CBF 150 ve YBR 125 karşılaştırma yazısı.
Reklamlar
-
Merhabalar. Bazılarınızın belki bileceği üzere 1 ay kadar önce 20.000 km kadar kullandığım CBF150'mi sattım ve YBR 125 ESD satın aldım. 2000 km kadar yol yaptım YBR125 ile. Tecrübelerimi paylaşmak isterim sizlerle.
Bu konu çok konuşuldu çok tartışıldı " yebere mi alim abi cebefe mi aliyim kararsızım "
Elimden geldiğinde bu konuyu açıklığa kavuşturmaya artılarıyla eksileriyle yazacağım..
Öncelikle CBF150'm.
YBR 125'im.
Şimdi açıklamalara gelelim.
CBF150 2009 modeldi. 18000 km de satın aldım, 1 sene kadar kullanıp 37.000 civarlarında sattım.
YBR 125 2011 model, 8000 km de satın aldım şuanda 10000 km civarlarında.
CBF 150 ile asla ve asla yolda kalmadım. Şanslıyım sanırım yağ eksiltme sorunum da olmadı. Gayet rahattı dağlara tepelere vurdum sulara girdim çıktım 140 km/h hız yaptım(inanmayana videosu da var ) 650 km nerdeyse durmadan yol da yaptım, neredeyse sürekli de dipgaz kullanırdım. CBF150 süper kaliteli bir motosiklet. Motor aksamına debriyaj balatası harici masraf asla ve asla yapmadım.
Öncelikle artılar:
CBF 150
-YBR125 e göre daha rahat bir oturuşu var. Boyunuz uzunsa daha rahat edersiniz (ben 1.81).
-YBR'ye göre gaz tepkisi daha hızlı. Devir çıkışı vs vs.
-Bazı yönlerden teknolojik olarak daha önde (bloğa bağlı olmayan sürücü pegleri, monoshock amortisör, arka aliminyum salıncak gibi)
-Daha kaslı duruyor inkar edilemez, boyut olarak daha iri. Bunu fazladan olan ön grenajlarına borçlu.
-Ön fren daha kuvvetli ( çift piston kaliper )
-On/off switch var sağ elde ( önemsiz demeyin çok önemli)
-Sinyalleri grenaja ve stopa gömme ( bunun avantajları ve dezavantajları var, açıklayacağım)
-YBR'ye göre yedek parçaları çok çok daha ucuz.
-Honda olması servis imkanını mükemmelleştiriyor. Honda servisinden başka yere asla gitmedim ama YBR'yi alınca normal bir yağ değişimine 50 lira istedi yamaha, birdaha asla gitmem.
-Koltuk açılabiliyor, minik de olsa bişeyler saklama imkanınız var. Cep telefonu, ruhsat vs.
-Ön camı mevcut, rüzgardan koruma açısından çok başarılı.
-Motor daha titreşimsiz, daha sessiz.
-Karbüratör sistemi basit. Sök tak. YBR'de zibilyon tane elektrik aksam mevcut.
-YBR'den daha kuvvetli. ybr 10 beygir CBF ise 12 civarlarında.
-Vites göstergesi mevcut.
-Jikle sol kumandada, YBR gibi karbüratöre eğilmek zorunda değilsiniz.
Gelelim YBR'nin artılarına.
-Kesinlikle yakıt tüketimi daha düşük. Bunu TPS (throttle positioning system - gaz konum sensörü)'ne borçlu.
-Görünüm daha tatlı gibi açıkçası, daha keskin çizgiler, Arka kuyruğun yüksek olması, Mükemmel tasarlanmış gösterge paneli gibi.
-Benzin ibresinin çalışması çok daha stabil, CBF'te çok dengesizdi.
-Aks aralığı daha kısa. Bu motorun çok daha kıvrak ve virajlarda daha dengeli olmasını sağlıyor.
-CBF'ten oldukça daha hafif. Bu büyük bir avantaj. ( CBF: 141 kg YBR : 126 kg )
-CBF 150 gibi çalıştırdıktan sonra stop edip edip durmuyor, ışıklarda pıt etmiyor, adamı deli etmiyor dengeli çalışıyor
-Farlar dinamoya bağlı değil, devirle yanıp sönmüyor.
-Farlar CBF gibi el feneri ayarında değil, aydınlatma mükemmel.
-Sinyaller dışa doğru, bunun avantajı sinyal verildiğinde arka tarafdan ne tarafa dönüleceğinin tamamen anlaşılmasını sağlamak.
-Kickstart mevcut.
-CBF gibi moktan! değil de güzel bir jikle sistemi var, jikleyi açınca devir yükseliyor motor ısınana kadar.
-Sesi daha tok daha tatlı, ben kapalı eksozla 9-10.000 aralığındaki böğürmeden zevk alıyorum nedense
-Parça kalitesi bariz daha iyi. CBF'in deposu incecikken ( ufak bir darbe vurarak çökertmiştim depoyu) bunun deposuna dokununca sacın kalınlığı anlaşılıyor. Aynı durum grenajlarda boyada da mevcut. Kalitesi konuşuyor.
-Daha sağlam olduğu bence aşikar. CBF kullanırken de söylerdim. YBR ve CBF aynı şartlarda kullanılırsa YBR daha uzun süre dayanacaktır.
-Stop, far, sinyal, gösterge ampulleri CBF'teki gibi patlayıp durmuyor ! Adamı deli etmiyor.
-Motorda arıza sensörleri mevcut. Göstergede'de ışığı var. Bir arıza durumunda haber verebilir sanırım. Bu çok güzel birşey.
-Euro 3 özelliğine uygun. CBF'in eksozundan buraaam buraaam benzin kokusu gelirken YBR'den gram koku gelmiyor.
-Aynaların gösterme açısı çok çok daha iyi. CBF'te iki kişi oturunca bi nane göremezsiniz arkada ne var ne yok. Bunda gözüküyor.
-Eksozun tasarımı güzel, CBF'teki gibi soba borusu tarzında değil, azıcık göze hitap ediyor.
-Ön amortisörler CBF kadar yumuşak değil. CBF dibine kadar vururdu sert bi frende, bu yapmıyor ( cbf'imin amortisörlerinde sorun yoktu, bilen bilir hepsi öyle)
-Arka çanta demiri metalimsi bir malzeme. Kolay kolay kopma yapmaz tahminen , CBF'inki aluminyumdu ve Topcase'e biraz fazla malzeme koyarsanız çatırt diye kopuyordu.
-DEVİR GÖSTERGESİ VAR !
-Jantlar siyah ! Bu bana göre mükemmel birşey çünkü CBF'in gri jantları bütün yağı kiri bariz belli ediyordu.
Bunlar aklıma gelenler tabiki iki motosikletin de birbirine göre artı yönleri vardır bilmediğim.
Olabildiğince tarafsız konuştum.
Bu olayın özü şu. CBF'te YBR'de sorunsuz mükemmel motorlar. Tamamen kişi tercihi, binin, kullanın, hissedin, karar verin.
Ben şuanda YBR ile mutluyum. Değişiklik hoşuma gitti.
Hepinize kazasız sürüşler !
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
Hani Tvs
-
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Emeğinize sağlık,gercekten tarafsızca güzel bi değerlendirme olmuş.
-
Güzel ve detaylı bir karşılaştırma olmuş. Hangisini alıyım konularına bu konunun linkini verelim artık
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
İkisiyle de uzun yol yaptınız mı? Yaptıysanız hangisi daha iyi yolda?
-
albaywolf adlı üyeden alıntı
Güzel ve detaylı bir karşılaştırma olmuş. Hangisini alıyım konularına bu konunun linkini verelim artık
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
İkisiyle de uzun yol yaptınız mı? Yaptıysanız hangisi daha iyi yolda?
YBR'yle çok yapamadım.
Ama konfor olarak CBF diyebilirim. Ammavelakin ben alıcam motorumu ortaasyayı gezicem gözü karartıp derseniz bence YBR.
bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/3897-ybr-125-everest'te.html
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Bende her ikisini kullanmış biri olarak birşeyler katmak isterim. 10 bin km kadar Ybr 2-3 bin kadar Cbf kullanmış biriyim. Cbf Ybr'den kat kat daha konforlu ve rahat titreşim diye birşey yok Cbf'te tuhaf bir motor Fakat performansta YBR bana göre bir gömlek daha üstündür. Tekirdağ'a gitmiştim Cbf ile 120. kmden sonra motor şişmeye başlıyor ve 90'ı geçemiyordum. Ybr ile İzmir'e gittim yaklaşık 300-350. km'de hafiften şişme hissettim 100-110 arası giderken motor zorlanıyordu hissettiriyordu. Yarım saat kadar dinlendirerek çözümünü bulmuştum. Arkadaşın dediği gibi bariz Ybr Cbf'ten daha kaliteli bir motosiklet. 35.000 Km'de zincir seti değiştirmemiş adam var
-
yeni cbf lerde egsozdan benzin kokusu gelmesi, devir saatinin olmaması, farın dinamoya bağlanması gibi sorunlar düzeltildi bildiğim kadariyla.
eline sağlık güzel karşılaştırma
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
tahsins adlı üyeden alıntı
yeni cbf lerde egsozdan benzin kokusu gelmesi, devir saatinin olmaması, farın dinamoya bağlanması gibi sorunlar düzeltildi bildiğim kadariyla.
eline sağlık güzel karşılaştırma
Ben kullandığım cbf'i kıyasladım açıkçası hocam.
Yeni kasa cbf'lerdeki vites göstergesi olmayışı, karbüratörün yenilenmesiyle gelen boğulma sorunları falan da mevcut ayrıca piyasada çok fazla miktarda 2011 öncesi eski kasa CBF olduğu için bence değerlendirmem kaideye alınabilir =))
teşekkür ederim
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
18 Temmuz 2013, 17:54
#10
güzel açıklamışın tebrik ederim.. ama YBR seni daha çok tatmin etmiş gibi. ama ben bunu uzun zaman cbf150 kullanmana bağlıyorum. yeni motor alman + olarak 2011 model motor alman seni bir nefze daha memnun etmiş gibi.
mesela ben. cbf150 ufak kalıyor bana evet ama ybr de bisiklet gibi geliyordu.. ve 125 cc bir motordu.. sırf bu yüzden eledim..cbf almıştım.. gayet de memnundum..
+ ları eksileri güzel yazmışsınız.
kullanıcılar bunu okuyup kendilerine göre en uygunu seçebilir.
bencede, şu mu bu mu diye açılan konulara bu konu linki kesinlikle eklenmeli
sen biraz daha dene ybr yi 2 senelik motor ile 4 senelik motor farklıdır. kmlerce dip gaz git bakalım ybr de. ne tepki verecek. kötü sonuç çıkartacağını sanmıyorum ama.
Saygılarımla..
Garip..
-
18 Temmuz 2013, 20:51
#11
Garip1701 adlı üyeden alıntı
güzel açıklamışın tebrik ederim.. ama YBR seni daha çok tatmin etmiş gibi. ama ben bunu uzun zaman cbf150 kullanmana bağlıyorum. yeni motor alman + olarak 2011 model motor alman seni bir nefze daha memnun etmiş gibi.
mesela ben. cbf150 ufak kalıyor bana evet ama ybr de bisiklet gibi geliyordu.. ve 125 cc bir motordu.. sırf bu yüzden eledim..cbf almıştım.. gayet de memnundum..
+ ları eksileri güzel yazmışsınız.
kullanıcılar bunu okuyup kendilerine göre en uygunu seçebilir.
bencede, şu mu bu mu diye açılan konulara bu konu linki kesinlikle eklenmeli
sen biraz daha dene ybr yi
2 senelik motor ile 4 senelik motor farklıdır. kmlerce dip gaz git bakalım ybr de. ne tepki verecek. kötü sonuç çıkartacağını sanmıyorum ama.
Saygılarımla..
Garip..
Sorun yaratacak gibi durmuyor hocam.. bakalım nasip.. teşekkürler yorum için.. )
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
18 Temmuz 2013, 22:36
#12
O kasaya o cüsseye 11 bg gitmemiş Honda en az 13 bg den asagı olmamalıydın
-
18 Temmuz 2013, 22:46
#13
Allah aşkına bu yazı anasayfada bi yerlerde sabit bırakılsın birdahada ybr mi cbf mi diye yeni başlık açılmasın gına geldi artık
-
18 Temmuz 2013, 22:48
#14
ben bunların titreşim seviyelerini merak ediyorum.
ybr de azda olsa titreşim var deniliyor. acaba cbf de durum nasıl.
ilerleyen km lerde tabi.
kızı kızken değil gelinken gör demişler ..
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
19 Temmuz 2013, 01:09
#15
Kısmetse bende ybr alıcağım.
Cbf çok hantal duruyor.
-
19 Temmuz 2013, 13:03
#16
tahsins adlı üyeden alıntı
ben bunların titreşim seviyelerini merak ediyorum.
ybr de azda olsa titreşim var deniliyor. acaba cbf de durum nasıl.
ilerleyen km lerde tabi.
kızı kızken değil gelinken gör demişler ..
YBR'de çok çok az miktarda titreşim var. CBF'te birazcık daha az. Sonuçta altınızdaki cihaz 9000 devir çevirirken biraz titrer elbet ama o çinlilerle falan alakası yok, gayet rahat. )
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Merhabalar , uzun zaman sonra ilk yazılarımı ekliyorum .
Öncelikle sayfayı açan arkadaşımıza teşekkür ediyorum. Şu anda ki fikrini merak ediyorum .Hala YBR mi ?
yoksa CBF daha mı iyiydi ?
güzel bakan , güzel görür.
-
fedos adlı üyeden alıntı
Merhabalar , uzun zaman sonra ilk yazılarımı ekliyorum .
Öncelikle sayfayı açan arkadaşımıza teşekkür ediyorum. Şu anda ki fikrini merak ediyorum .Hala YBR mi ?
yoksa CBF daha mı iyiydi ?
Halen göreceli bir kavram olduğunu sanıyorum.
YBR'yi kullanırken CBF'in daha rahat olduğunu düşünüyordum ama kıvraklık çeviklik konusunda YBR bayağı öndeydi.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Hocam ellerine sağlık ne diyelim bence bu konu sabitlenmeli artık dahada cbf ybr mi konuları çıkmasın hakketten kabak tadı veriyo bazen, sonra tartışmalar başlıyo konu sonunda cbf ybr konusuna örnek bi konu başlığı işte merak edenler okusun karar versin..
Mz 150 ( 1991 ), Mobylette bionik 52 (1992 ), Honda Titan 125 ( 1997 ),
Yamaha ybr 125 ESD ( 2013 ) ESTORIL BLUE.. Fotograf galerim.. http://zoroix.deviantart.com - 500px.com/zafer_ertem/
-
cbf 150 2009 model sıfır aldım 20.000km kullandım. ybr esd 2011 de 7000km kullandım sattım ve 2 ay önce sıfır ybr esd aldım.
Cbf 150 de
-subap sesinden çok çektim bir türlü kesemediler
-orta sehpa kırıldı
-ampuller patlıyordu
-far iyi göstermiyordu
-aynalar arkayı iyi göstermiyordu
-zincir 500 1000km de bir bollaşıyordu oringsiz dandik bir zinciri vardı
-jiklenin tam görevini yerine getirmiyordu
-Ön teker fren hortumu ön çamurluğun boyasını sökmüştü sürtünmeden dolayı
-ön fren ve debriyaj maneti siyah boya kalkıyordu
-Gidon sürücüye daha uzaktı
-yağ yakıyordu gerçi benimki çok az yakıyordu ama yinede yakıyordu
-yan sehpada güvenlik swici yoktu
-yan sehpa motoru ybr de olduğu gibi güvende tutamıyordu
-arka süspansiyon sertti
-yağ değişimde pul değişmezse tapadan yağ kaçırıyor her pul da olmuyor servis 2009 da 3tl diyordu 1 pula
-dip gaz uzun süre sürüşlerde gücü biraz düşüyordu
-fiyatı aşırı pahalı.2009 yılında ybr city cbf 150 den daha pahalıydı
Gelelim artılarına
+artçılı kullanıma daha uygun
+ön fren çok daha iyi
+sele çok daha rahat ve geniş
+arka fren ybr deki gibi ses yapmıyor
+bence virajı ybr den daha iyi
+daha heybetli ve kaslı
+torku daha yüksek
+kalkışlarda ybr deki gibi debriyaj titreme yapmıyor
+eğer genelde artçılı kullanılacaksa kesinlikle cbf 150 daha mantıklı geniş oturma alanından ve torkundan dolayı
Benim görüşlerim bunlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)