1.90 boy 120 kiloyum 125cc motor altımda nasıl durur ?
Reklamlar
-
aylarca bu sorunun cevabını aradım.
ammavelakin bulamadım.
kendimi kobay yapıp, deşifre olmak pahasına, bu sorunun cevabını videoya döktüm.
cep 12saniyeden fazla çekmediğinden 3 parça
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=tE3ounp1CzE
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=QjvmGcobKMM
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=v6oIMPLNmeY
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Reklamlar
-
Video linkini m.youtube yerine youtube olarak değiştirirseniz daha iyi olur
-
cepten m oluyor sanırım. bi deniyeyim
-
Motosiklet alacağım yardım… diyenler için..
Kendimce bildiklerimi aklıma geldiği kadarı ile paylaşmaya çalışayım dedim. umarım biraz olsun yardımı olur.
Bir kere en başta motosikleti ne için istediğinizi dürüstçe kendinize itiraf edin .. kızlar mı? İnanın araba çok ama çok daha işlevsel.. tabi ortalama yeteneklerdeki bir erkek için. Eğer ilk görüşte daha etkileyici görünme ihtiyacı içindeyseniz doğaldır motosiklete ihtiyacınız olabilir. Taki siz konuşmaya başlayıncaya kadar motosiklet günü kurtarır.. Ama dediğim gibi siz konuşmaya başladığınız ana kadar kurtarır..
Motosiklet almaya kararlısınız ama gözünüz türlü türlü modellere kayıyor.. bunun içinde cruiser i var endurosu var race tipi var naked tipi var.. var da var yani.. ambole olmamak elde değil.. nerede kullanacağınızı nerede kullanmak istediğinizi düşünün.. ona göre tarzı belirleyin. Cross alıp asfaltta kullanmak zorunda kalırsanız, yada cruiser ile hız yapmaya kalkarsanız, naked alıp piknik dağ taş kamp hayali kurarsanız keyfiniz kaçabilir.. Birde şurada kullanmak istiyorum derken kullanıp kullanamayacağınızdan emin olun.. şehrin ortasında yaşayıp haftada altı gün çalışıyorsanız. Ve yorucu bir işiniz varsa cross tarz çok mantıklı olur mu bilmem? Vakit ayırıp dışarı çıkamadıktan sonra ne anlamı var.. sonradan pişman olmamak için mümkün olduğunca doğru bir seçim yapılmalı geri dönüşü zor çünki..
Seçim yaparken 2 seçenek oluyor cc için.. 250 cc mi 125cc mi? Biri 10-15, biri 20-25 hp.. çinlileri saymayayalım. 15 hp der 12 hp çıkar bilemezsin.. zaten aynı motosikletin farklı ilanlarında bile 11,12,14,15 hp gibi farklı bilgilerle karşılaşıp kafayı yiyebilirsin.. çok takmayacaksın o bilgilere..
Yok ben daha yüksek cc ile başlarım diyorsan da birkaç soru sor kendine..
1) Sakat kalınca hayatımın sonuna kadar idare edebilir miyim kendi
kendime,
2) Motosikleti düşürünce hemen tamir ettirebilecek param var mı
3) Benzin parasına yetişebilir miyim
4) Daha havalı görünmek gerçekten sağlığımdan önemli mi
5) Ortalamanın çok üstünde bedensel yetilerim var mı (refleks denge
olayları vs)
6) Bedensel zekam çok mu kuvvetli
7) Zeki bir tip miyim? Olayların akışını kafamda birkaç salise içinde
toparlayıp, karar verip, uygulamaya koyabilir miyim
8) Hep çok şanslı bir tip mi olmuşumdur hayatta
Eğer tüm bu sorulara kesinlikle evet. Ama kesinlikle evet diyorsa arkadaşımız daha yüksek bir cc ile de başlayabilir..
Zaten yeni başlayan biri için her iki cc de oldukça kuvvetli geliyor.. en az 10000 km de idare eder gücün yeterliliği.. senede altı ay binebileceksen ve haftada 4 gün süreceksen.. bu km yi tamamlaman da ortalama 2 yılını alır.. tabi her bindiğinde 50 km yol yapabilirsen o da....
tabi şu noktayı gözönünde tutmalı. Genel (bakın genel diyorum) itibarı ile (anlamayanlar için oran belirtelim %60-70) itibarı ile şehirlerarası, yada şehir dışındaki yollarda kullanacaksanız 250 cc daha doğru olur sizi uzun yolda üzmez gücü hızlanmanızı kolaylaştırır gerektiğinde. yoksa 125 cc maksimum hız 120-130 ise 250 likler de 140-150 yapar fazla fazla.. kadranlara aldırmayın.. orda hep yazarlar ama o yazanlar tutmaz bir türlü.. (250cc lik hyosungla 180-190 yaptığını söyleyenleri de duyabilirsiniz. ben de duydum. ama sesimi çıkarıp mahcup etmedim kimseyi..) 125cc şehir içinde kullanacağım yarı yarıya diyorsanız daha uygun bir çözüm olabilir.. tabi aslında en uygunu sizin zorlanmadan hükmedebildiğiniz motosiklettir..
Tarzı belirledin.. ama gelelim bütçeye oda var.. bütçe barajın sınır noktası her cümle, laf oraya gelince tıkanıp kalır.. Bir kere azıcık düzgün bir tipsen, kendine dikkat ediyorsan en kötü ihtimalle kask ı alıyorsun önce. Sonra mont, eldiven, dizlik diyorsun. Bunlara bir şekilde ulaşıyorsun.. doğru olanı, kask mont eldiven dizlik sırtlık çizme ve pantolon.. ve belki tam koruma üst ve alt.. yaşadığın tehlikelerin dozu arttıkça zaten kendiliğinden almaya başlıyorsun.. en iyisi en başta kaza yapmadan alıp kullanmaya başlaman..
Bütçede bunları irdeledik çünki.. bütçe motosiklet bütcesi değildir. Bu hobinin genel bütcesidir. Eğer bir metal yığınına 3bin tl verip kendin sadece kaskla idare ediyorsan zaten söyleyebilecek bir şey yok.. kendine faydası olmayanın kimseye faydası olmaz..
Bir kere herkesin sorunu.. hele yeni başlayanlar için ucuz ama iş görür motosiklet bulabilmek.. bunun içine tarz ve beğeni de girince işin çivisi çıkıyor.. çinlilerden başka seçenek kalmıyor. Halbuki doğru değil.. seçenek var ama biz bakmayı bilmiyoruz..
Akıllıca olan 3-4 senenlik 125 cc lik motosikletlere bakmaktır. Ki bunların içinde ybr ve cg başta geliyor. Söz konusu bütçe ile hem giyim kuşamın hem motosikletin olur. Hem de her ikisi düzgünce olur..
yada motosiklete biraz daha fazla para ayırabiliyorsan. 3-3,5 gibi.. bu paraya uzakdoğu mallarına yönelmek yerine 2. El yamaha honda kawasaki gibi markaları araştırmak doğru olmaz mı? Tabi ikinci ellere bakarken bir sürü noktaya dikkat etmek lazım. Aldığın motosiklete binemeyeblirsin de.. çinliler gibi onların da elde patlama tehlikesi var.. alacağın motosikletin yağdan başka değiştirilecek şeyi olmamalı. Muayene vb sorunu olmamalı, kazası belası borcu cezası olmamalı gibi..
Motosikletten tek bir şekilde keyif alabilirsiniz. Olmazsa olmaz şartı budur.. düzgün bir şekilde gitmeli, her zaman çalışmalı, her zaman sorunsuz çalışmalı, herhangi bir kusuru sizi tehlikeye atmamalı, her hangi bir kusuru çalışmasında probleme yol açmamalı.. Çünki ne içinde sıcak sıcak oturabilirsiniz, ne müzik dinleyebilirsiniz, ne ayaklarınızı uzatıp kestirebilirsiniz. Motosikletin yapılma amacı gitmek.. o zaman her koşulda gidebilmeli..
Bütçe derken görülmeyen bir masraf toplamı da var.. 3 ana kalemden oluşuyor aslında.. bu masrafları düşmek lazım öncelikle motosiklet almadan..
İlk ana kalemi açıkladık giyim kuşam dedik..ki ortalama 1000 tlden oluşur giyim masrafı…. ikinci ana kalem motosiklet hobisinin diğer masrafları.. ehliyetten tutun (ki nerden baksanız 350 civarı bir masraf), motosiklet alım satım ruhsat sigorta vb masraflarına kadar (ortalama 2-3000 tl lik motosiklet için 300 tl diyebiliriz) ciddi bir bedel söz konusu, hele alınan motosiklet sıfırsa ufak tefek masrafı daha çıkar.. üçüncü kalem de alınmış motosikletin masrafları.. bakımı, yağ değişimi, belki lastik ve zincir değişimi gibi gözünüze daha önce görünmeyen masraflar zaten cebimiz çoktan delindiği için başka bir tarafı zorlayabilir.. hele yok çanta, yok alarm yok kilit (hatta en doğru olanı kilitler) gibi gerekli masrafları, yok ayna yok sinyal yok jant şeridi gibi daha az gerekli masrafları sayarsak… çanta alarm iki düzgün kilit derseniz en aşağı 200 tl lik masrafınız var demektir.. o da en az… yani bütçe 3 bin tl diye yola çıktık ama daha motosiklet haricinde minimum 2000 tl masrafımız çıktı ortaya..
Motosiklet kısmına gelince bütçe içindeki.. motosikletin masrafsız, sorunsuz olmasına dikkat edin yeterli öncelikle.. parçası kolay bulunuyor mu ucuz mu? Servisi var mı iyi mi? Satarken değer kaybeder mi? Bunları düşünmek iyi olur her zaman.
Seçim sırasında acemilerin sıkça düştüğü bir hata.. boyuma kiloma uygun olur mu diye bakmayın.. önemli olan nasıl göründüğünüz değil kullanıp kullanamadığınız yada bunu rahat yapıp yapamadığınızdır.. üstüne oturduğunuzda kollarınız bacaklarınız sorun yaşıyorsa, motosikletin tasarım ölçülerine uymuyorsa inin gitsin. Size uyan bir şeye bakın.. aslında o kadar basit bir mantık ki hala algılayamamıza şaşıyorum.
Adam yapışıyor ben cruiser alcam havalı olcam yada ybr almam küçük motosiklet diye.. iyi de sivrizekalılık yapmadan önce iki dakika düşünsek olmaz mı? Ayakkabı alırken önce ne diyoruz 42 numara.. sen altın kaplama da getirsen en şık ayakkabıyı da getirsen ben bir tarafımı yırtsam 39 numarayı giyemem, 45 numara ile yürüyemem.. yani önemli olan vücut ölçülerimize uygun olması.. ayakkabının siyah yada kahverengi, düz yada desenli olması gibi ikincil planda kalıyor diğer tercihler..
tenere geldi fuarda.. ayaklarım yere değmiyor.. ne yapayım ben o motosikleti.. yada mt03 hayalleri kuruyordum, Fuarda üstüne oturdum ki o da ne.. race motosiklete biner gibi oldum enduro/naked karışımı tipteki motosikletin üstünde. Yarı fiyatına bile alma imkanım olsa, üstünde rahat edemedikten sonra, rahat kullanamadıktan sonra bir anlamı var mı? ayakkabı mantığı yine.. 40 numara pierre cardin ayakkabı hediye olsa ne olacak olmasa ne olacak.. giyemem ki..
özellikle ehliyet sınavından çıkan arkadaşların mesajlarını görünce tekrar hatırlatayım birşeyleri, elimden geldiğince yazayım dedim.
böyle işte arkadaşlar.. elbette yazarken aklımdan çıkan, atladığım daha bir çok konu vardır. farkeden arkadaşların tamamlamalarını rica ederim.
Asfalt meleği ' nden alıntıdır...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
-
-
Yukarıdaki yazı sadece boy sorunu olarak değil genel anlamda yazılmış bir yazı...
İçinde belki işinize yarayacak bişeyler vardır...
Kıyamadım silmeye ..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
meriç 120kg ben + 30kg de topcase de var. bu salcano bana tek kişilik gibi geliyor
bide mondial skutere binmiştim, yolda p.çler başladı "kooopernik pizza" diye dalga geçmeye...
wolfu fazla yadırgamadılar..
-
Sevgili kardeşim ,
Salcano üzerinde çok abes durmuyorsun sele yüksekliği biraz daha fazla olan enduro tarzı bir motor üzerinde daha rahat edersin.
125 cc lik bir motor senin kilonda birisi için çok zorlanacaktır. 250 cc ye geçmen en doğrusu merak etme fazla gelmeyecektir. (Zavallı motor o yükü kaldıracağım derken ancak 125cc kadar performans gösterebilecektir.)
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Hey maşallah 120 kilosunuz ha. Ben de 90 kiloyu buldum 1.83 boyla diye üzülüyodum kaç aydır
-
Hiçte anormal durmuyor bence abi sen de benim gibisin.Bende de 1.84 boy 90 civarı kilo Ama normal duruyorum ybr üzerinde en azından kendimce normalim
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hey maşallah 120 kilosunuz ha. Ben de 90 kiloyu buldum 1.83 boyla diye üzülüyodum kaç aydır
ohooo ben 15 yıl önce 90 kiloydum mutluyum şimdilik yağlarımla. stok yapmayı severim
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:40 ----------
haojin2005 adlı üyeden alıntı
Hiçte anormal durmuyor bence abi sen de benim gibisin.Bende de 1.84 boy 90 civarı kilo
Ama normal duruyorum ybr üzerinde en azından kendimce normalim
valla ben çıplak ybr ye bindim, altımda küçük kaldı. sonra düşündüm. büyük ön kafa ve büyük arka sepetle işi çözdüm.
bide wolfun selesi geniş, toton kavak gibi meydanda gezmiton.
anca bukadar oldu..
-
bende 190 boyundayım, ve 100 kg dayım. bende drift kullanıyorum ben kendimi drift e yakıştırıyorum ya gerisi önemli değil
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
Bence hiçte sırıtmıyor.. Gayet iyi. Ama şu arkadaki sepet nedir onu anlamadım abi? Koyun - kuzu falan mı taşıyosun napiosun?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
tahsins adlı üyeden alıntı
meriç 120kg ben + 30kg de topcase de var. bu salcano bana tek kişilik gibi geliyor
bide mondial skutere binmiştim, yolda p.çler başladı "kooopernik pizza" diye dalga geçmeye...
wolfu fazla yadırgamadılar..
yolda p.çler başladı "kooopernik pizza" diye dalga geçmeye... çok güldüm buna akşam akşam
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hey maşallah 120 kilosunuz ha. Ben de 90 kiloyu buldum 1.83 boyla diye üzülüyodum kaç aydır
ben 1.83 boy 102 kiloyum o nasıl olacak şimdi
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
Bende 185cm ve 100 kiloyum. 2 sene once 125 ukt aldım. Diger 125likler biraz kucuk geldi rahat edemedim bende ukt aldim memnunum.
-
Gayet normal geldi bana. Bişey bekledim bende abi hiç sırıtan bi durum göremedim
150kg zaten üst taşıma limiti bildiğim kadrıyla, yengeyle zor olur ama tek ve çanta ile sorun yok, 250cc ye yakın sarfiyat olur okadar, yüklen
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Gayet normal geldi bana. Bişey bekledim bende abi hiç sırıtan bi durum göremedim
150kg zaten üst taşıma limiti bildiğim kadrıyla, yengeyle zor olur ama tek ve çanta ile sorun yok, 250cc ye yakın sarfiyat olur okadar, yüklen
ondan herkes 100km/2-2.5lt yakarken ben 100km/3lt yakıyorum wolfle
bi kere de çoluk çocuk bindik .. tam 220kg gidiyor maşşallah karakaçan
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
Bence hiçte sırıtmıyor.. Gayet iyi. Ama şu arkadaki sepet nedir onu anlamadım abi? Koyun - kuzu falan mı taşıyosun napiosun?
arkadaki 76lt kappa topcase i mi diyon müdür ? ne bulursak taşıyoz işte ekmek parası..
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
tahsins adlı üyeden alıntı
o değilde benim boy 1.93 kilo 95 geçen yaz Kuba CG100 kullanıyordum gayette rahattı
2012 Kuba CG100 1205 km(5 Vites) -------> 2013 Kuba XCG150 ...
A Rh+
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)