Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında
Reklamlar
-
30 Ağustos 2012, 00:11
#1
Emniyet Genel Müdürlüğü pizza, kurye firmalarına çantalarını ruhsata işlettirilmesine dair yazı gönderildiği söyleniyor. Aksi takdirde trafik kontrollerinde parka çekilecekmiş.Doğruluğu var mıdır? Doğru ise bu durum bizim motosikletler için geçerli olacak mı? Bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar varsa bizi bilgilendirirse sevinirim.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
Reklamlar
-
30 Ağustos 2012, 00:14
#2
Bu mu çıktı şimdide
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
-
30 Ağustos 2012, 00:20
#3
Motosiklet çantalarının teknik olarak arabalara takılan portbagajdan farkı yoktur, zaten motosiklet çantası motosikletin portbagaj olarak tabir edilen yerine tutturuluyor. Arabalara onlarca yıldır portbagaj takılabiliyor ama ruhsata işletme diye bişey yok. Ancak pizza, kurye çantaları yanlara doğru fazla çıkıntılı olduğu için diğer araçlara veya yayalara tehlikeli olabileceğinden sınırlama getirmek isteyebilirler.
-
30 Ağustos 2012, 00:22
#4
bende o kadar 1200GS e nasıl benzin yetiştiriyolar diye düşünürken bu haberi gördüm.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
-
30 Ağustos 2012, 00:38
#5
Federasyondan Mehmet Binli abimizin bir yazısını paylaşmak istiyorum...
Bu ülkede var olan ama uygulanmayan bazı yasalar vardır.
Buna en büyük örnek de şapka kanunudur. (1341) Zamanında, tüm memurlara, adına serpuş denen şapkayı giyme zorunluğu getirmiştir. Ve halen yasa yürürlükte olmasına rağmen uygulama d
a (!) değildir.
İlgili yasalara göre, motosiklet yolcu taşımak için tasarlanmış araçlardır ve yine ilgili yasa da eşya taşımak için tasarlanmış araçlar olarak 3 tekerli motosikletlerden bahseder ki bunlarda da yük taşımak içindir, yolcu taşımak yasaktır. (triportör)
Motorlarımıza taktığımız çantalar hafif kusur olarak görülüyor ve hiç kimse sesini çıkarmıyordu. Yani bazı yasaların uygulanmasında toplum yararına durum söz konusu ise yetkililer ses çıkarmaya biliyorlar.
Ne zaman ki kurye arkadaşlarımızın çanta boyutları garip bir ölçüye ulaştı, o zaman bu işin tadı kaçmaya başladı ve yetkililer dur demeye ihtiyaç hissettiler sanırım.. (İstanbul' da kuryeler tarafından kullanılan vahim boyuttaki torba ve çantaları hiç söylemiyorum bile)
Kurye arkadaşlara hiç sözüm yok. Onlar ekmekleri peşindeler. Şirketlerin ihtiyaçlarına ve dayatmalarına ses çıkaramıyorlar.
Daha önce hız konusunda ki yasakları hiçe sayarak, pizzanız şu kadar zamanda elinizde gibi saçmalık üreten firmalar, kazanç hırslarını daha da artırarak bavul büyüklüğündeki çantaları motorlara taktılar. Amaç daha fazla malzemenin daha çabuk taşınmasıydı.
Bu işten ekmek yiyen kurye/paketçi kardeşlerimiz her türlü riske ilave olarak, büyük çanta riskini de kabullenerek, işletmelerde iş bulabilmek için buyük boy çantaları kendi şahsi motorlarına da takmak zorunda kaldılar.
Motorcu kaza da yapsa. ceza da yese işletmenin umurunda değil. Ya yeni bir sürücüyü işe alır ya da başka bir motosikletli çalışan işe başlar.
İşletmelerin yasal yükümlülükleri olmadığı sürece kaza ve ceza umurlarında olmayacaktır.
Bence bu konunun çözümü, geldiği nokta nedeniyle çok kolay değil.
Bünyesinde çok sayıda motosikletli çalıştıran zincir işletmeler ve bu motosikletleri üretip satan firmalar, öncelikle ellerini taşın altına sokmaları gerekir. .
Öncelikle yasalara uyabilecek, makul ölçüde bir çanta standardı belirlenmelidirler. Sonra bunun yasal hale gelmesi için yetkililerin kapısını çalmaları gerekir.
Bu çalışmalar sırasında sivil toplum örgütleri olan derneklerden de yardım istiyorlar ise, ona göre yaklaşım göstermeleri gerekir.
Aksi durum da, bazı yetkililerin nerede duracağını kimse bilemez.
Canı sıkılan yetkili, binek motosikletlerin arkasındaki çanta nedeniyle de sorun çıkarmaya başlarsa şaşmamak gerekir.
Yani yine birileri kuyuya bir taş attı.
Buyrun......
Aynı görüşü paylaşmaktayım....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
30 Ağustos 2012, 00:48
#6
Bazılarının yandaşları, akrabaları, torunları... ... yüklü miktarda scooter ithal edecek heralde ki yolu yapılıyor! Kuş Gribi misali...
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
Bu haberde asparagaz çıktı sanırım bir bilen duyan yok mu?
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
Tarık öncelikle hayırlı olsun motorun kazasız belasız bin inşallah uzun zamandır görüşemedik seninlede..
Çanta mevzusuna gelince çok yakın bir arkadaşımı geçen ulusta çevirmiş uyarmış polis arkadaşlar..Ama cezai işlem uygulamamışlar muhtemelen onlarda tam neyin ne olduğunu bilmiyorlar.
Fakat bende de 52lt'lik topcase var ve fıldır fıldır geziyorum şehiriçinde kimsede dur demedi şimdiye kadar olmadı ben boş gördüğüm bir trafik polisine yanaşıp sorma niyetindeyim...
ANGARAJ
-
Saolasın Yunus, işlerden dolayı toplaşmalara gelemiyorum. İnşallah fırsatını bulur bulmaz görüşürüz. Herkese selam
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
önce gitsinler piyasada o kadar ruhsatsız plakasız motosiklet var onları toplasınlar
önce gitsinler ehliyetsiz kullanan adam var ki onlarla ugraşsınlar
emin olun biz ehliyeti olanlar azınlıktayız
bu yasa cıksa bile kimse uygulamaz
-
böyle birşey gördüm
-
Konunun çıkış sebebi olan yazı aşağıda, benim anladığım kadarıyla şaside değişiklik yapılması gerekecek kadar ve motosikletin niteliğini (yük motosikleti) değiştirecek kadar büyük arka çantalar için geçerli bir uyarı. Biliyorsunuz ki paketçiler arka selenin üzerine gelecek kadar ve neredeyse motosikletten büyük kutular takıyorlar, bu konu da sadece onları ilgilendiriyor diye düşünüyorum. Zaten bilgi isteyen kurum da McDonald's.
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Konunun çıkış sebebi olan yazı aşağıda, benim anladığım kadarıyla şaside değişiklik yapılması gerekecek kadar ve motosikletin niteliğini (yük motosikleti) değiştirecek kadar büyük arka çantalar için geçerli bir uyarı. Biliyorsunuz ki paketçiler arka selenin üzerine gelecek kadar ve neredeyse motosikletten büyük kutular takıyorlar, bu konu da sadece onları ilgilendiriyor diye düşünüyorum. Zaten bilgi isteyen kurum da McDonald's.
bizim yurdum polisleri aradaki bu farkı anlayabilecekmi sence
-
Topcase ruhsata işli değil diye kesilen ceza tutanağı.
-
Yeni gelir kapısı açıldı..
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
yan canta takarız bizde :D
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
-
ulen ruhsatı daha yeni degiştim..
illa motoru sattıracaklar bana..
bu ruhsata işletmek için neler yapılmalı?
bilgisi olan varmı
-
ümit_150_zc adlı üyeden alıntı
ulen ruhsatı daha yeni degiştim..
illa motoru sattıracaklar bana..
bu ruhsata işletmek için neler yapılmalı?
bilgisi olan varmı
kardeşim ilk önce bi makine mühendisine proje çizdiriyosun sonra o proje ile EK-1 belgesine muayene yaptıracaksın ordan aldığın EK-1 belgesi ile trafik tescile gidip ruhsatı değiştirteceksin benim bildiğim bu!!!
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
Yaa iyice suyunu çıkardılar polis çevirirse top case yi çıkarıcam vericem eline al senin olsun
Artık sen tak biyerlere........................:@:@:@:@:@
-
Dogan88 adlı üyeden alıntı
tarihi dün birde. bu çanta nasılmış acaba
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler