda olunca şehir içi sıkıntı yapıyor hem.
driftte neredeyse pay yoktu, oda sona doğru kavrıyordu, ilk başta kavrama neredeyse ayarlayamamıştım onda, ama cbr de servisten önce ilk başta kavrıyordu, yani 1 cm açınca başlıyordu, servis en sona yakın yapmış, iki ucu b.lu deynek, demin okuduğum yazıda da adam ilk başta kavrarsa vites atmak için bastığında en dipe kadar sıktığında debriyajı tam ayrıldığından emin olamayız buda takır tukur vites geçisi sağlar dedi oda mantıklı geldi şimdi :D
ectuna adlı üyeden alıntı
sonda nasıl kullanacaksın.
ben de öyle olsa yokuşta kaydırırım ya da acele eder istop ettiririm.
zor iş.
ortada olsa olmaz mı?
millet iş yapmaya üşeniyor yaptığı işi övüyor gibi geldi bana.
valla o ustanın yaptığı bana da öyle geldi..
-
en sonda kavrama yapıyorsa, balatalar ve baskı saçları tam oturmadan sürüyorsun demektir. ortalarda kavramalı.
editledim.
-
Benim motorda manetin en uç noktasında kavrıyor. neredeyse bırakıyorum yani en uçta
-
Kullanım kılavuzuna bak bu konuda birşey vardır.
Hyosung kullanım kulavızunda. Orjinal manetler ile debriyajı sıkmıyorken manetin teli çektiği noktadaki boşluk yarım santim olmalı der.
Resimde görülen noktadan bahsediyorum
-
Aynı sıkıntı bendede var.Vites geçişleri ile alakalı bi sıkıntım vardı.Servisteki usta debriyaj ayarını en sona ayarlamış.Bıraktığım zaman kavrıyor.Trafikte bi acip oluyor.His eksikliği var.Vites problemimide çözmedi...
Bu ustalar paragöz.Mekanik bi sıkıntıya sebep versin diye yapıyor olabilirlermi?
-
kendim denicem biraz ortalara getiricem sanırım en mantıklısı bu olucak...
-
Debriyaj maneti ortada kavrayacak. Başta sonra boşluk olacak
-
Şimdi çok aşağıda kavrarsa debriyaj tam ayıramaz vitesler kemikli geçer dişliler zorlanır vs çok uçta kavrarsa maneti bıraksan bile debriyaj tam yapışamaz kaçırır motor bir anda atılır zor ayarlanır stop eder en güzeli tam çektiğinde ortalarda kavraması maneti tamamen bırakınca biraz telde boşluk kalması.
-
Valla yetkili servisin arkaya 58 öne 46 hava bastığını baz alarak ayarları bozarim arkadaş senin düşündüğün doğrusu kardeş ensonda olmaz o iş tam açılmaz o zaman yersin balatayı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)