Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Otomobile şerit bulamıyorken... / Menderes Özel

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer

    "Motosiklet şeridi istiyoruz" başlıklı bir önceki yazı, yurtta ve cihanda ses getirdi; hal böyle olunca konuya devam etmek ve özellikle gelen tepkilerden birkaçına yer vermek şart oldu.

    ("Motosiklet şeridi istiyoruz" başlıklı önceki haberi okumak için tıklayınız.)

    O yazı kafalarda bir “fantezi” etkisi yaratsa da, sayfada kullanılan ve Paris’te çekilmiş konu fotoğrafıyla tüm araçların şeridini izlemesi durumunda trafiğin nasıl bir nizama kavuşacağının, motosikletlerin ve ambulans gibi araçların da şeritler arasındaki koridordan rahatça yol alabileceklerinin vurgusunu yapmıştım.

    Şurası bir gerçek, yoğun olsa bile herkesin hedefine kadar kendi şeridini izlediği bir trafik ağır da olsa ilerler; bizdeki gibi kilitlenmez.

    İlk tepki yazının yayımlandığı gün, motosiklet kullanmayan Fatih Yılmazkarasu isimli okurdan geldi. Motorcuların ruh halini anlamak için yazılarımı takip eden Fatih bey, görüşlerimin çoğuna ve “motosiklet şeridi” fikrine de karşıydı.
    Her neyse, Fatih beyle yazıştık ve ona arzuladığım durumun, “herkesin şeridinde gittiği bir trafik” olduğunu anlattım ki bu, zaten yolda az yer tutan motosikletlerin rahatça hareket edebilmesini sağlar. Bu yazışma süreci sonunda Fatih bey, motosiklet kullananlara karşı yargılarının yumuşadığını söyledi.

    İki gün sonra işe geldiğimde sayfa tasarımcısı Ermil Balakin’in beni görünce ilk tepkisi de “Biz otomobile şerit bulamıyoruz, sen motosiklet şeridi istiyorsun” şeklinde oldu...

    Şeritlere ilişkin asıl tartışma internetteki en kalabalık motosiklet gruplarından motosiklet.net’te yaşanıyordu. Motosiklet.net’ten Coq, Morrigan ve Ledo nikli arkadaşların görüşlerine yer vereceğim:

    Coq: (Siteye yüklediği Paris resimlerini işaret ederek) Bu yolda resmi olarak motosikletler için ayrılmış bir bölüm yok. Fakat gayri resmi olarak var. Otomobil sürücüleri, motosikletler rahatça geçsin diye bakın nasıl hareket ediyor. Bu sırada trafik adım adım ilerliyor. (Otomobille) 12 km yolu yarım saatten fazla bir zamanda aldık. Ama insanlar sabırla bekliyor. Kimse korna çalmıyor. Sol şeritteki araçlar, şeridin en soluna, onun hemen yanındaki araçlar ise sağa geçmişler. Ki, motosiklet sürücüleri, rahatça yollarına devam etsin... Bizim devletimizin halkımıza vermesi gereken bu mantık ve saygıdır.

    Morrigan: Avrupa yakasında ne mantıklı bir tali giriş-çıkış yeri ne de yol çizgisi kaldı. Yeni yollar tamamıyla fiyasko. Mesela Küçükçekmece E-5’ten (D100) giderken, Florya yönüne sapacaksınız diyelim. Yolu bilmiyorsanız, yol ayrımındaki aptal kırmızı dubacıklara çoktan geçirmişsiniz demektir. (Bu yeni yol rezaletini E-5’te yani D100’te emniyet şeridinin kaldırılmasını ayrıca yazacağım. Ölelim o zaman, ey yetkililer!)

    Ledo: Motor kullanmak demek, her durumda her araya girebilirim, gerekirse tretuvardan gerekirse ters yönden giderim demek değil... Hem zaten motor sürücüleri o kadar antipatik olabiliyor ki, çoğunda iki tekere karşı tepki oluşuyor (Bu konuyu da ayrıca işleyeceğim).

    Ferrari’den motosiklet

    Otomobil markalarının geçmiş yıllarda reklam amacıyla konsept motosikletler ürettiğine tanık olmuştuk. Bu kez sıra Ferrari’ye geldi.

    Tasarımcı Amir Glinik 2005’te başladığı çalışmayı tamamladı ve üzerinde Ferrari logosu olan motosikleti görücüye çıkardı. Konsept motosiklet Ferrari’nin V8 araçlarında yer alan güç ünitesinin yarısını kullanıyor, V4 güç ünitesiyle besleniyor. Motosiklette dokunmatik ekran, ayarlanabilir süspansiyon, GPS ve F16 savaş uçaklarındakini andıran el kontrolleri bulunuyor.

    TVS’nin 2009 hedefi 6 bin motosiklet satmak

    Hindistan markası TVS motosikletleri, Türkiye pazarında daha sert rüzgarlara yelken açtı. TVS Türkiye distribütörü İsotlar Grup, düzenledikleri bir toplantıyla yeni hedefleri anlattı.

    TVS Satış Direktörü Cengiz Tiryakioğlu “Bugün, iki çeşit ürün ile (scooter segmentinde Scooty Pep+ ve commuter segmentindeki Apache ile) pazarda yer alıyoruz... Bu seneyi, iki modelde 3 bin adet satışla kapatmayı öngörüyoruz... Dört modelle yer alacağımız 2009 yılında ise toplam 6 bin adet satış hedefliyoruz. Özellikle Apache modeli dayanıklılığı, yüksek hızı, daha düşük yakıt sarfiyatına karşın daha performanslı motoru ile rakiplerinden daha yüksek fiyatlı olmasına rağmen başta kurye ve ilaç dağıtım şirketleri gibi profesyonel kurumlar tarafından büyük talep görüyor” dedi.


    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    güzel yazı olmuş teşekkürler
    lifan 100

  3. #3
    deli mavili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul / bahçelievler
    Motosikleti
    motosiklet
    gürkan en iyisi motosiklet şeridi olan ülkelere göç edelim
    UÇURUMUN KENARINDA OLSAN BİLE SIRF HAYATA GICIKLIK OLSUN DİYE GÜLÜMSE

  4. #4
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı deli mavili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gürkan en iyisi motosiklet şeridi olan ülkelere göç edelim
    Sadece yol için mi
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  5. #5
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    O yazı kafalarda bir “fantezi” etkisi yaratsa da, sayfada kullanılan ve Paris’te çekilmiş konu fotoğrafıyla tüm araçların şeridini izlemesi durumunda trafiğin nasıl bir nizama kavuşacağının, motosikletlerin ve ambulans gibi araçların da şeritler arasındaki koridordan rahatça yol alabileceklerinin vurgusunu yapmıştım.

    Şeritlere ilişkin asıl tartışma internetteki en kalabalık motosiklet gruplarından motosiklet.net’te yaşanıyordu. Motosiklet.net’ten Coq, Morrigan ve Ledo nikli arkadaşların görüşlerine yer vereceğim:

    Coq: (Siteye yüklediği Paris resimlerini işaret ederek) Bu yolda resmi olarak motosikletler için ayrılmış bir bölüm yok. Fakat gayri resmi olarak var. Otomobil sürücüleri, motosikletler rahatça geçsin diye bakın nasıl hareket ediyor. Bu sırada trafik adım adım ilerliyor. (Otomobille) 12 km yolu yarım saatten fazla bir zamanda aldık. Ama insanlar sabırla bekliyor. Kimse korna çalmıyor. Sol şeritteki araçlar, şeridin en soluna, onun hemen yanındaki araçlar ise sağa geçmişler. Ki, motosiklet sürücüleri, rahatça yollarına devam etsin... Bizim devletimizin halkımıza vermesi gereken bu mantık ve saygıdır.

    Morrigan: Avrupa yakasında ne mantıklı bir tali giriş-çıkış yeri ne de yol çizgisi kaldı. Yeni yollar tamamıyla fiyasko. Mesela Küçükçekmece E-5’ten (D100) giderken, Florya yönüne sapacaksınız diyelim. Yolu bilmiyorsanız, yol ayrımındaki aptal kırmızı dubacıklara çoktan geçirmişsiniz demektir. (Bu yeni yol rezaletini E-5’te yani D100’te emniyet şeridinin kaldırılmasını ayrıca yazacağım. Ölelim o zaman, ey yetkililer!)

    Ledo: Motor kullanmak demek, her durumda her araya girebilirim, gerekirse tretuvardan gerekirse ters yönden giderim demek değil... Hem zaten motor sürücüleri o kadar antipatik olabiliyor ki, çoğunda iki tekere karşı tepki oluşuyor (Bu konuyu da ayrıca işleyeceğim).
    E-5’te toplu taşımaya yönelik hazırlanan metrobüs hattı gibi projelerin günü kurtarmak için çok iyi değerlendirilmen yapılan bir çalışma düşünüyorum. Böylesine önemli bir yolda emniyet şeridinin olmaması nasıl bir mantık. Yetkililer İstanbul'un en önemli yolunda emniyet şeridini unuttuklarını birileri hayatını bu yüzden kaybettiğinde anlayacaklar. (iki gün sonra hiçbirşey yokmuş gibi hayatlarına devam edeceklerine eminim.)

    Umarım yetkililer bu konuyu Menderes Özel'in köşesinde okuyup olayın ciddiyetini çok geç olmadan kavrarlar.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konuyu link verilen topicte baya geliştirmiştik.
    Buradan devam edelim.

    Diğer konuyu görmemiş arkadaşlar olabileceğini düşünerek kısa bir özet geçeyim.

    Sayın Özel, geçen yazısında;
    "Motosikletler için şerit istiyoruz"
    şeklinde iddialı bir çıkış yapmıştı.

    Tabii amaç özel bir şeritten ziyade her aracın kendi şeridinden gittiği,yani şerit ihlali yapmadığı bir trafik düzeniydi.
    Nihayi amaç ise, herkesin şeridinde yol aldığı bu sirkülasyonda, diğer araç sürücülerinin, medeni davranarak, motosikletlere yer açmasıdır.

    Bu yazıda amaçlanan 2 sonuç var aslında.
    1. amaç,şerit ihlalinin önlenmesi.
    Aslında yol çizgilerine itibar etmemek cezayı gerektiren bir davranış biçimi ve trafik yasalarında bunun müeyyidesi mevcut.
    Fakat bu kuralı kimse takmıyor.
    Özellikle büyük şehirlerde şerit ihlalleri nedeniyle tıkanık ve yavaş seyreden bir trafik oldukça kanıksanmış bir durum.
    Mevcut durum bu konuda yapılacak düzenlemenin sadece kanun koyucu ve uygulayıcılarının elinde olduğunu gösteriyor.
    Yani trafik polisi bu konuda görevini yapmalı ve şerit ihlali yapanlara yasada yer alan cezayı uygulamalı.(Yada herkesin hidayete ermesi beklenilebilir)
    Bu uygulama kararlılıkla sürdürülürse, meyvesini kısa zamanda verecektir.
    Polisin çalışma şartları ve elindeki imkansızlıklarla bunu başarması zor görünüyorsa da aslında imkansız da değildir. Eğer amaç faydalı olmak ve düzeni sağlamaksa, kısa süreli bir fedakarlık, düzeni sağlamaya yetecektir.
    Örneğin 15 gün boyunca hergün sıkı bir şekilde şerit kontrolü ve kesilen cezalar,sürücülerin,yolun kenarında park etmiş halde gördüğü kolluk kuvvetlerine daha fazla dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatacak güzel bir uygulama olacaktır.
    Belirli aralıklarla yapılan kontrollerle sürücüler sürekli temkinli ve kurallara uygun davranmaya zorlanabilir.

    2. amaç,yazının asıl amacı olan,motosikletlere yer açma konusudur.
    Yani herkesin şeridinde gittiği bir trafikte, motosikletlere yer açma.
    Aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi..





    Yukarıdaki resimlerde görüldüğü gibi en sol şeritte yer alan sürücüler, bulundukları şeridin en solunda konumlanarak,sağ taraflarında motosikletler için bir boşluk yaratmaktadırlar.
    Hatta hemen yan taraftaki şeritte bulunan sürücüler de daha fazla alan bırakabilmek için,şeridin sağında hareket etmektedirler.
    Böylece motosiklet sürücüsü,bu boşlukta rahatça hareket etmektedirler.



    Ya da sürücüler diyelim.



    Birinci amaç,polisin bu konu üzerinde ciddiyetle durmasıyla rahatça çözülebilir.
    Yani bizim insanımız,bu saatten sonra birbirine saygı göstermeyi belki başaramaz ama işin içinde ceza oldumu hemen nizama uyar.
    Bu nedenle herkesin şeridinde yol aldığı bir trafiği başarmak çok zor iş değil.

    Fakat ikinci amaç olan diğer araçların motosiklet için boşluk bırakmalarını sağlamak uzun bir uğraş ve hayal gücü gerektiren bir iştir.

    Herhangi bir araç sürücüsünün, herhangi bir yolda size geçiş üstünlüğü sağlamak gibi bir mecburiyeti yoktur.
    Kaldı ki ülkemiz şartlarında geçiş üstünlüğü olan araçlara bile saygı gösterilmediği düşünülürse,bunun ne kadar zor olduğunu takdir edersiniz.

    Bu konuda en büyük görev motosiklet sürücüsüne düşmektedir.
    Bu görev ve sorumluluğun ne olduğu konusunu ise başka bir başlıkta tartışmak niyetindeyim.
    Çünkü bu konu trafikte diğer araç sürücülerine davranışlarımız ve hatta birbirimize karşı davranışlarımızla alakalı bir konudur.
    Aslında geçtiğimiz yıl ya da daha önce birbirimize karşı olan davranışlarımızı tartışmıştık fakat ortak bir karara varamamıştık.

    Fakat bu noktada tüm motosiklet camiasının bir araya gelip, ortak bir davranış şekli geliştirmesinin gerekliliği ortaya çıkıyor.

    Topiği dağıtmamak için fazla uzatmak istemiyorum.
    En kısa zamanda bahsettiğim konuyla ilgili bir topic açmayı düşünüyorum.
    Burada bahsetmemin amacı, erişmek istediğimiz hedef için önemli olduğuna inanmamdır.
    Belki de değildir.
    Ama tartışmadan bilemeyiz...

    Sayın Menderes Özel'e görüşlerimizi köşesine taşıyarak, verdiği değerden dolayı da ayrıca teşekkür ederim...

    Tabii tartışma ortamını yaratan Motosiklet Net camiasına da....

    Ledo ve Morrigan'ın yazdıkları konuların ayrı bir başlık değeri taşıdığı düşünüyorum.
    Yani farklı problemler olarak mutlaka ele alınmalı ve tartışılmalıdır.
    Motosiklete bulaşma hatasına düşerek bu görevi istemeden de olsa, sayın Özel'in yüklendiği kanaatindeyim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Birkaç aydır İstanbul'da hergün işyerine motosikletle gidip geliyorum ve Boğaziçi Köprüsü'nü kullanıyorum. Bilenler bilir, her iki tarafta da trafik özellikle sabah ve akşam yoğundur, sık sık kilitlenir. Oluşan uzun araç kuyruklarının arasında ben ve benim gibi motosikletliler yol almaya çalışırız. Agresif bir sürüş tarzınız yok ise otomobil sürücüleri size yol veriyor. Saygısız davranışlar sergileyen olduğu gibi , yol vermeye çalışan bir çok sürücü var trafikte. Ülkemizde trafik bilinci belki diğer ülkelere göre eksik olabilir ama umutsuzluğa yer yok bence. Dün kimse emniyet kemeri takmaz iken şimdi bakıyorum da takmayanlar azınlıkta gibi. Zamanla motosikletlere güçlük çıkartmama konusunda da insanlar daha da bilinçlenecektir. Coq'un da bahsettiği gibi saygı beklerken, benzer saygıyı biz motosiklet sürücüleri de otomobil sürücülerine göstermeliyiz.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  8. #8
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bu konuda ben de birseyler yazmak istiyorum.
    Ne kadar dogru , ne kadar yanlis hep beraber tartisalim.

    Oncelikle , yukaridaki hayalin bir kopyasini yaratabilecegimizi dusunuyorum.
    Bunun da kopyasi mi olurmus derseniz , olur. Aciklayayim.

    Motosiklet sektoru , ulkemizde son birkac yil icinde cok gelisti. Motosikletler trafikte cogalmaya basladi. Otomobil suruculeri de motosiklet suruculeri ile yeni yeni tanisti. Kural olmasa bile , trafige yeni kavramlar geldi. Bazi otomobil suruculeri buna alisti , bazilari alisamadi.

    Otoyollarda eskiden emniyet seritleri , trafik skstiginda uyanik suruculerin gidecekleri yere daha hizli varabilmesi icin kullandiklari bir express yoldu.

    Motosikletler cogalinca , motosuklet suruculeri , daha guvenli gordukleri emniyet seridinden gitmeye basladilar. Cunku zaten onlar otomobil aralarindan da gidebiliyorlardi , fakat daha tehlikeliydi. Aniden serit degistirenler , kapi acip kapatanlar buyuk sorun teskil ediyordu.
    Zaman gectikte , emniyet seritlerinden giden motosiklet sayisi artti. Ozellikle kopru trafiginde , motosikletler pespese emniyet seridini kullaniyordu. Motosikletlerin beklemesi gerekmiyordu ve daha emniyetliydi.

    Otomobil suruculeri , motosikletlerin emniyet seridini kullandigini gorduklerinde , emniyet seridine gecmeden once daha dikkatli olmaya basladilar.
    Emniyet seridini kapatan suruculer , diger suruculerin motosikletlere yol verdiklerini gorduklerinde , seridine geri donduler.

    Boyle boyle , kopru trafiginde , emniyet seridi motosiklet kullananlarin yolu oldu.
    Bu konudan -bazilari haric- hem otomobil suruculeri , hem de motosiklet suruculeri memnun oldu. Cunku motorlar aralardan gidip otomobiller , ozellikle de aynalari icin sorun olmuyordu. Hicbir otomobil surucusu 15 cm yanindan hizla gecen bir motosiklet gormek istemez.

    Fakat bu yapilan yasal degildi. Ve duzenlemeler getirildi. Emniyet seritlerine elektronik denetleme sistemi yerlestirildi... Bu iyi bir gelismeydi.


    Simdi gelelim benim anlatmak istedigim konuya.
    Ne yazikki , bu konuda bir yasa cikmasi cok cok zor. Tipki emniyet seridinin motorlara ayrilamayacagi gibi.
    Bu yuzden , tipki emniyet seridinde yaptigimiz gibi , kendimizi baska bir sekilde kabul ettirmeliyiz. O da bu fotografta gorunuyor.



    Trafikte eger duzenli bir hat olusturmazsak , kimse bize iyi gozle bakmayacaktir.
    Su an trafikte de gordugumuz gibi , bir motor en sol serit ile orta serit arasindan gitmeye calisirken paralelinde diger bir motor emniyet seridinden gidiyor , 3. motor ise yine paralelinde sag serit ile orta serit arasina girmeye calisiyor.
    Durum boyle olunca otomobil suruculeri nereye kaymasi gerektigini bilemiyor.
    Iyi niyetli suruculer bir motora yol verirken digerinin onunu kesiyor.

    Bizim bu konuda yapabilecegimiz , kendimize guvenli bir hat belirlemek , ortak ses olmak , bunu duyurmak , ve bu hatti kullanmak.
    Bu hatti da dusunup , kosullara gore en guvenli olana karar vererek secebiliriz.
    Kimsenin bize saygili olmasini bekleyerek birseyler kazanamayiz.

    Bir motorcu degil , 2 motorcu degil , her motorcu ayni hatti kullandigi taktirde, otomobil suruculeri yavas yavas o hatti bosaltacaklardir. Bu kisa surede gerceklesmese de zaman icinde gerceklesecek , duyarli suruculer , diger suruculere ornek olacaktir.

    En sonunda , bir kanun degil ama yeni bir kavram ortaya cikacaktir.
    Ornegin ; trafik skstiginda motosiklet suruculeri en sol serit ile orta serit arasini kullaniyorlar.
    Bu zaman isteyebilir , fakat neden olmasin?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    mesela sıkışık bi trafikte normal hususi otoların arasındaki mesafe genelde pek değişmiyor geçilecek kadar oluyor ama eğer araba bi taksi varsa bu hanzo mutlaka ve mutlaka o 2 şeridi ortalamış ve o koridoru kapatmış oluyor
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkcası ben bu resimde şunu görüyorum;

    Normalde arabalar için asla tıkanmayacak yolların, mevcut şeritlerin hepsini araç kullanmak boşluk doldurmakmış gibi kaplayan acemilerin tarlada gezer gibi seyir etmesi sonucu kitlenmesi.

    Peki başka ne var?

    Bu araçların bizdekilerden bir adım öteye giderek motorlara şerit açması.

    Peki bu motor şeridinde ne var?

    Önde tarlada gezen bir acemi arkada yüzlerce birikmiş motor.

    Bu şerit yerine sıkışık araçların arasında giden motorların neden orda olduğunuda açıklıyor bu fotoğraf.

    Açıkcası böyle bir şeritin dahi faydası olacağını zannetmiyorum hatta iyikide yok.
    Olsa şeridiniz var ordan gidin diyecekler, sonra takıl aceminin peşine arabalar gibi dur kalk dur kalk.
    Heralde araba sürmekten ettiğim gibi motordan da nefret ederdim.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Aye;
    resimden çok negatif sonuçlar çıkarmışsın.
    Düşündüğünün aksine orada bir tıkanıklık yok.
    Oldukça akıcı o gördüğün sıkışık trafik.
    Paris'in her zamanki hali bu.
    Motosikletlerin seyir halinde olduğunu sürücülerinin ayaklarının nerede olduğuna bakarak kolayca anlayabilirsin. Takdir edersinki duruyor olsalar ayakları yerde olurdu.
    Sağda solda ayrı şeritlerde gördüğün motosikletler de muhtemelen bağlantı yollarından ana yola çıkmış ve arada sıkışmışlar.
    İlk fırsatta onlarda o özel şeride kendilerini atacaklardır.

    Burada bir şeyi ilk ağızdan ifade etmek istiyorum.
    Zaman zaman Paris'e motosikletimle de giderim.
    O sıkışıklıktaki hızımız 90 km/h altına düşmez.
    110-130 km/h arasında seyrettiğimiz zamanlar daha fazladır.
    Aşırı yoğunluk ancak,bozulan bir şeritte yapılan onarım çalışması ya da kaza sonucu oluşur.
    Yani sözün özü, şerit ihlali yoksa,sıkışıklıkta yoktur.
    Trafik daima akıcıdır....

    Görkem'in önerisi de fena değil.
    Bir kaç şehit veririz belki ama olabilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Dostum pek çoğunun fren lambası yanıyor, 125'lik 600'lük hepsinini arasındaki mesafe aynı 2-3 metre, buna akıcı diyorsan türkiyede motorlar zaten uçuyor, bizde trafik sorunu diye bir şey hiç yok
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  13. #13

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Öncelikle Menderes Özel'e teşekkür ederim , Milliyet gazetesindeki yazısında yorumalrımıza yer verip sorunlarımızı gündeme taşıyor olduğu için.

    Bir kaç dikkatimi çeken şey var;

    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde trafik bilinci belki diğer ülkelere göre eksik olabilir ama umutsuzluğa yer yok bence. Dün kimse emniyet kemeri takmaz iken şimdi bakıyorum da takmayanlar azınlıkta gibi.
    O bilinç meselesi falan değil, şu gıcık emniyet kemeri sesi yüzünden,


    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim bu konuda yapabilecegimiz , kendimize guvenli bir hat belirlemek , ortak ses olmak , bunu duyurmak , ve bu hatti kullanmak.
    Bu hatti da dusunup , kosullara gore en guvenli olana karar vererek secebiliriz.
    Kimsenin bize saygili olmasini bekleyerek birseyler kazanamayiz.

    Bir motorcu degil , 2 motorcu degil , her motorcu ayni hatti kullandigi taktirde, otomobil suruculeri yavas yavas o hatti bosaltacaklardir. Bu kisa surede gerceklesmese de zaman icinde gerceklesecek , duyarli suruculer , diger suruculere ornek olacaktir.

    En sonunda , bir kanun degil ama yeni bir kavram ortaya cikacaktir.
    Ornegin ; trafik skstiginda motosiklet suruculeri en sol serit ile orta serit arasini kullaniyorlar.
    Bu zaman isteyebilir , fakat neden olmasin?
    Görkem güzel mantık ama bunun oluşabilmesi en az 5 sene alır... 5 sene uzun değil tabi,eğer böyle düşündüğümüz gibi toz pembe güzel bir şeridimiz olacaksa.


    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkcası böyle bir şeritin dahi faydası olacağını zannetmiyorum hatta iyikide yok.
    Olsa şeridiniz var ordan gidin diyecekler, sonra takıl aceminin peşine arabalar gibi dur kalk dur kalk.
    Heralde araba sürmekten ettiğim gibi motordan da nefret ederdim.
    Ama bize ait bir şeridimiz olursa, aYe'nin dediği de kaçınılmaz olur. Hatta başka şeritte en ufak bir sorun yaşadığımız zaman başka bir araçla, kendimi savunabilme hakkımız bile kalmayabilir zamanla.


    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aye;
    Düşündüğünün aksine orada bir tıkanıklık yok.
    Oldukça akıcı o gördüğün sıkışık trafik.
    Paris'in her zamanki hali bu.
    Motosikletlerin seyir halinde olduğunu sürücülerinin ayaklarının nerede olduğuna bakarak kolayca anlayabilirsin. Takdir edersinki duruyor olsalar ayakları yerde olurdu.
    Sağda solda ayrı şeritlerde gördüğün motosikletler de muhtemelen bağlantı yollarından ana yola çıkmış ve arada sıkışmışlar.
    İlk fırsatta onlarda o özel şeride kendilerini atacaklardır.
    Nasıl tıkanıklık yok, sondan 5. motorize arkadaşın ayakları yerde işte.

    Koyuyla işaretlenmiş yerler biraz da aYe'nin demek istediği zaten. Yolda giderken sen o şeridi kullanmak istemesen bile, etrafıdnaki araçlar snei sıkıştırıp " Madem şerit açtırdınız şeridinizden gidin!" mantığıyla seni oraya iteceklerdir.
    Bu Paris'te kaç yıldır uygulanan bir şey onu bilemiyorum ama uzun yıllar almış gibi görünüyor.

    Burada pek sıcak baktığım bir şey değil şahsen.

    Türkiye'de, Paris'teki gibi herkes gün doğduğunda birbirlerine art niyet olmaksızın "bonjuğğğğ mössyöüüü, bonjuğğ madamm" diyecekse ( böyleymiş Paris birinden duydum, ben saf gariban koylü çocuğuyum vallahi), uygulayalım bunu madem.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  14. #14
    Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA R1 ;)
    Zararın neresinden dönersen kardır diyorum en azından bizden sonraki nesillet rahat eder
    Her türlü uygulama olabilir zaman alabilr ama olmayacak bişi diğil sonuç olarak.

    Ancak asıl büyük sorun kentleşmedeki büyük düzensizlikler e5 otoyolu gibi vs.
    Bu aşılabilir yıkılır yapılır asıl ciddi sorun diğeri

    Yaklaşık 10 gün önceydiki cerrahi arkadaşımla izmite gitmek üzere yol alıyoruz yani almaya çalışıyoruz trafik çorba olmuş.

    Emniyet şeridi bile full çekiyo Telefonumun ısrarla çalmasından dolayı önemli bir durum olabileceğini var sayıp emniyet şeridine zorda olsa geçebildim ve 4 lülerimi yakıp durdum
    Arkdan gelen 2 araç sıyırıp geçti saolsunlar el kol hareketiyle, dedik ya noliyi burası emniyet şeridi değilmiydi ??

    Normal yoldan beter olmuş her geçen korna çalıyo napıosunuz siz niye duruyosunuz burda durulurmu falan nerdeyse kavga çıkıcak cerrahi biyerden bağırıyo ben biyerden yuh dedim artık bukadar olur.

    Yani emniyet şeridide olsa durum pek farklı değil önce mantık değişecek düşünce değişecek asıl sornumuz bu önce kendisine saygısı olacak herkezin.

    Aksi taktirde sıkışık trafikte özellikle son zamanalarda yol veren sürücülerin yoğun olarak artığınıda görüyorum herkezi aynı kefeye koymak olmaz tabiki bilinçli sürücülerimize teşekkür ediyorum..
    RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdan gelen 2 araç sıyırıp geçti saolsunlar el kol hareketiyle, dedik ya noliyi burası emniyet şeridi değilmiydi ??
    Eskiden onun adı "arıza şeriti" idi, hatta tabelalarda dahi böyle tanımlanırdı, zamanla "emniyet şeridi" adına büründü daha sonrada "emniyet mensupları şeridi" şeklinde beynimize yer etti.

    Halen polis ambulans itfaiye ve godaman yolu olarak kullanımına devam ediliyor.

    Boğaz köprüsü girişinde lastiğime birşey girdi ve emniyet şeridinde durdum, ön tekere bakıyorum, bir sivil polis durdu, bauuww bauuwwww kaldır burdan aracını çarparlar.

    Taam abi ışınlıyorum hemen motoru, 6 da işinizden çıktınız 6:30 da evinizde olunki suçlular kaçmasın.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum pek çoğunun fren lambası yanıyor, 125'lik 600'lük hepsinini arasındaki mesafe aynı 2-3 metre, buna akıcı diyorsan türkiyede motorlar zaten uçuyor, bizde trafik sorunu diye bir şey hiç yok
    Aslında espri yaparken önemli şeylere de vurgu yapıyorsun.
    Buranın mantığı, bir yerden bir yere hızlı bir şekilde varmak değil,sağlam bir şekilde varmak.
    Zaten öncelikle motosiklet sürücülerine düşen bazı şeyler var derken kast ettiklerimden bir tanesi de buydu.

    Bunun dışında,o yol üzerinde geçiş yapan tüm motosikletler,lambalara ek olarak, dörtlü ikaz lambalarınızda mutlaka çalıştırırlar. O yoksa, sinyallerden biri açık olur.

    Daha önce de yazdığım gibi bizim davranış şekillerimiz üzerinde de konuşmaya ihtiyacımız var.
    Bu da başka bir topic konusu.
    Toparlar toparlamaz açacağım o topiği.
    Şimdi bu konu üzerinden gidelim diyorum.
    Tamam en çok dağıtan benim ama toparlayın kardeşim sizde!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buranın mantığı, bir yerden bir yere hızlı bir şekilde varmak değil,sağlam bir şekilde varmak.
    Abi yapma bir tanesi patlasa hepsi keko vara vara gibi birbirini öper, grup sürüşünü kortej mantığını oldum olası sevmedim.

    Bunu yapacaksam bir de meleyen korna taktırmam lazım.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #18
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koyuyla işaretlenmiş yerler biraz da aYe'nin demek istediği zaten. Yolda giderken sen o şeridi kullanmak istemesen bile, etrafıdnaki araçlar snei sıkıştırıp " Madem şerit açtırdınız şeridinizden gidin!" mantığıyla seni oraya iteceklerdir.
    Bu Paris'te kaç yıldır uygulanan bir şey onu bilemiyorum ama uzun yıllar almış gibi görünüyor.

    Burada pek sıcak baktığım bir şey değil şahsen.
    Iste bizim hedefledigimiz de bu zaten... Boyle bir yol oldugunda , araclar motosiklet yoluna yer acacaklari icin , diger serit aralari tikanacaktir.
    Haliyle motosiklet yolundan gitmek istemeyen uyaniklar , diger aralari kullanamayacaktir. Motosiklet yolu disinda hicbir motorcu aralari kullanamayacak , isteyen olursa diger seritlerde (ortalayarak)gidebilecektir.

    Eger bu boyle olmaz ise , motosiklet yolunu kullanan birkac kisi disinda, kendini uyanik ve trafik cambazi zanneten motorcular diger serit aralarindan devam edecek , tabi bunun sonucunda motosiklet yolu diye birsey kalmayacaktir.

    Eger onlardan saygi gormek istiyorsak once kendimiz gostermeliyiz!
    aye demis , onde bir acemi gidecek , biz bekleyecegiz.
    Evet bekleyecegiz.
    Senin altinda 1300luk makine de olsa , Mv Agusta da olsa , Ducati de olsa , motosiklet yolundan gidecek , onundeki 125lik scooter'a saygi gostereceksin.
    O 50 ile gidiyorsa sen de 50 ile gideceksin.
    Bu zaten trafik skisikligina bir cozum.
    Trafik skstiginda da 100 ile gideyim , acilsin yine gazlayayim diye bir mantik zaten olamaz. O zaman butun yollar bizim olsun.

    Boyle bir serit ayirabilirsek kendimize , tabiki oncelikli olan birbirimize saygimiz olacaktir ki , digerleri de bize saygi gosterebilsin.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    İyide abi bu saygı mantığına zaten trafik sıkışıyor 3-5 acemi 50 ile gidiyor, binlerce kişide peşinde.

    İnsanlar en değerli şey olan vakitlerinin günlük ortalama %30'luk bir kısmını trafikte geçiriyor, iş kaybı, yakıt kaybı dolayısıyla oluşan ekonomik kayıp v.s. eklenince olayın sadece saygı işi olmadığı ülkemiz için resmen kambur olduğuda ortada.

    Acemiler sağ şeritten giderse zaten trafik ne otomobiller için ne motorlar için tıkanmaz saygı duymaya şerit kullanımını öğrenerek başlasınlar bence.

    Dört şerit yolda 90 model şahinde en sol şeritte 50cc motosiklette, nesine saygı göstericem bunun?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  20. #20
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bu tur bir trafik skskliginda zaten 70km ve ustu tehlikeli.
    Diger otomobiller dururken 50km hic fena bir hiz degil bence.
    Ki bu senin "onde bir acemi olursa" teorine gore.
    Su anda onemli olan pratiklik ve guvenlik.

    Biliyorsun , her gun kopruyu kullanirdim.
    Her gun de umraniye cikisi , kopru arasi tikanikligini cekerdim.
    Yukarida bahsettigim emniyet seridi kullanimindan sonra , hicbir tikaniklik yasanmadi. En fazla , onumde cok yavas giden bir motorcu var ise , yol isteyip yanindan gecerdim.

    Ki yukaridaki fotograf , motosiklet kullaniminin cok daha yaygin oldugu bir ulkeden. Biz de bu kadar motosiklet yogunlugu olmayacaktir.
    Simdi , yukaridaki fotografi dusun. Fotograftaki motorlari aralara dagit , motosiklet yolunu da yok et. Sence daha saglikli mi olur , daha kotu mu?
    Bence motosikletlere ayrilmis bir hat her halukarda bir avantaj olacaktir.

    Aksi taktirde , ne devletin bize ayiracagi bir serit , ne de suruculerin motorculara saygi gosterecekleri bir trafik dusunemiyorum.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)