Demir Popolar doğru yolda mı?/ Menderes ÖZEL
Reklamlar
-
Türkiye’de de üyeleri olan bu organizasyona girebilmek için 24 saatte 1600 km yol yapmak gerekiyor. İnsanı tüketen bu tip yolculuklar kazalara neden olabiliyor
“Demir Popolu” bir teyze ABD’de yola çıkmaya hazırlanırken.
Üst üste iki yazı bazı okurlarda “Motosikletle günde en fazla kaç km. idealdir?” sorusunu tetiklemiş. Tatil yolunda 350 km’de pestili çıkan bendeniz, kimi çevrelerce tatlı su motorcusu diye tanımlanmış olabilirim.
Ama gerçek bu, bir günde dura gide en fazla 500 km. yol yaparsam motosiklet, virajlar, doğa ve rüzgardan zevk alabilirim; ötesi bayar.
Tabii ki bir kriter değilim, herkes kendi yolundan mesuldur ve bu benim yolum; my way!
Yol-kilometre-menzil denklemine gelirsek; yapabileceğiniz en fazla yol, motosiklet tipi, yol tipi, hava durumu ve mevsim şartlarına bağlıdır. Günde 1,500 km yol yapan insanlar tanıyorum. Uzun yol yapmaya kararlıysanız, fiziksel yeteneğinize bağlı olarak 100 cc’lik bir motosikletle bile günde 800 km yol yapabilirsiniz.
Uzun bir yol düşünüyorsanız, planınızı en fazla 120-130 km’de 10 dakikadan az olmayacak şekilde bir su ve abur cubur molası verecek şekilde yapın. Zorlu yollarda mola menzilini 60-70 km’ye düşürün.
Hiç durmadan 200 km’nin üzerinde yol almak gerçekten zor ve yorucudur.
Sert biniciler!
Bir de “Demir Popolar” diye bir oluşum var ki, yukarıdaki satırların onlar için hiçbir önemi yok...
Merkezi ABD’de bulunan Iron Butt Association’ın (IBA-Demir Popo Birliği) Türkiye dahil dünya çapında on binlerce üyesi bulunuyor.
Kendilerini “Dünyanın en sert binicileri” diye tanımlayan Demir Popolar’a üye olabilmek için tek bir yol var ki, bir günde tamamlanması gereken o yolun uzunluğu tam 1,600 km... İstanbul’dan Van 1637 km., Artvin 1,317 km. Iğdır 1,515 km. ötede. Tabii bir noktadan bir uçtaki diğerine gitmek yerine, 1,600 km’lik bir rota belirleyip başladığınız yere de dönebilirsiniz.
Motor-on yazarı Rauf Gerz’in geçen yıl bir makalesi dikkatimi çekmişti; Gerz özetle şunları anlatıyordu: Birkaç yıl önce “Demir Popo” şemsiyesi altında “Gündoğumundan Günbatımına” adı verilen bir organizasyon kapsamında Atilla Tunç Sinop’ta başlayıp güneş batmadan Anamur’a ulaşacaktı. Malesef Tunç’un macerası ve yaşamı Anamur’dan kilometrelerce uzakta Kastamonu’da bir kazayla son buldu. “Demir Popo”nun, Tunç’un Türkiye’deki yakınlarına gönderdiği mesajsa “Arkadaşınız sevdiği işi yaparken mutlu bir şekilde öldü”den ibaretti, ki bu ifadeler haklı olarak Tunç’un yakınlarını öfkelendirmişti...
Bu yazıdan bir süre önce veya sonra, Radikal’deki bir haberde Ege’de 1,600 km’lik bir diğer “Demir Popo” girişiminin başarıyla sonuçlandığını okumuştum. İnanın “bir günde 1,600 km” yazarken bile parmaklarım titriyor, kalbim sıkışıyor. Görüşüm bu tip yolculukların zevk değil, cefa ve tehlikeler içerdiği yönünde...
Ama yine de ilgilisine birkaç Demir Popo rütbesi ve bu rütbeleri edinmek için kat edilmesi gereken kilometrelerden bahsedeceğim:
Bazı Demir Popo rütbeleri için kaç kilometre yol gerekiyor?
SaddleSore: 24 saatte 1600 km
24 saatte 2 bin km
36 saatte 2 bin 500 km (Altın rütbe)
SS2000 48 saatte 3 bin 200 km
SS3000 3 günde 4 bin 800 km
Saddlesore5000 5 günde 8 bin km
BBG3000 48 saatte 4 bin 800 km (Xtreme)
10-10ths 10 günde 16 bin km (Xtreme)
100kClub 1 yılda 160 bin km (Xtreme)
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Tuzu kuru,yarın endişesi olmayan insanlar için güzel bir meşgale.Heleki Amerika gibi yollara sahip,motosiklete saygı gösteren bir ülkede düzgün bir motosikletle bu km.ler çok zor olmasa gerek.Ben şahsım adına 10 yaşında 500 lük naked bir makina ile 36 saat de ve Türkiye sınırları içerisinde 1500km.yapabiliyorsam Demir popo sayılırmıyım acaba ?
Paylaşım için teşekkürler.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Motosiklet Eğitmeni
Onemli bir organizasyon.
1600km yolu bitirdikten sonra, Eregli demir-çelik fabrikasinda ustabasi olarak ise baslayabilir, isterseniz, kendinize demirci dukkani bile açabilirsiniz.
Turk metal is sendikasi bu organizasyona katilan her motosiklet surucusune, poposu paslanmasin diye,ucretsiz anti-pas yardimi yapiyor.
Ister poponuza surun ister t......
Allah akil fikir versin......
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
valla tırcı arkadaşım vvar o bana anlatıyorda 1600 km molasız gidiyoruz diye o anlatırken ben yoruluyordum arkadaşım bir gıdıyor 3 ay sonra yuzunu görebılıyoruz 300 400 km re ye tamamımda gerci ben kendi motosıkletım ile ilgıli konuşabılırım o motorlar ve yollar herhalde bunu ikiye katlar helal olsun
-
Babam ramazanın ilk haftası 100 cc.lik çinli Cup ıyla Hatay dan Bursaya 22 saatte geldi yaklaşık 1100 km.
3 hafta geçti daha kendine gelemedi hala titriyor :D
-
piskopat bunlar..
-
İnsanın değeri bir kesirLe ifade ediLecek oLursa;,,payı gerçek kişiLiğini gösterir,paydası da kendisini ne zannettiğini.......Payda büyüdükçe kesrin değeri küçüLür.........* ToLstoy *
-
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
150lik cbf ile bir gunde 220 km yol yaptım. Popom jel kıvamına gelmişti
benim motorla 1600 km yapacak poponun yapıldığı maden dünya gezegeninde bulunmuyor
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
yapana saygı duyarım ama bana göre değil.Türkiye şartlarında extra tehlikeli.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
250R ile 3 günde 2200 km yapmıştım, peşinden 3 gün yattım ama demir gibi oldum, günde 1000 km rahat çevirebiliyordum.
Sonrasında Fazer ile takribi 13-14 saatte 1200 km yapmışlığım oldu, oda uyku yaptı çok fena
Daha evvel bu konuya değinmiştim 2006 'da felandı sanırım, İstanbul 'da önemli olan iron butt olabilmek değil, iron left hand olabilmektir. Yıllardır bir buna alışamadım.
-
Denizli İl Temsilcisi
benimde pram olsa altımda güçlü makina olsa bana carbon popo lakabını takarlardı heralde
-
Iron butt bence gereksiz bir kendini ispatlama organizasyonudur.En çok içki içme yarışmasından,ya da çiş yarışından farklı değildir.
Bir sürücünün sağlıklı olarak ne kadar süreyle yol yapabileceği bellidir.
Kendi sınırlarını zorlayan her motorcu en geç mola yerinde kaza yapar.Hele bunu trafikte deniyorsa hem kendi başını yakar,hem de başkalarının.
Motorun ne kadar iyi olduğu,Sürücünün ne kadar deneyimli olduğunu bir kenara bıraksak dahi motor kullanmak çok ciddi bir kondüsyon,otomobil kullanmaktan çok ama çok fazla dikkat gerektiren bir durumdur.
Bence motorcu o günkü ruh haline,o günkü kondüsyonuna bakarak yapacağı toplam km yi belirlemeli,zorlandığını hissettiği anda sürüşü sona erdirmelidir.
Bir günde 1500 km yapana madalya verebilirler ama yapmak için canından olana,sakat kalana da sadece acırlar.
-
az ve yavaş giden er zaman gider savaş abiye katılıyorum
mobilyette + panter 105+ asya motor150 +yamaha YBR125 opel astra ford fokus inşallah cbr 250
yamahasülo
-
[QUOTE=savaskayan;1790376]Bir günde 1500 km yapana madalya verebilirler ama yapmak için canından olana,sakat kalana da sadece acırlar.[/Bu konuyla ilgili başka konuşacak şey kalmadı sanırım.cat:
(K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.
-
Motosiklet Eğitmeni
savaskayan adlı üyeden alıntı
Iron butt bence gereksiz bir kendini ispatlama organizasyonudur.En çok içki içme yarışmasından,ya da çiş yarışından farklı değildir.
Bir sürücünün sağlıklı olarak ne kadar süreyle yol yapabileceği bellidir.
Kendi sınırlarını zorlayan her motorcu en geç mola yerinde kaza yapar.Hele bunu trafikte deniyorsa hem kendi başını yakar,hem de başkalarının.
Motorun ne kadar iyi olduğu,Sürücünün ne kadar deneyimli olduğunu bir kenara bıraksak dahi motor kullanmak çok ciddi bir kondüsyon,otomobil kullanmaktan çok ama çok fazla dikkat gerektiren bir durumdur.
Bence motorcu o günkü ruh haline,o günkü kondüsyonuna bakarak yapacağı toplam km yi belirlemeli,zorlandığını hissettiği anda sürüşü sona erdirmelidir.
Bir günde 1500 km yapana madalya verebilirler ama yapmak için canından olana,sakat kalana da sadece acırlar.
Yok hocam.
Mesaj gonderiyorlarmis.
Arkadas sevdigi bir seyi yaparken öldü diye.
---------------------------------------------------
Insan her zaman kendini kesif halindedir.
Sinirlarini bilmek ister.
Zaten ekstrem sporlarin çikis nedeni bu degilmidir?
IB de bunlardan biri.
Fakat ekstrem sporlardan farkli bir yani var.
Sen spor yapiyorsun ama yaptigin sporun yarattigi tehlikeye diger insanlari da katiyorsun.
Esiniz, çocugunuz dolusmussunuz arabaya tatile gidiyorsunuz.
Sarkilar soyleyerek, tatil için yola çikmanin verdigi dinginlik ve huzurla yol aliyorsunuz.
Hanginiz, uykulu gozlerle, surusunun bimem kaç yuzuncu kilometresine gelmis bir demir popolu ile karsilasmak ister?
Yorgunluktan bitap dusmus surucu arabaniza ortadan dalarsa,siz bu olaya sempati ile bakabilirmisiniz?
(tabii hala sagsaniz)
Ustelik Turkiye de bu yasal olarak mumkun degil.
Motosiklet için yasal hiz siniri 70 km/h
hiç mola vermeden gitmeye kalksaniz toplam alabileceginiz yol 1680km.
Siz bir zombi bile olsaniz, motosikletiniz buna dayanamaz.
Kaldi ki yolda bir kamyonun arkasina 5 dakka takilsaniz isiniz bitti.
Yine yasal olarak 4 saatte bir mola vermek zorundasiniz.
Yani en az 6 mola vereceksiniz.
Yarimsar saat mola verseniz, 3 saat yapar.
Surus için 21 saatiniz kaliyor.
Saatte 70 km saglikli bir sekilde alabildiginizi dusunsek; ancak 1470 km yol alabiliyorsunuz.
Bu da demir kiç olmak için yetmiyor fakat bir nalbura ugrayip kiçiniza teneke lehimletebilirsiniz.
Eger daha fazlasini yapabiliyorsaniz, siz suç isliyorsunuz demektir.
Amerikali bunu yapar.
Neden?
Turkiye'de ki sinirlamalar orada yok.
Tehlikeler de.
Avrupali da yapar.
Ornegin ben simdi evden çiksam, soyle Alp daglarinin kiyisindan Almanya sinira dogru gidip, oradan Fransa'nin kuzeyine yonelsem ve Paris uzerinden geri donsem,1800 km yol yapar.
Yol komple otoban.
Hiz limitim 130km/h
Radar limitim 143 km/h
Yani ortalama 140 km/h ile yol alabilirim ve 1600 km yi 12 saatte tamamlayabilirim.
Her saat basi mola versem ve her molam 1 saat surse bile 1600 km yi 24 saatte rahatça tamamlarim.
Tabi dayanabilirsem.
Ama burada ne ustume direksiyon kiran psikopatlara, ne de arkasinda kuyruk yapan kamyonlara rastlama durumum yok.
Hani,
"kaz uçar da laz uçmaz mi?"
derken,
kazin nerede uçtuguna da dikkat etmek lazim....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Cog a katılıyorum.
hele" gece vakti farsız stopsuz modifiye mobylette'le 170 km yapıyoruz" diyen adamlar bir de bu demir kıç işine el atarsa yollarımız tadından adım atılmaz hale gelir.
-
-
Türkiyede " Iron butt " olunur fakat poponuz motor selesi yüzünden Iron olmaz =) Varın siz düşünün hangi sebepten olacağını.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler